het motorrijden is failliet

Waarom zou ik respect hebben voor iemand omdat die op een motor zit?

Omdat je respect hoort te hebben voor mensen algemeen, motrrijder of niet.... Ik denk dat daar het grootste probleem in de huidige maatschappij zit. Mensen denken dat je alleen respect hoeft te hebben voor vrienden en famillie. Wat dat betreft ook een antwoord op de eerdere opmerking dat 'winterbikkels' geen repsect hebben voor 'mooiweerrijders', bij mij niet het geval hoor. Ik heb respect voor iedereen, zolang ze me niets misdaan hebben. En dan over het gevalletje apart mede motorrijders, ik zal elke motorrijder, of hij nou het hele jaar doorrijd of niet, hetzelfde benaderen en behandelen hoor, we hebben toch allemaal dezelfde passie...

MvG Thijs
 
Motorrijden wordt steeds populairder, dat merk ik op school ook. Gesprekken gaan minder over de nieuwe BMW serie, maar over welke motor men later rijdt en de uitvoerig besproken voetbalannalyses moeten plaats maken voor de MotoGP. En dat vind ik helemaal niet erg. *D

Ik vind het een leuk geschreven stukje, en herken me in wat je zegt maar je gaat in één punt de mist in: motorrijden was vroeger de auto voor de arme man. Een simpel, goedkoop en degelijk voertuig waarvoor de boer z'n paard in de stal liet staan.
En wat dat betreft is er nog steeds weinig verandert in mijn ogen. Zeker met de files, en de hoge brandstofprijzen (momenteel wat minder.. maar die schieten nog wel omhoog) is de aanschaf van een motorfiets een goedkoper en degelijk alternatief.
 
Laatst bewerkt:
Omdat je respect hoort te hebben voor mensen algemeen, motrrijder of niet.... Ik denk dat daar het grootste probleem in de huidige maatschappij zit. Mensen denken dat je alleen respect hoeft te hebben voor vrienden en famillie.

Zo wordt respect wel een uitgehold begrip. Als je respect hebt voor iedereen, dan betekent dat niets meer.

Respect vind ik iets dat iemand moet verdienen. Er zijn dan ook maar weinig mensen waar ik respect voor heb. En puur het feit dat iemand op een motor zit, is voor mij geen reden respect te hebben voor die persoon.
 
Zo wordt respect wel een uitgehold begrip. Als je respect hebt voor iedereen, dan betekent dat niets meer.

Respect vind ik iets dat iemand moet verdienen. Er zijn dan ook maar weinig mensen waar ik respect voor heb. En puur het feit dat iemand op een motor zit, is voor mij geen reden respect te hebben voor die persoon.
Tja er is natuurlijk verschil in respect hebben voor een bepaald persoon, en het respecteren van de rechten van willekeurige mensen.

Dat ik een willekeurig persoon mijn respect nog niet verdiend heeft betekent natuurlijk niet dat hij/zij direct de middelvinger krijgt als diegene bijvoorbeeld iets fout doet in het verkeer.
 
Poster_4605.jpg


R.E.S.T.E.C.P.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan