Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb 'm er inmiddels af kunnen draaien, nu zit er dus nog iets in het stuur wat er nog uit moet.. O-)

In de openingspost staat het werkplaatshandboek/service manual van de MT-07. Deze kun je daar zo downloaden. Wellicht dat daar wat in staat hoe de stuurgewichten geconstrueerd zijn.

Zou er niet iets van schroefdraad achtergebleven zijn in je stuur?! Ik kan mij herinneren dat ik ook behoorlijk heb lopen stoeien met de stuurgewichten van mijn CBR600RR. Deze moesten er uit en heb ik vervangen door ronde doppen. Dat was veiliger bij een eventuele val op het circuit c.q. moest ook volgens het technisch reglement als ik mij niet vergis. Durf alleen zo niet meer te zeggen hoe die dingen in elkaar zaten.
 
Ik heb ze er beide uit gekregen, eentje zat er al in blijkbaar. Het waren twee dikke bouten die aan de binnenkant vast zaten. Met een dun groen ijzeren draadje heb ik ze eruit gekregen. Aan het begin van het draadje een 'haakje' gemaakt en toen het stuur in, daarna weer terug en toen vielen ze er beide uit, in één keer! *O*
 
Nee het is een soort boutje waar de schroef mee vast zit. Hier lijkt het op, maar dan iets langwerpiger.

Bolt_nut.jpg



Ik ben aan het rondkijken voor een leuk uitlaatje, iemand ervaring met deze?

Mivv Speed Edge RVS 2-1 Compleet Systeem met EURO4 keuring Yamaha MT07... - Uitlaat kopen? Motordempers.nl is de motor uitlaat specialist!
 
Hallo iedereen! Mijn naam is Arsen, ik woon in Sint-truiden (belgie limburg). Heb mijn mt07 al van 31/07/2018 en 6000km's mee gereden. Volgende week komt mijn power commandor erop (heb al een sc project full race-uitlaat eronder). Iemand ervaring hiermee? Voel je het verschil?
 
Welkom @Arsen Stapanian :]

Ik heb gisteren mijn spulletjes binnen gekregen vanuit China 8-) Tevens een Mivv GP Carbon uitlaat onderweg, ik kon het niet laten.. *O*

Done:
Radiator cover
Twee kappen zwart gemaakt met plastidip
Remvloeistof dop achter en stuur

To be done:
Korte hendels
Uitlaat

20181113_154534.jpg


20181113_154552.jpg


20181113_154543.jpg
 
Hallo iedereen! Mijn naam is Arsen, ik woon in Sint-truiden (belgie limburg). Heb mijn mt07 al van 31/07/2018 en 6000km's mee gereden. Volgende week komt mijn power commandor erop (heb al een sc project full race-uitlaat eronder). Iemand ervaring hiermee? Voel je het verschil?
Welkom hier :W

Ik heb met de mt geen ervaring met een pc. Laat je 'm dan ook afstellen op de bank?

Soms krijg je er niet meer vermogen uit, maar is ie beter afgesteld en heb je bijvoorbeeld geen dipjes meer (had ik bij mijn Fireblade bij de 6000 toeren) en kan ie zuiniger worden.

Ben wel benieuwd naar het verschil en naar wat de ervaringsdeskundigen erover kunnen vertellen.
 
Die kan je zo monteren, maar je zal de kontkappen wel allemaal moeten verwijderen om er bij te kunnen komen. Knipperlichten kan je zo overzetten, zie beugeltjes aan de zijkant. Op de foto's van de recensies kunnen je ook zien dat de oem knippers zo overgezet zijn ;)
 
Die kan je zo monteren, maar je zal de kontkappen wel allemaal moeten verwijderen om er bij te kunnen komen. Knipperlichten kan je zo overzetten, zie beugeltjes aan de zijkant. Op de foto's van de recensies kunnen je ook zien dat de oem knippers zo overgezet zijn ;)
Moet lukken, dan gaat deze ook gemonteerd worden. :Y
 
Hallo iedereen! Mijn naam is Arsen, ik woon in Sint-truiden (belgie limburg). Heb mijn mt07 al van 31/07/2018 en 6000km's mee gereden. Volgende week komt mijn power commandor erop (heb al een sc project full race-uitlaat eronder). Iemand ervaring hiermee? Voel je het verschil?

Welkom :]:t. Geen ervaring mee. Let er wel op dat er een E-keur merk en dB-killer in zit. Eind september waren we in de Eifel in Duitsland. In Cochem wat gegeten. Bij terugkomst op de plek waar we de motoren geparkeerd hadden liepen wat politie agenten rond onze motoren. Twee van onze groep hebben een boete gekregen en het kentekenbewijs werd ingenomen. Motor 1 had geen dB-killer (wel een E-keurmerk) en motor 2 had wel dB-killers, maar geen E-keurmerk. Beiden hadden een boete van €90,- (pin me niet op dit bedrag vast ;)). Ze hadden geluk dat ze naar een dichtstbijzijnde motorzaak mochten rijden om een dB-killer en een originele uitlaat te laten monteren, om zo het kentekenbewijs weer terug te krijgen. Formeel gezien zouden ze namelijk niet eens mogen rijden :X.

Blij dat ik standaard rijd ieder geval. Vooral in Duitsland :X. Of en een dB-killer en E-keur merk. Welk nummer E-keur er op moet zitten durf ik zo niet zeggen.

Welkom @Arsen Stapanian :]

Ik heb gisteren mijn spulletjes binnen gekregen vanuit China 8-) Tevens een Mivv GP Carbon uitlaat onderweg, ik kon het niet laten.. *O*

Done:
Radiator cover
Twee kappen zwart gemaakt met plastidip
Remvloeistof dop achter en stuur

To be done:
Korte hendels
Uitlaat

Netjes :t. De remvloeistof reservoir afdekplaatjes staat de MT-07 ook goed!
 
Heb deze gevonden van 25 eu. Ziet er ook vrij goed uit, ben totaal geen fan van tailbags (of andere bags) maar deze oogt wel mooi.

Qbag Tail bag 03

Een alternatief is wellicht de Kriega US10 of US20. Wel een andere prijsklasse maar dito kwaliteit en de bevestigingshaken kunnen rechtstreeks in de lussen gehaakt worden welke standaard onder de buddy zitten. Zit goed stevig vast en zodra je de tas eraf haalt heb je dus geen base plate, extra bevestigingslussen, etc. die op je motor blijven zitten. Bijkomend voordeel is dat het een modulair systeem is, dus mocht je in de toekomst meer bagagecapaciteit nodig hebben kun je hem eenvoudig uitbreiden met de diverse bijpassende Kriega bags.
 
Welkom :]:t. Geen ervaring mee. Let er wel op dat er een E-keur merk en dB-killer in zit. Eind september waren we in de Eifel in Duitsland. In Cochem wat gegeten. Bij terugkomst op de plek waar we de motoren geparkeerd hadden liepen wat politie agenten rond onze motoren. Twee van onze groep hebben een boete gekregen en het kentekenbewijs werd ingenomen. Motor 1 had geen dB-killer (wel een E-keurmerk) en motor 2 had wel dB-killers, maar geen E-keurmerk. Beiden hadden een boete van €90,- (pin me niet op dit bedrag vast ;)). Ze hadden geluk dat ze naar een dichtstbijzijnde motorzaak mochten rijden om een dB-killer en een originele uitlaat te laten monteren, om zo het kentekenbewijs weer terug te krijgen. Formeel gezien zouden ze namelijk niet eens mogen rijden :X.

Blij dat ik standaard rijd ieder geval. Vooral in Duitsland :X. Of en een dB-killer en E-keur merk. Welk nummer E-keur er op moet zitten durf ik zo niet zeggen.



Netjes :t. De remvloeistof reservoir afdekplaatjes staat de MT-07 ook goed!

Ik heb een Euro 3 fiets met Zard uitlaat, de Ducati Scrambler uit 2016.
In mijn (slip-on) uitlaat zit ook de katalisator, dus ook van Zard.
Heb de dB-killers er in zitten en onder op de uitlaat staat 'e13' gegraveerd, hetgeen dus het desbetreffende keurmerk is.

Op een Euro 4 fiets is het misschien een ander 'e' label.
Met mijn uitlaat kan ik zonder problemen Duitsland in.
 
Nu heb ik begrepen dat als je geen E-keur op de dempers heb zitten, je deze er ook in kan laten zetten. Vraag me af in hoeverre de politie daar dat dan (kunnen) checken, neem aan dat zij niet allemaal deskundigen zijn....
 
Nu heb ik begrepen dat als je geen E-keur op de dempers heb zitten, je deze er ook in kan laten zetten. Vraag me af in hoeverre de politie daar dat dan (kunnen) checken, neem aan dat zij niet allemaal deskundigen zijn....

Alles in Duitsland moet TUV gekeurd zijn, dus aan de hand van merk/type icm TUV check moet dat goed te controleren zijn voor ze.
Opzich beter geregeld dan in NL kwa duidelijkheid.
 
Ik TUV er regelmatig op dus dan zal het wel goed zijn.
Kreeg wel een speciaal pasje met CE-certificering bij mijn SC-Project.
Geen idee waar ik daar overal mee naar toe kan?
Ik ga hier ook niet wakker van liggen.
Ga gewoon overal naar toe en als het mis gaat gebruik ik mijn onnozele motorrijders blik dat ik dit niet wist.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Euro 3 fiets met Zard uitlaat, de Ducati Scrambler uit 2016.
In mijn (slip-on) uitlaat zit ook de katalisator, dus ook van Zard.
Heb de dB-killers er in zitten en onder op de uitlaat staat 'e13' gegraveerd, hetgeen dus het desbetreffende keurmerk is.

Op een Euro 4 fiets is het misschien een ander 'e' label.
Met mijn uitlaat kan ik zonder problemen Duitsland in.

Aha. Das wel zo handig in Duitsland idd.

Ik houd em lekker standaard. Nergens geen gedoe en je valt niet zoveel op.

Nu heb ik begrepen dat als je geen E-keur op de dempers heb zitten, je deze er ook in kan laten zetten. Vraag me af in hoeverre de politie daar dat dan (kunnen) checken, neem aan dat zij niet allemaal deskundigen zijn....

IK had het idee dat de politie in Duitsland puur naar het E-nummer keek. Of ze wisten waar ze over praten weet ik niet ;). Ik hoor ook wel verhalen van mensen die er een E-nummer in laten graveren........ .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan