Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik had een vraag over een bepaalde modificatie die ik wil gaan doen en misschien dat iemand mij daar advies bij kan geven. De mod die ik wil doen is het toevoegen van DRL LED strips in de luchtinlaten die tevens ook kunnen knipperen in het oranje:


Mijn vraag is dus hoe ik dit het beste kan aansluiten op de bekabeling. Er zitten 3 draadjes aan de strips. Zwart, rood en geel. De zwart en rode zorgen voor het witte licht en zodra de gele stroom krijgt gaat de ledstrip over op oranje. Lijkt mij dat ik het zwarte draadje moet 'aarden' aan het frame of iets dergelijks. De rode op een of andere stroombron moet aansluiten die alleen stroom heeft als het contact aanstaat of de koplamp brand. En als laatste het gele draadje op de knipperlicht draadjes vastmaken.

Zit ik op die manier in de juiste richting te denken? En weet iemand misschien wat meer van het stroom schema van de MT07? Want de knipperlicht bekabeling zit in de koplamp unit volgens mij, dat is een te lange afstand voor de LED strip kabeltjes om te overbruggen gok ik.

Hoor het graag! Ik weet in ieder geval dat een paar jaar terug user MagicMike het gedaan heeft, maar die is al 2 jaar niet online geweest..

Kan heel simpel door een Y kabel te gebruiken om je richtingaanwijzer signaal te splitten. Verlengkabeltje eraan en klaar. Hoef je ook niet in je bedrading te gaan knippen.
TST Industries | Yamaha Signal Wire Splitter

Je DRL sluit je gewoon aan op je koplamp stadslampje of via die stekker onder je tank. Voor die stekker onder je tank koop je een MT090 connector, welke je knijpt op de + en - van de DRL. Simpel :)
 
Kan heel simpel door een Y kabel te gebruiken om je richtingaanwijzer signaal te splitten. Verlengkabeltje eraan en klaar. Hoef je ook niet in je bedrading te gaan knippen.
TST Industries | Yamaha Signal Wire Splitter

Je DRL sluit je gewoon aan op je koplamp stadslampje of via die stekker onder je tank. Voor die stekker onder je tank koop je een MT090 connector, welke je knijpt op de + en - van de DRL. Simpel :)

Dat van die splitter is eigenlijk wel een goeie ja. Ik houd er ook niet zo van om in de originele bekabeling te knippen. Al zijn de verzendkosten best hoog via TST volgens mij.. Thanks in ieder geval en het plan is nu in ieder geval wel duidelijker :)
 
Kan heel simpel door een Y kabel te gebruiken om je richtingaanwijzer signaal te splitten. Verlengkabeltje eraan en klaar. Hoef je ook niet in je bedrading te gaan knippen.
TST Industries | Yamaha Signal Wire Splitter

Je DRL sluit je gewoon aan op je koplamp stadslampje of via die stekker onder je tank. Voor die stekker onder je tank koop je een MT090 connector, welke je knijpt op de + en - van de DRL. Simpel :)
Dat is een mooie oplossing met die splitter, neem aan dat je er dan 2 nodig hebt? (ben een beetje electra noob eerste klas hoor :$)


Had die leds al eens eerder voorbij zien komen op een mt07, maar waar zijn die eigenlijk te verkrijgen?
 
Dat van die splitter is eigenlijk wel een goeie ja. Ik houd er ook niet zo van om in de originele bekabeling te knippen. Al zijn de verzendkosten best hoog via TST volgens mij.. Thanks in ieder geval en het plan is nu in ieder geval wel duidelijker :)

Ik kan ze helaas ook nergens anders vinden dan in de USA.

Dat is een mooie oplossing met die splitter, neem aan dat je er dan 2 nodig hebt? (ben een beetje electra noob eerste klas hoor :$)


Had die leds al eens eerder voorbij zien komen op een mt07, maar waar zijn die eigenlijk te verkrijgen?

Je hebt er inderdaad 2 nodig. Die splitter komt op de originele aansluiting voor je knipperlicht waar hij dan vertakt naar 2. 1 gaat weer terug op je knipperlicht, de andere (weliswaar 1 draad aangezien die DRL zn massa al pakt) , naar de DRL.
 
Ben niet zo bang om kabels door te knippen, samen te voegen of bij te prikken :+
De bout die je hier ziet waar dat kabeltje naartoe loopt is een werkend grond-punt trouwens..

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_2556.jpg
 
Ben niet zo bang om kabels door te knippen, samen te voegen of bij te prikken :+
De bout die je hier ziet waar dat kabeltje naartoe loopt is een werkend grond-punt trouwens..

Grond punt op een voertuig bestaat niet, er zitten immers rubber banden onder :+. Zonder gekkigheid, op voertuigen heet het massa, omdat er echt werkelijk niks naar 'aarde' loopt.

En ik krijg kriebels ervan als mensen in bedrading knippen. Vaak wordt het dan aan elkaar gezet met kabelschoenen, doorverbinders etc wat allemaal niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid van je elektrische installatie aan boord. Zo ontstaan vaak de storingen. Vandaar zo veel mogelijk origineel houden en alleen als het niet anders kan dan netjes met een soldeerboutje aan de slag. Dat is hoe het moet.
 
Had die leds al eens eerder voorbij zien komen op een mt07, maar waar zijn die eigenlijk te verkrijgen?

Hier ook een electra noob, vandaar dat ik hulp inschakel :P

Waar je die LED strips vandaan haalt is China!. Zoek op Aliexpress naar LED DRL strip en je vind er genoeg. Ik had deze strips gekocht van 30cm en dan kies je uiteraard 'white turn yellow'.

Het witte licht is redelijk fel, het oranje iets minder. Maar vooral snachts is dit sowieso fel genoeg en alle beetje zijn mooi meegeholpen.
Ik ga mijn hele monteer proces filmen, dus zal tegen die tijd wel de video hier plaatsen voor als mensen het ook willen uitvoeren.
 
Grond punt op een voertuig bestaat niet, er zitten immers rubber banden onder :+. Zonder gekkigheid, op voertuigen heet het massa, omdat er echt werkelijk niks naar 'aarde' loopt.

En ik krijg kriebels ervan als mensen in bedrading knippen. Vaak wordt het dan aan elkaar gezet met kabelschoenen, doorverbinders etc wat allemaal niet echt bevorderlijk is voor de gezondheid van je elektrische installatie aan boord. Zo ontstaan vaak de storingen. Vandaar zo veel mogelijk origineel houden en alleen als het niet anders kan dan netjes met een soldeerboutje aan de slag. Dat is hoe het moet.

Ja, massa.. mee eens :)
En nooit kabelschoenen of van die warmte connectors gebruikt..
Gewoon netjes solderen en krimpkousje erover hoor :)
 
Hier ook een electra noob, vandaar dat ik hulp inschakel :P

Waar je die LED strips vandaan haalt is China!. Zoek op Aliexpress naar LED DRL strip en je vind er genoeg. Ik had deze strips gekocht van 30cm en dan kies je uiteraard 'white turn yellow'.

Het witte licht is redelijk fel, het oranje iets minder. Maar vooral snachts is dit sowieso fel genoeg en alle beetje zijn mooi meegeholpen.
Ik ga mijn hele monteer proces filmen, dus zal tegen die tijd wel de video hier plaatsen voor als mensen het ook willen uitvoeren.
Thanks, ik ga eens kijken :t
 
Hier nog een MT-07 liefhebber.. Denk erover om er een te kopen. 2014, rood, 40k op de teller, groot onderhoud gehad, en met mooie accessoires (heated grips, full akra). Vanaf juni '19 heb ik echter mijn volledige rijbewijs: wat krijg ik dan nog terug voor zo'n motor, als er bijvoorbeeld tegen die tijd 55k op de teller staat?
 
Assen met ze lange bochten lijkt me heerlijk, Zandvoort met de hoogte verschillen, Zolder lijkt me ook erg leuk met de MT omdat dat toch een wat korter baantje is. oh oh ik ga maar vast sparen. De circuits ken ik al van vele circuit dagen met de auto, met de motor lijkt het me ook leuk. Zal wel minder rondjes kunnen draaien dan met de auto. 202 rondjes op 1 dag op Mettet met de auto 8)7, zal met de motor niet uit te houden zijn denk ik

Met de motor ben je na een sessie van 20/25 minuten al redelijk stuk/gehavend :X. CIrcuitpark Zolder is idd wel leuk. Echt een Stop en Go baantje. Assen heeft wat langere stukken. Ik heb begin dit jaar met de MT-07 op Assen gereden tijdens de landelijke motordagen. Mocht alleen geen naam hebben. Inhalen mocht niet en ik reed nog langzamer dan op de openbare weg :X. Zat echt geen tempo in |(. De opzet van deze dagen is verandert. Vorig jaar had je stersessies en kon je je eigen tempo rijden. Nu is dat helaas afgeschaft.
 
Goedendag,
Ik had een vraag over de mt07, ik had mij al een beetje ingelezen maar kom er toch niet helemaal uit.
Momenteel rijd ik een mt03 660cc, en wil graag de overstap naar de mt07 doen.
In april 2019 kan ik voor me A rijbewijs, maar wil de overstap eigenlijk al gaan maken en een 35kw aanschaffen en deze later ontgrensen.
Nu dus mijn vraag hoe zit het daarmee? En het verschil tussen de 2015 en 2017 modellen?

Alvast bedankt!
 
Goedendag,
Ik had een vraag over de mt07, ik had mij al een beetje ingelezen maar kom er toch niet helemaal uit.
Momenteel rijd ik een mt03 660cc, en wil graag de overstap naar de mt07 doen.
In april 2019 kan ik voor me A rijbewijs, maar wil de overstap eigenlijk al gaan maken en een 35kw aanschaffen en deze later ontgrensen.
Nu dus mijn vraag hoe zit het daarmee? En het verschil tussen de 2015 en 2017 modellen?

Alvast bedankt!

Mijn advies zou zijn, lekker wachten tot April en dan voor een volvermogen gaan. Het scheelt je een hoop geregel, gedoe en kosten. Daarbij rijd je in de winter toch nauwelijks lijkt me. Dus is het het nog minder waard om uit te voeren. Om het aanbod MT's hoef je het ook niet te doen, die zijn er genoeg, ook in April.

Verschil tussen 2015 en 2017 is niets. 2018 is een ander verhaal. Daarbij is de vering verbeterd en de styling veranderd. Motorisch is er helemaal niets veranderd.
 
Ga me hier ook even melden, Ik wissel af tussen 6 maand Belgie en 6 maand Tenerife.
Voor Tenerife vandaag mijn nieuwe motor afgehaald,MT 07 van 2018

MT-07_zps0s680yih.jpg
 
Hier nog een MT-07 liefhebber.. Denk erover om er een te kopen. 2014, rood, 40k op de teller, groot onderhoud gehad, en met mooie accessoires (heated grips, full akra). Vanaf juni '19 heb ik echter mijn volledige rijbewijs: wat krijg ik dan nog terug voor zo'n motor, als er bijvoorbeeld tegen die tijd 55k op de teller staat?
Geen idee, zou gewoon kijken wat de gemiddelde prijs is nu en dan er misschien een paar 100 er vanaf?
Maar als je nog iets hebt om mee te rijden, zou ik gewoon ff een paar maanden wachten, seizoen is toch nagenoeg over.
 
Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van deze mooie MT07!

20181028_131825.jpg


Deze is helemaal standaard, maar heeft wel een fijn schermpje. Sinds 2 weken mijn rijbewijs, dus mijn eerste fiets :D

Dingen die ik er graag aan wil doen:

- korte hendels in het zwart
- volgend jaar andere uitlaat
- korte kentekenplaathouder
- rimstriping

Verder wil ik de grijze tank wrappen of spuiten, daar ben ik nog niet over uit. Ook zie ik op Ali allerlei leuke dingetjes die 'm net even anders maakt. Is het wat? Mensen die dit soort dingetjes ook op hun MT hebben?
 
Welkom hier :W En gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst... *O*

De MT is van mijn vrouw, maar ik ben van het upgraden :P Ik heb wel het eea uit Babi Pangang, maar ik probeer wel een “Aliexpress-look” te voorkomen. Ik heb bijvoorbeeld de volgende onderdelen...
- snelsluiter tankdop
- monozit
- hendels
- tank grips
- Stuureinden (originele aan laten passen)
- Led achterlicht met geintegreerde knippers
- Led knippers voor
- kettingverstellers met bobbins.

Vind dat je met bijvoorbeeld met bepaalde radiateurbeschermers, het “metalen” schermpje en koelvloeistofreservoir-cover een beetje een “goedkope” uitstraling krijgt.

In welke kleur zou je de grijze tankdelen willen hebben?

Hieronder een paar voorbeelden van de China-onderdeeltjes.... De tankstickers waren origineel in het grijs, de rode heeft mijn vrouw gemaakt.


20170909_144918.jpg
IMG-20171012-WA0004.jpg
_20171031_194451.JPG
20170909_145015.jpg
IMG-20171006-WA0006.jpg
IMG-20171005-WA0005.jpg




En een totaalplaatje.... Radiateur cover wordt nog zwart gecoat...
IMG-20180606-WA0006.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan