Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo iedereen,

Ten eerste, fijne feestdagen!

Ik ben mij aan het orienteren om mijn 2e motor aan te schaffen in het voorjaar. Nu zit ik dus te twijfelen tussen de 2019 MT07 of MT09..
Eerst even wat achtergrond informatie:

Ik ben 24 en woon in Assen (Kennen de meeste vast wel). Mijn eerste motor was een Husqvarna 510 SM. Het vermogen hiervan lijken aardig op de MT07 (60pk @8k rpm en 50NM @6.4k rpm) maar aanzienlijk lichter natuurlijk. De Husqvarna was echt een hooligan monster. Powersliden en powerwheelies met gemak.. Daarnaast heb ik eens een KTM 690 duke en Honda CB500 (35kw) gereden. Ik vond de 690 heerlijk sturen en lekkere power hebben maar de CB500 daarintegen nogal saai en langzaam..

Op het moment heb ik geen motor maar zoek naar een motor met comfort, rauw geluid, veel koppel, wendbaar en agressief. Verder vind ik een recht op zit positie erg fijn. Ik ben mij ervan bewust dat de MT07 en 09 totaal niet op elkaar lijken, alleen vraag ik mij af of de MT07 genoeg vermogen heeft om je vol adrealine te pompen zoals de Husky deed. En dan vooral dat ik een tijdje voorruit kan en niet te snel wen aan het vermogen..

Hoe en waar ik het meest zal rijden? Recreatief en de buitenwegen van Drenthe/Groningen/Friesland. Dus geen woon/werk verkeer.

Ik lees meerdere posts van mensen die van een MT07 naar MT09 zijn overgestapt. Zou graag willen weten wat de doorslag gaf voor die keuze.. Ik geef mijn geld namelijk liever in 1x goed uit! Daarnaast zou ik graag willen weten hoe (ervaren) motorrijders het vermogen van de MT07 ervaren. Met name na een aantal maanden.


ik heb tijdens de aanschaf van mijn nieuwe motor vorig jaar proef gereden op de 07 en 09(die 10 viel af vanwege het brandstof verbruik maar daar over later meer)

De mt07 reed leuk maar vond ik persoonlijk te klein met mijn 1m90 maar zat power zat in, tot ik op de mt09 stapte, rijd anders en vond hem zelf wat fijner rijden ( vanwege het formaat) de vering van de 09 nog steeds een beetje "mehh" en ik had voor en achter bijna alles op zijn strakst staan. En nu heb ik sinds 2 november een MT 10sp wat voor mij toch wel het fijnste rijd en buiten de bebouwde kom is hij net zo zuinig mt09
 
Hallo iedereen,

Ten eerste, fijne feestdagen!

Ik ben mij aan het orienteren om mijn 2e motor aan te schaffen in het voorjaar. Nu zit ik dus te twijfelen tussen de 2019 MT07 of MT09..
Eerst even wat achtergrond informatie:

Ik ben 24 en woon in Assen (Kennen de meeste vast wel). Mijn eerste motor was een Husqvarna 510 SM. Het vermogen hiervan lijken aardig op de MT07 (60pk @8k rpm en 50NM @6.4k rpm) maar aanzienlijk lichter natuurlijk. De Husqvarna was echt een hooligan monster. Powersliden en powerwheelies met gemak.. Daarnaast heb ik eens een KTM 690 duke en Honda CB500 (35kw) gereden. Ik vond de 690 heerlijk sturen en lekkere power hebben maar de CB500 daarintegen nogal saai en langzaam..

Op het moment heb ik geen motor maar zoek naar een motor met comfort, rauw geluid, veel koppel, wendbaar en agressief. Verder vind ik een recht op zit positie erg fijn. Ik ben mij ervan bewust dat de MT07 en 09 totaal niet op elkaar lijken, alleen vraag ik mij af of de MT07 genoeg vermogen heeft om je vol adrealine te pompen zoals de Husky deed. En dan vooral dat ik een tijdje voorruit kan en niet te snel wen aan het vermogen..

Hoe en waar ik het meest zal rijden? Recreatief en de buitenwegen van Drenthe/Groningen/Friesland. Dus geen woon/werk verkeer.

Ik lees meerdere posts van mensen die van een MT07 naar MT09 zijn overgestapt. Zou graag willen weten wat de doorslag gaf voor die keuze.. Ik geef mijn geld namelijk liever in 1x goed uit! Daarnaast zou ik graag willen weten hoe (ervaren) motorrijders het vermogen van de MT07 ervaren. Met name na een aantal maanden.

Moi,
aangezien je ook ktm heb gereden, is de nieuwe 790 duke niet wat?
 
Hallo iedereen,

Ten eerste, fijne feestdagen!

Ik ben mij aan het orienteren om mijn 2e motor aan te schaffen in het voorjaar. Nu zit ik dus te twijfelen tussen de 2019 MT07 of MT09..
Eerst even wat achtergrond informatie:

Ik ben 24 en woon in Assen (Kennen de meeste vast wel). Mijn eerste motor was een Husqvarna 510 SM. Het vermogen hiervan lijken aardig op de MT07 (60pk @8k rpm en 50NM @6.4k rpm) maar aanzienlijk lichter natuurlijk. De Husqvarna was echt een hooligan monster. Powersliden en powerwheelies met gemak.. Daarnaast heb ik eens een KTM 690 duke en Honda CB500 (35kw) gereden. Ik vond de 690 heerlijk sturen en lekkere power hebben maar de CB500 daarintegen nogal saai en langzaam..

Op het moment heb ik geen motor maar zoek naar een motor met comfort, rauw geluid, veel koppel, wendbaar en agressief. Verder vind ik een recht op zit positie erg fijn. Ik ben mij ervan bewust dat de MT07 en 09 totaal niet op elkaar lijken, alleen vraag ik mij af of de MT07 genoeg vermogen heeft om je vol adrealine te pompen zoals de Husky deed. En dan vooral dat ik een tijdje voorruit kan en niet te snel wen aan het vermogen..

Hoe en waar ik het meest zal rijden? Recreatief en de buitenwegen van Drenthe/Groningen/Friesland. Dus geen woon/werk verkeer.

Ik lees meerdere posts van mensen die van een MT07 naar MT09 zijn overgestapt. Zou graag willen weten wat de doorslag gaf voor die keuze.. Ik geef mijn geld namelijk liever in 1x goed uit! Daarnaast zou ik graag willen weten hoe (ervaren) motorrijders het vermogen van de MT07 ervaren. Met name na een aantal maanden.
Middag,

Heb voor dezelfde keuze gestaan na een tijdje op een CBR 600 gereden te hebben.
Beide motoren meerdere keren voor langere tijd bereden en ik moet zeggen dat ik echt verrast ben door de 07.
Superfijne motor, heeft alles wat je nodig hebt, maar voor mij misschien iets aan de kleine kant.
Ook qua power en koppel echt goed genoeg.

Ik ben uiteindelijk voor een 1e generatie MT-09 gegaan voor de grootte en toch iets meer power (Nog iets meer hooligan gehalte).
Moet zeggen dat ik daar ook erg tevreden over ben (vering is echt niet fantastisch).

Ik zou ze beide gaan rijden. Met allebei maak je sowieso geen slechte keuze.

Kaz
 
De beste wensen voor dit nieuwe jaar aan jullie allemaal!

Laat ik mezelf even voorstellen. Ik ben Henri, 32 jaren jong en woonachtig in Rotterdam. Ben geen beginnend rijder, ben een jaar of 10 geleden begonnen met rijden, eerst op een R6, 2004 model, helaas is deze TL geraakt door een andere motorrijder die niet aan het opletten was. Afgezien van een gekneusde knie niks aan over gehouden gelukkig. Hierna een R6 2007 model gekocht. Geweldig ding, maar 7 jaar geleden moeten verkopen i.v.m. verhuizing en studie.

Ik ben nu ongeveer een half jaar aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe motor. Ik kwam al snel terecht bij de MT 07 vanwege de looks, de zitpositie (ik ben zelf niet zo groot, 1.78m) en het rijgedrag. Dit is allemaal op basis van filmpjes en reviews van anderen. Ik ben van plan om binnenkort een proefrit te gaan maken. Zijn er vanuit jullie ervaring nog dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van een MT 07? Ik ben op zoek naar een tweedehands met weinig km's (10k-20k). Tips zijn welkom!
 
Welkom!
Er zijn in principe geen "known issues" waar je op moet letten/die je kan verwachten anders dan de slijtage onderdelen en staat van de motor.
Heeft bij 10K en 20K in principe beurt nodig, daar zou je op kunnen letten of ie de gehad heeft. Verder zijn het behoorlijk probleemloze motoren
 
Welkom hier :W

Heb idd hier (en elders) nog niets gehoord over kwalen bij dit model, dus denk dat ik me verder ook aansluit bij Rembrandt.

Succes met de zoektocht en tot later dan.... :t
 
Ik sluit mij ook bij Rembrandt en Ghetto Bassie aan. Echte kwalen kan ik mij ook niet herinneren. Ik heb mijn MT-07 vanaf 2016 en er staan nu 21.000+ kilometers op. Rijdt nog steeds prima en je moet er idd rekening mee houden dat ie om de 10.000 km een beurt nodig heeft.
 
Goedemiddag, mijn naam is Raymond kom uit emmeloord en ben de eigenaar van een zwarte mt-07 uit 2017,
Zal binnenkort eens wat foto’s plaatsen

Nu wil ik graag een r6 gashendel plaatsen maar van welk bouwjaar ? Ik heb een paar maanden geleden gelezen dat sommige van jullie dat ook hebben gedaan, heeft er dan toevallig iemand een onderdeelnummer voor mij.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Zoals ik hem kocht.
0D02C211-93AE-4002-B1FE-BDB59042B101.jpeg


Project stuur.
Wheelstriping Vd voorvelg geplakt
67D3C8A1-35AC-485A-ACCA-4835788CA5FC.jpeg
B52103F8-60EA-4B7B-AFAC-EFB424CA5437.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er gashendel van een r6 uit 2006 ingezet. Past zonder verdere aanpassingen. Volgens mij zijn de hendels van 2006-2017 identiek, zonder garanties ;)
 
Goedemiddag, mijn naam is Raymond kom uit emmeloord en ben de eigenaar van een zwarte mt-07 uit 2017,
Zal binnenkort eens wat foto’s plaatsen

Nu wil ik graag een r6 gashendel plaatsen maar van welk bouwjaar ? Ik heb een paar maanden geleden gelezen dat sommige van jullie dat ook hebben gedaan, heeft er dan toevallig iemand een onderdeelnummer voor mij.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

2C0262400000, let op dat je bij het plaatsen beide kanten van de gaskabel losser zet, anders blijft je gashendel hangen..
 
Goedemiddag, mijn naam is Raymond kom uit emmeloord en ben de eigenaar van een zwarte mt-07 uit 2017,
Zal binnenkort eens wat foto’s plaatsen

Nu wil ik graag een r6 gashendel plaatsen maar van welk bouwjaar ? Ik heb een paar maanden geleden gelezen dat sommige van jullie dat ook hebben gedaan, heeft er dan toevallig iemand een onderdeelnummer voor mij.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen

Zoals ik hem kocht.

Project stuur.
Wheelstriping Vd voorvelg geplakt

Welkom Raymond :t.

Waar heb jij dat zwarte ruitje vandaan die op jou laatste foto is weergegeven? Maakt de MT helemaal af! Ziet er mooi uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan