Het MT-03 Topic deel VII: Tijd voor verandering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat blok is lekker soepel. Ik vind het verder gaaf dat die xsr zowel klassiek als modern uitstraalt. Als hij bij de dealer staat ga ik hem zeker even bewonderen!

Net als de MT-03 heeft hij iets bijzonders...
 
Zonder dipjes? Ze hebben mij er nog niet op laten rijden. Als ik concludeer dat ie echt zonder dipjes is, dan is hij pas zonder dipjes. :+
 
Niet echt een bijzonder mooie motor, dat doet de MT toch echt beter. En ook die enkele remschijf voor staat zo... Brommerig, als het nou een carbonceramische schijf was.
 
Het artikel maakt mij wel enthousiast hoor! Heeft inderdaad wel wat brommerigs, maar zou er best eens op willen rijden! Het klinkt iig goed.
 
Vandaag nog even de EJK-instelling iets aangepast, zodat ie ook bij 125km/u bij openen gas beter loopt. Blijkbaar was het bij rustig gas geven rond 5800tpm in 5 en niet bij abrupt het gas er op. Ook bij 100-105km/u liep hij nog niet zoals ik wilde, maar met wat drukken op de knopjes (advies van Dynojet vd Meer met welke mode en hoeveel) was het probleem verholpen. Ik ben helemaal tevreden, hij loopt helemaal goed.

Meteen even de topsnelheid geprobeerd, ik kom uit op 173km/u. Moest wel ietsje in elkaar kruipen om dat te halen, anders is het wat lastig boven de 165km/u om te versnellen.

De EJK zit in het luchtfilterhuis aan de rechterzijde van de motor. Die kap moest er dus van af... en nu stinkt mijn jas. Moet toch daar vandaan komen, zou je zeggen. :+
Kapje zit er weer op. :P Moest even denken aan mijn oude 2-takt schakelbrommers van vroeger, kwam je ook altijd stinkend op bestemming. :]

Eind goed, al goed.
 
Haha goed verhaal. Welke instelling heb je aan moeten passen en waar naartoe? Ben sowieso wel benieuwd naar het verschil tussen uiteindelijk ingevoerde cijfertjes.

Bij mij staat er op het kaartje:
4 - 1 - 1 - 4,5 - 2,5 - 1
 
Mode 1: 2x omlaag (1 omlaag dus, gaat per 0,5)
Mode 4: 1x omlaag (heb 2x geprobeerd)

Ik heb 5,5 - 4,5 - 3 - 3.5 - 5 - 3,5

Maar nu dus aangepast. Heel verschil met die van jou. Geen blok en setup is gelijk.
 
Vandaag nog even de EJK-instelling iets aangepast, zodat ie ook bij 125km/u bij openen gas beter loopt. Blijkbaar was het bij rustig gas geven rond 5800tpm in 5 en niet bij abrupt het gas er op. Ook bij 100-105km/u liep hij nog niet zoals ik wilde, maar met wat drukken op de knopjes (advies van Dynojet vd Meer met welke mode en hoeveel) was het probleem verholpen. Ik ben helemaal tevreden, hij loopt helemaal goed.

Meteen even de topsnelheid geprobeerd, ik kom uit op 173km/u. Moest wel ietsje in elkaar kruipen om dat te halen, anders is het wat lastig boven de 165km/u om te versnellen.

De EJK zit in het luchtfilterhuis aan de rechterzijde van de motor. Die kap moest er dus van af... en nu stinkt mijn jas. Moet toch daar vandaan komen, zou je zeggen. :+
Kapje zit er weer op. :P Moest even denken aan mijn oude 2-takt schakelbrommers van vroeger, kwam je ook altijd stinkend op bestemming. :]

Eind goed, al goed.
Mooi dat ie goed loopt nu *D De top van 173 km *D /h doet de mijne ook,maar gaat dan in de begrenzer.
Dat van die stinkende jas moet je ff uitleggen,die snap ik niet :?
 
Bij mij zit ie nog niet in de begrenzer, maar wel dicht er tegenaan (op de teller).

Mijn jas meurt een beetje naar uitlaatgassen. Misschien van het tijdelijke gedeeltelijk open luchtfilterhuis? Of gewoon windwerveling. Of misschien was dat al en kwam dat van de Ducati die ik hiervoor even thuis had staan. :+

Maar nu heb ik alleen niets meer om over te zeuren wat betreft de MT-03... :P Hij is nu gewoon helemaal perfect. :+
 
Hey Mono! Blij dat hij nu helemaal perfect draait! Ben ik helemaal blij om!

Moet een super gevoel zijn om zo'n 1 cilinder perfect te kunnen laten draaien. :D

Ik heb gisteren een tocht van 230 km gedaan met de mt! (met de vriendin achterop) met zijn nieuwe banden!
Jawadde wat een speelfiets. Super grip wat wil je :p De banden waren 2 dagen oud...

Heel goed geamusseerd toffe bochtjes genomen, de mt doet het allemaal, maar gisterenavond wel een houten reet!
Is echt wel een binnendoor motor voor te spelen.

Ik heb gisteren ook achter een gs gereden (tesamen goed doorgereden) en het viel mij op hoe comfortabel dat Koppel zat. Letterlijk alleen dat achterwiel bewoog... :p is natuurlijk wel een heel andere fiets...

Ondertussen is me ook al opgevallen dat snelheden boven de 120 km/h niet echt plezant meer zijn. :p
En als je met twee op de mt zit, je veerspanning wat omhoog moet.

1 opmerking: Het lijkt wel dat mijn stuur een beetje uit zijne haak staat, nog niks speciaal gevonden op het internet, maar van misschien is te vallen? Als ik het goed versta, zitten de steunen van het stuur met rubbers in de kroonplaat?

Groetjes!
 
Hey Mono! Blij dat hij nu helemaal perfect draait! Ben ik helemaal blij om!

Moet een super gevoel zijn om zo'n 1 cilinder perfect te kunnen laten draaien. :D

Ik heb gisteren een tocht van 230 km gedaan met de mt! (met de vriendin achterop) met zijn nieuwe banden!
Jawadde wat een speelfiets. Super grip wat wil je :p De banden waren 2 dagen oud...

Heel goed geamusseerd toffe bochtjes genomen, de mt doet het allemaal, maar gisterenavond wel een houten reet!
Is echt wel een binnendoor motor voor te spelen.

Ik heb gisteren ook achter een gs gereden (tesamen goed doorgereden) en het viel mij op hoe comfortabel dat Koppel zat. Letterlijk alleen dat achterwiel bewoog... :p is natuurlijk wel een heel andere fiets...

Ondertussen is me ook al opgevallen dat snelheden boven de 120 km/h niet echt plezant meer zijn. :p
En als je met twee op de mt zit, je veerspanning wat omhoog moet.

1 opmerking: Het lijkt wel dat mijn stuur een beetje uit zijne haak staat, nog niks speciaal gevonden op het internet, maar van misschien is te vallen? Als ik het goed versta, zitten de steunen van het stuur met rubbers in de kroonplaat?

Groetjes!

Haha,heb al twee maal 1000km op één dag gedaan met de MT(ff opscheppen)en ik had ook wel een houten reet hoor! *D
Stuur zou ik de klemmen ff lossen en stuur tegen de aanslag terug duwen en de klemmen weer vastzetten.
Ze zitten idd in rubbers.
 
Hey Texoot,

Ik heb er iets van gelezen.. Amai, wat een prestatie! Lekker vroeg opstaan zou ik zeggen!

sdelhi.jpg


Ivm het stuur/klemmen bedoel je 1 of nummer 2 lossen? (met nummer twee bedoel ik de bout onderaan de kroonplaat)
Persoonlijk denk ik 2 en dan de rechts steun wat te "duwen" om ze zo weer "even" te krijgen.
Is 1 niet gewoon de houder voor het stuur zelf?
Want het lijkt dat mijn steun eigenlijk wat afhangt. Ik zal er straks is een foto van proberen te nemen.

Wat denken jullie?

Grtz

Sorry Mono om je foto te lenen. :p
 
Laatst bewerkt:
Ik zou proberen de stuurklemmen 2 te lossen en als dat geen verbetering brengt de moer onder de kroonplaat 1 te lossen.
 
Had niet verwacht dat ze gelijk zouden zijn maar dit is wel heel anders!!

Mode 1: 2x omlaag (1 omlaag dus, gaat per 0,5)
Mode 4: 1x omlaag (heb 2x geprobeerd)

Ik heb 5,5 - 4,5 - 3 - 3.5 - 5 - 3,5

Maar nu dus aangepast. Heel verschil met die van jou. Geen blok en setup is gelijk.
 
@Fox; Mja, zo hoort een 1-pitter gewoon te lopen. Zo liep mijn 650cc ook. ;)

@Kwarck; Mja, apart he... maar ik moet zeggen dat als ik bijv. in mode 1 zit, ik de lampjes helemaal links zie knipperen, wat overeen moet komen met bijv '2'. Nou ja, het zal allemaal wel. ;)

Standaard EJK instelling voor stage 1 mods is trouwens 5.5 - 4.5 - 3 - 4.5 -5 -3.5
Ik wijk daar dan blijkbaar weinig van af, jij hebt een grotere afwijking, weet je zeker dat er '1' staat? Stock ECU (dus eigenlijk zonder EJK er tussen) loopt zo; 3 - 3 - 3 -3 - 5- 3.5
 
Hmm apart, ja ik weet zeker dat er 1 staat, het is erg duidelijk opgeschreven. Altijd leuk om nog eens een beetje mee te gaan spelen, ik kan er gelukkig makkelijk bij. Ook goed om te weten wat stock is, dat wist ik helemaal niet joh. Meteen maar even opgeslagen ;) wel grappig dat mijn afstelling niet vanaf stock richting "stage 1" afwijkt maar ook de andere kant op...
 
Die stockcode staat op de EJK-site.
Ik ga er verder niet meer aanzitten. Heb genoteerd wat ik heb gedaan en verder blijf ik er af.
 
Mmm beide manieren eens geprobeerd.. Blijft hetzelfde.
Lijkt dat de rubber misschien is uitgeroken.. waarbij het stuur terug in zijn originele positie "valt"

Ondertussen duiken de eerste filmpjes op van de nieuwe mt-03...

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, hij lijkt helemaal niet meer op de eerste..


 
Gewoon een MT-25 met het 321cc blok er onder. Ik zou 'm willen hebben voor erbij. Of een Z300. Dat is ook een enorm leuke motor. Alleen het R3/MT-03 (2 cil) blok moet pas om de 42k klepspeling controle krijgen, het Kawasaki blok elke 12k. Maar die Z300 stuurt echt geweldig, je denkt er aan en hij doet het.

Ohja, zoals beloofd nog het filmpje van de installatie van de Electronic Jet Kit op mijn MT-03;
 
Mmm beide manieren eens geprobeerd.. Blijft hetzelfde.
Lijkt dat de rubber misschien is uitgeroken.. waarbij het stuur terug in zijn originele positie "valt"

Ondertussen duiken de eerste filmpjes op van de nieuwe mt-03...

Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken, hij lijkt helemaal niet meer op de eerste..


Ha in dat tweede filmpje lijkt wel motogymkhana wat ie doet. *D
Alleen kan die motor een stuk krapper draaien denk ik. O-)
 
Als je 160-170 gaat rijden en flink gaat lopen knallen, wil ie best zuipen. Gister al moeten tanken met 1 op 14 ongeveer. Bij 120km ging het lampje al aan! :o
Nu even een tankrondje normaal vlot rijden, maar niet asociaal hard. Ben benieuwd, hoop op 1 op 18 uit te komen met EJK. Zonder EJK zo rond 1 op 20. We zullen zien. Maar wat loopt ie lekker nu!
 
Hallo allen,

Door vervelende omstandigheden ben ik eigenaar geworden van een MT-03.
Opzich geen straf, maar niet helemaal wat ik wil.

Een supernette versie met bijzonder weinig kilometers (4.600 +-). Iemand er belang bij?
Staat ook op MP natuurlijk.
(http://link.marktplaats.nl/m966390722)

Vragen mogen gerust via PM of email. :)
 
WOW, dat is wel een volledig motorke...
Die geraak je zeker wel kwijt!

Als ik zou ogen heb ik een aantal vragen:

Dat ruitje? Welk merk is dat?
Een cruise control? :O

Grip heated is ook een toffee gadjet. :)

En wat houdt die derde laatste foto in? Precies zo'n kastje?

Rijdt dat zoveel beter zo'n mt-03 met hyperpro veren? (Vraag ik mij toch soms af)

Mvg
Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan