Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank voor je reactie! Zag net op een filmpje ook die transparante folie. Isolatietape heb je op het kunststof van je motor geplakt?

Heb nu een rearbag tas - ook van SW-motech - maar dat is niet ideaal. Zo`n kofferset lijkt mij wel wat.

Klopt, maar bij mij raken de tassen de motor op slechts 1 punt, dus daardoor kon ik het vrij onzichtbaar oplossing met tape (beetje lastig uitleggen zo, weet ook niet hoe het bij een MT07 zit).
 
Klopt, maar bij mij raken de tassen de motor op slechts 1 punt, dus daardoor kon ik het vrij onzichtbaar oplossing met tape (beetje lastig uitleggen zo, weet ook niet hoe het bij een MT07 zit).

Ik snap wat je bedoelt :t . Ik zal eens kijken. Dit setje koffers ziet er wel leuk uit ieder geval en hoef ook geen harde koffers te hebben. Ik gebruik de MT-07 niet voor woon-werk verkeer of iets dergelijks, alleen vakantie/plezier ritten. Dus zo vaak hoeven de koffers er ook weer niet op.
 
Heeft iemand trouwens ervaring met dit setje zadeltassen? Ben van plan dit setje aan te schaffen. Lijkt er wel degelijk uit te zien.

Ik heb ze ook van SW-Motech. Nadeel is wanneer je een korte kentekenplaat hebt de knipperlichten tussen de koffers zitten en mensen achter je of aan de zijkant van je zitten de knipper lichten niet zien.

Heb ze gekocht omdat het kon maar nooit echt gebruikt voor vakantie oid.
 
Ik heb ze ook van SW-Motech. Nadeel is wanneer je een korte kentekenplaat hebt de knipperlichten tussen de koffers zitten en mensen achter je of aan de zijkant van je zitten de knipper lichten niet zien.

Heb ze gekocht omdat het kon maar nooit echt gebruikt voor vakantie oid.

Ik rijd met een standaard kentekenplaathouder en standaard knippers. Zal wel goed komen :) .
 
Afgelopen zaterdag circuit training op Assen gehad met de MT-07. Mijn god wat is dat gaaf! Dit smaakt naar meer :) Flink kunnen rijden en ik denk maar een kwart uit de motor kunnen halen wat ie zou moeten kunnen. We blijven oefenen op de houding. Toch een 2.29 gereden en menig snellere motoren achter me kunnen laten :) Bandjes deden het ook uitstekend (Conti Roadattack 3). Wel een hoop geschraap door die pinnen die aan je stepjes zitten. Kan je deze er af halen of komt dan echt je hellingshoek in het gevaar? Ik probeer de motor zo rechtop mogelijk te houden en er dan naast te hangen maar toch raak je ze.
 
Die skistokken zijn de eerste dingen die ik van de steppes afschroef, is geen probleem. Er zijn erbij die dan nog zelfs zo plat gaan dat ze de helft van de steppes er af schrapen...
 
Afgelopen zaterdag circuit training op Assen gehad met de MT-07. Mijn god wat is dat gaaf! Dit smaakt naar meer :) Flink kunnen rijden en ik denk maar een kwart uit de motor kunnen halen wat ie zou moeten kunnen. We blijven oefenen op de houding. Toch een 2.29 gereden en menig snellere motoren achter me kunnen laten :) Bandjes deden het ook uitstekend (Conti Roadattack 3). Wel een hoop geschraap door die pinnen die aan je stepjes zitten. Kan je deze er af halen of komt dan echt je hellingshoek in het gevaar? Ik probeer de motor zo rechtop mogelijk te houden en er dan naast te hangen maar toch raak je ze.

Had je dat niet even kunnen zeggen van tevoren ;). Dan was ik even komen kijken. Woon vlakbij het TT-circuit :) . Deze dag hadden ze ook de OW-Cup races volgens mij.

Gaaf ieder geval en 2.29 is een nette tijd :t . Altijd leuk om de PK-bakbeesten in te halen/achter je te houden. Ik heb de slijtnokjes/pinnen ook onder mijn stepjes vandaan gehaald. Werd helemaal gek van dat gekras :9 . Is geen probleem en mijn ervaring is dat met het aanraken van de slijtnokjes ik nog een stukje ongebruikte achterband over houd. Ik heb ze er voor de landelijke motordagen - toen heb ik een sessie gereden op het TT-circuit - er afgehaald. Alleen had dat geen zin, want er zat geen tempo in die dag _O- .
 
Had je dat niet even kunnen zeggen van tevoren ;). Dan was ik even komen kijken. Woon vlakbij het TT-circuit :) . Deze dag hadden ze ook de OW-Cup races volgens mij.

Gaaf ieder geval en 2.29 is een nette tijd :t . Altijd leuk om de PK-bakbeesten in te halen/achter je te houden. Ik heb de slijtnokjes/pinnen ook onder mijn stepjes vandaan gehaald. Werd helemaal gek van dat gekras :9 . Is geen probleem en mijn ervaring is dat met het aanraken van de slijtnokjes ik nog een stukje ongebruikte achterband over houd. Ik heb ze er voor de landelijke motordagen - toen heb ik een sessie gereden op het TT-circuit - er afgehaald. Alleen had dat geen zin, want er zat geen tempo in die dag _O- .

Ik ga t onthouden voor de volgende keer ;) Waren idd OW-Cup races. Ik reed mee in groep C van CRT dus je zult mijn MT ook wel spotten tussen de foto's. Gele wieltjes :j
 
Goedendag MTérs, interessant topic moet ik zeggen.

Morgen ga ik kijken bij een MT07 welke is geimporteerd door een handelaar vanuit belgie van de 1ste eigenaar.

bouwjaar is 2016 , km-stand is 6500km , is voorzien van een full mivv exhaust , onderhoud is aantoonbaar (heeft alleen de 1000km beurt gehad) motor zou als nieuw zijn maar wil graag weten op welke punten ik moet letten bij aankoop. Ik heb namelijk nooit een MT07 in het echt gezien , laat staan erop gereden te hebben. het geluid zal wel overweldigend zijn maar moet me ook even focussen op de kritische punten. Maar welke _O- ?

Ik hoor graag van jullie! :}
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je met zo’n km-stand alleen maar hoeft te kijken of ie lekker rijdt, is net ingereden :]

Alvast gefeliciteerd met je nieuwe bike *O* :P
 
Ik ga t onthouden voor de volgende keer ;) Waren idd OW-Cup races. Ik reed mee in groep C van CRT dus je zult mijn MT ook wel spotten tussen de foto's. Gele wieltjes :j

Netjes hoor :t . Leuke foto`s. Zo te zien is er wel iemand gevallen in de Strubben -O- . Dat is dan weer minder.

Zo te zien hebben wij hetzelfde Alpine Stars pak.
 
Netjes hoor :t . Leuke foto`s. Zo te zien is er wel iemand gevallen in de Strubben -O- . Dat is dan weer minder.

Zo te zien hebben wij hetzelfde Alpine Stars pak.

Ja, zijn die dag 3 rijders onderuit gegaan. Strubben, Mandeveen en een op de Bult :N Kwam ook een beetje doordat het in de 5e sessie vrij rijden opeens op verschillende baanvakken ging regenen. Alpinestars Motegi, fijn pak :)
 
Laatst bewerkt:
Alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb geplaatst, maar mijn mt-07 is verkocht en mag volgende week vrijdag mijn nieuwe mt-09 in ontvangst gaan nemen. Blijf nog wel mee lezen want in dit topic zit duidelijk meer leven dan in het topic van de mt-09. :]
 
Alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb geplaatst, maar mijn mt-07 is verkocht en mag volgende week vrijdag mijn nieuwe mt-09 in ontvangst gaan nemen. Blijf nog wel mee lezen want in dit topic zit duidelijk meer leven dan in het topic van de mt-09. :]

Gaaf! Goede keus 8-) welke kleur heb je gekozen?
 
Alweer een tijd geleden dat ik hier iets heb geplaatst, maar mijn mt-07 is verkocht en mag volgende week vrijdag mijn nieuwe mt-09 in ontvangst gaan nemen. Blijf nog wel mee lezen want in dit topic zit duidelijk meer leven dan in het topic van de mt-09. :]
Preach! Gefeliciteerd. *O* *O* *O* *O*
 
Gister mijn MT07 opgehaald! 7100 km op de teller en bouwjaar 2016

Flinke rit naar huis van 160km dus goed kunnen testen })

Ik kwam er al snel achter dat na de 130km/h continu het geen pretje is op de snelweg _O-
Vanmiddag weer lekker gereden op 80 km/h wegen waar hij beter tot zijn recht komt.

Wat mij wel opvalt is dat ik bij 70 tot 90 km/h een soort geklapper/rammel hoor wat mij stoort. Eerst dacht ik dat het de ketting was die 5cm speling had. Na deze gesteld te hebben bleef ik het geluid horen. het geluid zit word niet minder wanneer ik de koppeling inhoud bij deze snelheid. Het zou wel in de transmissie kunnen zitten. Het kan ook zijn dat het niks bijzonders is en dat de bike luidruchtig is omdat er geen kuip om zit. Bij mijn gsxr 1000k6 heb ik deze geluiden namelijk niet.Bij de proefrit merkte ik het ook op maar hechte hier niet echt aandacht aan omdat de motor eigenlijk nieuw is. Blijkt nu dat ik me er toch aan stoor.
Snapt iemand wat ik bedoel??? :? stel me gerust aub :W

Rijd verder wel als een zonnetje en met de mivv pijp zonder db-killers echt het geluid van een kannonenwerper *O* :] nu maar eens op zoek naar velgstriping en grotere knipperlichten (huidige zijn amper zichtbaar )
full
 
welk onderhoud kan moet ik verder aan een mt07 doen?? olie zit er al anderhalf jaar in dus deze ga ik zo vervangen. Maar een luchtfilter? hoelang gaat deze mee? heb er geen boekje bijgekregen met de onderhoudsintervallen. Wel een boekje met de stempel van de 1000km beurt
 
Ja, zijn die dag 3 rijders onderuit gegaan. Strubben, Mandeveen en een op de Bult :N Kwam ook een beetje doordat het in de 5e sessie vrij rijden opeens op verschillende baanvakken ging regenen. Alpinestars Motegi, fijn pak :)

Ai, dat is altijd minder idd. Beste is de glimmende kant boven te houden. Was dit ook aan begin van sessie 5? Wellicht dat relatief koude banden dan ook meespelen. Verder kan het op het circuit aardig spoken. Heb meerdere keren meegemaakt dat het op de Noordlus droog was en op de Zuidlus regende. Dan moet je ff snel omschakelen :o .

Gister mijn MT07 opgehaald! 7100 km op de teller en bouwjaar 2016

Flinke rit naar huis van 160km dus goed kunnen testen })

Ik kwam er al snel achter dat na de 130km/h continu het geen pretje is op de snelweg _O-
Vanmiddag weer lekker gereden op 80 km/h wegen waar hij beter tot zijn recht komt.

Wat mij wel opvalt is dat ik bij 70 tot 90 km/h een soort geklapper/rammel hoor wat mij stoort. Eerst dacht ik dat het de ketting was die 5cm speling had. Na deze gesteld te hebben bleef ik het geluid horen. het geluid zit word niet minder wanneer ik de koppeling inhoud bij deze snelheid. Het zou wel in de transmissie kunnen zitten. Het kan ook zijn dat het niks bijzonders is en dat de bike luidruchtig is omdat er geen kuip om zit. Bij mijn gsxr 1000k6 heb ik deze geluiden namelijk niet.Bij de proefrit merkte ik het ook op maar hechte hier niet echt aandacht aan omdat de motor eigenlijk nieuw is. Blijkt nu dat ik me er toch aan stoor.
Snapt iemand wat ik bedoel??? :? stel me gerust aub :W

Rijd verder wel als een zonnetje en met de mivv pijp zonder db-killers echt het geluid van een kannonenwerper *O* :] nu maar eens op zoek naar velgstriping en grotere knipperlichten (huidige zijn amper zichtbaar )[afbeelding]

Gefeliciteerd *O* *O* . Hoe heb je de kettingspeling gemeten? Een kettingspeling strakker dan 5cm is veel te strak! Zie onderstaand plaatje uit het werkplaatshandboek. In de openingspost van dit topic kun je deze downloaden. Het afstellen van de ketting en het plaatje staan op pagina 139 van het PDF-document. De onderhoudsintervallen van je MT-07 staan er ook in.

Verder heb ik geen idee wat het luidruchtige geluid zou kunnen zijn.

full
 
Van wie is die MT07 die vanmiddag langs een gebouw op Strijp-S stond? Nieuw model, zwart, en met spitfire-mond. Ik heb 'm aangeraakt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan