Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hi allemaal! Mijn naam is Gideon en woon in Delft. Ik volg deze topic al een tijdje en zie dat de MT-07 een best geliefde motor is. Mijn keuze om voor een MT-07 te gaan was dus een goede keuze geweest:].

Eindelijk wat tijd kunnen maken om me hier even te melden. Ik heb sinds juli dit jaar een 2018 MT-07 in Yamaha Blue kleur en heb ongeveer 1000KM op de teller (binnenkort servicebeurt van de eerste 1000KM).

Ik heb de volgende veranderingen aan de motor gebracht:
- Evotech achterbrug crash protectors en paddock bobbins. De MT-07, zoals jullie weten, heeft geen draad voor bobbins.
- Evotech duosteun vervanging kit. De duosteun heb ik verwijdert voor een strakkere look (mijn mening8-))
- Evotech korte kentekenplaathouder. De originele knipperlichten kan je hergebruiken.
- Evotech korte rem-koppelingshendels set
- Evotech valblokset
- Evotech voorvork crash protectors
- MRA sport windscherm model "NSM"
- Bar-end Spiegel van Aliexpress
- Rimstripping SpecialGP van Motorsticker.com
- SC-Project Full exhaust system met S1 Muffler in kleur matt black

Hier wat foto's van mijn MT-07. Excuses voor de belichting, zodra de motor weer buiten is in daglicht, maak ik wat betere foto's.

Welkom :W. Mooie MT-07 en hij staat zo te zien lekker warm binnen. Heb de mijne ook eens binnen gehad, maar na een uur of vier weer in de garage gezet. Rook mij toch wat te veel naar olie/benzine in huis _O-.

Zwart wasco krijtje. Goed overdwars over de kras halen, daarna doekje er langs, zie je niks meer van.

Oké, thanx voor de tip :t.
 
Haha leuk zo de verschillen te zien Wim.
3+ min is wel heel langzaam idd maar idd zeer begrijpelijk.

Idd wel begrijpelijk. Als mensen echt willen leren rijden is het beter om dit op een circuitdag te doen. Niet dat dat allemaal in één sessie landelijke motordagen wordt gestopt met alle gevolgen van dien :X.
 
- Het is dus kras gevoelig.
Klopt dat is die oudere ook.
Heb er met monteren ook per ongeluk een krasje op getrokken.
Gelukkig op een plek die je alleen maar ziet als je onder de motor gaat liggen:)
Qua onderhoud kan ik na een paar jaar wel zeggen dat hij mooi zwart blijft.
Er is weinig nodig. Ik maak hem schoon met een al gebruikt
vulkanet doekje net voordat deze de vuilnisbak gaat opzoeken.
Hij ziet er nog uit als nieuw. Moet ik wel zeggen dat mijn mt-07 altijd binnen staat.

Heb je de DB killer er al uit gehad?
Ik heb er er snel terug ik gedaan:Y
Toch wel aardig aso dat geluid.
Al kan ik er toch wel van genieten zo heel af en toe:]
 
Welkom :W. Mooie MT-07 en hij staat zo te zien lekker warm binnen. Heb de mijne ook eens binnen gehad, maar na een uur of vier weer in de garage gezet. Rook mij toch wat te veel naar olie/benzine in huis _O-.
Thanks Wim. Motor staat inderdaad binnen. Voordat ik die naar binnen zet laat ik het wel buiten helemaal afkoelen, dan valt het olie/benzine geur wel mee.

- Het is dus kras gevoelig.
Klopt dat is die oudere ook.
Heb er met monteren ook per ongeluk een krasje op getrokken.
Gelukkig op een plek die je alleen maar ziet als je onder de motor gaat liggen:)
Qua onderhoud kan ik na een paar jaar wel zeggen dat hij mooi zwart blijft.
Er is weinig nodig. Ik maak hem schoon met een al gebruikt
vulkanet doekje net voordat deze de vuilnisbak gaat opzoeken.
Hij ziet er nog uit als nieuw. Moet ik wel zeggen dat mijn mt-07 altijd binnen staat.

Heb je de DB killer er al uit gehad?
Ik heb er er snel terug ik gedaan:Y
Toch wel aardig aso dat geluid.
Al kan ik er toch wel van genieten zo heel af en toe:]
Bedankt voor de schoonmaak tip! Ik heb de DB killer niet uitgehaald. Het geluid met DB killer vind ik goed genoeg. Misschien een keertje zonder DB killer proberen.
 
Mensen help! :)

Ik heb de druppellader aangesloten en wilde het zitje terug plaatsen. Alleen heb ik nu een ruimte aan de voorkant, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ben er uren mee bezig geweest, heb zelfs de druppellader weer afgesloten om te kijken of het effect had, maar ook dan blijft er een ruimte... :(

20181219_145620.jpg


20181219_150650.jpg
 
Mensen help! :)

Ik heb de druppellader aangesloten en wilde het zitje terug plaatsen. Alleen heb ik nu een ruimte aan de voorkant, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ben er uren mee bezig geweest, heb zelfs de druppellader weer afgesloten om te kijken of het effect had, maar ook dan blijft er een ruimte... :(

Bekijk bijlage 1343134

Bekijk bijlage 1343135

Dit heb ik ook een keer gehad en moet je een keer mee maken om te weten wat het is. Maar aan de onderkant van het zadel zit een grote plastic haak zeg maar. Die moet je 'haken' in het ijzeren oog dat ook onder het zadel zit maar dan op de motor zelf (accu geloof ik?).

Dus je moet je zadel wat meer schuin naar voren kantelen in het begin en dan naar voren schuiven en recht duwen.
 
Mensen help! :)

Ik heb de druppellader aangesloten en wilde het zitje terug plaatsen. Alleen heb ik nu een ruimte aan de voorkant, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Ben er uren mee bezig geweest, heb zelfs de druppellader weer afgesloten om te kijken of het effect had, maar ook dan blijft er een ruimte... :(

Op deze foto in een plaatje hoe het in elkaar zit :):
zitje MT-07.jpg
 
Thanks Wim. Motor staat inderdaad binnen. Voordat ik die naar binnen zet laat ik het wel buiten helemaal afkoelen, dan valt het olie/benzine geur wel mee.

Die van mij heel goed afgekoeld. Hij stond al een paar maanden stil ;). Vond hem toch net wat te veel ruiken. Dus maar weer in de garage gezet toen.
 
Zeker niet nodig om een leuke dag te hebben, je gaat zelf eerst nog heel veel technieken leren voor je de volle potentie uit de motor kunt trekken

Nog wat tips voor circuitdagen:
- zorg dat je met standaard uitlaat rijdt, of dat je uitlaat met een dB-killer hebt. Op Assen is de geluidslimiet (gemeten op de Veenslang/geluidspaal) 101dB(A). Teveel geluid? Dan volgt er één waarschuwing om het voor elkaar te maken (zwarte vlag en je mag de baan af). Tweede keer weer te veel geluid? Dan mag je die dag niet meer rijden.
- als je een aanhanger of busje hebt is het aan te bevelen hier de motor in te zetten en hiermee te komen. Kom je net wat meer ontspannen op het circuit aan :). En mocht er wat gebeuren, dan kom je altijd weer thuis.
- als laatste tip natuurlijk genieten *D:].
 
Nog wat tips voor circuitdagen:
- zorg dat je met standaard uitlaat rijdt, of dat je uitlaat met een dB-killer hebt. Op Assen is de geluidslimiet (gemeten op de Veenslang/geluidspaal) 101dB(A). Teveel geluid? Dan volgt er één waarschuwing om het voor elkaar te maken (zwarte vlag en je mag de baan af). Tweede keer weer te veel geluid? Dan mag je die dag niet meer rijden.
- als je een aanhanger of busje hebt is het aan te bevelen hier de motor in te zetten en hiermee te komen. Kom je net wat meer ontspannen op het circuit aan :). En mocht er wat gebeuren, dan kom je altijd weer thuis.
- als laatste tip natuurlijk genieten *D:].

Mijn SC-project gaat op het randje zitten denk ik ondanks E-keur en originele DB-killer. Maar kan nergens terugvinden wat deze zou doen kwa DB.
Heb wel een standaard uitlaat nog liggen, die zou ik eronder kunnen gooien (liever niet natuurlijk haha)
Ja ik ga met aanhanger, vanuit Rotterdam heen naar assen en terug + de circuit km's is niet ontspannen.
 
Dat is vreemd. Passen de boutjes om het zadel vast te zetten op het subframe er wel goed in?
Ja, dat is het gekke. Hij schuift er moeiteloos in, zowel de zijkanten als die "haak" aan de binnenkant. Ook de plek waar de schroefjes in moeten zit exact goed. Heel vreemd.. Morgen maar is weer kijken.. 8)7
 
Mijn SC-project gaat op het randje zitten denk ik ondanks E-keur en originele DB-killer. Maar kan nergens terugvinden wat deze zou doen kwa DB.
Heb wel een standaard uitlaat nog liggen, die zou ik eronder kunnen gooien (liever niet natuurlijk haha)
Ja ik ga met aanhanger, vanuit Rotterdam heen naar assen en terug + de circuit km's is niet ontspannen.

Dan zou ik gewoon je standaard uitlaat er onder gooien. Je wil liever geen gedoe met geluid hebben op je duur betaalde dag ;). Daarnaast is het zo - tenminste dat was toen ik nog veel circuitdagen/races reed - dat het circuit ook een daggemiddelde heeft waaraan zij zich moeten houden. Komen ze boven dit gemiddelde uit, dan kan het zijn dat je een sessie minder mag rijden. Heb wel eens meegemaakt, dat wij allemaal de pits in moesten, omdat er één veel te veel geluid maakte. Toen we in de pits stonden werd ook aangegeven dat door deze persoon met te luide uitlaat we allemaal de baan af moesten (hij werd zelfs aangewezen :X). Daarmee maakte hij zich niet populair :$. En het was een les voor de anderen natuurlijk.

Mijn standaard uitlaat onder mijn CBR600RR maakte ieder geval genoeg geluid (94 dB(A) gemeten op de geluidspaal)). In het filmpje is hij goed te horen *O*:

Ah, das wel relaxed om idd met de aanhanger te komen. Kom je ook lekker ontspannen aan en je kunt ontspannen terug rijden.
 
Ja, dat is het gekke. Hij schuift er moeiteloos in, zowel de zijkanten als die "haak" aan de binnenkant. Ook de plek waar de schroefjes in moeten zit exact goed. Heel vreemd.. Morgen maar is weer kijken.. 8)7

Dat is vreemd idd 8)7. Dan zou je toch zeggen dat er iets niet helemaal goed zit. Of je motor is gekrompen. Dat kan natuurlijk ook nog :o;).
 
Hallo iedereen,

Ten eerste, fijne feestdagen!

Ik ben mij aan het orienteren om mijn 2e motor aan te schaffen in het voorjaar. Nu zit ik dus te twijfelen tussen de 2019 MT07 of MT09..
Eerst even wat achtergrond informatie:

Ik ben 24 en woon in Assen (Kennen de meeste vast wel). Mijn eerste motor was een Husqvarna 510 SM. Het vermogen hiervan lijken aardig op de MT07 (60pk @8k rpm en 50NM @6.4k rpm) maar aanzienlijk lichter natuurlijk. De Husqvarna was echt een hooligan monster. Powersliden en powerwheelies met gemak.. Daarnaast heb ik eens een KTM 690 duke en Honda CB500 (35kw) gereden. Ik vond de 690 heerlijk sturen en lekkere power hebben maar de CB500 daarintegen nogal saai en langzaam..

Op het moment heb ik geen motor maar zoek naar een motor met comfort, rauw geluid, veel koppel, wendbaar en agressief. Verder vind ik een recht op zit positie erg fijn. Ik ben mij ervan bewust dat de MT07 en 09 totaal niet op elkaar lijken, alleen vraag ik mij af of de MT07 genoeg vermogen heeft om je vol adrealine te pompen zoals de Husky deed. En dan vooral dat ik een tijdje voorruit kan en niet te snel wen aan het vermogen..

Hoe en waar ik het meest zal rijden? Recreatief en de buitenwegen van Drenthe/Groningen/Friesland. Dus geen woon/werk verkeer.

Ik lees meerdere posts van mensen die van een MT07 naar MT09 zijn overgestapt. Zou graag willen weten wat de doorslag gaf voor die keuze.. Ik geef mijn geld namelijk liever in 1x goed uit! Daarnaast zou ik graag willen weten hoe (ervaren) motorrijders het vermogen van de MT07 ervaren. Met name na een aantal maanden.
 
Ik heb geen ervaring met de 09, maar wel met de 07. Vermogen van de 07 vind ik persoonlijk voldoende, ik ben geen hooligan of Rossi, maar je kan er lekker mee spielerijen. Vind 'm vooral erg lekker voor de binnendoor weggetjes.
Het is wel andere koek dan mijn SP1, maar dat is verder ook een kompleet andere motor, niet echt om mee te kunnen vergelijken.

Denk dat je het beste proefritten kan gaan maken om het verschil tussen de 07 en 09 te ervaren. Zijn toch ook heel andere blokken (2 en 3 cilinder) met hun eigen karakters. Dan kan je ook gelijk het vermogen vergelijken en kijken wat het meest overeen komt met jouw wensen.

Iig succes met het maken van je keuze, beide zijn het mooie exemplaren....
 
Hallo iedereen,

Ten eerste, fijne feestdagen!

Ik ben mij aan het orienteren om mijn 2e motor aan te schaffen in het voorjaar. Nu zit ik dus te twijfelen tussen de 2019 MT07 of MT09..
Eerst even wat achtergrond informatie:

Ik ben 24 en woon in Assen (Kennen de meeste vast wel). Mijn eerste motor was een Husqvarna 510 SM. Het vermogen hiervan lijken aardig op de MT07 (60pk @8k rpm en 50NM @6.4k rpm) maar aanzienlijk lichter natuurlijk. De Husqvarna was echt een hooligan monster. Powersliden en powerwheelies met gemak.. Daarnaast heb ik eens een KTM 690 duke en Honda CB500 (35kw) gereden. Ik vond de 690 heerlijk sturen en lekkere power hebben maar de CB500 daarintegen nogal saai en langzaam..

Op het moment heb ik geen motor maar zoek naar een motor met comfort, rauw geluid, veel koppel, wendbaar en agressief. Verder vind ik een recht op zit positie erg fijn. Ik ben mij ervan bewust dat de MT07 en 09 totaal niet op elkaar lijken, alleen vraag ik mij af of de MT07 genoeg vermogen heeft om je vol adrealine te pompen zoals de Husky deed. En dan vooral dat ik een tijdje voorruit kan en niet te snel wen aan het vermogen..

Hoe en waar ik het meest zal rijden? Recreatief en de buitenwegen van Drenthe/Groningen/Friesland. Dus geen woon/werk verkeer.

Ik lees meerdere posts van mensen die van een MT07 naar MT09 zijn overgestapt. Zou graag willen weten wat de doorslag gaf voor die keuze.. Ik geef mijn geld namelijk liever in 1x goed uit! Daarnaast zou ik graag willen weten hoe (ervaren) motorrijders het vermogen van de MT07 ervaren. Met name na een aantal maanden.

Welkom :):W. Zo te zien woon je ook erg in de buurt. Ik woon in Rolde en ik ben geboren en getogen in Assen.

Vanaf 1999 mijn rijbewijs en heb een aantal jaren geraced. Ik heb de MT-07 nu sinds 2016 (april). Moet zeggen dat ie in mijn ogen vermogen genoeg heeft. In de Eifel/bergweggetjes/stuurweggetjes komt ie erg goed tot zijn recht. Ook buitenweggetjes in Drenthe/Groningen/Friesland zijn er goed mee te doen. Voor woon-werk verkeer gebruik ik de motor ook niet, dat doe ik op mijn andere tweewieler (trap fiets). Leuke is dat deze twin ook een leuk speels karakter heeft. Af en toe wat wegglijden in de bocht met gas geven halverwege de bocht is wel weer geinig.

Heb een tijdje geleden op een MT-09 (2018 model) proef gereden. Heb de motor op de agressieve stand gezet (de MT-09 heeft drie rij-modi; agressief, regen en nog één waarvan ik de naam kwijt ben). Oké, toegegeven snel is ie wel, maar de MT-07 hoeft er in de onderste toeren zeker niet voor onder te doen. Ik verbaas mij dan ook weer elke keer over het vermogen van de MT-07 en hoe snel dit er in vliegt. Kwestie van gas geven en in de goede toeren rijden. Een twin zal natuurlijk altijd ook anders dan een drie cilinder rijden wat de MT-09 is. Enige wat ik minder vind ik op de MT-07 is de vering. Bij bochten sportief nemen is deze wat "deinerig". De MT-09 heeft dat niet (ligt als een blok op de weg!). Ik rijd overigens met andere vering (Hyperpro veren voor en een complete Hyperpro schokdemper achter). Ik denk dat de demping voor (helaas niet instelbaar op de MT-07) het euvel is.

Resumerend en wat Ghetto Bassie ook al zegt: proefrijden is het devies. Dan zul je het beste aanvoelen wat jou het meest ligt :).
 
Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Ook leuk te zien dat hier meer mensen zitten uit dezelfde regio.

Ik ga ook zeker proefrijden maar wou toch de ervaringen van jullie horen op “lange termijn”.

Om terug te komen op de ‘matige vering’, ik heb gelezen dat het 2018/2019 facelift model een stuk beter gedempt is! Dus ben benieuwd hoe ze rijdt. :)

Ik ga dit topic in de gaten houden en jullie zullen tzt wel een post tegenkomen met mn nieuwe aanwinst!
 
Bedankt voor jullie reacties! Hier heb ik zeker wat aan. Ook leuk te zien dat hier meer mensen zitten uit dezelfde regio.

Ik ga ook zeker proefrijden maar wou toch de ervaringen van jullie horen op “lange termijn”.

Om terug te komen op de ‘matige vering’, ik heb gelezen dat het 2018/2019 facelift model een stuk beter gedempt is! Dus ben benieuwd hoe ze rijdt. :)

Ik ga dit topic in de gaten houden en jullie zullen tzt wel een post tegenkomen met mn nieuwe aanwinst!

Check. Dat is waar ook idd. Van het 2018/2019 hebben ze ook de demping van de vering wat strakker gemaakt. Dat was ik ff vergeten. Succes met je zoektocht! Hier in Drenthe zit ieder geval een goede Yamaha dealer ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan