Het MT-03 Topic deel V! *insert zwarte Vlammen beter grap

Status
Niet open voor verdere reacties.
@mt tom
met een powercommander3 (PC3) kan je op ieder toerental je brandstof lucht verhouding instellen, ze kunnen altijd beter afgesteld worden omdat je MT fabrieks af aan de emissie eisen moet voldoen ...
en omdat ik een open uitlaat erop hen gelegd heb ik veel minder tegendruk in de motor waardoor hij eigenlijk zowieso es goed afgesteld moet worden.
 
Ja, super daar in die Schweiz! Onwijs gaaf al die bergpassen!
Was er afgelopen september met m'n andere brommert.
Hoefden ze me er tenminste niet af te takelen na 800km sturen :)
Het najaar is echt mooiste tijd om te gaan, omdat echt alle passen open zijn en in deze tijd van het jaar is het af en toe balen omdat er nog eea afgesloten kan zijn:(
full
 
By the way, RESPECT!!! Op je MT all the way naar Zwitserland!
Op m'n MT ben ik nog niet verder gekomen als Luxemburg en Vogezen :)
 
Laatst bewerkt:
Met een paar man heen, allerlei soorten en maten fietsen maar niets zo stuurbaar als mijn zwarte fiets. Moet zeggen dat er genoeg KTM kwijlfactor rondrijdt, maar doe maar mij iets goedkopers en betrouwbaarders met een iets minder frequent onderhoudsschema :P

Vandaag de Timmelsjoch omhoog geweest, vooral de Italiaanse kant is een geweldige afdaling, jammer genoeg veel mist en nog hier en daar wat ijs op de straat. Geen duidelijke uitzichtfoto dus.... Via de Resschenpass terug, heel bijzonder omdat er nog een kerktoren van een 50 jaar geleden onder water gezet dorp zichtbaar is.

Morgen de koninginnerit, de Stelvio en de Gavia. Bericht volgt...

[afbeelding]
[afbeelding]
Dit wil ik ook :9 :9
 
Een black bomber is trouwens een andere fiets! (klassieke honda, 450cc 9.000 toeren... :D) http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/honda_cb450_black_bomber.jpg

Yup, was bekend, heb de hele 10delige geschreven historie van de Honda CB in de kast staan. Zie het als een eerbetoon aan een van de voorvaderen van de hedendaagse motorfietsen. Kleine nuance: Het is een 'Honda black bomber' i.t.t. mijn MT03 'THE black bomber' ;-)

Vandaag de Stelvio, de Gavia en de topper voor MT03 rijders, de onbekende Mortirolopas (alleen bij fietsliefhebbers bekend van de Giro) gereden. Wat een draai-, stuur-, gooi-en-smijtwerk is dat! Soort kartcircuit maar dan op hoogte...

Door de adrenaline helemaal vergeten foto's van de Motirolo te maken, dus 'slechts' de Stelvio op de foto. Let bij de tweede foto op linksonder..

@Roelnuldrie: gewoon nu gaan, alle passen in een straal van 200 km rondom het drielandenpunt Oostenrijk, Zwitserland en Italië zijn open!! Voordeel is dat er nu nog geen touringcars vol touristen en auto's met sleurhut de haarspeldbochten bevolken.

full

full
 
Yup, was bekend, heb de hele 10delige geschreven historie van de Honda CB in de kast staan. Zie het als een eerbetoon aan een van de voorvaderen van de hedendaagse motorfietsen. Kleine nuance: Het is een 'Honda black bomber' i.t.t. mijn MT03 'THE black bomber' ;-)
Waarbij dan overigens de benaming 'black bomber' voor de Honda CB450 voor zover mijn info reikt (ook niet meer dan) een nickname was, geen officiële typenaam. Oftewel: als een zeker type Honda uit de sixties voor de fun ook wel 'black bomber' werd genoemd, waarom zou je dan anno 2010 een zwarte MT-03 niet als nickname 'the black bomber' kunnen geven?
 
Waarbij dan overigens de benaming 'black bomber' voor de Honda CB450 voor zover mijn info reikt (ook niet meer dan) een nickname was, geen officiële typenaam. Oftewel: als een zeker type Honda uit de sixties voor de fun ook wel 'black bomber' werd genoemd, waarom zou je dan anno 2010 een zwarte MT-03 niet als nickname 'the black bomber' kunnen geven?

Ach ja, what's in a name. Vond de vergelijking qua geluidsbeleving wel aardig met zo'n oude bommenwerper uit WO-I. Een hoop gebrul en weinig snelheid ;-)
 
Laatst bewerkt:
Kon wezen dat ie die 10 boeken niet gelezen had ;)

Mooie foto's, ik wil ook wel eens die kant op, maar mss even een gelzadel oid monteren voor 't zitvlees. Hoewel! Ik heb anti monkey butt powder :o Geen idee of 't werkt.
 
Nou... even zoeken

neusr4.jpg


Dat is 'm! De originele lijkt me ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto's, ik wil ook wel eens die kant op, maar mss even een gelzadel oid monteren voor 't zitvlees.


Ik zag op de snelweg veel autoambulances onderweg van en naar deze streek met daarop 5-7 motoren (dwars op de kar), dus alle MT03 vriendjes kunnen mee. Pension voor 35 euro per nacht halfpension, 280km rijden per dag, reken uit wat het kost en organiseer het!
 
Moah... 400km per dag moet toch ook wel kunnen!

Ben net begonnen met werken, meer dan een paar weekendjes Eifel zit er voorlopig niet in, vakantiedagen verzamelen!
 
Tja, 't was dat erbij bestellen, of wèl verzendkosten betalen voor m'n ER6i oordopjes...
 
Ik zag op de snelweg veel autoambulances onderweg van en naar deze streek met daarop 5-7 motoren (dwars op de kar), dus alle MT03 vriendjes kunnen mee. Pension voor 35 euro per nacht halfpension, 280km rijden per dag, reken uit wat het kost en organiseer het!

niet om te reclame ofzo te maken, maar kijk eens in het aanbod van http://vrijuit.nl/motorvakanties.aspx .... die prijzen ... dan ben je net zo veel kwijt als wanneer je zelf op zoek gaat naar overnachtingen + dat je er routes bij krijgt. Ideaal als je geen zin hebt in de voorpret (routes uitknobbelen).... :/

HJ
 
Moah... 400km per dag moet toch ook wel kunnen!

Geloof me, als je een paar bergpassen als de Stelvio en Gavia gedaan hebt, rijd je een zodanig gemiddelde en kost het je zoveel energie dat je geen dagritten maakt van 400km.

'tis hier 'iets' anders rijden als in Nederland tijdens een gemiddelde tourtocht.....
 
niet om te reclame ofzo te maken, maar kijk eens in het aanbod van http://vrijuit.nl/motorvakanties.aspx .... die prijzen ... dan ben je net zo veel kwijt als wanneer je zelf op zoek gaat naar overnachtingen + dat je er routes bij krijgt. Ideaal als je geen zin hebt in de voorpret (routes uitknobbelen).... :/

HJ

Ideaal voor een luie oude man als ik. Bedankt HJ! Ik ga dit zeker eens goed bestuderen.

De routes krijg je vooraf aangeleverd, ze staan ook al op de site beschreven, dus je kan vooraf nog kijken of je wijzigingen aanbrengt etc. kortom, ik zie enkel voordelen.

Lekker mooie dagtochten maken en terugkomen in een hotel waar een gespreid bedje op je wacht en de pannen op het vuur staan te pruttelen is mijn idee van vakantie.
 
Laatst bewerkt:
Geloof me, als je een paar bergpassen als de Stelvio en Gavia gedaan hebt, rijd je een zodanig gemiddelde en kost het je zoveel energie dat je geen dagritten maakt van 400km.

'tis hier 'iets' anders rijden als in Nederland tijdens een gemiddelde tourtocht.....

Ja, ik bedoel de heenweg he!

Als je d'r eenmaal bent... hoe meer bochten hoe beter natuurlijk :)

Zo heb ik ook een avondje de haarspelden bij Piesport (over geinige namen gesproken) gedaan :o Dan tikken de kms natuurlijk ook niet erg aan.
 
Laatst bewerkt:
Zo heb ik ook een avondje de haarspelden bij Piesport (over geinige namen gesproken) gedaan :o Dan tikken de kms natuurlijk ook niet erg aan.

Die zijn inderdaad ook lekker, die rijden we regelmatig in september, mooi asfalt en mooi bochtenwerk. Het is alleen wachten tot de afdaling naar Piesport toe afgesloten wordt voor motorrijders, het schijnt dat er nogal wat tussen de druivenstruiken belanden.

Heb vandaag de laatste passenrit erop zitten, dit keer naar het Kaunertal (28 haarspeldbochten naar de Kaunertaler Gletscher) en mooie bochtjes naar Samnaun (tax free shoppen, benzine 91 eurocent...)

Morgen vangen we de terugreis aan <sob><sob><sob>
Kan ik niet zo'n berg meenemen, of zullen we in Nederland de vuilstort op één plek centreren en dan haarspeldbochten naar boven leggen? Ik doneer alvast twee volle vuilniszakken.

full

full
 
Laatst bewerkt:
rond 6 uur kon ik me motor weer ophalen, ik merk goed dat ie onderin wat meer kracht heeft gekregen,,,,, maar ik heb max maar 44,71NM en 28,66 Kw op achterwiel
klinkt zo weinig Heehe
maar mijn koppel komt van 3000 tot 6300 rpm niet onder de 40 da's wel netjes
rijd nu mooier en knal iets minder zonder dB-killers

Groetee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan