Het MT-07 Tracer topic - deel I

Is er ook iemand die de standaard aanwezige dagled lampjes heeft vervangen door sterkere exemplaren? Kan niets vinden over eventuele vervanging? Lijkt me in principe een relatief makkelijke oplossing om goed gezien te worden?! Nu zijn ze veel te zwak, terwijl de H7 lampen voor het zien goed genoeg zijn. ( Philips white lights lampen erin)
 
Op nieuwsmotor.nl staat de eerste test met 2020 model. Hij gaat €9999 kosten. Wat €200 meer is dan de oude dus naar mijn mening valt dat alles mee voor wat je krijgt.
 
Gister op de beurs de modellen bekeken , de voorkant is mooi, maar vind de cockpit van de 2020 versie minder mooi dan de oude, bijvoorbeeld de zwarte plastic (?) crossbar ipv staal/alu (ook het gat langs de teller hielp niet mee, maar dat is denk ik omdat er een 12V plug had gezeten)

Binnenkort eens serieus op zoek :)
 
Eerlijk is eerlijk, het nieuwe model zou ik persoonlijk niet kopen.

Weet niet of het stylistisch een goede zet is geweest, maar gelukkig ... smaken verschillen
 
Ook op de beurs geweest, vond dat omstanders veel naar de nieuwe Tracer 700 keken.

hij lijkt kleiner dan de versie die wij hebben, onze lijkt “volwassener” voor touren, de nieuwe is wat speelser. Jammer dat het display niet aanstond, ben wel benieuwd naar het nieuwe kleurendisplay. Voorvering is nu instelbaar maar wie is er echt ontevreden over de huidige voorvork en heeft de kennis om zelf aan de voorspanning te draaien? De wijze waarop het windscherm versteld kan worden ziet er mooi uit. Dat kun je onder het rijden doen!

zou er ook een GT versie komen?

in de laatste Motoplus staat overigens een leuk artikel waarin de Tracer 700GT vergeleken wordt met de Tenere, onze fiets komt er goed uit!
 
Eerlijk is eerlijk, het nieuwe model zou ik persoonlijk niet kopen.

Weet niet of het stylistisch een goede zet is geweest, maar gelukkig ... smaken verschillen

ik vind hem lelijk, oudere model heeft mijn voorkeur.
 
Het is sowieso persoonlijk. Ik vind de nieuwe neus veel mooier en vooral moderner. Verwacht en hoop dat de 900 volgend jaar eenzelfde stijl krijgt.
 
Het is sowieso persoonlijk. Ik vind de nieuwe neus veel mooier en vooral moderner. Verwacht en hoop dat de 900 volgend jaar eenzelfde stijl krijgt.
Juist dat is waarschijnlijk mijn probleem ermee. Ik heb altijd een paar jaar nodig om daarin mee te " groeien".
Duurde best lang voor ik de " insecten" koplampen kon pruimen die op motoren verschenen.

Mijn ideale tracer heeft een grovere zoveel mogelijk adventure look.
 
En waarom je overstap, gewoon toe aan iets nieuws, grotere vakantieplannen of....?
 
Weer een mijlpaaltje bereikt.
Buiten een gebroken veer van de startknop en regulier onderhoud nog niks bijzonders.
Accu, wiellagers e.d. zijn nog allemaal origineel.
Zelfs de remblokken zijn nog nooit vervangen (komen er wel aan op korte termijn)
(en nee: ik rij niet rustig. wel iedere dag 140km woon-werk. waarvan 10km binnendoor, de rest snelweg) 8-)
bij de 75.000 de 3e tandwielset gemonteerd.
Bij de 72.000 de 4e bandenset.
al met al goedkope motor voor W-W verkeer.

20200302_140626.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja toe aan iets nieuws maar ik wilde vooral ook minder gewicht. De Suuz was 245 kg.
Dan kan je je lol op. Ik vind het ook heel fijn, niet alleen het gewicht zelf , maar de verdeling ervan is ook gewoon heel prettig.
 
Ja het voelt echt als een motor waar ik een hoop lol mee ga hebben!

Meteen een vraagje: hoe hebben jullie navigatie bevestigd? Ik zou hem het liefst tussen ruitje en dashboardje hebben, maar hoe bevestig je dat het mooist? Heb een Garmin met RAM-mount.
 
Ja het voelt echt als een motor waar ik een hoop lol mee ga hebben!

Meteen een vraagje: hoe hebben jullie navigatie bevestigd? Ik zou hem het liefst tussen ruitje en dashboardje hebben, maar hoe bevestig je dat het mooist? Heb een Garmin met RAM-mount.
Ik heb een cosmosteun met telefoonhouder. Heel veel plezier van.

GPS Bracket Ram Type
Dat moet ook voor jou werken toch?
Zit perfect gepositioneerd, één blik op de weg en op je navigatie.
 
Ik heb ook een cosmo steun, werkt perfect.
Als m,n nieuwe gps binnen is (zumo XT) zal ik er een foto van maken.

 
Ik heb hem inmiddels op het zonneschermpje boven het dashboard gemaakt. (gaatje erin geboord, Ram-mount knobbel eraan geschroefd).
Heb nog niet getest want dankzij een vermoedelijke hernia kan ik niet op mijn mooie nieuwe motor rijden -O-

Heeft trouwens iedereen dat zonneschermpje eraf gehaald?
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Mens
Terug
Bovenaan Onderaan