Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben benieuwd naar je ervaringen straks :t.

Na een paar ritjes kan ik nu wel zeggen dat het echt al een groot verschil is.
Je voelt bij het remmen heel goed het progressieve gedeelte, niet meer het einde van de veer :+
In de bocht is het ook strak nu, niet meer zo schommelend in de voorkant als het was. *O*

Nu de achterkant nog :X
 
Na een paar ritjes kan ik nu wel zeggen dat het echt al een groot verschil is.
Je voelt bij het remmen heel goed het progressieve gedeelte, niet meer het einde van de veer :+
In de bocht is het ook strak nu, niet meer zo schommelend in de voorkant als het was. *O*

Nu de achterkant nog :X

Beters :t! De vering is idd beter. Aan de demping valt mijns inziens nog wel wat te verbeteren. Maar goed, dan zit je aan complete veerelementen/cartridges vast.

Achter heb ik er ook een Hyperpro schokdemper op liggen (van die Streetbox uitvoering). Bevalt prima. Vering en demping zijn stukken beter.

Afgelopen vier dagen nog in Duitsland geweest om daar te toeren (Westerwald net boven de Eifel). Zal als ik zin heb nog wel een verhaaltje posten :).
 
Nou heel geweldig was het weer niet dit weekend :N maar toch afgelopen vrijdag nog wat plezier kunnen maken op het Midland Circuit in Lelystad tussen de buien door.
Helaas was me leren pak al helemaal doorwater nat dus overgestapt op me stoffenpak dat ik als reserve had. Daardoor niet voor de kneedown gegaan, volgend jaar maar circuit dagje pakken.

Balen van het weer Rembrandt. In een nat leren pak rond rijden is dan ook niet prettig. Gelukkig dat je je stoffen pak nog mee had. Alleen een kneedown maken is dan idd geen optie.


Welk circuit wil je volgend jaar aan gaan doen :)? Ik zit stiekem wat rond te kijken om een tweedehands racer aan te schaffen. Het begint bij mij weer ongelooflijk te kriebelen :X. Erg gaaf om te doen!
 
Wat vinden we van de nieuwe kleurstelling?
 

Bijlagen

  • 2019-Yamaha-MT07-EU-Ice_Fluo-360-Degrees-006_Tablet.jpg
    2019-Yamaha-MT07-EU-Ice_Fluo-360-Degrees-006_Tablet.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 36
  • 2019-Yamaha-MT07-EU-Ice_Fluo-360-Degrees-018_Tablet.jpg
    2019-Yamaha-MT07-EU-Ice_Fluo-360-Degrees-018_Tablet.jpg
    69,6 KB · Weergaven: 40
  • Yamaha-MT07-ice-fluo.jpg
    Yamaha-MT07-ice-fluo.jpg
    73,5 KB · Weergaven: 38
Ik vind het steeds meer op speelgoed fietsen lijken met die kleuren :/

Had je nog bij je poetsen gevraagd hoe ik van die corrosie af kom op mijn motor trouwens?
Ja zojuist even, was het vergeten na te vragen. Excuus.

Hij gaf het volgende aan...
Is het pekel? = Einde oefening.
Is het vuil? = Fles Dasty en dan met een goede borstel proberen schoon te krijgen.
 
Wat vinden we van de nieuwe kleurstelling?
Beetje saai eerlijk gezegd. Velgen in de rode kleur is wel tof, maar dan die wit/grijze panelen erbij maakt het geheel een beetje, mwah..

Ik had nog iets geroepen over dat ik die 790 duke rijtest hier zou plaatsen als ie af is, voor de geintresseerde klik

Erg leuke video Dave! Ben zelf ook bezig met een youtube kanaal op te starten en video's zoals jij hem maakt wil ik ze ook gaan doen. Vind dat een prettige stijl en manier van dingen vertellen. Oftewel, ga zo door :t.
 
Wat vinden we van de nieuwe kleurstelling?

Vind de kleuren combi nog niet echt super. Geef mij de oude kleuren maar ;).

Ja zojuist even, was het vergeten na te vragen. Excuus.

Hij gaf het volgende aan...
Is het pekel? = Einde oefening.
Is het vuil? = Fles Dasty en dan met een goede borstel proberen schoon te krijgen.

Oké. Gewoon puur er op spuiten en dan borstelen c.q. poetsen? Dasty schijnt namelijk best wel agressief te zijn.
 
Vind de kleuren combi nog niet echt super. Geef mij de oude kleuren maar ;).



Oké. Gewoon puur er op spuiten en dan borstelen c.q. poetsen? Dasty schijnt namelijk best wel agressief te zijn.

Dasty moet je goed mee uitkijken. Vooral met lagers, je ketting, rubber delen, aluminium etc. Ik gebruik het wel voor velgen, vettigheid op de achterbrug en de onderkant van het spatbord. En heel goed naspoelen, bijzonder agressief goedje.
 
Dasty moet je goed mee uitkijken. Vooral met lagers, je ketting, rubber delen, aluminium etc. Ik gebruik het wel voor velgen, vettigheid op de achterbrug en de onderkant van het spatbord. En heel goed naspoelen, bijzonder agressief goedje.

Das ook één van de redenen dat ik het nooit op mijn motorfietsen heb gebruikt. Heb het wel eens gebruikt om mijn racefiets ketting te ontvetten en daar werkt het perfect voor. Op mijn motorketting zal ik het nooit gebruiken vanwege de O-ringen die daarin zitten. Daar gebruik ik wel ander spul voor.
 
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Jerry, nog druk aan het lessen maar de verleiding niet kunnen weerstaan om al een MT-07 uit 2016 aan te schaffen. Nu nog meer motivatie snel mn rijbewijs te halen. Tot die tijd lees ik hier veel terug voor tips & tricks. En voor de nodige mods. Er zit al een Mivv Speed Edge Special op.
 
Vandaag op Intermot geweest en de nieuwe kleuren in het echt mogen bewonderen. Het rood vind ik meer oranje achtig lijken. Persoonlijk vind ik het niet echt een vooruitgang. De kleuren van de ouderen modellen spreken mij meer aan.
Ook op wat andere merken gezeten en de Z900RS en SpeedTriple spreken me wel aan.
 
Goedenavond allemaal,

Mijn naam is Jerry, nog druk aan het lessen maar de verleiding niet kunnen weerstaan om al een MT-07 uit 2016 aan te schaffen. Nu nog meer motivatie snel mn rijbewijs te halen. Tot die tijd lees ik hier veel terug voor tips & tricks. En voor de nodige mods. Er zit al een Mivv Speed Edge Special op.

Welkom :W.

Ieder geval een goede keus om voor de MT-07 te gaan :]8-)!
 
Ik was gister overigens bij Gebben Motoren op de voorjaarsshow. Er stonden twee MT-07`s vlakbij mijn rode MT-07. Zag jullie ook weg rijden, alleen was ik druk in gesprek. Anders was ik wel ff komen buurten. Iemand van hier :]?

Edit: ik had mijn MT-07 achteruit ingeparkeerd. De rest van de motoren stonden allemaal met de neus naar voren.
 
Afgelopen Mei heb ik mijn MT-07 aangeschaft en in Juni het rijbewijs behaald. Inmiddels heb ik zo'n 12k KM opzitten. Na wat initiele problemen en het spontaan loskomen van het achter spatbord heeft de fiets zich perfect gehouden. Eifel, Harz, Alpen en Autobahn, overal voelt deze machine zich thuis. Ik ben zeer onder de indruk van hoeveel vertrouwen en comfort de fiets biedt. Een perfecte fiets om mee te beginnen rijden. ABS inmiddels ook al een maal moeten gebruiken, een Duitser ging in een druke winkelstraat vol op de rem staan omdat hij opeens een leeg parkeerplekje zag... (ja, ik zat er dus te dicht achter).

De nadelen die vaak in dit topic worden genoemd heb ik ook ondervonden. De fiets dijnt af en toe als de Titanic in zijn veren en klinkt als een stofzuiger als je stationair draait. Op hogere toeren is het wel beter, maar als er een award was voor slechts klinkende motorfiets dan was de MT-07 zeker een kanshebber. Deze nadelen verbleken echter met alle positieve eigenschappen van deze motor. Als afsluiting van deze mini-review hierbij een foto van de mooie MT-07 op een berg.
IMG_20180724_165154_50.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen Mei heb ik mijn MT-07 aangeschaft en in Juni het rijbewijs behaald. Inmiddels heb ik zo'n 12k KM opzitten. Na wat initiele problemen en het spontaan loskomen van het achter spatbord heeft de fiets zich perfect gehouden. Eifel, Harz, Alpen en Autobahn, overal voelt deze machine zich thuis. Ik ben zeer onder de indruk van hoeveel vertrouwen en comfort de fiets biedt. Een perfecte fiets om mee te beginnen rijden. ABS inmiddels ook al een maal moeten gebruiken, een Duitser ging in een druke winkelstraat vol op de rem staan omdat hij opeens een leeg parkeerplekje zag... (ja, ik zat er dus te dicht achter).

De nadelen die vaak in dit topic worden genoemd heb ik ook ondervonden. De fiets dijnt af en toe als de Titanic in zijn veren en klinkt als een stofzuiger als je stationair draait. Op hogere toeren is het wel beter, maar als er een award was voor slechts klinkende motorfiets dan was de MT-07 zeker een kanshebber. Deze nadelen verbleken echter met alle positieve eigenschappen van deze motor. Als afsluiting van deze mini-review hierbij een foto van de mooie MT-07 op een berg.

Slechts klinkende motorfiets? :? Plemp er eens een andere uitlaat onder, dan zal je je mening vast bijstellen :')
 
Slechts klinkende motorfiets? :? Plemp er eens een andere uitlaat onder, dan zal je je mening vast bijstellen :')
Ongetwijfeld, mijn aanmerking gelden dan ook slechts voor de stock exhaust. Wellicht zet ik er in de toekomst nog eens een andere uitlaat onder, voorlopig heb ik daar het geld er niet voor over.
 
Mocht je het goedkoop willen doen kan je ook je standaard uitlaat aanpassen. Wel een beetje beun, maar als het goedkoop moet zijn....

Stock exhaust mod deep rumble
Erg beun inderdaad, ik pas maar bedankt voor de tip. Ondanks het geluid ben ik in de huidige staat ontzettend blij met de fiets dus voorlopig laat ik het lekker zo. Wie weet wat volgend jaar brengt. wellicht dat ik dan de uitlaat vervang, tot die tijd lekker veel :]:]!
 
Welk circuit wil je volgend jaar aan gaan doen :)? Ik zit stiekem wat rond te kijken om een tweedehands racer aan te schaffen. Het begint bij mij weer ongelooflijk te kriebelen :X. Erg gaaf om te doen!

Assen met ze lange bochten lijkt me heerlijk, Zandvoort met de hoogte verschillen, Zolder lijkt me ook erg leuk met de MT omdat dat toch een wat korter baantje is. oh oh ik ga maar vast sparen. De circuits ken ik al van vele circuit dagen met de auto, met de motor lijkt het me ook leuk. Zal wel minder rondjes kunnen draaien dan met de auto. 202 rondjes op 1 dag op Mettet met de auto 8)7, zal met de motor niet uit te houden zijn denk ik
 
Hallo allemaal, ik had een vraag over een bepaalde modificatie die ik wil gaan doen en misschien dat iemand mij daar advies bij kan geven. De mod die ik wil doen is het toevoegen van DRL LED strips in de luchtinlaten die tevens ook kunnen knipperen in het oranje:
maxresdefault.jpg


Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste kan aansluiten op de bekabeling. Er zitten 3 draadjes aan de strips. Zwart, rood en geel. De zwart en rode zorgen voor het witte licht en zodra de gele stroom krijgt gaat de ledstrip over op oranje. Lijkt mij dat ik het zwarte draadje moet 'aarden' aan het frame of iets dergelijks. De rode op een of andere stroombron moet aansluiten die alleen stroom heeft als het contact aanstaat of de koplamp brand. En als laatste het gele draadje op de knipperlicht draadjes vastmaken.

Zit ik op die manier in de juiste richting te denken? En weet iemand misschien wat meer van het stroom schema van de MT07? Want de knipperlicht bekabeling zit in de koplamp unit volgens mij, dat is een te lange afstand voor de LED strip kabeltjes om te overbruggen gok ik.

Hoor het graag! Ik weet in ieder geval dat een paar jaar terug user MagicMike het gedaan heeft, maar die is al 2 jaar niet online geweest..
 
  • Leuk
Waarderingen: Rvb
Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste kan aansluiten op de bekabeling. Er zitten 3 draadjes aan de strips. Zwart, rood en geel. De zwart en rode zorgen voor het witte licht en zodra de gele stroom krijgt gaat de ledstrip over op oranje. Lijkt mij dat ik het zwarte draadje moet 'aarden' aan het frame of iets dergelijks. De rode op een of andere stroombron moet aansluiten die alleen stroom heeft als het contact aanstaat of de koplamp brand. En als laatste het gele draadje op de knipperlicht draadjes vastmaken.

Zit ik op die manier in de juiste richting te denken? En weet iemand misschien wat meer van het stroom schema van de MT07? Want de knipperlicht bekabeling zit in de koplamp unit volgens mij, dat is een te lange afstand voor de LED strip kabeltjes om te overbruggen gok ik.

Hoor het graag! Ik weet in ieder geval dat een paar jaar terug user MagicMike het gedaan heeft, maar die is al 2 jaar niet online geweest..

Welk jaar MT-07 heb je?
In mijn 2014 zit net aan de linkerkant onder de tank een aux-plug (ik heb daar nu een USB socket aan gekoppeld). Volgens mij zit die er bij elk jaar, alleen 2018 weet ik niet zeker. Check dit filmpje:

Maar die aansluiting zit dichtbij genoeg om zwart en rood aan te koppelen voor allebei de leds
Dan hoef je alleen een extra gele draad vanaf elke van je knipperlichten naar de leds te sturen (links en rechts los, anders gaat het mis O-))

Done. *O*

Je kwam toch uit regio Breda? Anders wil je ik er best mee helpen hoor, geen probleem :t
 
Welk jaar MT-07 heb je?
In mijn 2014 zit net aan de linkerkant onder de tank een aux-plug (ik heb daar nu een USB socket aan gekoppeld). Volgens mij zit die er bij elk jaar, alleen 2018 weet ik niet zeker. Check dit filmpje:

Maar die aansluiting zit dichtbij genoeg om zwart en rood aan te koppelen voor allebei de leds
Dan hoef je alleen een extra gele draad vanaf elke van je knipperlichten naar de leds te sturen (links en rechts los, anders gaat het mis O-))

Done. *O*

Je kwam toch uit regio Breda? Anders wil je ik er best mee helpen hoor, geen probleem :t

Mijn MT komt uit 2015, dus lijkt mij dat die nagenoeg gelijk is aan die uit 2014. Wel handig eigenlijk zo'n AUX aansluiting. Ooit misschien inderdaad USB oplader aansluiten of handvatverwarming. Maar goeie tip, ga ik van het weekend eens even zoeken en uitpluizen. Ga ook alles filmen voor mijn YT kanaal, dus moet het wel netjes en goed kunnen uitvoeren natuurlijk :P

Kom inderdaad uit regio Breda (Etten-leur). Dus als ik er echt niet aan uitkom kunnen we misschien samen ernaar kijken inderdaad :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan