Het MT-07 topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Mag die van mij er ook tussen?! :-D
Uitlaat is een MIVV Speed Edge Special.

To-do list.
-Valdoppen
-Kentekenplaathouder
-Koplamp wittere lamp
-Custom decal
-Race blu underbelly
-Smoken achterlicht
-Windscreen

Geluid en Montage in onderstaande video te bekijken en horen.


[afbeelding]

Ah zet Joey ook motoruitlaten erop;)
 
Nee, nog niet. Dat gaat pas gebeuren als ik echt toe ben aan een opvolger.Hallo Jora, wij hebben elkaar inderdaad eerder digitaal getroffen. Met name het laatste wat je noemt. ;) Momenteel staat ons huis te koop en wij hebben ambitieuze plannen. Dus ik moet me een beetje inhouden.
Maar was jij je 03 snel kwijt? Ik denk wel over verkopen, maar wil er niet ellenlang mee leuren.

Ik was hem eigenlijk via marktplaats binnen een week kwijt. Ik heb de advertentie één keer weer naar boven laten halen en kort daarop reageerde de jongen uit Brabant die hem uiteindelijk blij heeft opgehaald. Zaten wel wat aantrekkelijke gadgets op en de prijs moet natuurlijk wat lager zijn dan de commerciële prijzen van de motorzaken.
 
fair enough, wanneer is die? :-DIk val onder personeel als je het zo wil noemen, Dus voor mij wel :-P *O*

Die was afgelopen zondag in Nieuwegein. :+ Maar denk dat na de vakantie het wel weer tijd wordt voor een meet met nog meer MT's ? . Ik zie dat je uit A'dam komt, als je een leuke route weet misschien een idee om dat rond A'dam te doen richting Volendam/purmerend oid? 8-)
 
Ik wats hellaas zeiknat, lekker zo'n kevlar spijkerbroek.
Hoe waren jou rondjes in Emmen trouwens, dat was afgelopen zondag toch?

komende zondag wesley, afgelopen zondag hebben we elkaar nog live ontmoet :-)
laat weten hoe het geweest is hoor, ben zelf ook benieuwd naar de baan.
zo op de foto is het naast Assen, Zandvoort en de beide circuits in Lelystad wel wat saai...
 
komende zondag wesley, afgelopen zondag hebben we elkaar nog live ontmoet :-)
laat weten hoe het geweest is hoor, ben zelf ook benieuwd naar de baan.
zo op de foto is het naast Assen, Zandvoort en de beide circuits in Lelystad wel wat saai...

Is waar ook ja, ik had zondag maandag weekend dus ben een beetje in de war geraakt.
 
Check KD Shop in thailand. Die hebben veel voor de scooter markt zoals Weilap al zei. Er is ook een FB pagina van ze. (volg ik ook ivm mn vorige motor Honda MSX125). Website is niet in het Engels helaas maar wellicht dat je ze via FB kan contacten. Heb dat voor Prostuff ook gedaan en via FB mn uitlaat kunnen bestellen.
Check anders ook X-Speed Motor Parts

Lekkere tip Sonny!
Lekker bekend in die hoek zie ik al!

MSX destijds ook gekocht na een vakantie Thailand toevallig?

Indien er meer concrete shops als KD bekend zijn: DELEN! ;)

Ben nog steeds op zoek naar een goede vervanger voor de koplamp namelijk
 
Ik wou jullie graag dit te laten zien...


Hij is er nog mee bezig, heeft de ambitie het te gaan doorontwikkellen voor de verkoop. Hoe dan ook; Ik ben nu al verkocht.
 
Lekkere tip Sonny!
Lekker bekend in die hoek zie ik al!

MSX destijds ook gekocht na een vakantie Thailand toevallig?

Indien er meer concrete shops als KD bekend zijn: DELEN! ;)

Ben nog steeds op zoek naar een goede vervanger voor de koplamp namelijk

Nee nog nooit in Thailand geweest, kwam hem toevallig tegen en wilde van m'n brommer af een Skyteam PBR50 en heb die in geruild op een MSX125. Die ik een jaar later heb ingeruild op een MT-07 en veel gezocht om hem te pimpen a la voorbeeld van de H2C . Heb nog een Honda CBR600FS staan uit 2002. :)
 
Ik wou jullie graag dit te laten zien...


Hij is er nog mee bezig, heeft de ambitie het te gaan doorontwikkellen voor de verkoop. Hoe dan ook; Ik ben nu al verkocht.

Hij is leuk ! :+ , als het plug and play is dan is het wel leuk om te hebben idd.
 
Niet de ''Special'' vergeten hea!!! De Speed Edge is een ander model uitlaat van MIVV :+
WAAR HEB JE DIE SPIEGELS VANDAAN?! :o

Goed om te weten van die onderkuip.

heb ze 2de hands via Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor. Ze waren eigenlijk voor een FZ8. De plastic sluitringen die er bij zitten waren te groot dus er zitten nu 2 rubbers tussen. heb de gok gewaagd en ze redelijk goedkoop gekocht.

wat betreft de onderkuip, er moet wel een flink stuk uit. dus dat is zonde, maar aan de andere kant maakt het de motor wel af vind ik zelf.
 
Hij is leuk ! :+ , als het plug and play is dan is het wel leuk om te hebben idd.

Van wat ik heb begrepen, gaat de versie voor de verkoop inderdaad Plug&play zijn. Daar streeft hij in elk geval wel naar.
heb ze 2de hands via Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor. Ze waren eigenlijk voor een FZ8. De plastic sluitringen die er bij zitten waren te groot dus er zitten nu 2 rubbers tussen. heb de gok gewaagd en ze redelijk goedkoop gekocht.

wat betreft de onderkuip, er moet wel een flink stuk uit. dus dat is zonde, maar aan de andere kant maakt het de motor wel af vind ik zelf.

Ah, dat is handig om te weten. Ik wil ook graag die spiegels er op, ga echter niet 240 eu voor een set betalen bij Rizoma. IK had al wat van Ebay af gehaald, maar die pastte helaas niet. Ik ga verder googlen!

Ik vind dat die onderkuip er standaard op hoort te zitten :-P Maar anderzijds heeft Yamaha goed opgelet en meegekeken hoe KTM dat aanpakt mikkend op diezelfde doelgroep, dus ik snap wel dat ze deze er af hebben gelaten. Thnx!
 
Vandaag weer een heerlijk stukje gereden. Het blijft lekker rijden hier in de kronkelende Limburgse heuvels. Al zit ik nog maar net voorbij de 400km op de teller, ik begin al aardig gewend te raken aan de motor. Alleen in de bochten bij hoge snelheden vind ik de achterkant nog een beetje onwennig aanvoelen.

Ik krijg nu steeds meer de behoefte om die kaasschaaf achterop te verwijderen, maar ik wil dan gelijk voor een undertail gaan. In dit geval die van Ermax. Iemand die 'm al eronder heeft zitten? Ik wil eerst nog wat duidelijkere (persoonlijke) foto's zien met dat ding eronder.

Ander punt van aandacht is de zadel. Daarvan wil ik de inhoud ook snel een upgrade geven. Pijnlijke kont bij lange ritten. Kan ik 'm gelijk opnieuw laten bekleden. In de stijl van de originele Yamaha comfort zadel, maar dan met oranje stiksels. Deze week eens langs bij de plaatselijke motorzadelbeklederboer voor een offerte.
 
Nette fiets MvE!
Hang je er nog een andere pijp onder?

Aangezien zonder helm geen probleem is, ga ik er van uit dat een decibel of 300 extra ook geen probleem moet zijn. :+

Hoi Nickos,

Nee, ook de decibellen zijn geen enkel probleem, heb nog gekeken naar een akra, maar die $ 1000 extra werd me te gek.ik reed al jaaaaaren R6, wil eerst kijken of het bevalt, anders weer verkopen. Maar tot nu toe bevalt ie super. Ook veel dirt roads hier, slechte wegen en vanwege de vele loslopende ezels en geiten draait mijn rechter pols toch niet meer zo soepeltjes

Groet, Marinus
 
Iemand interesse in een gebruikt opzetstuk voor de zijstandaard?

Ik heb 'm er sinds 2 weken op zitten, maar vind het niet meer bij mijn nieuwe ideeën passen.

Nieuwe kost het €62,25, maar voor €40 euro doe ik je een plezier.
Alleen aan de onderkant wat gebruikssporen (het is immers de standaard)

Hyper Naked - Motoren - Yamaha Motor Europe, branche Nederland

Yep, ik wel hem wel hebben voor € 40,00, meer oppervlakte kan ik wel gebruiken onder de standaard
 
Ik krijg nu steeds meer de behoefte om die kaasschaaf achterop te verwijderen, maar ik wil dan gelijk voor een undertail gaan. In dit geval die van Ermax. Iemand die 'm al eronder heeft zitten? Ik wil eerst nog wat duidelijkere (persoonlijke) foto's zien met dat ding eronder.

Kaasschaaf?! USS Enterprise bedoel je _O-


In deze video komt de undertail best aardig in beeld. Allicht dat het je kan helpen.
 
Ah dankje, dat filmpje is wat duidelijker. Nu zie ik 'm goed vanuit alle hoeken. Wat een heerlijk kontje met die undertail en buddyseatcover. Helder achterlichten erop en het plaatje is compleet.

Ik ga 'm toch maar bestellen.
 
Deze is dik!
maxresdefault.jpg
 

Heel vet. Gilles Tooling heeft daar een knap staaltje werk afgeleverd. Vooral die meegespoten luchthappers op de tank vind ik heel strak!

@michel we zien de fotos graag tegemoet :} Ik ga zelf de USS Enterprise vervangen voor die kortere kentekenplaathouder van Yamaha zelf. Als het wat regenachtiger is kan ik redelijk makkelijk mijn achterzijde wat langer met dat middelste stuk wat ik achterwege laat zodat ik geen modder van me rug hoef te krabben |(
 
Laatst bewerkt:
Hoi Nickos,

Nee, ook de decibellen zijn geen enkel probleem, heb nog gekeken naar een akra, maar die $ 1000 extra werd me te gek.ik reed al jaaaaaren R6, wil eerst kijken of het bevalt, anders weer verkopen. Maar tot nu toe bevalt ie super. Ook veel dirt roads hier, slechte wegen en vanwege de vele loslopende ezels en geiten draait mijn rechter pols toch niet meer zo soepeltjes

Groet, Marinus

Met aftermarket uitlaat hoef je geen zorgen meer te maken over loslopende ezels en geiten.
Die beesten blijven een eind bij je uit de buurt haha!
 
Morning Mede-MFers en MT-ers,

Vraagje, Rookievraagje, Ik heb aftermarkt Clutch-levers er op zitten(zwart met blue,accentuerend bij de rest,onwijze fashionista dat ik ben), sinds die er op zitten, als ik dan mijn koppeling volledig ''engage'' en met een koude motor hem in zijn 1 zet begint ie al een beetje te trekken, hoe stel ik dit bij?!
 
Morning Mede-MFers en MT-ers,

Vraagje, Rookievraagje, Ik heb aftermarkt Clutch-levers er op zitten(zwart met blue,accentuerend bij de rest,onwijze fashionista dat ik ben), sinds die er op zitten, als ik dan mijn koppeling volledig ''engage'' en met een koude motor hem in zijn 1 zet begint ie al een beetje te trekken, hoe stel ik dit bij?!

Ik denk door dat wieltje voor je koppelingskabel :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan