Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogge dames. Na een zéér lange tijd read-only te zijn geweest, toch maar eens een plaatje van m'n maatje.
Korte kentekenplaathouder.
Buell X1 fly-screen
Duozit er af en deksel er op.
Radiator zijplastic kuipdelen.
Nu op zoek naar een mooie bellypan.
1328367-090f5a2f1d4d104ab5243941e3ec3ea9.jpg

1328368-aa2094fb19f101a006a0961405b2d62e.jpg
Nice... Welkom hier... :W
 
Ik heb geen idee hoeveel profiel er nog op zat. Zag nog niet op slijtage nokjes. Ben ook een paar keer in de Eiffel geweest met een groep. Bandje nog even inrijden deze week. Wordt goed weer, dus lekker met de motor naar het werk. ;)

Dat kan deze week prima idd :t. Super weer er voor. Met een beetje goed weer is de band zo ingereden.

Ik heb geen idee hoeveel profiel er nog op zat. Zag nog niet op slijtage nokjes. Ben ook een paar keer in de Eiffel geweest met een groep. Bandje nog even inrijden deze week. Wordt goed weer, dus lekker met de motor naar het werk. ;)

Dat kan deze week prima idd :t. Super weer er voor. Met een beetje goed weer is de band
Wat ik me trouwens afvraag met die hoge ruit, als je last hebt van de turbulentie rond de helm.... Zou dat dan evt niet te verhelpen zijn door wat ringetjes tussen koplampunit en de bovenste bevestigingspunten van de beugel? Als de onderste bevestiging gelijk blijft, komt de ruit wat rechterop te staan en verandert de windrichting weer wat.
Zou dat een oplossing kunnen zijn, of toch onzin?

Ben benieuwd naar de ervaringen met het nieuwe ruitje. Wat jij schetst kan ik mij wel voorstellen (theoretisch gezien). Zou het gewoon eens proberen en dan weet je of het wel of niet werkt.
 
Edit: ik kwam in Rolde een zwarte (nieuw model Yamaha MT-07) tegen met een dame er op. Iemand van hier? Ik zat op de trapfiets. Zal omstreeks 19.30 geweest zijn.
 
Aloha :W

Vandaag een stukkie gereden met de MT met het hogere ruitje. Heb het ruitje getest met snelheden t/m 140 km/u en moet zeggen dat ie mij goed beviel. Ik heb ook met deze geen last van turbulentie rond de helm, alleen de rijwind zelf was verder hetzelfde als met de lagere ruit. Maar wat goed te merken was, was stukken minder wind op de borst.

Mijn vrouw heeft er ook een stuk mee gereden en die had ook met deze ruit weer hetzelfde aan turbulentie als met de lage ruit :? Nu is de ruit alleen maar wat langer, maar is de stand van de ruit hetzelfde. Dus ga ik binnenkort even wat experimenteren met wat ringetjes tussen de koplampunit en bovenste bevestigingspunten van de ruitsteunen om de stand te wijzigen....
 
Aloha :W

Vandaag een stukkie gereden met de MT met het hogere ruitje. Heb het ruitje getest met snelheden t/m 140 km/u en moet zeggen dat ie mij goed beviel. Ik heb ook met deze geen last van turbulentie rond de helm, alleen de rijwind zelf was verder hetzelfde als met de lagere ruit. Maar wat goed te merken was, was stukken minder wind op de borst.

Mijn vrouw heeft er ook een stuk mee gereden en die had ook met deze ruit weer hetzelfde aan turbulentie als met de lage ruit :? Nu is de ruit alleen maar wat langer, maar is de stand van de ruit hetzelfde. Dus ga ik binnenkort even wat experimenteren met wat ringetjes tussen de koplampunit en bovenste bevestigingspunten van de ruitsteunen om de stand te wijzigen....

Goedenavond :W

Hoe lang is jou vrouw? Ik ben 1.71 meter en had met dit ruitje ook last van turbulentie op mijn helm.

Volgens mij heb ik ook exact hetzelfde ruitje die jij nu op je MT-07 hebt bevestigd (zie onderstaande foto):


Ben zeer benieuwd naar jou experiment voor wat betreft het opvullen van de bovenste bevestigingspunten van het kuipruitje :).
 
Ha Wim,

Mijn vrouw is 1.72, dus dat zegt dan wel genoeg. Ik ben 1.90 en heb nergens last van. Maar het is idd dezelfde ruit. Ben aankomend weekend vrij, ga ik er eens mee aan de bak ;)
 
Ha Wim,

Mijn vrouw is 1.72, dus dat zegt dan wel genoeg. Ik ben 1.90 en heb nergens last van. Maar het is idd dezelfde ruit. Ben aankomend weekend vrij, ga ik er eens mee aan de bak ;)

Ah, dan ben je idd een stukkie langer dan ik :) . Succes dit weekend :t.

Moest trouwens nog denken aan het volgende: Kan mij nog herinneren dat ik na een training of race op het TT-cicuit de finish vlag passeerde en ik te snel nonchalant ontspannen rechtop ging zitten. Ik waaide toen letterlijk bijna van mijn motor af. Kon mijn stuur net vasthouden :X_O-. Was wel ff schrikken eerlijk gezegd. Om op de CBR600RR uit de wind te zitten moest je echt plat op de tank liggen achter het kuipruitje. Op de openbare weg niet echt ideaal.
 
Zo, weer ff wat teruggelezen na mijn vakantie :)

@Ghetto Bassie mooi dat ie bevalt! Succes met het afstellen van het ruitje nog!

Hebben er hier trouwens last van corrosie op verschillende delen van de MT? Ik heb voornamelijk corrosie op de koelpijpen op het blok, metalen deel remslangen voor en achter, linksysteem en dunne coating / vliegroest op de achterbrug onder de kettinggeleiders. Dealer zegt per ongeluk in pekel gereden dus geen garantieclaim richting Yamaha. Kan me niet echt herinneren dat dit gebeurd is want de MT verhuist medio oktober naar binnen.

Tevens ook nog nieuw pitje besteld voor in de koplamp. Osram Night Breaker Laser. Hoop dat dit het zicht wat verbetert, anders ga ik een retrofit doen met een projectorlens en xenon in de koplamp.
 
er is afgelopen zomer met pekel gestrooid om het wegdek te beschermen, zou dat het kunnen zijn?
licht opbrengst is inderdaad niet super, ik heb bij beide mt's toen de koplamp wat hoger gezet en dat scheelt ook al
 
Zo, weer ff wat teruggelezen na mijn vakantie :)

@Ghetto Bassie mooi dat ie bevalt! Succes met het afstellen van het ruitje nog!

Hebben er hier trouwens last van corrosie op verschillende delen van de MT? Ik heb voornamelijk corrosie op de koelpijpen op het blok, metalen deel remslangen voor en achter, linksysteem en dunne coating / vliegroest op de achterbrug onder de kettinggeleiders. Dealer zegt per ongeluk in pekel gereden dus geen garantieclaim richting Yamaha. Kan me niet echt herinneren dat dit gebeurd is want de MT verhuist medio oktober naar binnen.

Tevens ook nog nieuw pitje besteld voor in de koplamp. Osram Night Breaker Laser. Hoop dat dit het zicht wat verbetert, anders ga ik een retrofit doen met een projectorlens en xenon in de koplamp.
Thanks 👍🏼

Apart dat je roestvorming op je mt hebt. Als je eens in de zoveel tijd je motor een sopje geeft, dan zou er van pekel niets overblijven. Dus vind ik de reactie van de dealer in deze tijd van het jaar een beetje kort door de bocht. Weet dat ze her en der wel in de zomer gepekeld hebben, maar niet bij ons in de regio.

Ik ben wel benieuwd naar je ervaring met de lichtopbrengst, ik ben ook nog aan het kijken voor wat anders (wit licht).
 
Laatst bewerkt:
Hebben er hier trouwens last van corrosie op verschillende delen van de MT? Ik heb voornamelijk corrosie op de koelpijpen op het blok, metalen deel remslangen voor en achter, linksysteem en dunne coating / vliegroest op de achterbrug onder de kettinggeleiders. Dealer zegt per ongeluk in pekel gereden dus geen garantieclaim richting Yamaha. Kan me niet echt herinneren dat dit gebeurd is want de MT verhuist medio oktober naar binnen.

Hoeft ook niet perse pekel te zijn. Als 'ie altijd buiten slaapt ga je dat wel zien. Even goed poetsen met de juiste substanties wil altijd wel helpen. Mits je natuurlijk echt te laat bent, maar dat kan ik niet inschatten zonder het te zien.
 
Mijn motor is van 2014, staat altijd binnen en rij er in de winter niet mee. Viel mij van de week ook op dat er op de achterbrug wat plekjes roest zijn ontstaan.

Ik vermoed dat de kwaliteit van de oppervlakte behandeling aan de lage kant is. Het ontstaat namelijk op de te verwachten plekken (rondom lasnaden). Vraag me ook af of zoiets onder garantie valt....

Ik snap dat een MT in een ander prijssegment valt dan een GS. Maar is roestvorming na 4 jaren middelmatig gebruik "acceptabel" ? Ik weet het niet...
 
Zo, weer ff wat teruggelezen na mijn vakantie :)

@Ghetto Bassie mooi dat ie bevalt! Succes met het afstellen van het ruitje nog!

Hebben er hier trouwens last van corrosie op verschillende delen van de MT? Ik heb voornamelijk corrosie op de koelpijpen op het blok, metalen deel remslangen voor en achter, linksysteem en dunne coating / vliegroest op de achterbrug onder de kettinggeleiders. Dealer zegt per ongeluk in pekel gereden dus geen garantieclaim richting Yamaha. Kan me niet echt herinneren dat dit gebeurd is want de MT verhuist medio oktober naar binnen.

Tevens ook nog nieuw pitje besteld voor in de koplamp. Osram Night Breaker Laser. Hoop dat dit het zicht wat verbetert, anders ga ik een retrofit doen met een projectorlens en xenon in de koplamp.

Als jouw motor binnen staat, staat ie dan in een droge schuur? Ik merk dat mijn MT-07 (2016) op het aluminium (boutjes, banjo boutjes naar de remklauwen en dergelijke) wat witte plekjes heeft. Nu heb ik helaas een garage die redelijk vochtig is. Ik wil mijn garage dan ook isoleren om dit te voorkomen én ook ventileren natuurlijk. Mijn vader rijd ook op een MT-07 en zijn garage is super droog. Hij heeft dan ook geen last van deze zaken.

Edit: ik rijd er ook niet mee in de winter, dus ook niet in de pekel. Van roest heb ik geen last. Er zit alleen een plekje op mijn Hyperpro achterschokdemper.
 
Eindelijk kunnen beginnen aan voorveren en olie vervangen :+
Gelijk alles maar eens goed schoonmaken nu alles los ligt.. :X

Heeft iemand hier trouwens wel eens een groter achter tandwiel gezet? 46 ipv de standaard 43?
Neem aan dat dan de schakels naar 111 moeten ipv 108 standaard? Of is het 2 tanden per schakel? -O-

504946F7-65A7-410B-AF12-B35704C4239A.jpeg
 
Eindelijk kunnen beginnen aan voorveren en olie vervangen :+
Gelijk alles maar eens goed schoonmaken nu alles los ligt.. :X

Heeft iemand hier trouwens wel eens een groter achter tandwiel gezet? 46 ipv de standaard 43?
Neem aan dat dan de schakels naar 111 moeten ipv 108 standaard? Of is het 2 tanden per schakel? -O-

Netjes. Wat voor veren ga je er in zetten? Misschien dat je het wel verteld hebt, maar dan ben ik het ff kwijt ;). En ga je er ook dikkere olie in doen. Handig voorbokje trouwens. Zo één heb ik ook. Moet nog ff checken of die ook onder mijn MT-07 past. Vast wel, want er zitten genoeg spacers bij.

Heb geen ervaring met achter een groter tandwiel. Ik rijd gewoon standaard. Hier kan ik je dus niets over vertellen.
 
Netjes. Wat voor veren ga je er in zetten? Misschien dat je het wel verteld hebt, maar dan ben ik het ff kwijt ;). En ga je er ook dikkere olie in doen. Handig voorbokje trouwens. Zo één heb ik ook. Moet nog ff checken of die ook onder mijn MT-07 past. Vast wel, want er zitten genoeg spacers bij.

Heb geen ervaring met achter een groter tandwiel. Ik rijd gewoon standaard. Hier kan ik je dus niets over vertellen.

Ik heb Wilbers progessieve veren besteld. En inderdaad ook iets dikkere olie er in.
Spacer voor MT-07 heb ik zelf gedraaid in de bank bij een klant van ons, best makkelijk ;)
Standaard zit er bij deze bok maar t/m 18mm en de grootte voor de MT-07 zou 20mm moeten zijn, maar ik merkte dat 22mm beter paste en stabieler staat. Vond het gewiebel maar niks.. :o
 
Ik heb Wilbers progessieve veren besteld. En inderdaad ook iets dikkere olie er in.
Spacer voor MT-07 heb ik zelf gedraaid in de bank bij een klant van ons, best makkelijk ;)
Standaard zit er bij deze bok maar t/m 18mm en de grootte voor de MT-07 zou 20mm moeten zijn, maar ik merkte dat 22mm beter paste en stabieler staat. Vond het gewiebel maar niks.. :o

Ben benieuwd naar je ervaringen straks :t.

Onder mijn CBR600RR paste het bokje prima. Zal eens kijken wat voor spacers er allemaal bij zitten. De motor moet wel strak staan natuurlijk.
 
Hoeft ook niet perse pekel te zijn. Als 'ie altijd buiten slaapt ga je dat wel zien. Even goed poetsen met de juiste substanties wil altijd wel helpen. Mits je natuurlijk echt te laat bent, maar dat kan ik niet inschatten zonder het te zien.

Ik heb hier wat foto’s. Dit zijn in principe de ergste plekken. Motor staat in de zomer buiten, in de winter in een verwarmde garage.
E2EB9FE5-ABBB-4C1F-A31D-27A02B612333.jpeg 99D9A0E0-DDD7-4201-BD5D-97E8C1261E56.jpeg
 
Laatst bewerkt:
CBR600RR zou 13mm moeten hebben, check hier de tabel waar ik gespiekt heb: https://www.woodcraft-cfm.com/files//applicationguides/Front Stand Pin Guide[1].pdf

Thanx. Helaas heb ik de CBR600RR niet meer. Enige wat rest zijn foto`s (zie de foto in mijn profiel foto) en leuke herinneringen.

Ik heb hier wat foto’s. Dit zijn in principe de ergste plekken. Motor staat in de zomer buiten, in de winter in een verwarmde garage.

Oef, het lijkt wel of ik mijn MT-07 zie. Foto 2 (de koelslangen) heb ik precies dezelfde plekken op. Foto 1 (banjobout en aansluitingen remklauw) zit bij mij ook deze uitslag op. Weliswaar wel iets minder dan op jou foto. Zal - als het licht is - ook nog wel ff een foto proberen te maken.

Edit: ik rijd er ook beslist niet mee in de pekel. Mijn garage is wel wat vochtig en niet verwarmd.
 
Ik heb hier wat foto’s. Dit zijn in principe de ergste plekken. Motor staat in de zomer buiten, in de winter in een verwarmde garage. Bekijk bijlage 1330426Bekijk bijlage 1330427

Ah ja precies. Ja dat buiten slapen is wat mij betreft echt funest. Desalniettemin, ik denk dat je dit wel weg krijgt. Als ik van de week weer op de zaak ben zal ik dit even raadplegen bij onze poetser. Kom er bij je op terug.
 
Ah ja precies. Ja dat buiten slapen is wat mij betreft echt funest. Desalniettemin, ik denk dat je dit wel weg krijgt. Als ik van de week weer op de zaak ben zal ik dit even raadplegen bij onze poetser. Kom er bij je op terug.

Tof! Ik houd mij dan ook aanbevolen :t.

Edit: over de plekken op de koelslangen - die ik ook heb - heb ik eens begrepen dat dit bij meer MT-07`s voor zou komen en dat dit een zwakke plek zou zijn. Weet alleen niet meer precies van wie ik dit gehoord heb.
 
Tof! Ik houd mij dan ook aanbevolen :t.

Edit: over de plekken op de koelslangen - die ik ook heb - heb ik eens begrepen dat dit bij meer MT-07`s voor zou komen en dat dit een zwakke plek zou zijn. Weet alleen niet meer precies van wie ik dit gehoord heb.

Klopt, dit lees je ook veel op de duitse en amerikaanse fora. Het schijnt wel zo als je fanatiek aan het poetsen gaat op die pijpen dat ze van zwart naar het aluminium gaan.
 
Nou heel geweldig was het weer niet dit weekend :N maar toch afgelopen vrijdag nog wat plezier kunnen maken op het Midland Circuit in Lelystad tussen de buien door.
Helaas was me leren pak al helemaal doorwater nat dus overgestapt op me stoffenpak dat ik als reserve had. Daardoor niet voor de kneedown gegaan, volgend jaar maar circuit dagje pakken.

1 (15)_800x533.JPG
1 (5)_800x533.JPG
1 (12)_800x533.JPG
1 (3)_800x533.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan