Het MT-07 Tracer topic - deel I

Hoi Mens, je vroeg : Heeft iemand hier toevallig de givi tn 2130 valbeugel op het oude type ?
Heb ik niet maar volgens mij is de bevestiging van mijn beugels ongeveer hetzelfde als van Givi

 

Bijlagen

  • beugel tracer 2019.jpg
    beugel tracer 2019.jpg
    190,8 KB · Weergaven: 20
  • beugel tracer.jpg
    beugel tracer.jpg
    202 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Heb weer een proefrit gemaakt en ben in onderhandeling voor een nieuwe Tracer 700. Ze lopen nog niet heel erg hard maar door corona zijn ze toch moeilijk leverbaar.
Ben vergeten te kijken of er ruimte is onder het zadel voor een schijfremslotje. Zou een van jullie mij dat kunnen vertellen?
 
Dag Andrew,

Er is “wat ruimte” onder het zadel. Persoonlijk vind ik het slotje wat onhandig laag geplaatst en voor de vaste parkeerplaats in onze tuin aan de verkeerde kant. Lastig bukken en frummelen om het zadel open te krijgen.

Vanwege het veelvuldig gebruik van het schijfremslot, en het onhandige opbergen onder het zadel, heeft Blue een slothouder aan de buitenkant.

gemonteerd aan de voetsteun van de duopassagier. Zoooo aan te raden! Veel handiger dan het slot onder het zadel te verstoppen.

5E556C13-DC60-41DF-9005-1F057F30991E.jpeg
 
Dank jullie voor de antwoorden weer!
Ben in principe rond :) Het wordt dan een Icon Grey uit 2020. Met hvv, tank en zijpads, radiator bescherming en zij tassen van sw motech. Heb ik al op andere fietsen gehad en ben daar zeer tevreden over.
Comfort zadel en hogere ruit mag ik eerst uitproberen :t
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Vandaag 1 van de twee tracers verkocht, mijn tracer van april 2019 met 4600 km is weg.
Heb die van mijn vrouw ook te koop die is van mei 2019 en heeft 800 km op de teller.
 
Tot hier toe weinig problemen gehad. Eén onderdeel is stuk gegaan de spannings regelaar op 57000 Km vervangen door een Carmo. Tot hiet toe werkt dat goed. Op 7000 Km een Cameleon oiler geplaats en ben er tevreden over. Nieuwe ketting en tandwielen geplaatst op 48000 Km. Doen het nog steeds. Bijna alle onderhoud zelf gedaan behalve op 48000 Km in de garage voor een kleppen nazicht. Motor rijdt nog steeds zeer goed , geen olie verbruik maar er wordt ook niet met geraced. Ik verander de olie ongeveer alle 7000 km. Een maal hebben we er 10000 km met de olie gereden bij onze reis naar Noorwegen en Zweden.
 
Hi,

ik ben nieuw hier dus ik dacht...laat ik me even voorstellen. Ik ben Arno, net 50 jaar en heb dit jaar maar eens mijn rijbewijs gehaald en een motor gekocht. Onderstaande Tracer is de mijne, voor de boot moet ik nog even doorsparen :-) Ik heb na veel zoekwerk, veel lezen en een aantal proefritjes gekozen voor deze tracer 700 omdat hij gewoon lekker all-round is, er gaaf uitziet en mij (als beginnende rijder) vanaf dag een aan het lachen maakt.

Ik heb het vorige model gekocht, met 0km op de teller, omdat ik het modeljaar 2020 qua kleurstelling gewoon niet mooi vond. Qua rijgedrag merkte ik geen verschil, zal er vast zijn voor de meer ervaren rijders hier, maar de look van 2019 (en zeker in deze kleur) vond ik gewoon geweldig. De motor is sinds 11 september jl. mijn eigendom (toevallig ...of niet...de dag dat ik 50 werd) en heeft ondertussen z'n eerste beurt gehad en gaat nu richting de 1250km.

Gaaf om te lezen in dit forum dat ik niet de enige gek ben met een passie voor deze motor. Ik ga de komende tijd een rustig lezen wat jullie ervaringen zijn, wat jullie tips en tricks zijn en waar jullie mee aan de slag zijn gegaan om hem nog beter te maken.

gr
Arno

IMG_6887.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hi nieuw hier,

Aan het wachten op mijn Tracer 700 uit 2017 die op 35kw word gezet..

Ik wil er wat aanpassingen aan doen:
-De uitlaat vervangen door de leovince lv one ( alles erop en eraan qua e keur). LeoVince
-De motorbeschermer van yamaha erop lijkt mij de meest uitgebreide versie. (Ik laat wel eens iets vallen) Motorbeschermer
-Radiatorguard

Nu heb ik een dezer dagen ergens gelezen (Kan het niet meer terugvinden) dat de standaard akrapovisch die je als optie kon nemen niet met deze Motorbeschermer kon.

Weet iemand of de LeoVince uitlaat een probleem word met deze Beschermer?
Zoja kan iemand een andere aanraden heb al een aantal gezien van givi, puig, heed, enz... maar die zijn allemaal in twee delen zonder de extra tip over guards die bij die van yamaha er wel opzitten maar ben erg benieuwd naar wat anderen hebben gedaan die bars op hun motor wouden..

Alvast bedankt!
Mark
 
Tot hier toe weinig problemen gehad. Eén onderdeel is stuk gegaan de spannings regelaar op 57000 Km vervangen door een Carmo. Tot hiet toe werkt dat goed. Op 7000 Km een Cameleon oiler geplaats en ben er tevreden over. Nieuwe ketting en tandwielen geplaatst op 48000 Km. Doen het nog steeds. Bijna alle onderhoud zelf gedaan behalve op 48000 Km in de garage voor een kleppen nazicht. Motor rijdt nog steeds zeer goed , geen olie verbruik maar er wordt ook niet met geraced. Ik verander de olie ongeveer alle 7000 km. Een maal hebben we er 10000 km met de olie gereden bij onze reis naar Noorwegen en Zweden.

Wat is het 'gemiddelde' verbruik van de Tracer?
Daar er 'maar' een 17ltr tankje op ligt
En ja, een ieder rijdt anders..
Maar met zo'n km stand zal je dat ook vast wel weten.

Zelf 10dagen een MT07 gehuurd, en vond het een geweldig en venijnig beestje..
Gooi en smijt werk heeft toch een andere betekenis gekregen😇👍😎
 
Wat is het 'gemiddelde' verbruik van de Tracer?
Daar er 'maar' een 17ltr tankje op ligt
En ja, een ieder rijdt anders..
Maar met zo'n km stand zal je dat ook vast wel weten.

Zelf 10dagen een MT07 gehuurd, en vond het een geweldig en venijnig beestje..
Gooi en smijt werk heeft toch een andere betekenis gekregen😇👍😎
is jouw motor nog teruggekomen Tcat, of ben je aan het shoppen voor vervanging?
 
En is daar wat voor terug gekomen?!?
Ik heb een 2018 XSR 700 sport edition ingeruild met 18000km maar die is ook te koop, voorlopig komt er niets ipv de tracer, misschien volgend jaar.
Ik heb de tellerstand van de tracer van mijn vrouw nog eens bekeken maar die staat niet op 800 maar op 600 km.
 
Gemiddeld verbruik op ons laatste reis naar Sicilië(7000 Km) was 1 op 27 volgens haar rijstijl en zeer warm buiten. Hebben geen autostrade wegen genomen enkel kleine wegen tussendoor . In Italië enkel SS en SP wegen moet wel zeggen de SP wegen zijn zeer, zeer slecht, veel grind in het zuiden en ik noem het gebombardeerde wegen. Dus hierdoor is de snelheid ook laag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tcat
is jouw motor nog teruggekomen Tcat, of ben je aan het shoppen voor vervanging?

Helaas niet, die staat nu ergens in onderdelen bij iemand op de plank.

Laat ik het zo zeggen, ben wéér aan het shoppen.
De Kwaak die ik nu heb is mij te, ehhhh, kaal😇
 
  • Leuk
Waarderingen: Mens
Ik heb een 2018 XSR 700 sport edition ingeruild met 18000km maar die is ook te koop, voorlopig komt er niets ipv de tracer, misschien volgend jaar.
Ik heb de tellerstand van de tracer van mijn vrouw nog eens bekeken maar die staat niet op 800 maar op 600 km.

D'r zit nog inrij olie in dus😉
 
Dan klopt het gemiddelde verbruik aardig met wat de specs opgeven.

Waarom ik naar oa het verbruik en bereik kijkt?
Rij dus ook w/w verkeer ermee.
Daar dat minimaal 300km in de week is.
En ik nu gemiddeld 2x per week aan de pomp staat..
Das nu niet echt mijn favoriete bezigheid
(ok, er gaat dan wel wat minder sap in, maar gaat om het aan de pomp staan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan