Het MT-07 Tracer topic - deel I

De RAM bobbel aan het dunne zwakke stukje plastic? Ben benieuwd of dat sterk genoeg is.

Sterkte met je hernia
 
Je bedoelt dat stukje plastic van de originele hoge yamaha ruit ? die heb ik er snel afgehaald , gaf een irritante schaduw op m,n teller.
zonder bevalt me beter, nu overigens ook de yamaha hoge ruit vervangen voor een Givi. bevalt beter.
 
Hij is er :)
IMG_20200312_172211_307.jpg
Topkoffer rek besteld
Valbeugels besteld
Radiator cover besteld
Paddock/bobbins besteld
Ram kogel voor navi besteld

Nu nog even bedenken wat ik met de vering ga doen....
 
Afgelopen weken nog bezig geweest met een aantal aanpassingen aan de Tracer om hem klaar te maken voor het nieuwe seizoen. Helaas gooide het virus nog wat roet in het eten, maar hij is zo goed als klaar.

  • De "oude" Pilot Road 4 vervangen voor nieuwe Road 5
  • SW-Motech Kobra handkappen er op gezet (incl led blinkers)
  • ECU flash van Carmo in Helmond
  • LeoVince Underbody uitlaat
  • K&N luchtfilter
Met dit alles samen, wat een fantastische rit zeg! Ik kan niet zeggen dat het een compleet andere machine is, maar dat had ik ook niet gewild. Het rijdt allemaal nèt wat vlotter, nèt wat soepeler, nèt wat lekkerder.

De uitlaat is echt een genot. Eindelijk hoor ik mezelf rijden als ik oordoppen in heb. De uitlaat is lekker hoorbaar van dichtbij, maar niet storend. Op afstand trekt hij al lekker weg zonder overdreven geluid te maken. En bij gas los zijn de subtiele pruttels die hij eerst af en toe maakte, niet zo subtiel meer. Moet je van houden, maar het is gelukkig niet alsof er een getunede Golf met een machinegeweer langskomt :'). De dealer gaf aan dat de db-killer er uit kan, maar die laat ik lekker zitten. Dit is prima zo, moet er zelf ook niet gek van worden.

Pro-tip voor eigenaars van de SW-Motech middenbok: de LeoVince past er echt precies onder, had geen millimeter moeten schelen!

Dus als je een leuk, dieper geluid zoekt, zonder oorverdovend te klinken (en zonder Akrapovic hoofdprijs te betalen), dan is deze zeker een aanrader. Moet ik wel zeggen, dit is dan geen titanium uitlaat, maar "gewoon" RVS. Merk ik zelf niks van :)

Ook de handkappen zijn een aanrader; wel met een kanttekening: het "past". Ik heb de beugels ietwat moeten verbogen om het netjes te laten passen, zodat mijn handen ook echt uit de wind zaten. Je oude knipperlichten komen te vervallen, dus die moet je afknippen. De nieuwe zijn een stuk minder zichtbaar, maar zeker niet slecht te zien. Verder vind ik het ook een nadeel dat de originele middenbeugel van het stuur er niet meer op kan. Daar ben ik nog een metalen beugeltje voor aan het bedenken.

Volgende project (waarschijnlijk volgend seizoen): vering!


Voor de liefhebber (zal ooit eens een beter filmpje maken):
Filmpje waarin ik wegrijd met de nieuwe uitlaat

IMG_2311.JPGIMG_2395.JPGIMG_2396.JPGIMG_2397.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik wil nog veranderen: hendels naar beneden, maar zitten vast met van die plaatjes, iemand al een mooie oplossing voor?
Uitlaat geluid wat donkerder, dealer raden uitlaat open cat uit uitlaat dicht aan voor 300euro.
Akra zou mooist zijn maar gaat em niet worden bij mn baas. Ik dacht zelf lange boor erin en eerst 2 kamers perforeren zoals je op youtube vinden kan. goedkoop en iets mooier geluid maar niet aso.
handkappen tourscherm comfort zadel dna luchtfilter plus reflash pcv quickshifter mischien, radiator beschermen ben ik nu aan het maken van racegaas, fender extenders voor en achter, hyperpro streetbox, led of xenon koplamp mischien led dagrijverlichting richtibngaanwijzers, dan ben ik een heel eind denk ik.
Echt leuke motor heb laatst een nachtrit van 523km gemaakt, alleen zadel viel tegen en been bescherming
ga een hoop lol hebben met deze motor, ik hoop veel van jullie te treffen in het echt. Graag wil ik zien hoe jullie dingen hebben opgelost, hoe het scherm voelt en de uitlaat klinkt, de led verlichting eruit ziet en halogeen koplamp ingebouwd is enz

mvg

pUch

ps 1000km beurt alweer geweest, donderdag opgehaald...
Dag, ik lees dat je zelf een radiatorbeschermer gaat maken. Hoe doe je dat? Vooral de bevestiging..
hoor het graag. Ik wil dit namelijk ook gaan doen. Kopen is erg duur vind ik
 
Ik heb er ook eentje van Ali besteld. Een mooie mat-zwarte, bijpassend bij mn motor.
Paste helaas met geen mogelijkheid, maar een slijptol en 4 tie wraps later zat ie perfect 😎
 
Nou update op mijn tracer: laatst deed het dashboard raar( bleek water in te zitten; veelkomend probleem) die is uit elkaar gehaald en schoonhemaakt en beter gesealed. Gelukkig vakt t allemaal onder garantie. Dacht zet ik meteen orginele yamaha korte kentekenhouder erop, bleek niet te leveren te zijn door covid. Nu dan maar eerst de uitlaat. Heb een MIVV oval carbon besteld. Was in de aanbieding via uitlaatdempers. Ben benieuwd of deze eronder past met de middenbok. Als het allemaal past stuur ik een filmpje van het geluid.
 

Bijlagen

  • DEE7AE34-A600-480C-ACE6-CF4A44DAEC34.jpeg
    DEE7AE34-A600-480C-ACE6-CF4A44DAEC34.jpeg
    49,1 KB · Weergaven: 24
Dat geldt inderdaad in België (is er ook een Deurne in België?). Woon werk verkeer met motor is in België wel toegestaan.
In Nederland is het gewoon toegestaan om op je motor te rijden.
Ik (NL) rij dan ook gewoon met de motor naar mijn werk ("helaas" vitaal beroep).
 
Dat geldt inderdaad in België (is er ook een Deurne in België?). Woon werk verkeer met motor is in België wel toegestaan.
In Nederland is het gewoon toegestaan om op je motor te rijden.
Ik (NL) rij dan ook gewoon met de motor naar mijn werk ("helaas" vitaal beroep).
Ja, Deurne nabij Antwerpen.

Woon werk verkeer mag inderdaad. Maar enkel met een document van je werkgever.En aangezien ik thuis werk, is mijn woon werk verkeer beperkt tot een verplaatsing van de slaapkamer naar m'n werkplek ;(
 
Laatst bewerkt:
Nou update op mijn tracer: laatst deed het dashboard raar( bleek water in te zitten; veelkomend probleem) die is uit elkaar gehaald en schoonhemaakt en beter gesealed. Gelukkig vakt t allemaal onder garantie. Dacht zet ik meteen orginele yamaha korte kentekenhouder erop, bleek niet te leveren te zijn door covid. Nu dan maar eerst de uitlaat. Heb een MIVV oval carbon besteld. Was in de aanbieding via uitlaatdempers. Ben benieuwd of deze eronder past met de middenbok. Als het allemaal past stuur ik een filmpje van het geluid.
O ik ben heel benieuwd; ik wil ook een andere uitlaat.

Iemand nog suggesties? Liefst zo'n donker mogelijk geluid, gewoon legaal en niet een idiote schoorsteenpijp. En nog een beetje betaalbaar zou leuk zijn.
 
O ik ben heel benieuwd; ik wil ook een andere uitlaat.

Iemand nog suggesties? Liefst zo'n donker mogelijk geluid, gewoon legaal en niet een idiote schoorsteenpijp. En nog een beetje betaalbaar zou leuk zijn.

De LeoVince Underbody kan ik zeker aanraden, was ongeveer 750 incl katalysator (zonder scheelt 100-150 euro, maar dan is ie niet legaal). Ik weet niet wat je betaalbaar vind, maar de "officiele" Akrapovic die via Yamaha te krijgen is, zit volgens mij rond de 1200 incl katalysator. De Akra is dan wel titanium, de LeoVince RVS. Maar goed, je ziet niet zoveel van de uitlaat omdat ze zo lekker kort zijn. Bovendien zien ze er beide prima uit!

Ik heb naar de Akrapovic kunnen luisteren op voorhand, de Leovince alleen via YouTube. Ik vond de Akrapovic vooral hard en schel klinken, in vergelijking. Beetje op de gok dus voor de LeoVince gegaan. De LeoVince is een lekkere donkere pruttelpot op lage toeren. Zeker niet te hard, maar ik zou hem niet onder 'stille uitlaat' scharen.
 
Heb je misschien een oudere Akra gehoord met uitneembare demper ? die van mij heeft een vaste demper en klinkt beslist niet schel of luid, ik vindt hem zelfs stiller dan de originele maar veeeeel donkerder. Ik heb er geen Kat in .
Mijn vrouw heeft exact dezelfde motor en ik rij vaak ff naast haar om de akra te luisteren, de mooiste muziek die er is .
 
Terug
Bovenaan Onderaan