Het Moto Guzzi V7 III topic, deel 1

Flying_Dutchman

Die hard MF'er
29 mei 2009
557
22
München, Duitsland
Ben van nature een optimist (hoop dus op meerdere delen ;) ).
Vond het vreemd dat een klassiek getint model van een traditierijk merk hier nog geen eigen topic heeft. Vandaar! Ik weet zeker dat ik er in Den Haag van de zomer één gezien heb (zelfs in mijn kleur) en ze staan gewoon bij de dealer (tenminste die in Zwaagdijk).
74201917943.jpg
74201917931.jpg
72201918508.jpg
8152019164531.jpg
 
Hey,
waar zijn al die V7 III rijders? :]

Overigens...

De V7 III is dusdanig klassiek van aanleg dat Moto Guzzi gemeend heeft geen alarmlicht-circuit (waarschuwingslicht, 4 knippers tegelijk) te hoeven inbouwen |(

Dat is tot nog toe het enige minpuntje - hoeft niet voor iedereen te gelden, maar voor mij hier in Autobahnland wel. Zijn ook als extra niet te krijgen bij MG. De kitjes van de accessoirehandel passen ook niet, dwz niet zonder flinke aanpassingen - MG heeft (wel) een voorbereiding voor een alarmsysteem ingebouwd, dat als output een sirene en de achterknipperlichten gebruikt, maar niet de voorknipperlichten - dwz rechts voor, rechts achter, links voor en links achter worden allemaal apart aangestuurd, en de knipperautomaat is niet apart maar geïntegreerd in de snelheidsmeter... 8)7

Op alles is echter een oplossing *), zie de laatste foto van de OP. Mistlampjes ook maar toegevoegd.

*) Als er interesse bestaat kan ik een schema en wat tips voor de inbouw plaatsen... Is met een beetje handigheid (& met een soldeerbout en een crimptang voor de stekkertjes) best te doen. Voor de liefhebbers alvast het schema van de V7 III (is van de Stone, de Special heeft een extra klokje maar is voor de rest denk ik hetzelfde): V7 III Stone WDschema elettrico_en.pdf (van een privé dropbox account, geen garantie dat dit blijft bestaan).
 
Laatst bewerkt:
Hey F_D ruhig ein bisschen ! Trouwens je hebt wel een mooie V7lll, gefeliciteerd met deze motorfiets.
Mag een V7 classic uit 2011ook? De MG V7 is een kleine "Geselschaft" zowel in NL als daarbuiten,in Belgie is er vorig jaar maar 1 verkocht...
en in NL zijn er ook niet veel verkocht. Z,on vaart zal het dus niet lopen op dit Topic,ondanks jou goed gemeende optimistme.
Mijn V7 is net terug van een Spanje rondrit, met tent/slaapzak en andere camping attributen , en dat heeft hij met zijn 93.000km op de Teller prima gedaan!
De kleur is wit, zelfde ruitje en bagagerek met zijkoffers zitten er bij de mijne ook op.
Tot zover Thunderbolt.
 
Ja sorry Thunderbolt, en thanks & welkom, ik wist niet dat je al een V7 I/II/III topic moest openen om bekijks te trekken :+*D*D
Mooie toer, en respectabele km's:}:]
 
Sinds enkele weken begint me het motor-virus weer parten te spelen.
'n Jaar of 4 geleden ben ik met motorrijden gestopt, omdat ik merkte dat ik steeds gekkere dingen ging uithalen op de motor.
Veel rijvaardigheidstrainingen gevolgd bij de ADAC. Dat ging zo goed, dat men mij zelfs een wit nummerbord met zwarte opdruk wilden geven...
Maar die extra vaardigheden ging ik dus ook op de openbare weg "oefenen".
Van 'n ouwe Yamaha XJ600N, via een splinternieuwe Honda CBF600FA, uiteindelijk naar een VFR1200F DCT gegaan.
Die laatste twee allebei opgewaardeerd met Hyperpro spul. Misschien dat die VFR me teveel heeft verleid tot stoute dingen?

Na een nare periode (burnout) ben ik weer aan het werk. Tijdens de dagelijkse woonwerk-tripjes merk ik hoe heerlijk ik het vind om gewoon op m'n gemakje op de rechter baan heen en weer te pendelen.
Nul stress van die altijd-te-laat-komers, achter me. Heerlijk.
Laatst vroeg een maat van me om advies t.a.v. zijn motorkeuze.
Tja... en toen moet het zijn gebeurd...

Herinneringen naar m'n (korte) motorverleden borrelden weer naar boven.
Die ene reis naar Zwitserland, de vele ritten door de Eifel en het Zuidlimburgse heuvelland...
En ook de proefrit op de Breva... Toen... bij TLM... Een rode... Bijna gekocht in de showroom... Zo mooi vonden wij haar.
Mijn vrouw drong aan om toch eerst een proefrit te maken.
Helaas bleek toen heel gauw dat de buddy seat zo hard vibreerde, dat ze na 20 minuten al geen gevoel in haar dinges had.
En heb ik het Motot Guzzi verhaal moeten afsluiten.
Waarna ik uiteindelijk die CBF gekocht.

Nu, gaat mijn vrouw in ieder geval niet meer mee.
En zoek ik heel voorzichtig weer toenadering tot de motorwereld.
En de liefde voor pittig Italiaans spul (vrouwke rijdt een Abarth 595 Turismo!) is gebleven.

Op dit moment wil ik jou bedanken voor je getoonde geduld. Want dit was een wel heule lange inleiding.

Mijn vraag aan jullie:
Is de V7 II of V7 III een geschikte motor om rustig, relaxt en comfortabel te cruisen?
Of is de Breva hiervoor 'n betere keuze?
Schoon aan de haak breng ik 82 kg. op de waag, meet 187cm en heb relatief korte beentjes.

Jullie gewaardeerde advies zie ik graag tegemoet.
:Y
 
Absoluut @Jenkins,prima motoren om lekker te cruisen c.q relaxen en +/- 50 paardjes is genoeg, Of een Breva / V7 , zijn beide goed dus uitproberen.
De mijne is een V7.1 uit 2011en heeft nu 93.000 probleemloze km,s gereden!
good luck.
 
Hee Guzisten, hier een schop van bijna een jaar van een mede Guzzist. ( California 3 & Breva 1100) waar zijn de V Zevens gebleven?
 
@Ramp 1966,de Guzistis zijn er nog wel,maar jij zit ih het (oude) forum......
De oprichter van dit Topic @Flying_Dutchman schreef op 10.10.2019 het volgende :
We gaan van uit "Het Moto Guzzi V7III topic,deel...1gewoon hier door....omdat er toch kennelijk niet zoveel V7III rondrijden in het doelgebied van dit forum.
Dus @Ramp het nieuwe forum heet : Italian Connection : het V7 topic (I , II , III)
 

Bijlagen

  • Oberthal.jpg
    Oberthal.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 17
Terug
Bovenaan Onderaan