Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke hooligan kwam ik afgelopen vrijdag avond tegen in Nieuwegein op de briljantdrift. Gaf een vriendelijk knikje met het hoofd en scheurde toen op het achterwiel de wijk uit. *O*

Blauw, open akra's dacht ook een ander achtelicht te zien.

Ik was te voet trouwens.
 
Laatst bewerkt:
KTM
[afbeelding]

Combo foto met MT
[afbeelding]

Nu op naar de KTM dealer olie, filers e.d. halen *D

Hoe rijdt die KTM nu vergeleken met de MT03. Stuurt het net zo snel? Stabiel in lange snelle bochten? Rap bij de 100km/u? Houdt je het voorwiel aan de grond?

Grootste voordeel is het lage gewicht denk ik waardoor je er mee kunt gooien en smijten, spelen en stoeien.
 
Welke hooligan kwam ik afgelopen vrijdag avond tegen in Nieuwegein op de briljantdrift. Gaf een vriendelijk knikje met het hoofd en scheurde toen op het achterwiel de wijk uit. *O*

Blauw, open akra's dacht ook een ander achtelicht te zien.

Ik was te voet trouwens.

Dat is 100% baswitlof (woont in nieuwegein) aangezien hij, als een van de weinigen van zijn 1e naar 2e naar 3e versnelling op zijn achterwiel kan. Hij rijd een blauwe met open akra's en mad docter tail.
large


Echte B&B jonge die Bas. Niet zo heel actief op dit forum overigens.
 
Hoe rijdt die KTM nu vergeleken met de MT03. Stuurt het net zo snel? Stabiel in lange snelle bochten? Rap bij de 100km/u? Houdt je het voorwiel aan de grond?

Grootste voordeel is het lage gewicht denk ik waardoor je er mee kunt gooien en smijten, spelen en stoeien.

Veel lees plezier HJ!

Kort samengevat
Trillingen al the way, haha. KTM trilt echt wel meer. Er komen nog SM banden op. Er zitten nu all roads op en dat helpt natuurlijk ook niet mee. De MT is pure fun op de weg maar de KTM geeft mij nieuwe motor-rij ervaringen. Reed ik eerder bij Lichtenberg over 60 wegen binnendoor rij ik nu echt binnen door, namelijk de zandpaden tussen de weilanden in _O- Ook een berm tussen een 60 en 80 (N-wegen) wegen zijn geen obstakel meer. Met KTM knap ik echt werkelijk overal over, door of langs heen. Ge-wel-dig!

Na aanschaf
Gelijk vrijdag ochtend nieuwe filters en olie geplaatst. Het was de eerste keer. Ik had netjes van internet (http://www.advrider.com) een duidelijke handleiding uitgeprint. Garage opgeruimd en gereedschap netjes uitgestald. Vervolgens heerlijk 2h lopen kloten aan de KTM, Super! Als echte techniek liefhebber vond ik het sleutelen aan brommers en crossmotoren vroeger het mooiste om te doen in mijn vrije tijd. Heerlijk om nu weer zo iets te hebben waaraan ik zelf dingen kan aanpakken. Dit gezegd te hebben door naar de rij eigenschappen.


Bochtenwerk
Zoals gezegd de MT is pure fun op de weg. Leun je op de MT iets naar links, dan 'valt' de motor al bijna om en knal je te makkelijk met een te hoge snelheid door iedere bocht. De KTM daarentegen staat hoger op zijn poten en stuurt logger/zwaarder. Het gooien en smijten is net niet... MAAR. Gisteren bij de SuperMoto in Holten wezen kijken en warempel wanneer je op/tegen de tank aan zit stuurt de KTM in eens véél lichter en gaat het gooien en smijten in eens prima, heel makkelijk zelfs!


Acceleratie
Tja, stuk sneller dan de MT. Zit je op de MT tussen de tank en passagier zitje in. Zit je op de KTM op een langer zadel. Let je even niet op en klem je beiden benen niet goed aan, dan zit je bij gas geven voor op het zadel tegen de tank en 3 sec later zit je 20cm naar achter :N Vervolgens schakel je over naar zijn 2 en omdat je meer naar achter ben gaat zitten komt het voorwiel vanzelf omhoog :X Kwestie van voorop de motor blijven zitten dus.

Wat in het begin wel even 'schikken' is, dat is het gezwabber bij het overschakelen. De MT is een stuk stabieler dan de KTM en de KTM zwabber nogal bij het overschakelen door de bewegingen die de rijder maakt.

Accelereren gaat lekker tot 110/120. Daarna is het niet meer comfortabel. Hij moet volgens de kenners 170 kunnen halen maar meer dan 140 heb ik er nog niet voor gehad. Vanaf 130 kruipt hij ook langzaam omhoog.


Overig
Verder lust de KTM wel iets meer benzine dan de MT. Hoeveel precies weet ik niet dit ben ik nog aan het uitvogelen. Wel weet ik dat mijn benzine lampje niet gaat branden en wanneer ik tijdens het rijden in eens 'mwoap mwoap' hoor, hem snel op reserve moet zetten en een tankstation moet vinden. Nu moet ik nog uitzoeken wanneer dat lampje gaat branden als er überhaupt zo'n lampje aanwezig is (glaasje zit wel in de teller unit, maar geen idee of de bekabeling ook aanwezig is)

Conclusie
Met de MT heb je in mijn ogen een super speelfiets voor op de weg. Super wendbaar, snel genoeg, heerlijk geluid en niet niet al te veel kosten. Met de KTM heb je een toffe speelfiets allroad. Wendbaar (bij het juiste gebruik), snel genoeg, ook een leuk geluid, maar wel iets meer onkosten. Heb ze allebei ben je koning van de wereld... :+


Na één weekend begin ik vandaag met de eerste modificaties. Ik heb nu ook al sterk in mijn hoofd de gedachten om de KTM aan de SuperMoto circuit eisen te laten voldoen en om eens af en toe zo'n trainingschool op Lelystad of Emmen bijte wonen om nog meer fun uit de motor te halen.


Na al het lof over de KTM wil ik tot slot nog wel even het voglendekwijt. Ik ben super blij dat ik van ouders nooit een SuperSport mocht aanschaffen (ook al heb ik hier persoonlijk niet zo veel mee) en dat ik al eeste motor toen 'maar' een MT-03 heb aangeschaft. Ik heb op de MT echt goed leren motor rijden en dat merk ik ook terug bij het rijden op de KTM of ieder andere motor. Dat klikt heel cliché, ik weet het maar het is gewoon zo *O*
 
Na al het lof over de KTM wil ik tot slot nog wel even het voglendekwijt. Ik ben super blij dat ik van ouders nooit een SuperSport mocht aanschaffen (ook al heb ik hier persoonlijk niet zo veel mee) en dat ik al eeste motor toen 'maar' een MT-03 heb aangeschaft. Ik heb op de MT echt goed leren motor rijden en dat merk ik ook terug bij het rijden op de KTM of ieder andere motor. Dat klikt heel cliché, ik weet het maar het is gewoon zo *O*
Mijn eerste motor was wel een supersport, maar achteraf gezien was dat niet de juiste keuze. Fantastische jaren op gehad, maar echt rijden heb ik nooit gedaan.
Nu de MT03 bijna een maand te hebben heb ik al 10% gereden van wat ik in vijf jaar tijd op de R6 heb gereden. Nu nog wat zelfvertrouwen en bravoure opbouwen en ik ben een echte MT-baas.
 
Goed verhaal Cige!

Als je trouwens op de MT die typische SuMo houding aan gaat nemen; ballen tegen de tank, ellebogen omhoog, kin boven het stuur... , krijg je ook daar het SuMo gevoel en dan gaat alles vanzelf ... behalve wanneer je een drempeltje tegenkomt :X :$

Heb hier intussen een tweedehands radiator binnen; ga ik vanavond onder de KTM knutselen.
 
Laatst bewerkt:
Goed verhaal Cige!

Als je trouwens op de MT die typische SuMo houding aan gaat nemen; ballen tegen de tank, ellebogen omhoog, kin boven het stuur... , krijg je ook daar het SuMo gevoel en dan gaat alles vanzelf ... behalve wanneer je een drempeltje tegenkomt :X :$

Heb hier intussen een tweedehands radiator binnen; ga ik vanavond onder de KTM knutselen.

Voorlopig heb ik nog de allroad banden onder liggen. misschien kunnen in de komende week(en) een datum prikken eens een ritje van jou rijden... :]
 
Heren...

Ik heb een akkefietje met mijn nieuwe MT03. Er zit een zwarte achterbrug op en ter hoogte van de uitlaat laat daar nu de lak los en komt de oorspronkelijke zilver kleur daar tevoorschijn. Niet echt fraai dus. Nu ben ik met mijn dealer en Yamaha aan het kijken of hier een oplossing voor is. Mijn dealer zegt dat een nieuwe laklaag of achterbrug waarschijnlijk weer net zo snel als dit exemplaar gaat bladeren. Op zich wel een logische reaktie.

Nu dan dus de vraag: hebben er hier meer MTers met zwarte achterbrug last van loslatende lak????
 
Hoi tosie,
Helaas heb ik hier ook last van maar niet zo erg als die van jou.
Zodra je bijv. met een schroevendraaier erlangs schaaft krijg je al krassen.

Misschien dat je met yamaha/ dealer een oplossing voor kan vinden. Als dat zo is, kan ik ook maatregelen nemen.
 
Heren...

Ik heb een akkefietje met mijn nieuwe MT03. Er zit een zwarte achterbrug op en ter hoogte van de uitlaat laat daar nu de lak los en komt de oorspronkelijke zilver kleur daar tevoorschijn. Niet echt fraai dus. Nu ben ik met mijn dealer en Yamaha aan het kijken of hier een oplossing voor is. Mijn dealer zegt dat een nieuwe laklaag of achterbrug waarschijnlijk weer net zo snel als dit exemplaar gaat bladeren. Op zich wel een logische reaktie.

Nu dan dus de vraag: hebben er hier meer MTers met zwarte achterbrug last van loslatende lak????

Nee, ik poetste hem daar ook.
 
Hoi tosie,
Helaas heb ik hier ook last van maar niet zo erg als die van jou.
Zodra je bijv. met een schroevendraaier erlangs schaaft krijg je al krassen.

Misschien dat je met yamaha/ dealer een oplossing voor kan vinden. Als dat zo is, kan ik ook maatregelen nemen.
Ik hou je op de hoogte :Y
 
Het lijkt erop alsof jou achterbrug is gepoedercoat of iets..? Ik heb hier namelijk geen last van en als het zo bekijk lijkt mijn achterbrug wel anders qua verf... :S
 
Het lijkt erop alsof jou achterbrug is gepoedercoat of iets..? Ik heb hier namelijk geen last van en als het zo bekijk lijkt mijn achterbrug wel anders qua verf... :S
Ik had al gezien dat jij ook een zwarte achterbrug had dus zat al een beetje op jouw reactie te wachten ;)

Welk bouwjaar is die van jou?
 
Hoi tosie,
Helaas heb ik hier ook last van maar niet zo erg als die van jou.
Zodra je bijv. met een schroevendraaier erlangs schaaft krijg je al krassen.

Misschien dat je met yamaha/ dealer een oplossing voor kan vinden. Als dat zo is, kan ik ook maatregelen nemen.
Welk bouwjaar is jouw MT?


Wellicht dat er in latere versies een andere procedure is gehanteerd qua lak...
 
Ik zie nog veel meer zwarte achterbruggen in de OP. :P

Kom er maar in jongens... Graag bouwjaar vermelden. Wellicht dat daar wat vanaf te leiden is.

Nog mooier als iemand hier al eerder contact met Yammie over heeft gehad... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nog veel meer zwarte achterbruggen in de OP. :P

Kom er maar in jongens... Graag bouwjaar vermelden. Wellicht dat daar wat vanaf te leiden is.

Nog mooier als iemand hier al eerder contact met Yammie over heeft gehad... ;)

Garantie claim indienen (via je dealer) dit mag niet gebeuren bij een vrijwel nieuwe MT-03, simpel zat.
 
:?

Dus??? Door twee maanden niet poetsen zou dit een logisch resultaat zijn??? ;)


Nee, bedoel dat ik het anders wel gezien zou hebben omdat ik de MT-03 daar ook poetste. Is een typische plek waar vuil zich ophoopt.

Niet door de pekel gereden die daar is neergeslagen?
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop alsof jou achterbrug is gepoedercoat of iets..? Ik heb hier namelijk geen last van en als het zo bekijk lijkt mijn achterbrug wel anders qua verf... :S
Ik had al gezien dat jij ook een zwarte achterbrug had dus zat al een beetje op jouw reactie te wachten ;)

Welk bouwjaar is die van jou?

Juli 2010 nieuw gekocht.

Nee, bedoel dat ik het anders wel gezien zou hebben omdat ik de MT-03 daar ook poetste. Is een typische plek waar vuil zich ophoopt.

Niet door de pekel gereden die daar is neergeslagen?

Ik heb er geen last van. Weer of geen weer ik reed altijd. Dus ook in de winter wanneer er nog zout op wegdek aanwezig was.

Wel maakte/maak ik mijn motor minimaal één keer per twee weken schoon. Poetsen doe ik één keer per maand, ik vind het belangrijker om de boel een beetje vuil en smerigheid vrij te houden.
 
Garantie claim indienen (via je dealer) dit mag niet gebeuren bij een vrijwel nieuwe MT-03, simpel zat.
Zijn we mee bezig, echter vooruit denkend schiet het niet op als het gefixed wordt en het er twee maanden later weer afrot... ;)

Daarom eerst eens inventariseren of dit een bekend probleem is wat wellicht eerder met Yammie is aangekaart ;)
 
Nee, bedoel dat ik het anders wel gezien zou hebben omdat ik de MT-03 daar ook poetste. Is een typische plek waar vuil zich ophoopt.

Niet door de pekel gereden die daar is neergeslagen?
Ahhhh... Helder ;)


Edit: brommer is drie maanden oud. Geen pekel gezien dus ;) Alleen duitse en schotse regen :P
 
Laatst bewerkt:
Juli 2010 nieuw gekocht.Ik heb er geen last van. Weer of geen weer ik reed altijd. Dus ook in de winter wanneer er nog zout op wegdek aanwezig was.

Wel maakte/maak ik mijn motor minimaal één keer per twee weken schoon. Poetsen doe ik één keer per maand, ik vind het belangrijker om de boel een beetje vuil en smerigheid vrij te houden.
Thnx voor de feedback! :) :) :)
 
Die van mij is van 2009 en heeft een heel klein plekje,ws een beschadiging.
Denk dat poedercoaten wel beter zal blijven zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan