Het MT-07 Tracer topic - deel I

Ik heb een hoge ruit op mijn tracer (wel origineel Yamaha).
Omdat ik niet zo groot ben, wilde ik graag eens een laag ruitje proberen. Dus even op MP rondgesnord en eentje op de kop getikt.
Dacht ik... -O- bij het uitpakken zag ik dat dit ook een hoge variant is (ook origineel Yamaha).

Dus hier de vraag: wie is op zoek naar een hoge ruit en heeft een originele standaardruit die die wel met mij wil ruilen? Wat mij betreft zonder bijbetaling. Of wie wil zijn standaardruitje aan mij verkopen?
 
Mochten jullie er niet uitkomen, ik heb ook nog een origineel klein scherm te koop.
 
evn klikken voor het hele verhaal of kijk bij
Te koop: onderdelen en overig

 
Laatst bewerkt:
nee, ik rij hoogstzakelijk woonwerk kilometers met de motor en ben opzoek naar een opvolger.

Versys <> Tracer <> NC750.

De Tracer staat momenteel bovenaan, beleving is gewoon veel meer dan de NC.
Als ik jouw updates zo lees hoef ik me geen zorgen te maken :)
 
Vrijdag weer eens de tijd gehad. ‘s Ochtends een pakketje gemaakt met versnaperingen en vocht voor mee onderweg. Blue naar het tankstation gedirigeerd en daarna TomTom opdracht gegeven om een leuke kronkelroute te bedenken. Vanuit het Gooi naar Zwolle, Kampen, Arnhem en via de mooie Veluwe en Utrechtse Heuvelrug weer terug.

In een woord... genoten.

Wat een prachtige rit. Prachtig weer, mooie wegen, fantastische uitzichten over de IJssel, de Hoge Veluwe en door machtige bossen. Het was heerlijk rustig en Blue, was gewoon Blue. Een heerlijke motor met een prachtig motorblok. Wat kun je je nog meer wensen...

Aanrader, heb je een navigatiesysteem met de optie om je te laten verrassen, neem een dagje de tijd en volg gewoon wat dat ding je voorstelt. Je komt in plaatsjes waar je nog nooit van gehoord hebt, en volgt weggetjes waar je het bestaan niet van kon vermoeden. Lekker weg in eigen land... onderweg niets dan vakantiegevoel..
 
nee, ik rij hoogstzakelijk woonwerk kilometers met de motor en ben opzoek naar een opvolger.

Versys <> Tracer <> NC750.

De Tracer staat momenteel bovenaan, beleving is gewoon veel meer dan de NC.
Als ik jouw updates zo lees hoef ik me geen zorgen te maken :)

Heb de nc750x hiervoor gehad.
Grote voordeel van de NC is de "kofferbak"
Die is wel erg handig en mis je echt als je hem eenmaal gehad hebt.
Nadeel is het beperkte vermogen op de snelweg (je komt net tekort om nog even vlot in te halen)
Bij snelweg gebruik verbruiken beide nagenoeg hetzelfde.
De tracer is inderdaad qua gebruikskosten erg voordelig
 
Gisteren proefgereden op een BMW F900XR, waarom? Omdat het kan. Al enkele keren naar dit apparaat staan kijken, bv op de beurs in februari. Over de kleuren kun je twisten, de afwerking is ook in details erg fraai. Na veel persoonlijk gerichte advertenties om vooral een keer proef te rijden heb ik de stoute laarzen maar aangetrokken En het online aanmeldformulier ingevuld.

De F900XR is niet veel groter dan de Tracer 700, een beetje maar. Hij lijkt iets hoger gebouwd, maar de kniehoek is juist iets scherper en ik kan erg makkelijk met twee voeten aan de grond. Feitelijk is het standaard zadel net wat lager dus.

Het stuur is erg breed, ook de spiegels staan erg ver uit elkaar en dus moet je echt je hoofd draaien om in de spiegel naar achter te kunnen kijken. De rijmodus stond in Road, standaard (?) waarin de vering achter vrij zacht en comfortable stond, terwijl voor wat hard aanvoelde. De zitpositie is wat gedwongen, op een vaste kuil in het zadel. De ruit is makkelijk met een hendel in twee standen te verzetten. In de hoge stand geeft dat heel veel turbulentie, in de lage stand....weinig bescherming.

Prachtig, een van de pluspunten is het dashboard. Het lijkt wel alsof je een iPad voor je hebt. Goed afleesbaar en naar keuze in te stellen qua vormgeving. Leuk, maar afleidend is een metertje van de hellingshoek, en wat de maximale hellingshoek is geweest. Hmmmm uitdagend.

Qua motorblok, eigenlijk een van de redenen om te gaan rijden, het is een tweecilinder paralleltwin. Lijkt op de Tracer700 en.....

Ondanks dat de F900XR meer inhoud Heeft, lijkt de Tracer700 krachtiger (?) en speelser wat mij eigenlijk tot de conclusie leidt om de F900XR NIET tot spaardoel te bestempelen...

De F900XR is absoluut een fijne fiets, mooi afgewerkt, erg goede componenten als Brembo remmen, upside down voorvork etc, maar hoevaak maak je nu echt gebruik van verschillende rijmodi, is keyless entry echt een must? De ruimte voor een passagier is echt heel klein.

De proefrit toont mij weer eens hoe fijn de Tracer 700 eigenlijk is. Zonder alle opsmuk is het echt een fijne alleskunner. Dank BMW voor de test, maar voorlopig blijft het nog hopelijk een lange tijd bij Blue.
 
Leuk om de vergelijking met de F900XR te lezen; die stond ook heel kort op mijn optie lijstje vandaag, tot ik ging vergelijken...
Maar is er iemand hier die me wat kan vertellen wat er leuker is aan een 700 dan een 900GT?
Behalve het prijskaartje en een paar technische dingen?
Ben erg benieuwd, beide staan namelijk nog wel op mijn optie lijstje...
 
Dag Fleurr,

Het beste is om eens een proefrit te maken, ik was gelijk overtuigd. Waarom? Omdat de Tracer700 me gelijk verraste. op papier is het een doorsnee motorfiets met gemiddelde waardes, 700cc met 75pk, geen poespas of gadgets. Maar dat motorblok in combinatie met het extreem lage gewicht. Welke versnelling of toerental je ook rijdt, er is altijd koppel... dat verwacht je niet van een lichte fiets.

Er zijn vele filmpjes met reviews te vinden, een van de meest passende vind je hieronder. De review geeft aan dat de Tracer700 meer doet dan je op het eerste gezicht zou denken.

Review Tracer700 (lange uitgebreide test, kijk met name zijn conclusie vanaf 13:30 minuten)

of vooruit, nog eentje waar de conclusie is dat het een leukere motor is dan in eerste instantie verwacht werd

Review Bike Show Tracer700

maar het advies blijft, zelf rijden
 
Laatst bewerkt:
Nu ik toch nog wat zit te bladeren in wat filmfavorieten..

NtP Tracer700

Ook hier weer een reviewer die de meest mooie motorfietsen test, en een beetje bevooroordeeld op “maar een 700” zonder opties gaat rijden. Ook hij komt al snel tot de conclusie dat de “kleine Yamaha” een hele goede motor is, en ook nog eens erg betaalbaar.

succes met kiezen
 
Rijden die Tracers nog? Stil hier!

Gisteren zag ik voor het eerst in bijna drie jaar een andere Tracer in het wild. Ondanks dat het een verkoopsucces is had ik er nog nooit eentje rond zien rijden.
 
De mijne staat meer stil dan dat hij rijdt, ook die van mijn vrouw staat al een jaar stil, misschien maar verkopen.
Belangstelling ? 2 stuks 700 gt uitgevoerd met akra en veel extra,s 1 met 4700 km op de teller en 1 met 650 km bouwjaar beide 2019.
 
Toch jammer, dat je de tracers al een jaar niet hebt gebruikt, is de tracer niet aantrekkelijk om op te rijden?
Het is omdat ik er al eentje heb, maar anders had ik wel intresse in een vd tracers.
Weet je al wat je er voor vraagt ?
 
Rijden die Tracers nog? Stil hier!

Gisteren zag ik voor het eerst in bijna drie jaar een andere Tracer in het wild. Ondanks dat het een verkoopsucces is had ik er nog nooit eentje rond zien rijden.

Ze worden wel verkocht maar blijkbaar wordt er weinig op gereden. Ik zie ze alleen (nieuw en gebruikt) in de showroom bij de dealers of op internet staan.
 
De tracer is een super fijne motor maar helaas heb ik geen tijd om er op te rijden, ik heb heel veel vrije tijd maar ook heel veel andere dingen (hobby) te doen die ik op het moment leuker vindt. De 100 km regel en Nederland heeft ook een boel verpest van de motor fun.
Prijs weet ik nog niet, zal eens even bij een dealer vragen of misschien laat ik ze wel verkopen via de daler.
 
De tracer is een super fijne motor maar helaas heb ik geen tijd om er op te rijden, ik heb heel veel vrije tijd maar ook heel veel andere dingen (hobby) te doen die ik op het moment leuker vindt. De 100 km regel en Nederland heeft ook een boel verpest van de motor fun.
Prijs weet ik nog niet, zal eens even bij een dealer vragen of misschien laat ik ze wel verkopen via de daler.
 
Ik zie er ook maar weinig rijden...
De mijne word alleen gebruikt voor woon-werk maar ja met al dat thuiswerken is dat ook max 2x per week. Maandag nog wel wat (kleine) spullen moeten ophalen dus lekker een uurtje rijden in de baas zijn tijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan