Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb er nu Hyperpro voorveren in zitten en een complete Hyperpro achter schokdemper. Ben over de voorkant alleen nog niet tevreden. Deint nog veel te veel bij sportief rijden. In feite hetzelfde wat jij beschrijft. Als je hard een bocht in hoekt dan geeft dit niet altijd vertrouwen. Er zit overigens geen dikkere olie in naar mijn weten. Wil in mijn vakantie nog eens bij Hyperpro langs om de boel wat te verbeteren.

Ik heb overigens het idee dat als je de demping beter wil hebben, dat er dan complete cartridges in moeten. Met de Hyperpro veren veert hij wel goed in, de demping is alleen nog niet goed. Als ik naast mijn motor sta en in de voorrem knijp en de motor uit de voorveren laat komen dan gaat dit met een deinende beweging. Wel minder dan de MT-07 van mijn vader die standaard voorvering heeft, maar het moet mijns inziens wel beter kunnen ;) .


Het gaat mij idd vooral om de demping, ik ben redelijk licht dus de standaardveerconstante ligt nog wel redelijk in de buurt van het ideale getal. Echter de demping, en dan vooral over scherpe hobbels, is ronduit r*k.

Zat te kijken naar racetech gold valves (Cartridge emulator) met lineaire veren of anders inderdaad een volledige drop-in cartridge (ook met lineaire veren) .
 
Niet heel handig, maar toch, wellicht iemand ervaring:

Motorverzekering afsluiten terwijl (vanaf nu tot 5 jaar geleden) rijbewijs ingevorderd is geweest.

Gaat om een snelheidsovertreding met de auto..

Heb inmiddels al gezeik met 2 verzekeringsmaatschappijen die niet willen afsluiten. Iemand ervaring? Tips?

Dank!
Bij welke ben je al geweest?

Ik zit zelf al jaren bij Centraal Beheer, erg goede verzekeraar. Je zou anders via de KNMV kunnen kijken, geloof dat ik wel eens voorbij heb zien komen dat die, wat voor andere verzekeraars "moeilijke gevallen" zijn, nog wel eens gewoon kunnen verzekeren.
Bijvoorbeeld: Net geslaagd voor a en dan met een busa aankomen die ze dan niet willen verzekeren ivm de risico's en dat soort zaken. Wellicht valt jouw geval daar ook een beetje onder.
 
Laatst bewerkt:
Daar is die dan :-)!

Vanaf vandaag in het bezit van een 2014 MT-07 :9~

full.jpg


full.jpg
 
Mooi man, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *O*

Edit: Zie dat je dezelfde ruit hebt als ik naar vroeg een paar posts terug. Hoe bevalt ie, heb je met die ook last van turbulentie rond je helm?
 
Laatst bewerkt:
Niet heel handig, maar toch, wellicht iemand ervaring:

Motorverzekering afsluiten terwijl (vanaf nu tot 5 jaar geleden) rijbewijs ingevorderd is geweest.

Gaat om een snelheidsovertreding met de auto..

Heb inmiddels al gezeik met 2 verzekeringsmaatschappijen die niet willen afsluiten. Iemand ervaring? Tips?

Dank!

Deze maatschappij doet al heel lang speciale gevallen verzekeren.
Hier hangt dan ook vaak een speciaal prijsje aan maar ze doen het meestal wel

Personenauto's, motoren enz.
 
Ik weet dat het heel gebruikelijk is voor een hoop mensen om over te stappen op een MT-09 nadat je je MT-07 beu bent. Voor diegene die ook oriënteren op diezelfde stap neem dan ook eens de KTM 790 Duke in overweging.

Ik heb deze nu al de gehele week bij me, ik was bijzonder sceptisch, maar ben ontzettend positief verrast. Voor mijn belevenis is dit echt letterlijk een MT-07 met meer vermogen en een 'beter'(lees; sportiever) rijwielgedeelte. Je behoud ook het geluid want die parallel tweecilinder + semi-crossplane klinkt ook briljant op die 790.

Dat wilde ik even zeggen. Rijtest video dinges met additionele toelichting volgt spoedig.
 
Ik weet dat het heel gebruikelijk is voor een hoop mensen om over te stappen op een MT-09 nadat je je MT-07 beu bent. Voor diegene die ook oriënteren op diezelfde stap neem dan ook eens de KTM 790 Duke in overweging.

Ik heb deze nu al de gehele week bij me, ik was bijzonder sceptisch, maar ben ontzettend positief verrast. Voor mijn belevenis is dit echt letterlijk een MT-07 met meer vermogen en een 'beter'(lees; sportiever) rijwielgedeelte. Je behoud ook het geluid want die parallel tweecilinder + semi-crossplane klinkt ook briljant op die 790.

Dat wilde ik even zeggen. Rijtest video dinges met additionele toelichting volgt spoedig.

Prijs technisch is ie wel duurder dan de MT-09, is de Z900 geen alternatief dan of de Triumph Street Triple R/RS?
 
Ik weet dat het heel gebruikelijk is voor een hoop mensen om over te stappen op een MT-09 nadat je je MT-07 beu bent. Voor diegene die ook oriënteren op diezelfde stap neem dan ook eens de KTM 790 Duke in overweging.

Ik heb deze nu al de gehele week bij me, ik was bijzonder sceptisch, maar ben ontzettend positief verrast. Voor mijn belevenis is dit echt letterlijk een MT-07 met meer vermogen en een 'beter'(lees; sportiever) rijwielgedeelte. Je behoud ook het geluid want die parallel tweecilinder + semi-crossplane klinkt ook briljant op die 790.

Dat wilde ik even zeggen. Rijtest video dinges met additionele toelichting volgt spoedig.
Hier iemand die van een MT-07 naar een MT-09 (Tracer) is gegaan en nu een 790 Duke heeft, kan dat volledig onderschrijven.
Het geluid van de 790 is echt heerlijk naar mijn mening. En klinkt met de standaard demper echt al bizar goed.

Ding zit ook redelijk vol elektronica, iets waar je qua prijs ook rekening mee moet houden.

Anyway, wil niet teveel doorzagen over 790 hier. Maar gezien ik ook de MT-07 heb gehad leek het me wel relevant. Ik denk dat het zeker een mooie stap is als je de MT-07 'zat' bent en wellicht op zoek bent naar wat meer vermogen (en elektronica ;)).
Nog steeds een vette 2 cil sound, qua gewicht ook nog bijna hetzelfde (met dus ~30pk en ~20Nm extra). En een zéér grote 'fun factor' op die KTM, rijdt heel lichtvoetig en heel makkelijk.

Het is zeker de leukste motor die ik tot nu toe heb gehad (met echt een grote voorsprong). En de 690 Duke en MT-07 kwamen er nog het dichtste bij, waarbij dit dus een combinatie van die twee voelt met meer vermogen.

Kortom, zeker eens op proefrijden. Al koop je hem uiteindelijk niet dan heb je toch even een half uurtje lol gehad ofzo :+
 
Prijs technisch is ie wel duurder dan de MT-09, is de Z900 geen alternatief dan of de Triumph Street Triple R/RS?
Jawel, zeker, stuk voor stuk ook keurig, maar dat zijn niet MT-07's met meer vermogen zeg maar. Zijn compleet andere machines. Ik hoor links en rechts ook wel geregeld 'Ja ik mis het geluid van mijn MT-07 nog steeds'. 'Ja, ik mis het lichtvoetige van mijn MT-07'. Ja, ik dus ook. Tadaa. 790 Duke.
 
Heb onlangs tijdens KTM demo dag op een 390 en 790 gereden. 390 is al geen stakker en komt kwa fun heel dicht bij de MT07 voor mij. 790 bak meer power maar idd ook net zo speels als de MT07 (maar dan gewoon beter uitgerust, maar dat mag ook wel voor die centen)
 
Het gaat mij idd vooral om de demping, ik ben redelijk licht dus de standaardveerconstante ligt nog wel redelijk in de buurt van het ideale getal. Echter de demping, en dan vooral over scherpe hobbels, is ronduit r*k.

Zat te kijken naar racetech gold valves (Cartridge emulator) met lineaire veren of anders inderdaad een volledige drop-in cartridge (ook met lineaire veren) .

Ik ben ook niet zo waar (61 kg) en merk het vooral in dubbele bochten (chicanes) die sportief gereden worden. Toen we in de Eifel waren wilde ik de motor omleggen voor de volgende bocht en bij
het gas geven merkte ik dat de demping van de voorvering het niet helemaal aan kon. Het stuur begon hierdoor wat te slaan :o . Ging gelukkig net goed.

Öhlins schijnt ook cartridges te hebben met - neem ik aan - lineaire veren.

Ah, die ken ik qua looks wel. Zonde dat die voor al die turbulentie zorgt, hij ziet er wel netjes uit.

Ziet er idd wel goed uit. Moet er wel bij zeggen dat ik de bevestigingsbeugels wat bij moest vijlen (zaten bramen op) en bij moest buigen (standaard paste het ruitje niet goed :P). Maar wat wil je ook, de ruit koste mij toentertijd 20,59 britse ponden wat neerkomt op €22,75 . Helaas kan ik niet meer achterhalen hoe hoog het ruitje ook al weer precies is. Dan zou ik het ff op moeten meten.

Heb onlangs tijdens KTM demo dag op een 390 en 790 gereden. 390 is al geen stakker en komt kwa fun heel dicht bij de MT07 voor mij. 790 bak meer power maar idd ook net zo speels als de MT07 (maar dan gewoon beter uitgerust, maar dat mag ook wel voor die centen)

Het vermogen van de MT-07 is voor mij prima. Meer dan genoeg power. Alleen het rijwielgedeelte - en dan bedoel ik de vering - kan stukken beter :) .
 
Heb hier nog een origineel Yamaha comfort zadel liggen. Mag weg voor €150. Graag een PB tje bij interesse :)

Zadel is nauwelijks gebruikt en zit nog in de verpakking

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Heb hier nog een origineel Yamaha comfort zadel liggen. Mag weg voor €150. Graag een PB tje bij interesse :)

Zadel is nauwelijks gebruikt en zit nog in de verpakking

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Nice! Denk dat er voldoende geïnteresseerden zullen zijn. In hoeverre is dit nou écht de moeite/prijs waard? Vanaf wat voor afstanden is het interessant om over te schakelen op comfort zadel? :-)
 
Geen idee wat je kekke stickers vind en waar je ze wil hebben. Enige die op de MT van mijn vrouw zitten, zijn kleine Akra logo's op het voorspatbord. Kleur van de logo's op de tank kappen heeft ze ook veranderd van grijs naar rood (ze maakt de stickers zelf).
full

full


Er zit niet zoveel ruimte op om er veel op te plakken, om het niet te opzichtig te laten worden, daar erg bescheiden mee omgegaan. De wielen zouden evt nog wel wat stickers kunnen hebben, maar nog niet uit wat het moet worden. Had een wat drukke, sportievere look in gedachten nav deze wielen...
full
 
Dank je! Leuk.

Weet iemand wat voor maat boutjes in de MT07 gaan? Bij flyscreen e.d.?

Wil graag alles zwart hebben i.p.v. rvs/chroom.
 
Kick! Zal het topic even weer omhoog schoppen ;). Er wordt natuurlijk alleen maar gereden op onze Yamaha MT-07!

Tevens mijn eerste post in deze nieuwe MF omgeving.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan