Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt groepen ook op stil zetten. Vind die XSR er net een beetje té uitzien.

Ga nogal auditief met mijn telefoon om.
Een groep toevoegen en dan op stil zetten leidt bij mij tot niets, uit ervaring.

Ik hou ook niet van té maar deze mag wel naast mijn MT komen staan voor mijn vriendin:)
 
Volgende maand ga ik mijn MT-10 samen stellen. Ik heb gekozen voor de blauwe kleur. Mijn huidige MT-09 is namelijk in de Night Fluo kleur, en wil graag wat anders. Zwart is nooit mijn kleur, dus Race Blu word het. Uitlaat is een dingetje wat ook anders moet. Ik twijfel over welke ik wil, en roep graag jullie hulp in over wat mooi is. Voor nu zijn mijn opties de Scorpion, Scorpion 2, Leovince, Arrow 1, Arrow 2 en Remus.

Holy smackers nu ik het zo bekijk zijn dat er best veel, maar goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Leo of de Scorpion 1. Denk ik... Ik weet het niet, help :+
 
Volgende maand ga ik mijn MT-10 samen stellen. Ik heb gekozen voor de blauwe kleur. Mijn huidige MT-09 is namelijk in de Night Fluo kleur, en wil graag wat anders. Zwart is nooit mijn kleur, dus Race Blu word het. Uitlaat is een dingetje wat ook anders moet. Ik twijfel over welke ik wil, en roep graag jullie hulp in over wat mooi is. Voor nu zijn mijn opties de Scorpion, Scorpion 2, Leovince, Arrow 1, Arrow 2 en Remus.

Holy smackers nu ik het zo bekijk zijn dat er best veel, maar goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Leo of de Scorpion 1. Denk ik... Ik weet het niet, help :+

Zozo Dave, doe maar gek. MT-10 the Beast.
Ik maak het nog moeilijker voor jou met een extra optie *O*
Z8%20MT%2010%20Accueil.jpg
 
Ik heb de motor al ruim anderhalf jaar maar nog nooit een foto laten zien.
De passagier voetsteunen heb ik vorige week verwijderd en vervangen door een plaat, maak ik nog wel in het voorjaar een foto van. Verder niks meer gewijzigd.

09iSCwO.jpg


en m'n DRL die gekoppeld is met mijn richtingaanwijzer die ik zelf erg vet vind.

xVjbCW9.jpg


Hl8K7eu.jpg
 
Laatst bewerkt:
en m'n DRL die gekoppeld is met mijn richtingaanwijzer die ik zelf erg vet vind.

Wat wil dat zeggen?
Dat je voor en achter richting aanwijzers standaard al licht geven?

Wat ik wel weet is dat in die nieuwe yamaha achter
richting aanwijzers je remlichten geïntegreerd zijn.
Die zijn idd leuk maar behoorlijk aan de prijs.
 
Volgende maand ga ik mijn MT-10 samen stellen. Ik heb gekozen voor de blauwe kleur. Mijn huidige MT-09 is namelijk in de Night Fluo kleur, en wil graag wat anders. Zwart is nooit mijn kleur, dus Race Blu word het. Uitlaat is een dingetje wat ook anders moet. Ik twijfel over welke ik wil, en roep graag jullie hulp in over wat mooi is. Voor nu zijn mijn opties de Scorpion, Scorpion 2, Leovince, Arrow 1, Arrow 2 en Remus.

Holy smackers nu ik het zo bekijk zijn dat er best veel, maar goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Leo of de Scorpion 1. Denk ik... Ik weet het niet, help :+

Gast heeft net een mt-09 _O-
 
Welke oplossing gebruiken jullie voor een smartphone op je telefoon? Ik ben de mogelijkheden een beetje aan het bekijken. Ik heb nog een oude android telefoon die ik wil gaan gebruiken met de TomTom app. Zelf routes maken enzo. Hoe stevig is bijvoorbeeld een Ram mount?

Ik zit namelijk naar deze mount te kijken:

BRUUDT CNC Machined Special Parts - Montagekugel für Navigationsgeräte passend für Yamaha MT-07

BRUUDT mount for MT-07, eBay link BRUUDT Montagekugel f.
RAM double socket arm short, part number RAM-B-201-A.
RAM diamond base to 1” ball, part number RAM-B-238.
RAM mount for iPhone 5, part number RAM-HOL-AP11.

Deze combinatie maken maar dan een Xgrip ipv de Iphone 5 mount is dat wat? Zo komt ie precies boven je display te hangen dus ideaal in mijn ogen. Ik heb alleen mijn twijfels bij de stevigheid van zo'n Xgrip.
 
Laatst bewerkt:
En paar uurtjes autobahn, is dat te doen met een MT07? groot(er) windscherm, of is het dan nogsteeds een uitputtingsslag? en heb je met ~150km/pu nog een beetje pull naar de 180? (vragen die ik met een proefrit lastig kan beantwoorden)
 
En paar uurtjes autobahn, is dat te doen met een MT07? groot(er) windscherm, of is het dan nogsteeds een uitputtingsslag? en heb je met ~150km/pu nog een beetje pull naar de 180? (vragen die ik met een proefrit lastig kan beantwoorden)
Ik ben van mening dat je je op de 07 best wel goed klein kan maken, maar kan me voorstellen dat als je urenlang de Autobahn af wilt blazen dat het fijn is om een groter windscherm te hebben. Ik kan mij herinneren nog wel eens goed last van mijn pols te hebben gehad na een vlotte doortrek sessie met wat tegenwind.
Met dergelijke snelheden is de pull er wel uit ja. Je bent je aan het oriënteren op een hele vlotte en wendbare stadsfiets die ook heel goed scoort op je plaatselijke dijk. Voor bij 150 weg schieten in zijn 2de/3de versnelling zul je echt naar een MT09/MT10 moeten gaan kijken.
 
Welke oplossing gebruiken jullie voor een smartphone op je telefoon? Ik ben de mogelijkheden een beetje aan het bekijken. Ik heb nog een oude android telefoon die ik wil gaan gebruiken met de TomTom app. Zelf routes maken enzo. Hoe stevig is bijvoorbeeld een Ram mount?

Ik zit namelijk naar deze mount te kijken:

BRUUDT CNC Machined Special Parts - Montagekugel für Navigationsgeräte passend für Yamaha MT-07

BRUUDT mount for MT-07, eBay link BRUUDT Montagekugel f.
RAM double socket arm short, part number RAM-B-201-A.
RAM diamond base to 1” ball, part number RAM-B-238.
RAM mount for iPhone 5, part number RAM-HOL-AP11.

Deze combinatie maken maar dan een Xgrip ipv de Iphone 5 mount is dat wat? Zo komt ie precies boven je display te hangen dus ideaal in mijn ogen. Ik heb alleen mijn twijfels bij de stevigheid van zo'n Xgrip.

Ik heb een x-grip op mijn stuur zitten en dan een verloopstuk naar de bovenkant
van het mt-07 display. Blijft prima zitten ook met 200+.
Ik heb wel de rubber klemdopjes vastgelijmt dat stond ook in de beschrijving.
Mijn telefoon is een Samsung S6.
 
En paar uurtjes autobahn, is dat te doen met een MT07? groot(er) windscherm, of is het dan nogsteeds een uitputtingsslag? en heb je met ~150km/pu nog een beetje pull naar de 180? (vragen die ik met een proefrit lastig kan beantwoorden)

Het blijft persoonsafhankelijk natuurlijk dat snelweg rijden, ikzelf ben dit jaar vanuit Italie in 1 keer naar huis gereden, waaronder veel snelweg met 130+, en dat is me niet tegen gevallen.
Heb het orginele yamaha flyscreen dus zit redelijk in de wind.
 
@Dave
Ik zag vandaag voor het eerst een zwarte uitvoering MT-10 in Delft.
Was toch aangenaam gecharmeerd van het apparaat toen hij daar zo stond.
Sterker nog, ik vind hem erg mooi!

Maar zoveel power das niet voor mij weggelegd voor mij:)
 
Ja, voor mij is dat eigenlijk ook niet weg gelegd hoor, haha! Maargoed.

Ik heb ‘m vaak bekeken. Ik vind ‘m zelf ook heel mooi. Ik heb alleen echt een probleem met zwart. Niet alleen op motoren, maar ook op auto’s. Ik hou van lijnenspel. Ik hou van luchthappers. Ik hou van spoilers. Uitgeklopte wielkasten. Bloot Carbon Fiber. Dat soort dingen. Dergelijke details kunnen mij niet genoeg pontificaal aanwezig zijn. Giet daar een zwarte lak laag overheen, en je ziet er geen zak meer van. Daar kan ik oprecht overstuur van raken. Stom voorbeeld:




Klik nu eens op de afbeelding?


Zag je dat? Er verschijnt opeens een luchthapper/ventiltiegleuf bij de deurpost, er zit opeens een ventilatie grill ter hoogte van de motorkap. De Sideskirts springen er opeens uit. Nouja goed, Ik kan nog wel even door gaan maar ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt. Ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.

Elk zelf respecterend ontwerper zou zichzelf niet moeten toestaan te ontwerpen voor een fabrikant die zijn ontwerp in het zwart verkoopt.
 
Zo een merklogo in kleuren kan ik wel waarderen. vind ik altijd wel wat stoer staan. Maar je profiel vol kwakken weet ik dan nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Voelt voor mij beetje als in hetzelfde straatje als van die dudes die dan op hun 1993 Polo dan zo een Halfords led balkje inbouwen voor DRL's. Maargoed, thats just me.
 
Jojo kennen jullie Tirepenz toevallig, kwam ze 2 jaar geleden keer tegen op de motorbeurs. Ik wil het altijd nog een keer proberen op m'n bandensetje als ze bijna versleten zijn, kost iets van 30 euro dus ist proberen waard. Tis beetje heel erg opvallend maar wel lachen voor een keertje :P

Tire Penz - Tire Paint Pens & Markers | Lettering & Sidewall Kits | White Wall Paint

[~[url="http://i.imgur.com/gvk5603.png"]afbeelding~][/URL]

Het houdt niet heel lang, helaas, een aantal van mijn vrienden hebben het gebruikt. Een super leuk idee en het ziet er strak uit, maar je moet het wel goed schoon houden en regelmatig verversen.
Gewoon doen, altijd leuk :Y
 
Haha lijp:P Ik denk dat ik het binnenkort keertje ga uitproberen, moet van de zomer toch nieuwe achterband mocht ik het te pauper vinden. 8-)
 
Volgende maand ga ik mijn MT-10 samen stellen. Ik heb gekozen voor de blauwe kleur. Mijn huidige MT-09 is namelijk in de Night Fluo kleur, en wil graag wat anders. Zwart is nooit mijn kleur, dus Race Blu word het. Uitlaat is een dingetje wat ook anders moet. Ik twijfel over welke ik wil, en roep graag jullie hulp in over wat mooi is. Voor nu zijn mijn opties de Scorpion, Scorpion 2, Leovince, Arrow 1, Arrow 2 en Remus.

Holy smackers nu ik het zo bekijk zijn dat er best veel, maar goed. Mijn voorkeur gaat uit naar de Leo of de Scorpion 1. Denk ik... Ik weet het niet, help :+

100% Leovince :}
 
Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Jonne en ik ben nieuw hier. Ik heb sinds een paar maanden een MT 07 in de kleur Lava Red en 35KW. Het lijkt me leuk om mijn MT 07 met andere te delen en te zien wat de rest met hun MT heeft gedaan.

Welkom! Weer een MT07 er bij :t .

En paar uurtjes autobahn, is dat te doen met een MT07? groot(er) windscherm, of is het dan nogsteeds een uitputtingsslag? en heb je met ~150km/pu nog een beetje pull naar de 180? (vragen die ik met een proefrit lastig kan beantwoorden)

Ik ben dit jaar twee keer in de Eifel geweest. Op de heen- en terugweg delen autobahn gereden. Op zich is dat prima te doen, alleen moet het niet te lang duren ;) . De tweede rit heb ik er een windscherm op gezet van circa 40 cm hoog. Hielp wel iets in de zin van minder wind op de schouders. Mijn hoofd zat nog wel in de wind (ben 1.71 meter).

Voor wat betreft jou tweede vraag (optrekken van 150-180) vind ik de MT snel genoeg. Zolang je maar in de goede versnelling zit! Dit jaar een toertocht met onder andere een Tuono gereden. Op een stuk weg de MT flink opengetrokken (richting de 200). De tuono kon mij bijhouden, maar moest wel alle zeilen bijzetten. Dat zegt al genoeg lijkt mij. Moet er wel bij zeggen dat ik zonder koppeling een versnelling hoger schakelde (disclaimer: wel is dan van belang op de juiste manier te schakelen ;) ).
 
Ik ben al enige tijd aan het zoeken naar een radiatorcover maar zie door het bomen het bos niet meer. Ik wil er iets van €50 tot 100 aan uitgeven. Waar ik alleen niet wijs uit word is dat de meeste alleen de voorkant afdekken en je dan nog met een lelijke zilveren rand zit aan de bovenkant. Ik ben dus op zoek naar een cover die de gehele radiator afdekt.. Hebben jullie misschien nog een linkje of een merk waar ik op kan zoeken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan