Het MT-07 Tracer topic - deel I

Zelf heb ik een 900 tracer daar heb ik de standaard uitlaat door midden geslepen en kocht ik een slip on van Scorpion. Daarmee dat ik dacht dat het op deze ook ging
 
Startknop onder garantie vervangen. Veertje om de schakelaar na het starten in de middenstand te krijgen is zwaar onderbemeten. Geheel nieuwe schakelaar, inclusief kabelboom!
 
index.jpg
 
:Whet is erg rustig hier....
Maar toch een vraag: Ik wil een tracer kopen voor woon-werk en heb al proefgereden op een 700 en 900, de 900 is wat ruimer, maar de 700 beviel beter qua motor en zithouding, echter deze leek wat klein. (maar dat kan ook komen door de relatief korte proefrit en het directe verschil tussen 700-900)
Dus hoe lang zijn de 700 rijders? (ik ben 1.87)
 
1.86 en dat past prima. Fijne ruime kniehoek dat erg positief opvalt na het weer inleveren van een leenmotor NTV 650 waar je nogal ehh opgevouwen op zit.
De 700 heeft gewoon zo'n leuk motorblok, aanrader!
 
1m83 en na anderhalf jaar geen milimeter spijt (ca 8000 km per jaar) :] .
Motor heeft echter 1 nadeel: als deze smerig is moet gepoetst worden 8)7.
Ik kan dus niet wachten tot zout en regen verdwenen zijn zodat ik weer kan opstappen.
 
en ohh wat heeft men weer veul gestrooid gisteren. Dikke lagen witte zooi. Was net zo blij met de regen van de afgelopen week, heb Blue nu toch ook even goed afgespoeld, in de siliconen gezet, aan de lader en onder een stevige afdekhoes gezet. Hopend op spoedig beter weer en dan niet omdat er door slecht of koud weer niet te rijden is maar om het zout dat er op de weg ligt.
 
1.93m hier. Enige wat ik gedaan heb, is een paar verlaagde voetsteunen van ome Alie.
Voor woon werk is de 700 trouwens een stuk goedkoper.
Nu net de 3e kettingset geplaatst (na ruim 75000km).
Banden (Michelin pilots) gaan ca 25000km mee per set.
Remblokken en accu zijn nog steeds niet vervangen. Verbruik ca 1 op 24

Ga je met een 900 niet redden.
 
1.76

Als ik jou was, ging ik gewoon nog een keer rijden.

Ik had zelf ook twee ritten nodig voor ik overtuigd was van de tracer.

De 900 lijkt me ook wel heel aanlokkelijk, als ze allebei binnen je mogelijkheden liggen.
Lastige keuze, denk je praktisch of hebberig.......:9;)
 
Tja, waarom een 700 en niet de 900?

Wat biedt de 900 meer?
- display vanaf het stuur te bedienen
- enkele te kiezen rijmodi
- instelbare veren
- cilinder meer en iets meer vermogen/koppel

verder is het nagenoeg dezelfde fiets en:
- wanneer verander je het display? niet zo vaak
- wanneer verander je de rijmodus? tja, als het echt nat/glad is naar een regenmodus? vaak?
- wanneer verstel je de vering? alleen bij langere duo ritten
- de kleine heeft -wat mij betreft- genoeg vermogen/koppel én dit wordt zo leuk afgegeven!

Wellicht dat als je op langere vakanties gaat met duo en bagage dat de 900 wat beter uit de verf komt. Persoonlijk heb ik bewust voor de 700 gekozen omdat ik de extra's niet zo vaak zou gebruiken en dat ze wel storingen zouden kunnen geven. Gewoon een heel erg leuk blok, twee wielen en wat remmen. Praktisch.
 
Bedankt voor de antwoorden alvast :)
Ik zal nog eens wat extra gaan testrijden (of weekje huren)
Is de prijs van het 2020 model al bekend? :+

De 700 is ook voor een groot deel een praktische keuze: woon-werk (een kort stukje en als we straks 100 gaan rijden.....) , geen reizen of duo, extra opties zijn inderdaad leuk, maar het gaat vooral om de 2 wielen en het plezier (zelfs aan een scooter gedacht maar die zijn in verhouding duurder want ik wil wel 160 kunnen als het moet)
 
Zijn er Tracer rijders die die voorvork veren vervangen hebben door progressieve Hyper-Pro's?
Wat is de ervaring en is ook de vork olie vervangen door de olie die door Hyper wordt mee geleverd?
De stap van 10W naar 20W is m.i. een erg grote stap.
 
Goeiedag allen,

ben nieuw op dit forum.Zal mijn motor even voorstellen
D14271B8-8524-42EA-A539-3602538B934B.jpeg

( givi topkoffer is er af, lelijk ding)
ik vroeg me echter af of het mogelijk is de handkappen van de 700 vervangen voor zoiets (900):
9B959E9A-1FAC-4B9E-A8CD-64390DA5F1C9.jpeg

Heeft iemand hier ervaring mee? En is het legaal( zoveel licht)
 
Mooie fiets man, zeker in die kleur ;).

Ik heb DRL's in mijn knipperlichten (voor) zitten, zie post 19 aug. Een gesprekje met oom (motor) agent, op een politie Tracer 700, leerde dat hij dit een mooie oplossing vond en beweerde dat ik er zeker geen bon voor zou krijgen. Zelfs Ali linkje uitgewisseld voor zijn eigen fiets.
De tracer heeft al LED DRL's in de koplamp zitten maar erg onopvallend door het altijd brandende dimlicht. Aangezien ik de H7's heb vervangen door LED in dezelfde kleur temperatuur vallen deze al geheel niet meer op.
Gezien het aantal DRL-units op auto's en brommers lijkt het me iig geen probleem.
Bij gebrek aan E-keur zou er m.i. echter wel wat tegen te zeggen zijn.
Vooralsnog laat ik ze lekker zitten :].

"To be seen or not to be seen, that's the question". (sorry Shakespeare :})
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets man, zeker in die kleur ;).

Ik heb DRL's in mijn knipperlichten (voor) zitten, zie post 19 aug. Een gesprekje met oom (motor) agent, op een politie Tracer 700, leerde dat hij dit een mooie oplossing vond en beweerde dat ik er zeker geen bon voor zou krijgen. Zelfs Ali linkje uitgewisseld voor zijn eigen fiets.
De tracer heeft al LED DRL's in de koplamp zitten maar erg onopvallend door het altijd brandende dimlicht. Aangezien ik de H7's heb vervangen door LED in dezelfde kleur temperatuur vallen deze al geheel niet meer op.
Gezien het aantal DRL-units op auto's en brommers lijkt het me iig geen probleem.
Bij gebrek aan E-keur zou er m.i. echter wel wat tegen te zeggen zijn.
Vooralsnog laat ik ze lekker zitten :].

"To be seen or not to be seen, that's the question". (sorry Shakespeare :})
heb je ook de knipperlichten vervangen? Want vind die van yamaha zelf wel een beetje duur als ik die voor en achter moet vervangen! Oja en ook tips voor een korte kentekenplaathouder
 
Knippertjes zijn vervagen door deze exemplaren: Klikerdeklik
Adapter plaatjes zijn dan ook nodig: Klikkerdeklik
Ik heb het knipperlicht relais vervangen: Klikkerdeklik maar dit is waarschijnlijk niet nodig. Origineel relais by-passen werkt ook omdat de lampje "lopen".
Lees het forum wat terug v.w.b. de kenteken plaat. Heb het omschreven.
 
Bedankt voor de antwoorden alvast :)
Ik zal nog eens wat extra gaan testrijden (of weekje huren)
Is de prijs van het 2020 model al bekend? :+

De 700 is ook voor een groot deel een praktische keuze: woon-werk (een kort stukje en als we straks 100 gaan rijden.....) , geen reizen of duo, extra opties zijn inderdaad leuk, maar het gaat vooral om de 2 wielen en het plezier (zelfs aan een scooter gedacht maar die zijn in verhouding duurder want ik wil wel 160 kunnen als het moet)
Prijs in België voor het 2020 model is 8600€ dus reken er ongeveer €1000 bij voor Nederland. Dus zal net iets meer worden dan de oude
 
Terug
Bovenaan Onderaan