Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk gedaan! Boven het schermpje , is de oplader van de telefoon?
Hoe valt dat mee gsm gebruiken voor navi/muziek enz.. , heb je hiervoor een special hoesje o.i.d. ?

Oplader is voor zowel telefoon als GoPro, heb een 2 poorts USB aansluiting net achter het stuur verstopt.
Gebruik is tijdens het rijden een beetje te doen, mits je natuurlijk touch handschoenen hebt.
Als ik de telefoon gebruik om te navigeren draai ik het om en zet de telefoon dwars boven de display.
Het hoesje wat ik gebruik is ook van SP-connect, en blijft ook op hogere snelheden prima zitten!
Phone Case
 
  • Leuk
Waarderingen: Yen
Yup, standaard Hyperpro kit voorpoten. Ook lineair. (oops voutje die zijn Progressief)
Maar:
Wat je heel goed kan merken is dat je tijdens stevig afremmen (b.v. voorrem bij een stoplicht) je niet voorover gedrukt gaat worden.
Het afremmen in het algemeen is een stuk aangenamer. In stadsverkeer is dit heel goed merkbaar en zou dit ook mijn eerste
upgrade zijn als ik dit allemaal eerder had geweten. Heb er pas later (2 a 3 jaar) een HyperPro kit onder laten zetten.
Nooit spijt van gehad. Had dit gelijk bij aanschaf motor moeten laten doen.
Heb wel begrepen dat nieuwe model MT-07 een veel betere vering heeft. Of dit waar is weet ik niet.
 
Dat van het nieuwe model heb ik inderdaad ook gehoord.. maar dat blijft dan standaard vering dus altijd slechter dan aftermarket. (mijn mening)

Maar was benieuwd of er lui zijn die lineaire veren hebben ingebouwd. Mijn vering specialist vertelde me dat dit beter is dan progressieve. (technisch verhaal, nagelezen en klopt inderdaad)

Ben benieuwd naar de rij ervaring met lineair en of het nog comfy is op de weg. Want anders ben ik eigenwijs en doe ik miss toch progressieve veren eronder.. Voor die paar circuit dagen per jaar doe ik dan wel een concessie..
 
Dat van het nieuwe model heb ik inderdaad ook gehoord.. maar dat blijft dan standaard vering dus altijd slechter dan aftermarket. (mijn mening)

Maar was benieuwd of er lui zijn die lineaire veren hebben ingebouwd. Mijn vering specialist vertelde me dat dit beter is dan progressieve. (technisch verhaal, nagelezen en klopt inderdaad)

Ben benieuwd naar de rij ervaring met lineair en of het nog comfy is op de weg. Want anders ben ik eigenwijs en doe ik miss toch progressieve veren eronder.. Voor die paar circuit dagen per jaar doe ik dan wel een concessie..

Ik heb geen lineaire veren op mijn MT-07, wel de progressieve van Hyperpro (voor alleen veren en achter een complete achterschokdemper). Achter merk ik dat dit wel verbeterd is. Voor merk ik dat de motor bij hard remmen niet zoveel meer in veert en beter aanvoelt bij het remmen. Als ik echt hard een bocht in ga deint de MT-07 nog wel. Ik heb het idee dat dit van de voorkant komt en meer met de demping heeft te maken dan de veren zelf. De demping kun je natuurlijk niet aanpassen, tenzij je er complete cartridges voor in zet.

Voor op het circuit zou ik geen progressieve vering adviseren, dan is lineair beter. "Vroeger" op het circuit werd dat ieder geval vaak aangegeven, al had je het Hyperpro kamp en het-andere-vering-dan Hyperpo kamp. Voor op de weg is progressieve vering prima. Mij bevalt het ieder geval goed, met uitzondering van de demping voor dan*.

* alleen bij erg sportief gebruik ;). Bij gewoon rijden voldoet het prima :t.
 
Ik heb voor progressieve veren van Wilbers, en heb nu ook een 640 van Wilbers in bestelling staan voor achter.
Ben heel erg benieuwd naar het verschil, de achterkant voelt af en toe echt als een trampoline aan nu...

De voorkant merk ik met normaal rijden nu echt een groot verschil al, ook al waren het enkel de veren en dikkere olie.
Dit zorgde er helaas voor dat de achterkant erg opviel.. haha..
 
Als je af en toe een circuitdag pakt moet dat geen probleem zijn met progressieve veren. Zoals je zelf al aangeeft is het waarschijnlijk slimmer om een concessie te doen daarvoor. Ik doe hetzelfde. bij mij gaat er 1 dezer dagen de progressieve set in.
 
Navraag bij HK suspension leerde me dat er van Ohlins een lineaire vervangingsveer is. Volgende week zet ik haar neer bij de vering specialist. Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

Ik laat er meteen een nieuw setje Pirelli Diablo Rosso III onder zetten trouwens.

Keep you guys posted.. :)
 
Even benieuwd: hoe bevalt de MT07 op vakantie? Hoe is het om met drie koffers en een rolzak te rijden? Hoe is het om met deze motor te gaan kamperen in Zuid Duitsland, Oostenrijk? Benieuwd naar jullie ervaringen. Is de MT07 hier geschikt voor?
 
iedere motor is geschikt om mee op vakantie te gaan.. kwestie van zeer weinig meenemen, vacuüm zakken aanschaffen, en het juiste systeem voor op je motor. Op de MT had ik laatst alleen een zgn. "berenlul" achterop en mn tanktas. als ik meer mee wil nemen heb ik nog zachte zijtassen en gebruik ik van sw mototech de afstandhouder gemonteerd op de steppie steunen.. Hoop dat je hier wat mee kan?
 
1552053249870.jpeg
 
iedere motor is geschikt om mee op vakantie te gaan.. kwestie van zeer weinig meenemen, vacuüm zakken aanschaffen, en het juiste systeem voor op je motor. Op de MT had ik laatst alleen een zgn. "berenlul" achterop en mn tanktas. als ik meer mee wil nemen heb ik nog zachte zijtassen en gebruik ik van sw mototech de afstandhouder gemonteerd op de steppie steunen.. Hoop dat je hier wat mee kan?
Dank! Jouw bagage klinkt mij wel heel minimaal in de oren. Ik zou graag twee zijkoffers, topkoffer en een rolzak willen meenemen.
 
Even benieuwd: hoe bevalt de MT07 op vakantie? Hoe is het om met drie koffers en een rolzak te rijden? Hoe is het om met deze motor te gaan kamperen in Zuid Duitsland, Oostenrijk? Benieuwd naar jullie ervaringen. Is de MT07 hier geschikt voor?

Kan prima hoor! Ik heb deze koffers van SW-motech erop zitten. Moet er wel bij zeggen dat wij altijd hotelletjes pakken. Voor kamperen zal de bagageruimte wat te weinig zijn ;-).

koffers.JPG
 
Navraag bij HK suspension leerde me dat er van Ohlins een lineaire vervangingsveer is. Volgende week zet ik haar neer bij de vering specialist. Ben benieuwd waar we uiteindelijk op uit gaan komen.

Ik laat er meteen een nieuw setje Pirelli Diablo Rosso III onder zetten trouwens.

Keep you guys posted.. :)

Zeer benieuwd naar jou ervaringen straks. Heb ook begrepen dat Öhlins complete cartridges voor vóór levert. Die zijn wel wat prijziger natuurlijk.

Zie nu dat je Michelin Pilot Road 4 banden hebt? Deze heb ik er ook onder zitten. Bevallen goed. Zeker ook in de regen. De Rosso III`s zijn wat meer sportiever toch?
 
Dank! Jouw bagage klinkt mij wel heel minimaal in de oren. Ik zou graag twee zijkoffers, topkoffer en een rolzak willen meenemen.

Ja dat past er allemaal op idd. Zou wel een keuze maken tussen een topkoffer of een berenlul. Waarbij ik voor de laatste zou gaan. Goedkoper en past meer volume in. Tenzij je de topkoffer ook voor woon werk wilt gaan gebruiken.. Tip: Bestel bij bol.com ff van die vacuüm rol zakken. scheelt een berg volume, kan je weer meer meenemen.. Extra gewicht valt reuze mee. tis meer het opstappen wat vervelend is. Na een dag sturen krijg ik mn been er lastig overheen..
 
Zeer benieuwd naar jou ervaringen straks. Heb ook begrepen dat Öhlins complete cartridges voor vóór levert. Die zijn wel wat prijziger natuurlijk.

Zie nu dat je Michelin Pilot Road 4 banden hebt? Deze heb ik er ook onder zitten. Bevallen goed. Zeker ook in de regen. De Rosso III`s zijn wat meer sportiever toch?
Ja klopt inderdaad die heb ik nu.. maar daar heb ik droogte scheurtjes in zitten. dot code 2014... 2CT. Het zou niet mijn eerste keus zijn geweest deze banden maar kennelijk is ie ooit zo afgeleverd.. Ja die Rosso III zijn een stuk sportiever maar net zo goed zo niet beter in de regen.. Hell yeah.. zin in! Donderdag ga ik hem daarvoor neerzetten..

Ja de vering moet ik nog ff een ei over leggen inderdaad.. Ik weeg ook maar 62 kg.. dus misschien doen de progressieve veertjes ook al hun werk.. hhhmmm #choices...
 
Ja klopt inderdaad die heb ik nu.. maar daar heb ik droogte scheurtjes in zitten. dot code 2014... 2CT. Het zou niet mijn eerste keus zijn geweest deze banden maar kennelijk is ie ooit zo afgeleverd.. Ja die Rosso III zijn een stuk sportiever maar net zo goed zo niet beter in de regen.. Hell yeah.. zin in! Donderdag ga ik hem daarvoor neerzetten..

Ja de vering moet ik nog ff een ei over leggen inderdaad.. Ik weeg ook maar 62 kg.. dus misschien doen de progressieve veertjes ook al hun werk.. hhhmmm #choices...

Aha. De mijne was met Bridgestones afgeleverd (BT023). In het droge prima. Als het nat is, geven deze banden echter totaal geen vertrouwen. Met de Michelin Pilot Roads is dat vele malen beter.

Ga je ook circuitdagen rijden met de MT-07? Zie een R6 racer in je profiel 8-)? Lijkt mij wel gaaf om met MT-07 R1`s er uit te remmen, haha. Ik ben zelf trouwens ook niet de zwaarste (61 kg... .) Al te zware vering is dan ook niet handig. Haha.
 
Als jullie zo weinig wegen dan is het key om de juiste veer te pakken te krijgen. Volgens mij zijn de standaard vervangingsveren bij Hyperpro voor het bereik 70-100kg . Als je dan zo minimaal weegt zijn ze al snel te hard voor op het circuit. Rij je op de straat met bepakking zoals op de fotos hierboven dan heb je de veren wel weer snel nodig.
 
Als jullie zo weinig wegen dan is het key om de juiste veer te pakken te krijgen. Volgens mij zijn de standaard vervangingsveren bij Hyperpro voor het bereik 70-100kg . Als je dan zo minimaal weegt zijn ze al snel te hard voor op het circuit. Rij je op de straat met bepakking zoals op de fotos hierboven dan heb je de veren wel weer snel nodig.

Tnx voor je reactie. Ik zal het eens navragen of dat klopt. Want dan is het misschien toch weer beter om Ohlins te nemen..

@SVwim Ja, klopt heb een circuit R6 gehad paar jaartjes mee geracet. Niet in een competitie maar gewoon vrij rijden. Tijd is voorbij. Misschien dat ik nog eens een circuit dag ga pakken met de MT07. Maar met een MT op het circuit zal wel tegen vallen hoor.. sowieso qua zit en wind belasting.. en de remmen.. ABS natuurlijk.. Mijn R6 was helemaal aangepast.. zucht... good old memories... hehehe

maar misschien weer eens een keer wat sessies met MSL ofzo..
 
Als jullie zo weinig wegen dan is het key om de juiste veer te pakken te krijgen. Volgens mij zijn de standaard vervangingsveren bij Hyperpro voor het bereik 70-100kg . Als je dan zo minimaal weegt zijn ze al snel te hard voor op het circuit. Rij je op de straat met bepakking zoals op de fotos hierboven dan heb je de veren wel weer snel nodig.

Mijn Hyperpro achterveer is op mijn gewicht afgesteld. Te zwaar is niet de bedoeling idd. Op mijn CBR600RR racer die ik had zat eerst een 130kg achterveer. Dit was natuurlijk veel te hard voor mij. Bij het minste of geringste remde ik het achterwiel omhoog. Bij een veringspecialist geweest en de veer vervangen door een 95kg veer. Veel beter/veel meer vertrouwen en geen omhoog remmende achterwielen meer/beter contact met het asfalt met remmen.

Tnx voor je reactie. Ik zal het eens navragen of dat klopt. Want dan is het misschien toch weer beter om Ohlins te nemen..

@SVwim Ja, klopt heb een circuit R6 gehad paar jaartjes mee geracet. Niet in een competitie maar gewoon vrij rijden. Tijd is voorbij. Misschien dat ik nog eens een circuit dag ga pakken met de MT07. Maar met een MT op het circuit zal wel tegen vallen hoor.. sowieso qua zit en wind belasting.. en de remmen.. ABS natuurlijk.. Mijn R6 was helemaal aangepast.. zucht... good old memories... hehehe

maar misschien weer eens een keer wat sessies met MSL ofzo..

Gaaf! Ik mis die tijd ook wel. Heb circuitdagen gedaan en 2 jaren in de KNMV-Cup geraced. Erg leuk om gedaan te hebben/leuke sfeer op- en naast het circuit. Op de autobahn 221 (teller snelheid) op de MT-07 geklokt. Met de kin op de tank en langs mijn Tom Tom kijkend :P. Dat ging prima. De rechte stukken op circuits zijn natuurlijk ook niet zo lang. Ik zou het wel willen proberen tussen de zware 1000`s en dergelijke *D. Lijkt mij wel mooi. Alleen op de rechte stukken mis je wat vermogen, dat dan weer wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan