Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wauw, 700 euro is niet niks inderdaad. Ook ik ben erg blij dat ik net in bezit ben van een nieuwe mt-07 :] .

Beter laat dan nooit maar iedereen een gelukkig en gezond 2017! Hopelijk mogen er weer een hoop mooie en veilige kilometers worden gemaakt. *O*
 
Klopt. Kawasaki heeft de directe concurrent van de 07, de er6n vervangen voor een nieuwe, de Z650. Die is geprijst op 7800. Yamaha gaat gewoon mee met die prijs stijging.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag het een tijdje terug ook al. Dit zijn de nieuwe prijzen waar de afleverkosten en leges al inzitten.
De mijne heb ik ook tegen de oude prijs gekocht.
 
Mwoah op zich, heb ik geen problemen met regen oid, goed pak die mij droog houdt.
En die gaat over mijn normale kleding.
Wind is wat vervelender, niet zozeer voor de kou maar meer als je een zucht wind hebt als je de bocht om gaat. En omdat je geen kuipen hebt voel je dat wat meer op je lichaam.

Heb onderhandschoenen voor de ergste kou die je opvangt met de handen.
Fleece col etc. Goede kleding is een pré. En als het erg koud is laagjes aantrekken.

En goed opletten, met slecht weer en de donkere dagen val je minder op voor de koekblikken.
Wel wat oplettender rijden dan een mooie zomerdag.
Combinatie regen/donker vooral, zicht is dan al wat minder.

Motor rijdt prima met nat weer ook, wel wil ie soms een uitstapje doen als je de bocht uitgaat en wat vroeg op het gas. Maar alles is erg makkelijk controleerbaar met de MT.
 
Mwoah op zich, heb ik geen problemen met regen oid, goed pak die mij droog houdt.
En die gaat over mijn normale kleding.
Wind is wat vervelender, niet zozeer voor de kou maar meer als je een zucht wind hebt als je de bocht om gaat. En omdat je geen kuipen hebt voel je dat wat meer op je lichaam.

Heb onderhandschoenen voor de ergste kou die je opvangt met de handen.
Fleece col etc. Goede kleding is een pré. En als het erg koud is laagjes aantrekken.

En goed opletten, met slecht weer en de donkere dagen val je minder op voor de koekblikken.
Wel wat oplettender rijden dan een mooie zomerdag.
Combinatie regen/donker vooral, zicht is dan al wat minder.

Motor rijdt prima met nat weer ook, wel wil ie soms een uitstapje doen als je de bocht uitgaat en wat vroeg op het gas. Maar alles is erg makkelijk controleerbaar met de MT.

Top :t Goed om te weten!
 
Wow, dat is inderdaad een stuk duurder! Ik heb het hier in Zwitserland voor CHF 7200 gekocht in November, dat scheelt wel enorm nu met Nederland...
 
Heeft iemand ervaring met Proton knipperlichten? Ze zien er goed uit en schijnen ook goed zichtbaar te zijn (en vallen meer op dan wat er nu op zit).
 
Geen ervaring met de proton knippers, heb vandaag een setje van ebay geinstalleerd..
De enige vraag die ik nu nog heb is of dit relais op de mt 07 past: High Quality 12V Universal 2 Pin Electronic Flasher Relay FIX Motorcycle LED Lamp Hyper Flash For Honda For Yamaha-in Car Headlight Bulbs(LED) from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Die heb ik erop zitten en doet het prima.

Heb van voor Ali en achter origineel deze knippers op zitten:
Universal Indicator Lights by Rizoma Bikes Accessories -
Maar ze gaan eraf. Bagger licht. Mij collega die met de auto achter
mij zat kon bij niet zien dat ik een afslag ging nemen.
Ik ga straks voor deze versie waar ook je remlicht ingebakken zit.
Veiligheid voor alles duz...
Hyper Naked - Motoren - Yamaha Motor Europe, branche Nederland

Op marktplaat ook deze op de kop getikt:
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0944/0058/products/AXB_MT07_Mounted_2_1024x1024.jpg?v=1461355445

En morgen ga ik daar voor, voor en achter paddocks voor ophalen.
Kan ik haar eindelijk schoonmaken zonder door de hele wijk te rijden:)

Op korte termijn gaat er ook een akra onder.
Wel grappig dat er nu een nieuwe versie akra is met carbon eind kap.
Die ik helemaal niet mooi vind...
Als ik het goed zag was deze ook maar alleen
voor de nieuwere MT-07 modellen geschikt.
Had ook meer vermogen :?
 
Geen ervaring met de proton knippers, heb vandaag een setje van ebay geinstalleerd..
De enige vraag die ik nu nog heb is of dit relais op de mt 07 past: High Quality 12V Universal 2 Pin Electronic Flasher Relay FIX Motorcycle LED Lamp Hyper Flash For Honda For Yamaha-in Car Headlight Bulbs(LED) from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Ja hoor, dat is precies de goeie, Die heb ik ook geïnstalleerd. Even wat plastic plaatwerk verwijderen en dan is het plug en play.
 
Hmm, dus jullie adviseren de goedkopere sets? Gewoon van eBay of Aliexpress?

Marski69, als je de Rizoma's weg wil doen, ik heb wel interesse :)

Mijn MT-07 is nog steeds redelijk origineel / stock, dus ben me aan het oriënteren om het toch mijn eigen te maken. Door de vele bomen zie ik soms het bos niet meer! Maar gelukkig is er hier wel veel info te vinden :]
 
IK zou graag zo een alumunium windscherm bestellen, heel klein. Ik zag deze op ali express.
Iemand ervaring met ali express? Want ik vin de levertijd wel heel lang
 
Hoi Geoffrey!

Ik denk dat je deze bedoeld maar die is niet heel goedkoop:)
- aluminium Warrior van DPM Race
Link: http://www.deprettomoto.com/en/motorcycle-accessories/race/yamaha/mt07/1615/
1615A_175.jpg

Die heeft gebruiker Intrexion op zijn MT-07 zitten heb ik gezien.
Het kan ik de Rizoma versie zijn maar die is helemaal brutaal duur.
En het kan ook maar eens zomaar deze zijn:
cec0e08f8aac63dbfc47b90c56df38ec.jpg


Aah ik zie dat je deze waarschijnlijk bedoeld.
Weer mooi gedaan van de kopienezen. Behalve de afwerking....
https://nl.aliexpress.com/item/MT-0...7-MT-07-FZ-07-2013-2014-2015/32721430304.html
Nueva-Aluminio-Moto-de-La-Motocicleta-Parabrisas-Parabrisas-Negro-Para-for-font-b-Yamaha-b-font.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Geoffrey,

Ik heb het alu windscherm van ali-express er op zitten. Helaas gezien de winter tijd nog niet mee kunnen rijden maar de looks zijn goed. Ik verwacht alleen wel dat je er minimaal profijt van hebt aangezien hij erg laag is.
Wat betreft ali-express; bijna al mijn onderdelen komen daar vandaan. Je moet er ongeveer 14 dagen op wachten en je krijgt natuurlijk niet top kwaliteit spul. Maargoed daar is de prijs ook naar.
Verder nog nooit problemen mee gehad. :9
Fijne avond!
 
Ja het is de onderste dat ik bedoel. Het is niet echt voor de wind maar gewoon voor de looks dat ik hel wou bestellen. Bedankt voor het snelle antwoord 😜
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan