Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week zaterdag mijn MT07 opgehaald. Fotos hebben even geduurd maar hier zijn ze dan. Staat inmiddels 300km op de teller
IMG-20181118-WA0007.jpg
IMG-20181118-WA0006.jpg


Uiteraard ga ik ook veel aanpassen aan de motor, zoals:

-Korte kentekenplaathouder
-Knipperlichten vervangen (achter neem ik heel misschien geintegreerde achterlicht)
-DB killer van de Akra aanpassen, reed vandaag zonder DB killer, was beetje te luid voor mij.

Ook ga ik kijken of ik de voorvorken goud kan laten wrappen, en een deel van de staart ga ik blauw plasti-dippen, dit zou er dan zo uit moeten zien:
IMG-20181118-WA0003.jpg

T.o.v. origineel
IMG-20181118-WA0004.jpg


Ben enorm blij met deze beest, vind het alleen jammer dat het rij-seizoen bijna voorbij is. Misschien kan er ik in de tussentijd wel aan klussen.
 
Mooi ding :t

Bovenste gedeelte van de vorkpoten zal je ongetwijfeld kunnen laten wrappen, middelste deel niet. Daar glijdt een deel van in de onderpoot bij het inveren. Je kan ze wel volledig goud laten anodiseren... :Y
Maar ga je je killer aan laten passen omdat de demper zonder killer te luid is :? Hoe klinkt ie met killer dan?
Heb de killer er ook wel eens uitgehaald, maar dat is gewoon te luid, daar zouden we teveel negatieve aandacht mee krijgen. Heb de killer er dus ook weer gelijk terug in gedaan, geluid is netjes, maar met het gas vol open toch nog lekkere klappen... :]
 
Mooi ding :t

Bovenste gedeelte van de vorkpoten zal je ongetwijfeld kunnen laten wrappen, middelste deel niet. Daar glijdt een deel van in de onderpoot bij het inveren. Je kan ze wel volledig goud laten anodiseren... :Y
Maar ga je je killer aan laten passen omdat de demper zonder killer te luid is :? Hoe klinkt ie met killer dan?
Heb de killer er ook wel eens uitgehaald, maar dat is gewoon te luid, daar zouden we teveel negatieve aandacht mee krijgen. Heb de killer er dus ook weer gelijk terug in gedaan, geluid is netjes, maar met het gas vol open toch nog lekkere klappen... :]

Vind de Akra met originele db killer niet bijzonder klinken. Heb een video gezien waarbij gaten geboord worden in de binnenste buizen van de db killer, waarna het geluid blijkbaar tof klinkt zonder teveel geluid te maken als zonder db killer.

Wat betreft de voorvork, in dat geval laat ik ze anodizen.
 
Vind de Akra met originele db killer niet bijzonder klinken. Heb een video gezien waarbij gaten geboord worden in de binnenste buizen van de db killer, waarna het geluid blijkbaar tof klinkt zonder teveel geluid te maken als zonder db killer.

Wat betreft de voorvork, in dat geval laat ik ze anodizen.

Heb ik ook gedaan. Die paar extra gaten doen eigenlijk bijna niets qua geluid. Zit die db-killer niet in de pijp gelast bij de nieuwe akra? Ik heb zelf de oude titanium onder mn 2018 geschroefd, paste prima.
 
Heb ik ook gedaan. Die paar extra gaten doen eigenlijk bijna niets qua geluid. Zit die db-killer niet in de pijp gelast bij de nieuwe akra? Ik heb zelf de oude titanium onder mn 2018 geschroefd, paste prima.

Zit idd vast dmv een las, om de killer eruit te halen moest ik boren in dit cirkeltje:
IMG-20181119-WA0011.jpg


Wat betreft de db killer aanpassen, ik zal het dan zelf even moeten testen.
 
Binnekort ga ik eens langs Pajic, deze maakt custom DB killers voor de Akrapovic Titanium pijp. Momenteel staat de MT in winterslaap, heb nog wel wat leuke spulletjes liggen welke ik er deze winter maar op ga bouwen.
 
Kent iemand een goede motorstandaard voor de mt07? Met goed bedoel ik 1tje van onder de 50 eu die zijn werk gewoon doet, de motor hooghouden en kunnen verplaatsen.
 
Binnekort ga ik eens langs Pajic, deze maakt custom DB killers voor de Akrapovic Titanium pijp. Momenteel staat de MT in winterslaap, heb nog wel wat leuke spulletjes liggen welke ik er deze winter maar op ga bouwen.

Laat horen hoe het ging, ben benieuwd. Is helaas wel 4u lang heen en weer voor mij. Morgen ga ik verder puzzelen met mijn db killer, heb vandaag 8 gaten in de db killer gedaan maar het geluid is niet al te veel veranderd. Waarschijnlijk ga ik de db killer korter maken aan de binnenste cilinders.
 
Gister mijn MT-07 gewassen voor de winterstop. Motor is nu weer mooi schoon. Toen ik een stukje vet van mijn achtervelg wilde poetsen/wassen ontstond er een kras '(. Kennelijk zat er een steentje of iets dergelijks onder?!

Iemand enig idee hoe ik dit er af kan krijgen/kan maskeren? Ik zat zelf aan een lakstift of iets dergelijks te denken.

Bekijk bijlage 1341143
 
Zodra er 2 nieuwe bandjes op moeten gelijk opnieuw laten spuiten voor en achter.
Kan je ook nog je eigen kleur kiezen:)
 
Heeft er iemand al problemen gehad met de knipperlichten van zijn mt 07? Demijne doen het opeens niet meer, ik heb de zekering al verwisseld door de reserve die in het zekeringsbakje zit. Maar geen resultaat.
 
Verduidelijking: ik had de tailtidy eraf gehaald en nieuwe knipperlichten achtereen geplaatst. Toen ik alles weer inplugde werkten ook de voorste 2 niet meer.
Ik vermoed dat er ergens een kortsluiting heeft plaatsgevonden. Maar door de zekering te vervangen moet dit toch opgelost zijn?
 
De oorzaak is nooit de zekering zelf, dus als je ergens kortsluiting maakt zal de zekering kapot gaan, duw je er een nieuwe in maar is de kortsluiting nog niet gevonden/opgelost dan zal de nieuwe zekering ook kapot gaan.
De vraag is nu dus:
1: Was de zekering daadwerkelijk kapot? -> Dan kans dat er ergens draden elkaar raken waardoor je kortsluiting hebt. Dan moet je hier naar opzoek
2: Was de zekering niet kapot? -> dan heb je waarschijnlijk ergens iets niet goed aangesloten en is de stroomkring niet rond, of zijn de nieuwe lichten defect
 
Heeft er iemand al problemen gehad met de knipperlichten van zijn mt 07? Demijne doen het opeens niet meer, ik heb de zekering al verwisseld door de reserve die in het zekeringsbakje zit. Maar geen resultaat.

Weet je zeker dat je ze goed hebt aangesloten? Als het LED knipperlichten zijn dan maakt de polariteit uit namelijk. Als je + op - hebt werken ze niet. Was je zekering ook daadwerkelijk stuk?

Anders: Check de zekering voor de parkeerstand even, die was bij mij stuk. Dat is of nummer 7 voor een MT07, of nummer 9 voor een MT07A. Even kijken wat je zekeringen layout is. Is er een van 7.5A. Als dat het niet is zou ik alle zekeringen even controleren.
 
Maar even een winterpost tussendoor om de wintertijd wat sneller uit te zingen ;). Post ook jullie motor/vakantie foto in dit topic *O*.

1544273382409.png

Rondje Eifel met mooi weer !
 
Bedankt voor jullie hulp met mijn knipperlichten! Zekeringen doorgemeten, die waren niet stuk. Het is nu opgelost met een nieuw relais.
 
Gister mijn MT-07 gewassen voor de winterstop. Motor is nu weer mooi schoon. Toen ik een stukje vet van mijn achtervelg wilde poetsen/wassen ontstond er een kras '(. Kennelijk zat er een steentje of iets dergelijks onder?!

Iemand enig idee hoe ik dit er af kan krijgen/kan maskeren? Ik zat zelf aan een lakstift of iets dergelijks te denken.

Bekijk bijlage 1341143
Dat is mooi ruk :/

Kan de kras op de bijlage niet zien, zie alleen maar een stukje landschap met een omcirkeling in een boom. Maar vermoed dat die met een lakstift wel weg te werken zal zijn. Wat wel beter werkt, is bijvoorbeeld de punt van een satehprikker in de lak dopen en daar de kras mee lakken. Dan heb je vaak een strakker resultaat omdat je dan de overlap op het onbeschadigde deel van het kwastje niet hebt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan