Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe houder er vanmorgen op gezet en meteen maar getest tijdens een toertocht. Bevalt prima en zit ook goed stevig :) .
 
Laatst bewerkt:
Alleen nog wat verzinnen voor de Go Pro Session 4 camera voor als we naar de Eifel gaan. Ik heb nu zo`n borsthouder en dan kijk je recht tegen de Tom Tom aan :+ .

Denk dat ik zo`n plakker op de zijkant van het vizier van mijn helm ga doen. Houd niet zo van stickers op de helmschaal.
full
 
Zo, ik ga me ook weer eens na lange tijd melden in het forum :Y Meekijken is niet altijd even goed voor de portemonnee zie ik...

Ben zelf al een tijdje aan het kijken voor een LeoVince Underbody }) of een nieuw verenset :] en een Schubert SC1 Advanced :X

Maar even 'klein' beginnen met de navigatiehouder. Mooi zo, die oplossing in het midden, die moet ik ook hebben!!!

Nieuwe houder er vanmorgen op gezet en meteen maar getest tijdens een toertocht. Bevalt prima en zit ook goed stevig :) .

[afbeelding]

Ziet er erg goed uit Wim! is de bevestiging van de naviagtie bij dit systeem ook met die klemmen om zo'n bal heen? Daar ben ik zelf nl niet zo'n geweldige fan van en zou ik toch eerder voor zo'n goedkopere oplossing gaan als Energyre heeft...
 
Zo, ik ga me ook weer eens na lange tijd melden in het forum :Y Meekijken is niet altijd even goed voor de portemonnee zie ik...

Ben zelf al een tijdje aan het kijken voor een LeoVince Underbody }) of een nieuw verenset :] en een Schubert SC1 Advanced :X

Maar even 'klein' beginnen met de navigatiehouder. Mooi zo, die oplossing in het midden, die moet ik ook hebben!!!Ziet er erg goed uit Wim! is de bevestiging van de naviagtie bij dit systeem ook met die klemmen om zo'n bal heen? Daar ben ik zelf nl niet zo'n geweldige fan van en zou ik toch eerder voor zo'n goedkopere oplossing gaan als Energyre heeft...

De originele Mount van de Tom Tom rider 410 zit met vier boutjes vast aan de Mount die bij de Tom Tom geleverd wordt. Deze heb ik los gehaald en op de nieuwe Bike P en R Mount bevestigd. Zit super :t .

Had voorheen altijd de Tom Tom met die klemmen/bal bevestiging waar jij op doelt. Zat overigens ook stevig. Heb daar 2 jaar mee gereden ;) .

Zo ziet de mijne er nu uit:
full
 
Ik heb een originele Tomtom houder boven mn teller.
hoop dat de foto's werken en beetje duidelijk zijn :9

Werkt perfect, kan de sleutel er nog makkelijk in krijgen.. (wordt misschien iets lastiger als je schermpje hebt) :+

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb hem op exact dezelfde manier gemonteerd. Ben er alleen nog niet helemaal uit of dit de beste oplossing is. :p

Is er trouwens iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen over DRL op de MT-07? De locale Yamaha dealer kon mij namelijk niet vertellen of deze(klik) knippers zijn toegestaan als dagrijverlichting.
 
Laatst bewerkt:
De originele Mount van de Tom Tom rider 410 zit met vier boutjes vast aan de Mount die bij de Tom Tom geleverd wordt. Deze heb ik los gehaald en op de nieuwe Bike P en R Mount bevestigd. Zit super :t .

Had voorheen altijd de Tom Tom met die klemmen/bal bevestiging waar jij op doelt. Zat overigens ook stevig. Heb daar 2 jaar mee gereden ;) .

Zo ziet de mijne er nu uit:
[afbeelding]

Ziet er goed uit! Ik heb zelf een Garmin 350 zal morgen eens kijken hoe die ooit bevestigd was... De oude ram mount is gesneuveld bij een crash een aantal jaren geleden |(
 
Ik heb hem op exact dezelfde manier gemonteerd. Ben er alleen nog niet helemaal uit of dit de beste oplossing is. :p

Is er trouwens iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen over DRL op de MT-07? De locale Yamaha dealer kon mij namelijk niet vertellen of deze(klik) knippers zijn toegestaan als dagrijverlichting.

Ze zijn volgens mij wel toegestaan, zag iemand rijden op de MT-Dag die ze ook erop had zitten op de MT-09 en ik ken toevallig iemand die ze op de MT-07 ook heeft zitten. Erg gaaf die lampen. Het zal toch niet zo zijn dat Yamaha die dingen verkoopt en dat ze illegaal zijn ? Van andere merken/toeleveranciers kan ik me dat wel voorstellen maar niet van Yamaha.
Ik wil ze er ook op laten zetten als ik volgend jaar de MT-09 SP aanschaf.
 
mijn knipperlichten werken niet meer.. heb de zekering nagekeken (signal 10a) onder het zadel en deze is nog heel. weet iemand nog een andere zekering te zitten van de signalering?

edit: het bleek de parking zekering te zijn! :}
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn volgens mij wel toegestaan, zag iemand rijden op de MT-Dag die ze ook erop had zitten op de MT-09 en ik ken toevallig iemand die ze op de MT-07 ook heeft zitten. Erg gaaf die lampen. Het zal toch niet zo zijn dat Yamaha die dingen verkoopt en dat ze illegaal zijn ? Van andere merken/toeleveranciers kan ik me dat wel voorstellen maar niet van Yamaha.
Ik wil ze er ook op laten zetten als ik volgend jaar de MT-09 SP aanschaf.
Is inderdaad gewoon straatlegaal.
 
Is er trouwens iemand die mij duidelijkheid kan verschaffen over DRL op de MT-07?

Ik rij al drie jaar rond met precies dezelfde lichtjes en ben nog nooit staande gehouden ervoor.
Ah, die wonderschone Regeling Voertuigen, hoofdstuk 5, afdeling 4, paragraaf 10, artikelen 5.4.51 en verder:

Motorfietsen moeten zijn voorzien van:d. één stadslicht indien het voertuig na 31 oktober 1997 in gebruik is genomen;

Artikel 5.4.53: De grote lichten, dimlichten en stadslichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.

Artikel 5.4.54: De afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers aan de voorzijde bedraagt ten minste 240 mm.

Artikel 5.4.57: Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
a. één extra groot licht;
b. één extra dimlicht;
c. één extra stadslicht;
d. één of twee mistvoorlichten;
e. één of twee mistachterlichten;


Kortom, keuze genoeg dus en het mag ook nog allemaal.
 
Ziet er goed uit! Ik heb zelf een Garmin 350 zal morgen eens kijken hoe die ooit bevestigd was... De oude ram mount is gesneuveld bij een crash een aantal jaren geleden |(

Ai, das minder. Hopelijk er zelf wel goed vanaf gekomen?

Volgens de site zou deze Mount ook geschikt moeten zijn voor jou Garmin 350.

full
 
Zelf ben ik er relatief goed ervanaf gekomen,de motor destijds minder, total loss, maar de garmin heeft de klap overleefd...

Ik denk dat ik hem ga bestellen, lijkt me ideaal en zo pak je toch wat sneller de navigatie om ook je ritten te registreren :)

Ik heb de bevestigingsmaterialen ook gevonden dus dat komt helemaal goed!
 
i.v.m. aanschaf andere kuipruitje verkoop ik mijn huidige...

Puig-sportruit kopen | Louis motor & vrije tijd

1,5 jaar oud... mag weg voor 45 euro exc. verzending met gratis screenprotector voor de computer

Hoe doet dit ruitje het qua windbescherming? Aangezien ik nu voor werk veel snelweg rij met te motor zoek ik eigenlijk een ruitje die ontlast qua wind en turbulentie rond de helm. Velen zeggen dat de DART Manta het beste is.
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik er relatief goed ervanaf gekomen,de motor destijds minder, total loss, maar de garmin heeft de klap overleefd...

Ik denk dat ik hem ga bestellen, lijkt me ideaal en zo pak je toch wat sneller de navigatie om ook je ritten te registreren :)

Ik heb de bevestigingsmaterialen ook gevonden dus dat komt helemaal goed!

Gelukkig maar. Dat je er zelf goed vanaf komt is het belangrijkste :t . En de Garmin is zo te zien ook sterk.

Je zou ook nog op Marktplaats kunnen zoeken naar deze houder. Misschien dat je net als mij mazzel hebt er één te vinden :) . Deze was echt hagelnieuw en voor minder dan de helft van de prijs. Al zag ik achteraf waar deze vandaan komt. De houder komt van Van der Heijden motors en ik zag dat deze failliet is gegaan. Ik denk dat de verkoper een deel van de boedel heeft gekocht en daarna op Marktplaats heeft gezet. Maakt ook niet, want de houder is prima.
 
Hoe doet dit ruitje het qua windbescherming? Aangezien ik nu voor werk veel snelweg rij met te motor zoek ik eigenlijk een ruitje die ontlast qua wind en turbulentie rond de helm. Velen zeggen dat de DART Manta het beste is.

ook met dit ruitje wil je niet op de snelweg... het is meer voor de looks
 
Gelukkig maar. Dat je er zelf goed vanaf komt is het belangrijkste :t . En de Garmin is zo te zien ook sterk.

Je zou ook nog op Marktplaats kunnen zoeken naar deze houder. Misschien dat je net als mij mazzel hebt er één te vinden :) . Deze was echt hagelnieuw en voor minder dan de helft van de prijs. Al zag ik achteraf waar deze vandaan komt. De houder komt van Van der Heijden motors en ik zag dat deze failliet is gegaan. Ik denk dat de verkoper een deel van de boedel heeft gekocht en daarna op Marktplaats heeft gezet. Maakt ook niet, want de houder is prima.

You lucky bastard, ik ga marktplaats ook in de gaten houden, als t te labg duurt bestel ik hem gewoon nieuw :)
 
You lucky bastard, ik ga marktplaats ook in de gaten houden, als t te labg duurt bestel ik hem gewoon nieuw :)

Moet je idd net mazzel mee hebben. En anders kun je de houder idd ook nieuw bestellen.

Edit: gister op de racefiets twee MT07`s gespot onderweg (Drenthe). Iemand van hier? Zat een zwarte bij en een witte.
 
Net de MT07 even schoongemaakt/gewassen. Vind de MT alleen mechanisch best wat geluid maken (getik). Nu was dat bij mijn Yamaha Fazer ook zo -hetzij in mindere mate - en hoort het er vermoedelijk bij. Net of je de nokkenassen/kleppen hoort. Het oliepeil is goed en de motor heeft circa 15.000 km gelopen.

Het checken/eventueel verstellen van de kleppen hoeft pas om de 40.000 km volgens het onderhoudsboekje. Meer mensen die dit ervaren bij de MT?

full
 
Net de MT07 even schoongemaakt/gewassen. Vind de MT alleen mechanisch best wat geluid maken (getik). Nu was dat bij mijn Yamaha Fazer ook zo -hetzij in mindere mate - en hoort het er vermoedelijk bij. Net of je de nokkenassen/kleppen hoort. Het oliepeil is goed en de motor heeft circa 15.000 km gelopen.

Het checken/eventueel verstellen van de kleppen hoeft pas om de 40.000 km volgens het onderhoudsboekje. Meer mensen die dit ervaren bij de MT?

Ik heb hetzelfde, vanaf dat ik hem nieuw gekocht heb. Een goeie 2000km later is het getik/geratel er nog steeds. Na een beetje onderzoek schijnt dit gewoon bij de motor te horen. Ik ben er ook mee naar de dealer geweest, die zei dat het een heel stille motor is en dat je daarom alles hoort bij lagere toeren. Op de forums lees ik veel dat het te maken heeft met de nokkenas ketting.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde, vanaf dat ik hem nieuw gekocht heb. Een goeie 2000km later is het getik/geratel er nog steeds. Na een beetje onderzoek schijnt dit gewoon bij de motor te horen. Ik ben er ook mee naar de dealer geweest, die zei dat het een heel stille motor is en dat je daarom alles hoort bij lagere toeren. Op de forums lees ik veel dat het te maken heeft met de nokkenas ketting.

Ah, dan ben ik niet de enige.

Andere uitlaat plaatsen, ben je van alle geluidjes af :)

Aha. De andere uitlaat tijd heb ik echter gehad :$ . "Vroeger" genoeg met open uitlaten gereden. Ik merk nu dat ik mij er aan ga ergeren als er iemand met een open uitlaat langs rijdt die te veel geluid maakt :X .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan