Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah, dan ben ik niet de enige.Aha. De andere uitlaat tijd heb ik echter gehad :$ . "Vroeger" genoeg met open uitlaten gereden. Ik merk nu dat ik mij er aan ga ergeren als er iemand met een open uitlaat langs rijdt die te veel geluid maakt :X .

Ik heb een Akrapovic Titanium met een DB-killer erin. Dit maakt gewoon een lekker geluidje zonder dat het storend of hard is. Wat zwaarder dan origineel, maar wel van alle geluidjes af haha.
 
Hallo,

Even snel voorstellen, Arthur uit Avelgem.
(West Vlaanderen, vlaamse Ardennen, in en rond alle bekende wieler heuvels)

ik heb mij vorig jaar een nieuwe MT-07 gekocht, een volledig zwarte met de nodige opties.
Akra pijp, led pinkers, andere rem en koppeling hendels (nog niet op de foto)
volgende project is die taartschep aan de achterkant en bobbins voor een paddocksteun.

inmiddels alweer 5k op de teller en dat worden er natuurlijk alleen maar meer.

ik volg het forum wel al een tijdje, maar nog geen tijd gevonden om me te registreren/posten. nu dus wel.
Leuk om te lezen dat iedereen zo content is van zijn/haar Yam MT.

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Akrapovic Titanium met een DB-killer erin. Dit maakt gewoon een lekker geluidje zonder dat het storend of hard is. Wat zwaarder dan origineel, maar wel van alle geluidjes af haha.

Aha, oké :) . Dus geen getik meer ;) .

Hallo,

Even snel voorstellen, Arthur uit Avelgem.
(West Vlaanderen, vlaamse Ardennen, in en rond alle bekende wieler heuvels)

ik heb mij vorig jaar een nieuwe MT-07 gekocht, een volledig zwarte met de nodige opties.
Akra pijp, led pinkers, andere rem en koppeling hendels (nog niet op de foto)
volgende project is die taartschep aan de achterkant en bobbins voor een paddocksteun.

inmiddels alweer 5k op de teller en dat worden er natuurlijk alleen maar meer.

ik volg het forum wel al een tijdje, maar nog geen tijd gevonden om me te registreren/posten. nu dus wel.
Leuk om te lezen dat iedereen zo content is van zijn/haar Yam MT.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Welkom :t .
 
Afgelopen weekend een lang weekend in de Eifel geweest :] . Heerlijk gereden daar (zo`n 1700 km gestuurd). Kwam er alleen achter dat mijn ketting zo goed als droog was na dit weekend (kraakte er over :$ ). Van tevoren wel gesmeerd, ben alleen in het weekend vergeten kettingvet mee te nemen (heb altijd zo`n klein spuitbusje bij me, maar nu dus niet). En heb er ook niet meer aan gedacht het hotel om kettingvet te vragen ;) .

Deze spuitbus heb ik nu (is leeg) en ik ben op zoek naar nieuw kettingvet. Welke gebruiken jullie altijd en waar hebben jullie goed ervaringen mee? Heb het idee dat de kettingvet die ik nu heb vrij snel van de ketting af slingert.
 
Laatst bewerkt:
Gebruik zelf S100 witte kettingspray. Werkt prima en komt ook meestal als beste uit de test. Moet ongeveer om de 500 km een klein beetje smeren. HKS schijnt ook goed te zijn, die hebben een interval van zelfs 2500 km.
 
Op een ander forum schreef iemand dit en dat is ook mijn ervaring
Als ik geen tijd heb spuit ik er met een spuitbus wat vet op maar nmormaal
gesproken gebruik ik exact dit met een kwast.
-----------------------------------------------------
https://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/174007/smeren-1.html
als je iets wilt wat goedkoop is en goed blijft zitten dan haal je een pot motorex white grease.

18 euro bij de motoport.

gaat zeker 10 jaar mee.
met een kwastje of tandenborstel kan je dat dan opbrengen.

is iets meer werk dan een spuitbus maar blijft beter zitten, ook met regen.
wat spuitbussen betreft is castrol chainwax een hele goede.
motorex_white_grease_850g_1484553900_b09cf1fb_17e1fa11-6fb3-4ff6-9cec-0dd5028158a6_large.jpeg
 
Afgelopen weekend een lang weekend in de Eifel geweest :] . Heerlijk gereden daar (zo`n 1700 km gestuurd). Kwam er alleen achter dat mijn ketting zo goed als droog was na dit weekend (kraakte er over :$ ). Van tevoren wel gesmeerd, ben alleen in het weekend vergeten kettingvet mee te nemen (heb altijd zo`n klein spuitbusje bij me, maar nu dus niet). En heb er ook niet meer aan gedacht het hotel om kettingvet te vragen ;) .

Deze spuitbus heb ik nu (is leeg) en ik ben op zoek naar nieuw kettingvet. Welke gebruiken jullie altijd en waar hebben jullie goed ervaringen mee? Heb het idee dat de kettingvet die ik nu heb vrij snel van de ketting af slingert.
Klopt. Dat is een synthetisch kettingvet. Relatief goedkoop in aanschaf maar vergt wel vaker een smeerronde en daarbovenop niet tot nauwelijks waterbestendig. Tevens ook het type materiaal wat flinkt huishoud in je velg.

Voor tourritten zit je het beste met S100 Witte kettingspray. Daar heb je ook kleinere busjes(handig voor op reis) van die je dan kan hervullen met een grote bus. Alhoewel men soms niet fan is van 'het witte' op je ketting is de praktische zijde van het verhaal dat je half zo vaak hoeft te smeren dan in vergelijking met een synthetische variant, tevens is die witte S100 spray wel waterbestendig. Hier kun je de bus kopen en hier een handig opzetstuk zodat het niet zo een zooitje word.

Ik ben de laatste tijd voor diverse webshops veel product en SEO teksten aan het typen en ik merk dat het nu een beetje vanzelf gaat. Ik ga nu daar dus mee stoppen want ik ben soort van vrij vandaag. Oké, doei.
 
Ik heb ook de S100 naar volle tevredenheid. De optie van marski69 lijkt me ook wel een goede om eens te proberen, vetten met een kwast lijkt mij persoonlijk beter te werken als een spuitbus..

Trouwens Dave, dat is nog steeds eens een handig hulpstuk!
 
Klopt. Dat is een synthetisch kettingvet. Relatief goedkoop in aanschaf maar vergt wel vaker een smeerronde en daarbovenop niet tot nauwelijks waterbestendig. Tevens ook het type materiaal wat flinkt huishoud in je velg.

Voor tourritten zit je het beste met S100 Witte kettingspray. Daar heb je ook kleinere busjes(handig voor op reis) van die je dan kan hervullen met een grote bus. Alhoewel men soms niet fan is van 'het witte' op je ketting is de praktische zijde van het verhaal dat je half zo vaak hoeft te smeren dan in vergelijking met een synthetische variant, tevens is die witte S100 spray wel waterbestendig. Hier kun je de bus kopen en hier een handig opzetstuk zodat het niet zo een zooitje word.

Ik ben de laatste tijd voor diverse webshops veel product en SEO teksten aan het typen en ik merk dat het nu een beetje vanzelf gaat. Ik ga nu daar dus mee stoppen want ik ben soort van vrij vandaag. Oké, doei.

Zo, dat opzetstukje ga ik eens kopen. Elke keer een gore troep als ik weer bezig ben geweest met de kettingspray :')
 
Dankjewel allen! Ik had nog een waardebon en heb de S100 kettingspray aangeschaft. Inclusief opzetstukje.

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik lees regelmatig ervaringen en informatie op het forum maar zal mijn MT-07 ook eens laten zien. Heb hem nieuw gekocht toen hij net uitkwam in 2014. Bevalt al jaren prima. Heb helaas niet heel veel tijd om te rijden maar ben net een weekendje naar Luxemburg geweest en weer 1200 heerlijke kms gemaakt. De sound van de Akra uitlaat is echt werkelijk prachtig!

Groet Jim
full
 
Dan ben je al 4 jaar undercover hier Jim:)
Knap hoor:) Mooie fiets ook!
Hoeveel km totaal inmiddels?
 
Hallo, ik lees regelmatig ervaringen en informatie op het forum maar zal mijn MT-07 ook eens laten zien. Heb hem nieuw gekocht toen hij net uitkwam in 2014. Bevalt al jaren prima. Heb helaas niet heel veel tijd om te rijden maar ben net een weekendje naar Luxemburg geweest en weer 1200 heerlijke kms gemaakt. De sound van de Akra uitlaat is echt werkelijk prachtig!

Groet Jim[afbeelding]
Look what the cat dragged in.
 
Hallo, ben nu al even in bezit van een mt 07. Ik heb er ondertussen weer een paar duizend kilometers gereden zonder problemen. Mn mt heeft bijna 35k km, iemand meer? :)

Rijdt nog als nieuw en ziet er ook zo uit!
Vandaar mijn vraag iemand met meer kilometers? Of hoeveel kilometers kan zo een goed onderhouden blok aan zonder grote problemen?
 
Hallo, ben nu al even in bezit van een mt 07. Ik heb er ondertussen weer een paar duizend kilometers gereden zonder problemen. Mn mt heeft bijna 35k km, iemand meer? :)

Rijdt nog als nieuw en ziet er ook zo uit!
Vandaar mijn vraag iemand met meer kilometers? Of hoeveel kilometers kan zo een goed onderhouden blok aan zonder grote problemen?
Deze tante heeft er bijna 100.000 op staan en lacht nog steeds. 50.000KM duurtest van Motoplus kwam die ook fluitend doorheen. Dont you worry.
 
Middag :W

Gisteren en vandaag met de MT van moeders de vrouw naar de arbeid geweest. Tijdje stilgestaan, maar wel aan de druppellader. Hij startte wel, maar niet optimaal, dus had ff wat meer prik nodig van een ritje. Nu start ie weer lekker soepel *D
Vrijdag even een nieuwe voorband er omheen laten leggen, kan die vierkante van de vorige eigenaar er vanaf. Denk dat ie wel een stuk soepeler de bocht in zal gaan dan. Net het beestje even gewassen, glimt weer lekker 8-)
full
 
Hallo, ik lees regelmatig ervaringen en informatie op het forum maar zal mijn MT-07 ook eens laten zien. Heb hem nieuw gekocht toen hij net uitkwam in 2014. Bevalt al jaren prima. Heb helaas niet heel veel tijd om te rijden maar ben net een weekendje naar Luxemburg geweest en weer 1200 heerlijke kms gemaakt. De sound van de Akra uitlaat is echt werkelijk prachtig!

Groet Jim[afbeelding]

Heb je die db killer toevallig custom laten maken bij Pajic? Ik heb gisteren dezelfde pijp onder mijn 2018 model geschroefd en ben bij hem langsgeweest en hij liet me precies dezelfde db killer zien die hij voor meerdere mensen had gemaakt.

Ik ben wel benieuwd naar hoe het klinkt t.o.v de originele db killer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan