Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag :W

Gisteren en vandaag met de MT van moeders de vrouw naar de arbeid geweest. Tijdje stilgestaan, maar wel aan de druppellader. Hij startte wel, maar niet optimaal, dus had ff wat meer prik nodig van een ritje. Nu start ie weer lekker soepel *D
Vrijdag even een nieuwe voorband er omheen laten leggen, kan die vierkante van de vorige eigenaar er vanaf. Denk dat ie wel een stuk soepeler de bocht in zal gaan dan. Net het beestje even gewassen, glimt weer lekker 8-)[afbeelding]

Ziet er netjes uit Bassie :t . Wat voor voorband heb je er laten omleggen? Scheelt idd een hele hoop met insturen. Met vierkante banden gaat dat niet zo super. Heb de mijne gister ook ff gewassen. Na vier dagen Eifel zat ie onder de vliegen en dergelijke.
 
Thanx, is echt een wereld van verschil. Eerst leek het wel of je met je volle gewicht in moest sturen en nu gaat ie vanzelf weer de bocht in *D
Achter zat MPR3, die zit er nu voor ook op (kwam een Bridgestone vanaf). Lijkt me echt wel fantastisch om ermee in de Eiffel te sturen. Rijd je dan eigenlijk met oem uitlaat of heb je er een aftermarket met de killer in?
 
Laatst bewerkt:
Nou mijn MT'tje staat bij de garage om er de HyperPro achter schokdemper van Homemix25 erop te laten zetten. Toen ik de monteur de huidige vering liet testen begon hij te lachen, maar ook hardop zich af te vragen wat Yamaha denkende was. De voorvering bleef tot 3 schommelingen toe doorveren nadat je op het stuur geduwt had. Hij gaat er nu dikkere olie in doen, kijken of dat het oplost.

Grappige was dat van een Aprilia 125cc die hij had staan de vering vele malen beter was dan die van mijn MT... :9

Dinsdag istie klaar als het goed is. Ben heel erg benieuwd!
 
Thanx, is echt een wereld van verschil. Eerst leek het wel of je met je volle gewicht in moest sturen en nu gaat ie vanzelf weer de bocht in *D
Achter zat MPR3, die zit er nu voor ook op (kwam een Bridgestone vanaf). Lijkt me echt wel fantastisch om ermee in de Eiffel te sturen. Rijd je dan eigenlijk met oem uitlaat of heb je er een aftermarket met de killer in?

Ik rijd met standaard uitlaat, dus nergens geen last van. Lijkt mij dat als je met een dB-killer rijdt, dat ze je dan ook weinig kunnen maken. Al ben ik daar geen expert in hoe het daar werkt. Misschien iemand anders van hier die daar wat over kan zeggen :) ?

Nou mijn MT'tje staat bij de garage om er de HyperPro achter schokdemper van Homemix25 erop te laten zetten. Toen ik de monteur de huidige vering liet testen begon hij te lachen, maar ook hardop zich af te vragen wat Yamaha denkende was. De voorvering bleef tot 3 schommelingen toe doorveren nadat je op het stuur geduwt had. Hij gaat er nu dikkere olie in doen, kijken of dat het oplost.

Grappige was dat van een Aprilia 125cc die hij had staan de vering vele malen beter was dan die van mijn MT... :9

Dinsdag istie klaar als het goed is. Ben heel erg benieuwd!

Beters! Ik heb in mijn MT ook Hyperpro voorveren zitten. Wel iets beter, maar ben zelf toch nog niet helemaal tevreden. Als je de motor met de hand inveert, deint hij nog best lang na. Wel minder dan de standaard vering. Bij héél sportief rijden "wobbelt" de motor ook nog steeds. Heb hierover nog met Hyperpro gebeld en zij gaven aan dat Yamaha op de vering heeft bezuinigd. Wil je het beter hebben, dan zul je andere cartridges (binnenwerk van de veerpoten) moeten monteren, zodat de demping beter wordt.

Öhlins schijnt wel andere cartridges te hebben (Öhlins FKS 204 Gabel Cartridge kit 22mm). Iemand die toevallig zo`n cartridge kit heeft gemonteerd/laten monteren? En zo ja, wat zijn je ervaringen daarmee?
 
wat betekend de melding 'low'? net kreeg ik die melding na paar 100 meter rijden na ketting spannen....

In welk schermpje geeft ie precies Low aan? Als mijn motor nog niet op temperatuur is, dan geeft de mijne ook Low aan. Bij 40 graden nogwat verschijnt deze term en geeft ie het aantal graden - in het temperatuur scherm - weer. Vermoed dus dat dit het is.
 
Beters! Ik heb in mijn MT ook Hyperpro voorveren zitten. Wel iets beter, maar ben zelf toch nog niet helemaal tevreden. Als je de motor met de hand inveert, deint hij nog best lang na. Wel minder dan de standaard vering. Bij héél sportief rijden "wobbelt" de motor ook nog steeds. Heb hierover nog met Hyperpro gebeld en zij gaven aan dat Yamaha op de vering heeft bezuinigd. Wil je het beter hebben, dan zul je andere cartridges (binnenwerk van de veerpoten) moeten monteren, zodat de demping beter wordt.

Öhlins schijnt wel andere cartridges te hebben (Öhlins FKS 204 Gabel Cartridge kit 22mm). Iemand die toevallig zo`n cartridge kit heeft gemonteerd/laten monteren? En zo ja, wat zijn je ervaringen daarmee?

Mijn monteur was ook echt met stomheid geslagen toen hij de vering teste. Hij had nog nooit zulke slechte vering gezien. Zijn harley was beter geveerd zeitie :')

Zo'n Ohlins cartridge set zal zeker ook wel een mooie prijs aan zitten met een gouden randje? Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de upgrade en ik vrees dat hyperpro voorveren er dan ook nog wel zullen komen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn monteur was ook ecgt met stomheid geslagen toen hij de vering teste. Hij had nog nooit zulke slechte vering gezien. Zijn harley was beter geveerd zeitie :')

Zo'n Ohlins cartridge set zal zeker ook wel een mooie prijs aan zitten met een gouden randje? Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de upgrade en ik vrees dat hyperpro voorveren er dan ook nog wel zullen komen.
'Slecht','Beter', is allemaal nogal subjectief. Door dit soort uitingen krijg ik mensen in de showroom die dan roepen 'ja,ik heb gelezen dat de vering slecht is', terwijl er niet bij vermeld werd waarom de vering in kwestie dan 'goed' of 'slecht' is. Word ook niet over nagedacht, de klant heeft er immers de ballen verstand van.

Ik denk dat de vering van de MT-07 voor je huis-tuin-keuken 'ik ga naar mijn werk en heb geen zin in kramp aan mijn reet' gebruik niet slecht is.

Ik denk dat de vering van de MT-07 voor je Elbow-down-instafamous-aspiraties wel slecht is.
 
Laatst bewerkt:
'Slecht','Beter', is allemaal nogal subjectief. Door dit soort uitingen krijg ik mensen in de showroom die dan roepen 'ja,ik heb gelezen dat de vering slecht is', terwijl er niet bij vermeld werd waarom de vering in kwestie dan 'goed' of 'slecht' is. Word ook niet over nagedacht, de klant heeft er immers de ballen verstand van.

Ik denk dat de vering van de MT-07 voor je huis-tuin-keuken 'ik ga naar mijn werk en heb geen zin in kramp aan mijn reet' gebruik niet slecht is.

Ik denk dat de vering van de MT-07 voor je Elbow-down-instafamous-aspiraties wel slecht is.

In eerste instantie was ik ook gewoon tevreden over de vering hoor. Inderdaad wat je zegt, voor huis-tuin-werk verkeer is het prima. Maar na een tijdje begon het mij op te vallen dat hij na bleef deinen/golven nadat ik over een drempel was gereden. En daarbij dat die monteur, die heel eerlijk is, zo erop reageerde, was voor mij genoeg bevestiging.

Het is ook dat ik de Hyperpro achterschokdemper voor een mooi prijsje van Homemix25 kon overnemen, anders had ik het nooit gedaan. Daarvoor is zo'n vering upgrade te duur voor wat het oplevert vind ik.
 
Laatst bewerkt:
In eerste instantie was ik ook gewoon tevreden over de vering hoor. Inderdaad wat je zegt, voor huis-tuin-werk verkeer is het prima. Maar na een tijdje begon het mij op te vallen dat hij na bleef deinen/golven nadat ik over een drempel was gereden. En daarbij dat die monteur, die heel eerlijk is, zo erop reageerde, was voor mij genoeg bevestiging.

Het is ook dat ik de Hyperpro achterschokdemper voor een mooi prijsje van Homemix25 kon overnemen, anders had ik het nooit gedaan. Daarvoor is zo'n vering upgrade te duur voor wat het oplevert vind ik.

Ik zou ook echt dolgraag een hele muur volhangen met alleen maar fancy schokbrekers, fancy remschijven en dat soort dingen. Maar in een dergelijk financiële situatie bevind ik mij tot dusver niet. -O-
 
Mijn monteur was ook echt met stomheid geslagen toen hij de vering teste. Hij had nog nooit zulke slechte vering gezien. Zijn harley was beter geveerd zeitie :')

Zo'n Ohlins cartridge set zal zeker ook wel een mooie prijs aan zitten met een gouden randje? Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de upgrade en ik vrees dat hyperpro voorveren er dan ook nog wel zullen komen.

Dat kost wel wat idd (€679,- op Ebay). Voor normaal gebruik vind ik de vering van de MT-07 prima. Bij toeren is ie ook lekker comfortabel. Gaat het wat harder - vooral bij lange bochten, of links/rechts combinaties die sportief gereden worden - dan is de vering wat minder.

'Slecht','Beter', is allemaal nogal subjectief. Door dit soort uitingen krijg ik mensen in de showroom die dan roepen 'ja,ik heb gelezen dat de vering slecht is', terwijl er niet bij vermeld werd waarom de vering in kwestie dan 'goed' of 'slecht' is. Word ook niet over nagedacht, de klant heeft er immers de ballen verstand van.

Ik denk dat de vering van de MT-07 voor je huis-tuin-keuken 'ik ga naar mijn werk en heb geen zin in kramp aan mijn reet' gebruik niet slecht is.

Ik denk dat de vering van de MT-07 voor je Elbow-down-instafamous-aspiraties wel slecht is.

:^ mee eens.
 
Ik rijd met standaard uitlaat, dus nergens geen last van. Lijkt mij dat als je met een dB-killer rijdt, dat ze je dan ook weinig kunnen maken. Al ben ik daar geen expert in hoe het daar werkt. Misschien iemand anders van hier die daar wat over kan zeggen :) ?
Ok, dan heb je er zeker geen last van. Originele demper hebben we ook nog liggen. Moet zeggen dat ik het er niet op zou wagen, met gewone toeren gaat het wel, is alleen met lekker optrekken dat ie met de akra best een stevig geluidje maakt
Zeker zonder killer is het veels te veel van het goede...
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan heb je er zeker geen last van. Originele demper hebben we ook nog liggen. Moet zeggen dat ik het er niet op zou wagen, met gewone toeren gaat het wel, is alleen met lekker optrekken dat ie met de akra best een stevig geluidje maakt
Zeker zonder killer is het veels te veel van het goede...

Dan is het idd wel verstandig om voorzorgsmaatregelen te nemen voor al je richting Duitsland/Eifel gaat. Weet wel dat ze er vrij streng kunnen zijn. Al heb ik een tijdje terug ook wel locals zien rijden met open dempers. Er reden trouwens ook een aantal in korte broek en t-shirt :o .
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan heb je er zeker geen last van. Originele demper hebben we ook nog liggen. Moet zeggen dat ik het er niet op zou wagen, met gewone toeren gaat het wel, is alleen met lekker optrekken dat ie met de akra best een stevig geluidje maakt
Zeker zonder killer is het veels te veel van het goede...

Welke Akra heb je? Die met Carbon heeft geen E-keur namelijk, de Titanium wel mits katalysator gemonteerd is. Als je dan Duitsland in gaat en je wordt staande gehouden kun je daar een boete voor krijgen voor een niet aanwezige E-keur.
 
Laatst bewerkt:
Hoe zit het nu met die actieradius van de MT? Sta nu al 2 keer bij de pomp en gaat er maar 8 liter in.. ik ben een vroege tanker, dus toen de boordcomputer begon te twijfelen tussen 1 en 2 blokjes ben ik gaan tanken, 207km op de teller maar dat er maar dan nog maar net 8 liter in ging verbaasde me enigszins...
 
Hoe zit het nu met die actieradius van de MT? Sta nu al 2 keer bij de pomp en gaat er maar 8 liter in.. ik ben een vroege tanker, dus toen de boordcomputer begon te twijfelen tussen 1 en 2 blokjes ben ik gaan tanken, 207km op de teller maar dat er maar dan nog maar net 8 liter in ging verbaasde me enigszins...

Prima score toch? Er gaat 14 liter in dus je rijdt erg zuinig! Ik ga tanken als hij op reserve schiet, dan gaat het knipperen en springt je beeldscherm automatisch naar 'trip' en begin de afstand te tellen. Hoeveel er in de reserve zit? Geen idee.
 
Hoe zit het nu met die actieradius van de MT? Sta nu al 2 keer bij de pomp en gaat er maar 8 liter in.. ik ben een vroege tanker, dus toen de boordcomputer begon te twijfelen tussen 1 en 2 blokjes ben ik gaan tanken, 207km op de teller maar dat er maar dan nog maar net 8 liter in ging verbaasde me enigszins...
Als blokjes beginnen te knipperen heb je nog 5 liter. Totale inhoud van 14 liter. Als er nog 8 liter in gaat, ben je dan positief verrast of negatief?

Ik haalde destijds rond de 240 KM op een tank. Mijn rijstijl is niet zuinig. De MT-07 daarentegen wel een zuinige motor. Ik weet dat er hier een paar rondrijden die de 300km halen.
 
Ik rijd tot nu toe tussen de 22/23km op 1 liter brandstof en ga pas op zoek naar een tankstation zodra de reserve teller in werking treed. Meestal gaat er dan iets van 10 a 11 liter in. Dat komt dus neer op tussen de 225 en 250km tussen mijn tankbeurten. Vergeleken met mijn vorige motor, Honda CB500f 26Km/L, is dit minder zuinig, maar nog steeds een erg zuinige motor!
 
Ah, ik kan dus echt gewoon doorrijden op het laatste blokje, dat ga ik dan nu maar eens doen.

8 liter was zeker positief als je het over verbruik hebt, maar ik was wel verbaasd, komt misschien door mijn koekblik waar70 liter in gaat...

Mijn rijstijl is ECO volgens de boordcomputer, ik weet het, zal me alvast gaan schamen :)
 
Ik rijd tot nu toe tussen de 22/23km op 1 liter brandstof en ga pas op zoek naar een tankstation zodra de reserve teller in werking treed. Meestal gaat er dan iets van 10 a 11 liter in. Dat komt dus neer op tussen de 225 en 250km tussen mijn tankbeurten. Vergeleken met mijn vorige motor, Honda CB500f 26Km/L, is dit minder zuinig, maar nog steeds een erg zuinige motor!

Ik zit ook op zoiets volgens mij. Zal het één dezer dagen eens narekenen. Al heb ik de laatste weken niet meer gereden.
 
Nog even een filmpje van het afgelopen Eifel tripje eind mei (klein stukje onboard): klik.

Camera (Hero Session 4) had ik boven mijn koplamp zitten. Let niet op het geluid en de fluittoon van de wind _O- . Moet daar nog eens wat op verzinnen.
 
Voor de geïnteresseerden trouwens hier een filmpje van mijn Dyno run afgelopen zaterdag met mijn MT.

De resultaten waren erg positief! Er was 75,9pk gemeten, terwijl hij volgens Yamaha 75pk zou moeten hebben. Ook was de lucht/brandstof verhouding nagenoeg perfect volgens de Dyno mevrouw, want hij zat mooi in het midden.
 
Ah, ik kan dus echt gewoon doorrijden op het laatste blokje, dat ga ik dan nu maar eens doen.

8 liter was zeker positief als je het over verbruik hebt, maar ik was wel verbaasd, komt misschien door mijn koekblik waar70 liter in gaat...

Mijn rijstijl is ECO volgens de boordcomputer, ik weet het, zal me alvast gaan schamen :)

Geef maar eens gas, dan gaat dat ECO dingetje gewoon uit. Boven een bepaald toerental of gasopening.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan