Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
De MT-09 vond je niks?

Nou ja, ik vond de 09 net wat beter sturen dan de 07, maar ik vond 'm qua performance too much. Nou stond hij wel in de A-modus, dus dat had er waarschijnlijk wel iets mee te maken. Maar het voorwiel kwam te makkelijk omhoog, iets wat ik totaal niet gewend ben, dus het was even schrikken toen m'n voorwiel ineens geen grip meer had.

Ik had eigenlijk het hele ritje met de 09 het gevoel dat ik me moest inhouden en dat zat tegen. De 07 is lekker snel, maar niet té en gaf me tegelijkertijd ook een hoop zelfvertrouwen.
 
Heeft een van jullie nog een goede tip/ervaring voor smartphone houders/bevestiging? Ik zat zelf te denken aan deze voor m'n LG Nexus 5X: Bekijk bijlage 1379834


Voor de MT-07 van RAM de specifieke onderdelenlijst:

- 1" Motorcycle base 9mm Hole & 1" ball (BOL.COM)
- RAP-B-201U - Double socket voor 1" ball (CAMERANU.NL)
- RAM-HOL-UN10BU Universal X-Grip IV Large Phone/Tablet Cradle (CAMERANU.NL)

Dit is mijn 'customised' set-up die het volgende resultaat oplevert:

Wanneer het stuurt recht staat en ik aan het rijden ben, ligt mijn navigatie pal recht boven de display van de MT: symmetrisch. Erg fijn en makkelijk om zo alles af te lezen zonder elders te hoeven kijken (zoals b.v. bij QuadLock die op je stuur gemonteerd zit.)

*Foto snel gemaakt t.b.v. voorbeeld: normaliter laat ik het scherm horizontaal draaien in de navigatiedisplay.
**Zoals je kan zien, 1 rubber hulsje ontbreekt: TIP: lijm ze vast met secondelijm. Ik zit te wachten op nieuwe (die ik dan vast ga lijmen...)

Groetjes uit Londen!

IMG_5931.jpeg
IMG_5933.jpeg
IMG_7182.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de tip! Ik heb uiteindelijk dezelfde setup, alleen bij de double socket ben ik voor de korte versie gegaan. Ik zie inderdaad wel dat je het scherm op die manier makkelijker kan draaien. Dat kan bij die korte versie vrijwel niet, voor navigatie werkt het trouwens prima. Kan het uiteindelijk altijd nog bij bestellen :+. Dat is het mooie van die RAM mounts. Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Edit: Mooie pijp trouwens :)
 
Thanks voor de tip! Ik heb uiteindelijk dezelfde setup, alleen bij de double socket ben ik voor de korte versie gegaan. Ik zie inderdaad wel dat je het scherm op die manier makkelijker kan draaien. Dat kan bij die korte versie vrijwel niet, voor navigatie werkt het trouwens prima. Kan het uiteindelijk altijd nog bij bestellen :+. Dat is het mooie van die RAM mounts. Ben er tot nu toe erg tevreden mee.

Edit: Mooie pijp trouwens :)

Nice! Blij dat je er tevreden mee bent. Zou je misschien een foto van jouw set-up kunnen delen? Ben benieuwd hoe hij boven jouw display hangt met zo'n short socket. Dan zou ik 'm ook eventueel wel overwegen: ik gebruik hem alleen horizontaal namelijk.

P.S. Dank je!
 
Nou ja, ik vond de 09 net wat beter sturen dan de 07, maar ik vond 'm qua performance too much. Nou stond hij wel in de A-modus, dus dat had er waarschijnlijk wel iets mee te maken. Maar het voorwiel kwam te makkelijk omhoog, iets wat ik totaal niet gewend ben, dus het was even schrikken toen m'n voorwiel ineens geen grip meer had.

Ik had eigenlijk het hele ritje met de 09 het gevoel dat ik me moest inhouden en dat zat tegen. De 07 is lekker snel, maar niet té en gaf me tegelijkertijd ook een hoop zelfvertrouwen.
Dat gevoel komt me wel bekend voor. Zelf heb ik een SP1, meer vermogen dan dat ik ooit zal gebruiken op de weg. Maar sinds mijn vrouw de mt07 heeft, pak ik die ook erg graag mee. Vind het echt een retegave machine met voldoende vermogen om lekker weg te komen, heerlijke gooi- en smijtfiets :]
 
Ik had eigenlijk het hele ritje met de 09 het gevoel dat ik me moest inhouden en dat zat tegen. De 07 is lekker snel, maar niet té en gaf me tegelijkertijd ook een hoop zelfvertrouwen.

Voor mij geld dit ook. De MT07 kan je leuk op los gaan en heb je met weinig snelheid toch een hoog snelheids gevoel. De MT09 rijd stukken strakker waardoor je beleving mist (wel een prachtige machine, dat wel)
 
Voor mij geld dit ook. De MT07 kan je leuk op los gaan en heb je met weinig snelheid toch een hoog snelheids gevoel. De MT09 rijd stukken strakker waardoor je beleving mist (wel een prachtige machine, dat wel)

Nou precies, ik ben erg fan van de MT-09 looks maar de fun factor lag voor mij persoonlijk toch een stuk hoger bij de MT-07.
 
Hallo allemaal! Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Bob en ik kom uit Twente. Na 4.5 jaar heb ik de beslissing genomen om van een FZ-1 naked over te stappen naar een MT-07 uit 2016. Nadat ik alle 99 pagina’s van het forum had doorgelezen toch maar even besloten om me hier aan te melden. Wat is het toch een heerlijke fiets met een ontzettende funfactor. Op dit moment staat er 6,8k op de klok en is mijn MT voorzien van:

- Akrapovic uitlaatsysteem
- Bellypan
- Yamaha Led blinkers
- Sport screen
- Yamaha zadeltassen
- Billet zijafdekkingen radiator
- Korte kentekenplaathouder
To do list:
- Db-killer aanpassen
- Luxe belettering kenteken
- Oxford hotgrips
- Evotech: front fork bobbins, rear spinde paddock stans & crash bobbins
- Zwarte radiator guard
- Sticker naast de tank & voorspatbord verwijderen
- Mogelijk nieuwe vering
- Mogelijk andere spiegels

Hierbij alvast een foto 😁
10ACC3E9-0B53-43DE-BBC7-3D442BFCC8EA.jpeg
 
Heb je nog wat foto's van die bellypan in andere hoek? Ziet er mooi uit zo, ook die kleurcombinatie :Y
Wou ook vragen wat 'luxe belettering nummerplaat ' inhoud?

Nette bike! En ook welkom :t
 
Bedankt! Zal binnenkort even wat mooiere foto’s uploaden :). Mochten er mensen zijn die denken, mijn akra mag wel wat luider, ik heb de db killer 2cm ingekort en voorzien van 4 boorgaten a 6mm. Blijft het geluid enigszins nog te doen voor je buren, maar klinkt die net wat ruiger O-)
Voor&na foto’s
4803E6C8-67ED-49CE-A79F-385EF3E4CA31.jpeg
ADE53D27-90F7-44D9-9AEE-0804363A30E9.jpeg
 
Nou ja, ik vond de 09 net wat beter sturen dan de 07, maar ik vond 'm qua performance too much. Nou stond hij wel in de A-modus, dus dat had er waarschijnlijk wel iets mee te maken. Maar het voorwiel kwam te makkelijk omhoog, iets wat ik totaal niet gewend ben, dus het was even schrikken toen m'n voorwiel ineens geen grip meer had.

Ik had eigenlijk het hele ritje met de 09 het gevoel dat ik me moest inhouden en dat zat tegen. De 07 is lekker snel, maar niet té en gaf me tegelijkertijd ook een hoop zelfvertrouwen.

Ik herken mij hier ook voor een aantal delen in. Vorig jaar heb ik proefgereden op een MT-09. Stuurt als een scheermes en in de agressieve stand vond ik em echt leuk rijden. Af en toe voorwieltje de lucht in gaf wel een kick. Heb je dat nodig op de openbare weg? Nee. Dat was voor mij ook één van de redenen om niet voor een MT-09 te gaan.

Eigenlijk snap ik Nederland ook niet zo goed. In Duitsland kom je bijvoorbeeld veel meer lichtere fietsen tegen, terwijl je hier meer dan 100PK zou moeten hebben. Just mijn mening ;). Misschien rijd ik over een paar jaren wel op een MT-09 tracer. Wie zal het zeggen 😅.
 
Dag dames en heren,

Ik ben Mathias, afkomstig van het mooie Antwerpen.
Sinds 3 weken ben ik trotse eigenaar van een nieuwe MT-07 (Yamaha Blue), gekocht bij de dealer. (0km)
Ik heb nog niet zoveel extra's erop gezet, ik heb een kortere nummerplaat-houder en valblokkken dus ik ben op zoek naar de eerste échte mod... uitlaat!

Wat vinden jullie van de Dominator HP3? Ik wil wat geluid, maar niet te veel!
Andere voorstellen van mods zijn ook welkom!

Tegelijk heb ik ook een klein probleem, ik zit net op de 625km en ik hoor een tik in de motor... iemand die dit ook nog heeft meegemaakt?
Lijkt op iets koppeling-achtig? Lijkt op een zachte lifter tik, die erger word bij toeren maken..
What to do? Aangezien Stella, m'n MT-07 nieuw is heb ik 2 jaar garantie, maar ik ben liever wat ingelicht door mede-rijders dan opgelicht door iemand die er geld op verdient.
 
Hi Mathias, welkom! aangezien je garantie hebt zou ik direct terug gaan en laten controleren. Laat ons dan maar weten wat het was als je het niet vertrouwd maar ga eerst naar de dealer.
 
Welkom Mathias!

Wat vinden jullie van de Dominator HP3? Ik wil wat geluid, maar niet te veel!
Andere voorstellen van mods zijn ook welkom!

Tja, het gaat er vooral om wat je zelf mooi vind. Ik weet niet hoe streng ze in Vlaanderen omgaan met geluid, maar ik zou sowieso gaan voor een e-keur uitlaat als je van plan bent om de grens over te steken. Dominator ben ik eerlijk gezegd niet bekend mee. Ik heb zelf een korte Mivv uitlaat en met DB killer maakt ie al genoeg herrie imo 😁
 
Hi allen,
Ik heb een stomme fout gemaakt. Bij het verwisselen van de accu zat ik niet op te letten en heb ik per ongeluk de min en de plus pool verkeerd aangesloten8)7.
Hoorde een vreemd zoemend geluid ben toen maar is gaan kijken wat ik met mijn handen aan het doen was en kwam er dus achter dat ik de boel had omgedraaid. Kan iemand mij vertellen hoe erg de schade is als ik de accu juist aansluit?
 
Ik denk niet dat veel mensen hier ervaring mee hebben en het resultaat gedeeld hebben.
Je zou kunnen kijken of je iets ziet of ruiken dat niet in orde is. Lijkt alles ok dan aansluiten en controleren of alle functies nog werken. Werkt iets niet
kijk dan of de zekeringen heel zijn.
 
Hi allemaal, Ik stel mezelf even voor mijn naam is Dain 21 jaar en kom uit Rhoon, sinds een paar maanden in het bezit van een racing blue mt-07 2016 35 kw , ben nou een beetje aan het kijken en wil toch graag de r6 throttle tube mod installeren iemand hier ervaring mee? en welke ik zou moeten hebben?

Alvast bedankt!
 
Hi allemaal, Ik stel mezelf even voor mijn naam is Dain 21 jaar en kom uit Rhoon, sinds een paar maanden in het bezit van een racing blue mt-07 2016 35 kw , ben nou een beetje aan het kijken en wil toch graag de r6 throttle tube mod installeren iemand hier ervaring mee? en welke ik zou moeten hebben?

Alvast bedankt!
Welkom regiogenoot :W

Helaas kan ik je niet helpen met die mod, heb er geen ervaring mee...
 
Welkom regiogenoot :W

haha toevallig!

Helaas kan ik je niet helpen met die mod, heb er geen ervaring mee...

geen probleem kan er wel wat het een en ander over vinden maar wilde eigenlijk wat extra confirmatie, heb het gewoon besteld is super goedkoop en installatie blijkt ook simpel. dus gewoon proberen dan maar :t
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan