Het MT-03 Topic deel VI: Komen en gáán

Status
Niet open voor verdere reacties.
Let op onderstaande bericht is MT-03 gerelateerd!

Ik krijg een kleinbeetje last van roestvorming op moertjes en ringetjes en dan met name rond het motorblok. Nu ben ik bang dat deze lichte roestvorming overslaat op andere onderdelen en wil deze gaan vervangen...

Hoe denken jullie hierover?

Gewoon.Goedkope 10W40 motorolie,en kwastje.
Motor schoonmaken met lage druk spuit,drogen,en alles is de motorolie zetten.
Waar olie zit,zit geen water.Ook alle boutjes en holtes,lasnaden,en boutkoppen met kapje er op(zoals van je spiegels).En je kan weer verder.Vuil hecht op laagje olie,dat je er weer makkelijk af krijgt.Rij zo al 30 jaar roestvrij.Kost weinig,en als je te water raakt blijf je nog drijven ook.... :} *O*
 
het enige probleem is, dat als ik met mijn poserjasje (wit uiteraard) langs de motor loop ik vol met vette vegen zit..........en dat staat natuurlijk kuD als je op een terras zit te ketsen naast je nogtikkende uitlaat.
 
Zo dat klinkt weer een stuk beter :] nieuw ketting setje
[afbeelding]
vandaag ook ff vorige eigenaar gebeld t is dus helemaal overnieuw overtrokken (het zadel) en in de voorste zit nu iets van een gel vulling
[afbeelding]

Mooi! 8-)
full


Leer zit er nu ruim 3 jaar op.Nog nix aan te zien. :)
 
full

full

Na een wekendje weg op de MT( 400km gereden ) bij thuiskomst ratelend geluid bij optrekken
bleek t de kettingset te zijn ,en dit na 14000km op de teller
Vindt ik wel wat snel ??? waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar weinig onderhoud eraan gedaan
Hoe lang gaat een ketting en tandwielen bij jullie mt's mee?

Mijn setje 28k. 8-)Nu weer origineel Yamaha ketting en tandwielen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds eergisteren eigenaar van een MT-03 (tweedehands / particulier aangekocht) en ben apetrots.
Ik heb echter het volgende probleem. Er staat een leovince uitlaat (met db killer) onder en als je de gas dichtdraait dan knalt hij af en toe. Soms zachtjes , soms harder.
Ik vermoed dat dit komt door een verkeerde afstelling.
Volgens mijn dealer is het normaal dat een eencylinder een beetje knalt omdat hij het niet verbrande mengsel in de uitlaat gooit en het daar dan verbrand. Maar soms is het echt heel hard

Nu heb ik me reeds suf gezocht naar een oplossing maar het enigste wat ik vind is een powercommander. Daarover heb ik nu enkele vragen :
Vraag 1 : Is dit zelf te plaatsen?
Vraag 2 : Kan je iets verkeerd doen als je enkel een mapping erop plaatst?
Vraag 3 : Ik vind geen map voor de mt-03 met een aftermarket exhaust.

Indien jullie nog alternatieven hebben laat maar komen.

Nu dan even over de motor :
Wat staat er al op?
Leovince Slip-on
Valblokken
Givi windscreen

Wat moet er nog opkomen?
Barracuda plaathouder met led achterlicht en plaatverlichting
Led-pinkers ( zijn reeds aangekocht)

In overweging :
Pilot Xenon.


Groetjes
John
 
Het knallen is normaal. Dat wordt veroorzaakt door het AIS: Air Injection System. Tussen de twee uitlaatbochten zie je een hoogglanzend stalen pijpje zitten. Dat is een luchttoevoerkanaaltje waarmee via een klepje verse lucht vanuit de luchtfilterkast naar de uitlaatpoorten kan stromen. Op het moment dat je het gas afsluit zorgt dat klepje er voor dat er verse lucht mengt met onverbrand mengsel zodat dat alsnog tot ontbranding komt...

... dat allemaal om te kunnen voldoen aan de europese richtlijnen t.a.v. de uitstoot...

... schonere uitlaatlucht in ruil voor wat geknal en geplof.

Je kunt het systeem blokkeren waardoor het geknal en geplof minder wordt, maar het gaat niet helemaal weg.

Als je je dB killers er uit haalt en in het donker rijdt... zie je mooie steekvlammen uit je uitlaat ... dat dan wel weer!

HJ
 
Laatst bewerkt:
wel apart dat het kanllen net deze laatste weken bij mij ook vaker voorkomt. of dat het weer opvalt. je zou met die uitlaat en een PC oof de map van de originele akra's kunnen nemen. zal iets afwijken van optimaal, maar tis al een verbetering en uiteraard......je kan 'm ook op de bank zetten, maar dat is meteen weer dokken geblazen
 
En John.... nog gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk :W
wat betreft die kentekenplaathouder van baracuda
cache_280_480__100_88_barracuda_kentekenplaathouder_yamaha_MT03.jpg

dat is deze hierboven ,maar deze heb ik ook gevonden ,bestellen bij G&G kost 30 euro goedkoper en je kan je orginele knipperlichten houden
ik wil dit nl ook voor mijn MT hebben :Y
kph1.jpg


ps en als je van dat ploffen af wil ruil ik mijn orginele uitlaat wel tegen die van jou hoor _O- :}
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, heb al een aantal keer gereden en heb echt moeite om de grijns nadien van men gezicht te halen. De barracuda houder is al besteld, zou morgen binnen zijn. Dinsdag ga ik alles plaatsen(knippers en staart). Die van evotech vind ik wel mooi maar ik vrees dat het niet zou uitkomen met de leovince. De foto's volgen als ik alles erop heb staan!
 
Vind het wel een leuk ding, zo'n MT-03...

Alleen: is het een beetje te doen met 1.90m/100kg?
 
Slechts nieuws,

Ik heb helaas afgelopen vrijdagmiddag, een flinke ego deuk en relatiebreuk met mijn MT, maar vooral de G&G einddempers opgelopen.

Het verhaal
Inleiding
Ik wilde vrijdagmiddag nog even een stukje rijden. Ik start de MT en hoor de zware doffe ploffen en begin te lachen. Doe mij oordoppen in en zet de radio op Radio 4, voor een lekker rustig muziekje en rij weg. Aangekomen in Holten, wilde ik via de toeristenroute naar Nijverdal. Helaas was de weg afgezet i.v.m. een wielerronde. Toen gekozen om via de N332 een stukje van Holten af te rijden, om verderop af te slaan en te proberen om terug te halen, om zo alsnog de toeristenroute te bereiken.

Bij het opdraaien van de afslag, om de N332 op de rijden, bevindt zich een Chinees restaurant waar een auto en motor stonden waarvan de bestuurders met enkele personen stonden te praten. Ik zag ze wel staan, maar lette er verder niet op. Ik kom op de N332 achter een rij auto’s te rijden en blijf hier rustig achteraan prutellen. Na een +/- 3km nader ik een kruispunt en geef ik richting aan naar rechts.

kruispunt:http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll...=dunyeQ6bI6FPb_5LWSclrg&cbp=12,316.56,,0,8.44
Ik stuur naar het midden van de weg en pak (er licht in het midden van de weg een voorsorteer vak om linksaf te kunnen slaan) een +/- 30cm voorsorteer vak, om vervolgens sportief de bocht naar rechts in te zetten en de valeweg in te slaan.

Eenmaal de bocht uitgekomen, buigt de weg heel iets naar links gevolgd door een recht stuk. Ik kijkt vooruit: Links staat een vereniggings gebouwd o.i.d. en in de verte links staat een woning, waar een auto met aanhanger, zonder inzittende geparkeerd staat in de berm +/-0.5 vanaf de weg kant. In de verte fiets een oudere man, ik geef gas en accelereer. Aangezien ik niet op de teller kijk maar op de oude man let, heb ik geen idee hoe hard ik langs deze man ben gereden.

Ik passeer de oude man, die op de grasstenen rechts in de berm fiets, geef iets meer gas en kom langs twee, naar mijn ogen overzichtelijk uitritten van woningen. Op een groot deel vanaf het rechts afslaan tot nu ligt er een nieuwe teer laag, maar er nadert een kruispunt van nog oud teer. Ik rem dus, en bij het insturen, om naar rechts te gaan zie ik losliggend grind, wat ik al vermoedde. Er volgt nu weer een recht stuk en het gas gaat er weer op. Ik passer een overzichtelijke uitrit van een woning, en zie in de verte 2 wielrenners fietsen en ik nader een kruispunt.

Ik kijk in mijn spiegel en zie een auto en motorrijder naderen, geef richting aan naar rechts en rem af. Kijk eens goed naar links en rechts en sla dan rechtsaf. Ik rij verder en merk op dat de auto en motorrijder mij volgen, tot mij stomme verbazing zijn dit de motor en auto die bij de Chinees in Holten stonden. Ik voel al nattigheid, aangezien ik dik 1 min voorsprong had op moment van langs de Chinees rijden, en het moment dat hun pas zouden kunnen weg rijden in alle haast. Ik kijk daarom een paar keer uitgebreid in de spiegel. Ik zie geen bordje politie, wel zie ik dat de motorrijder inhaalt en achter mij komt te rijden. Vervolgens wanneer we langs een uitrit rijden laat ik mijn gas los, kijk, zie niets, geef weer gas, kijk in de spiegel en zie motorrijder helemaal aan de linkerkant van weg de uitrit van rechts passeren, tot zover nog niets bijzonders. Het begint drukker te worden en ik rij tussen twee wielrenners door (één links tegemoetkomend en één rechts in mijn rijbaan mee rijdend), waarna er een lange rij auto's opdoemt en ik besluit dat ik ook hier niet langs kan om de toeristenroute te bereiken.

Op het moment dat ik een stukje oprit van een woning indraai om te gaan keren. Staat de motorrijder 2m van mij af met daar achter die ene auto. De motorrijder stapt af, en tevens stapt uit de auto een man op, met daar achteraan gesneld een cameraman.

Het besef
Op dat moment besef je het, dit gaat geen positief gesprek worden en dan gaat alles is slomotion. Ik doe mijn Helm af en mijnoordoppen uit. Radio 4 verdwijnt langzaam op achtergrond en al snel hangt er en een politie ID voor mijn neus, en hoor ik de woorden: 'Goedemiddag, politie ijsselland. Video surveillance, mag ik uw rijbewijs zien?' Ik pak langzaam mijn rijbewijs en vraag tegelijkertijd: 'Ben ik hem kwijt?' Ik krijg gelijk een bevestigend antwoord: 'Ja' en ik besef hoe laat het is, shit. Ik voel hoe mijn rijbewijs uit mijn handen glipt en voel van binnen het omgekeerde gevoel, als van hoe blij ik was toen ik hem voor het eerst in mijn handen kreeg. Tijdens het gevoel merk ik nogmaals de cameraman achter de agent op. Ik vraag netjes iets in de trant van 'Wegmisbruikers of blik op de weg' Ik krijg gelijk een antwoord 'Blik op de weg, wegmisbruikers daar doen wij niet aan mee.' waarop ik antwoord: 'Dan is het goed, wegmisbruikers vind ik maar hypocriet #@!#@ programma.' In enkele seconden relativeer ik vrij snel en besef dat het mijn schuld is en hun gewoon hun werk doen.

Het gesprek
Mijn rijbewijs word doorgegeven aan een collega en er wordt mij verteld dat ze mij vanaf Holten hadden gevold. Op de vraag waarom, kreeg ik het antwoord: 'We waren net aan het overleggen wat we zouden gaan doen en toen reed jij langs. Je viel op met je geluid en rijgedrag, zoals het onnodig gas geven tijdens het terug schakelen.' Ik lag inwendig een keertje, en snap precies wat ze bedoelen. De agent ging verder met: 'Toen we achter je kwamen te rijden, leek het ons wel mee te vallen. Je reed netjes mee en haalde niet in. Eigenlijk viel het ons mee. Toen gaf je richting aan naar rechts en dat triggerde ons. Vaak is het zo dat motorrijders op N wegen netjes rijden, maar dat dit niet geld voor 60 wegen buitenaf, waarop we besloten nog even achter je aan te rijden. Vervolgens rij je naar links en ga je via het voorsorteer vak voor links een bocht naar rechts inzetten.' Waarop ik antwoorde: 'Ja ik wilde het bochtje sportief nemen.' De agent ging verder met: 'Toen ging het gas er op en daar hebben wij een meeting gedaan. Hier komt een overschrijding met correctie van 52km/h uit. Mijn collega in de auto heeft hier beelden van. Wilt u deze zien?' Waarop ik antwoorde: 'Graag.' Hoe stom dit ook gaat klinken, maar ik heb vaker gezegd; als ik gepakt word, dan maar met cameraploeg en alles op zodat ik alles terug kan zien.

De agent in de auto stelde zich voor en was een stuk minder vriendelijk/gemoedelijk als zijn collega uit de auto. Ook de motorrijder nam achterin plaats, maar ook hij was niet van mij gecharmeerd. Ik vroeg naar wat voor blok in de auto lag en kreeg hierop antwoord. Er werd gevraagd of ik een auto fan was, en ik antwoorde met ja en dat ik daarom een motor reed, omdat als ik als jong iemand een redelijke auto willen rijden dit veel geld kost. De agent begon met wederom dat ik op de 80 weg netjes reed, maar ging verder met: 'Vervolgens rij je naar links en ga je via het voorsorteer vak voor links een bocht naar rechts inzetten.' Waarop ik wederom antwoorde: 'Ja ik wilde het bochtje sportief nemen.' De agent ging verder met: 'Toen ging het gas op en zijn we de meeting gestart. Dan staat er links een geparkeerde auto die zicht op de uitrit van de woning belemmert. Daarna haal je die oude man in met een te hogesnelheid' Waarop ik antwoorde dat ik de man duidelijk naast de weg op de grasstenen had zien fietsen en wel vond dat ik er op deze manier langs kon. Waarop ik hoorde 'Als je fiets en er komt een scooter rijder hard lang je heen, vind je dat zelf een fijn gevoel?' Ik gaf agent gelijk, maar dacht inwendig wel dat een scooter meestal veel dichter langs fietsers razen maar dat terzijde. Er volgde een uitleg over mijn snelheid: 'Wat nu als er wild was overgestoken. Je rijd hier immers in een bosrijk gebied' Ik gaf de agent gelijk, ook al vond het lichtelijk overdreven gezien de locatie. Toen gaf de agent aan dat ik geluk heb gehad met bocht, omdat dit de snelheid er een beetje uithaalde. Waarop ik melde dat ik bewust had geremd voor het los liggende grind. De agent ging verder en liet zien waar de meeting was gestopt. Vervolgens sla je rechts af en dan remt je licht af bij een uitrit van rechts. Onze collega gaat hier netjes naar links om het overzicht te behouden.' Het filmpje was afgelopen en ik kreeg netjes een bon en mocht het heugelijke nieuws als eerste met mijn vader gaan delen, aangezien hij mij zou moeten ophalen. Tijdens de uitleg werden en verschillende detailshots van de MT-03 gemaakt, evenals van mij tijdens het telefoneren met het thuisfront.

Nadat alles was afgehandeld en ik een boekje van blik op weg kreeg, om contact met hun op te nemen over uitzenddatum of om een bezwaar aan te geven tegen uitgezonden. Verliet de cameraman de locatie evenals de motoragent. De twee agenten met surveillanceauto bleven nog even staan. Nu de camera uit was gedroeg de agent, die in de auto de video had behandeld, zich in eens vriendelijker als daarvoor. Dit vind ik erg jammer, maar helaas wel begrijpelijk hij kan mij moeilijk voor de camera gelijk gaan geven. De agenten bleven nog even en we praten nog een tijdje over de motor en dat hun het toch wel een gaaf ding vonden. Of dit gemeend was of gewoon aardig bedoeld weet ik niet. Wel kreeg ik het compliment dat het mij sierde dat ik zo rustig bleef, ze maakten het meestal anders mee. Plotseling kreeg ik het 'koud' en begon ik te trillen. Het geheel heeft toch een grotere indruk gemaakt, als dat ik meende. Uiteindelijk vertrokken ook de agenten en kon ik wachten op mijn vervoer naar huis.

Conclusie: Jammer maar helaas. Na een beetje internet resurge is de geschatte straf; Strafblad, 2 maanden BMO, en €680,-. Zonde van het geld, de tijd en alle heisa die het met zich meebrengt. Je hebt het allemaal zelf in de hand. Laat je jezelf even gaan, dan komt je dat gewoon duur te staan. De komen 5 jaar niet weer zo'n overtreding maken want dat heeft dan grotere gevolgen, alhoewel dit natuurlijk ook niet niets is!

Voordat iedereen mij voor alles en nog wat gaat lopen uitmaken:
Ja, ik passeerde die oude man met een te hoge snelheid, ook al fietste deze naast de weg en reed ik er met ruim 2m afstand langsheen.
Ja, ik reed te hard (hoe hard weet ik niet ik heb niet op de teller gelet).
Maar ik vind, gezien het totaal plaatje, dat het allemaal wel mee valt. Ik heb niemand vermoord, en is niemand dood. Er is hoog uit een oude man die zich eerst van mij schrok, daarna van de surveillance auto en, drie keer scheepsrecht, tot slot van de motoragent.


Tot slot zal ik weinig toeren deze zomer, gezien het geld voor de motor nu op is.

Update zullen wel volgen, aangezien ik nog brieven ga krijgen en geloof ik ook naar een hoorzitting of iets moet.
 
Laatst bewerkt:
als je 'm voor het leuke neemt wel, maar voor de brute kracht........dan issie net niet ruig genoeg als ik naar je avatar kijk
 
lullig Roy!!! echt klootte maar bij de eerste regels dacht ik eigenlijk dat je ergens tegen aan had gelegen.........valt dan weer mee!
 
-O-

... die 60 zone's zijn echt waardeloos... vroeger, toen we nog in vrijheid leefden, mocht je daar gewoon 80... en dat van dat wild is zwaar overdreven... je hebt meer kans dat je de lotto wint... zelfs als je niet mee zou doen...

Als ik het zo lees, Roy, heb je netjes en verantwoord gereden, iig herken ik het grotendeels en zou het een ieder van ons kunnen overkomen.

HJ
 
lullig Roy!!! echt klootte maar bij de eerste regels dacht ik eigenlijk dat je ergens tegen aan had gelegen.........valt dan weer mee!

Ja, dat was ook de eerste reactie vanuit de famillie kring en dat klopt ook wel.

-O-

... die 60 zone's zijn echt waardeloos... vroeger, toen we nog in vrijheid leefden, mocht je daar gewoon 80... en dat van dat wild is zwaar overdreven... je hebt meer kans dat je de lotto wint... zelfs als je niet mee zou doen...

Als ik het zo lees, Roy, heb je netjes en verantwoord gereden, iig herken ik het grotendeels en zou het een ieder van ons kunnen overkomen.

HJ

Klopt het kan ook een ieder overkomen, eventje gas is al teveel. Helaas was ik niet op de hoogte van het wielren gebeuren, anders was ik nooit richting Holten vertrokken.


Het voordeel is wel dat ik nu onmeunig kan gaan poetsen! haha :/
 
Vind het wel een leuk ding, zo'n MT-03...

Alleen: is het een beetje te doen met 1.90m/100kg?
ga gewoon eerst ff proefzitten ,en een stukkie rijden :] :]
rij nu zelf al meer dan 30jaar motor en heb motoren gehad met t dubbele aan PK's maar vind de MT03 een heeeeerlijke fiets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan