Het MT-07 Tracer topic - deel I

Fiets zaterdag opgehaald *O* Wel tricky in de regen met hele verse banden. Maar weet dat het standaard sowieso hele goede regenbanden zijn. Bleek gisteren maar weer, want heb toen 110km in deels stromende regen gedaan. Wil zsm van die 1000km beurt af ;)
Nu immers beperkt tot 5000 toeren inrijden maar dat gaat wel een stuk eenvoudiger dan bij de Versys 650 destijds. Tracer heeft zó veel meer koppel onderin al!
Over koppel gesproken. Reed gisteren tot 2x toe vanuit stilstand in zijn 3 weg. En een paar extreem scherpe bochten in zijn 4. Nou dat hoefde ik bij verschillende 1000cc+ fietsen niet te doen.

Mooi dat er wat leven op dit forum komt. Voor alle nieuwe Tracer eigenaren, welkom!
 
Hmmmmm... gister getankt en kwam maar tot 1 op 21 a 22 -O- (al is dat nog steeds niet slecht denk ik)
 
Yamaha heeft op de website een breedte staan van 80,6CM. Weet iemand of dat de breedt van het stuur is, of van de spiegels?

Reden voor vragen is dat ik aan het rondkijken ben voor een Tracer 700 en achter het huis een nogal krap pad heb. M'n huidige KTM Duke 690 past er net door, op het smalste punt heb ik maar een paar CM over..
 
De gefacelifte Tracer heeft sowieso een breder stuur dan het 1e model, ik meen 4 cm.

Pas nadat ik hem gekocht heb en de 1e keer door de poort wilde kwam ik erachter dat de spiegels inderdaad de breedte aanzienlijk vermeerdert. Tis nu goed uitkijken. Had ik met de 1200 GS niet eens last van.

Mijn verbruik is 1 op 24 en hij heeft net 200km op de teller staan.
 
Oei, dan wordt het ingewikkeld. De breedte van de spiegels van m'n huidige motor is 86CM, dus dat wordt wel akelig krap.

Aan de andere kant, er zullen genoeg opties zijn voor after-market spiegels die smaller zijn. Dus binnenkort maar eens een testritje plannen.
 
Zijn er mensen die hier andere spiegels (Geen Bar-ends) gemonteerd hebben.
Ik ben op zoek voor de XSR 700wat meer adventure look en volgens mij past dit 1 op 1 met de de andere 07 varianten.

Kaz
 
Vandaag 1 van de twee tracers verkocht, mijn tracer van april 2019 met 4600 km is weg.
Heb die van mijn vrouw ook te koop die is van mei 2019 en heeft 600 km op de teller.
Van de week ook afscheid genomen van nummer 2 , ingeruild bij Roefs motortrading in Maasbree op een fjr 1300 AE.
Bij Roefs staat dus nu een zgan tracer 700 te koop
Navigatie steun heb ik eraf gehaald, die is dus te koop
 
Veel plezier op je nieuwe FJR1300!

Sinds de introductie van de FJR staat deze al jaren bovenaan mijn lijstje met favorieten, maar kostbaar.
Gek genoeg heb ik verleden jaar een keer de stoute laarzen aangetrokken en een proefrit gemaakt met de semi automaat versie. Het is zo'n mooie motor en zeker het exemplaar dat ik meekreeg. Fonkelnieuw, model 2019.

Het is prachtig, de semiautomaat werkt na enige gewenning perfect. Beetje tocht in de nek? met de knop de ruit verstellen en je zoeft alsof je in een luxe auto zit over de autobaan. Vering aanpassen als je met duo rijdt, of met duo en koffers? Weer een knop op het stuur om het voor je te regelen. Het idee "zuid-Frankrijk, here we come"" , de motor zoemt onder je met enorme kracht maar bijna onmerkbaar. Knap gemaakt.

Toch had ik een enorm dubbel gevoel daarna. Ik stapte op Blue en had met de grasmaaiermotor toch meer een motorgevoel. Een lach achter het vizier... Zo heel vaak rijd ik geen snelweg meer, en met de 100 km/h (en daarboven ook) doet de Tracer700 het ook meer dan prima,

De FJR vind ik nog steeds één van de mooiste motoren, maar het is minder een droom/spaardoel geworden.

Misschien als we er vaker op uittrekken voor langere ritten mét bagage, maar voor nu blijft Blue nog even bij ons.
 
Hallo allemaal ik zal me even voorstellen ik ben Frans. Ik lees al een tijdje mee op dit forum. Ik ben 5 oktober geslaagd voor mijn avd en ben sinds zaterdag in het trotse bezit van een Tracer 700. Ik heb gelest op de naked versie mt-07 maar vindt de Kuip en scherm wel lekker, zeker nu het kouder wordt is het zeker een voordeel. De tracer is nu nog vrij standaard op een puig windscherm en givi kofferset na en een middenbok ook trouwens wel makkelijk met ketting smeren. Ik heb hier al veel goede ideeën gelezen waar ik er zeker een paar van ga toepassen. 1e klus wordt een radiator guard. En dan sparen maar voor de rest.
 
Mwehhhh lekke band.

nieuw rubber aan laten meten..
 

Bijlagen

  • 63AAB747-7D7F-43C5-B119-40828CFD0E63.jpeg
    63AAB747-7D7F-43C5-B119-40828CFD0E63.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 16
Vandaag proefrit gemaakt op 'n tracer 700 uit 2016. Mooie motor. Heerlijk gevoel had ik erop.

Na n vfr, verschillende supersport motoren, n superbike en n dorsoduro is dit n grote kanshebber als volgende motor voor me.

Ga hier de komende tijd eens mee- en teruglezen.

Ik was echt positief verrast over het vermogen. Meer dan voldoende voor op de openbare weg.
 
Kortere slag van je gashendel.
Dat is rustiger voor je pols, want ook daarmee beweeg je minder.
Maar je kunt ook (of vooral) sneller reageren, wat bij sportief rijden erg lekker is.
Er is ook een nadeel; tot ca. 4000tpm is er minder 'fijnregeling', dus onrustiger rijden.
(al wen je daar grotendeels aan).
 
Laatst bewerkt:
Oke vandaag bezig geweest aan mijn tracer en moest even onder mijn scherm zijn. Na het weer goed vast zetten (dacht ik) een stuk gaan rijden. Toen ik terug kwam bleek een van de inbusbouten er niet meer in te zitten. Bleek dat ik ze nog niet volledig had aangedraaid... Nu dus 1 inbusbout minder en opzoek naar een nieuwe. Iemand een idee waar ik deze zou kunnen bestellen lijk hem wel gevonden te hebben maar is dan op het plaatje niet zwart... En als ik op websites bij oem onderdelen zoek blijkt het erg lastig om mijn motor te selecteren en weet ik niet goed waar ik op moet zoeken.
20201025_110952.jpg
 
Oke even gaan zoeken wat je nu precies bedoelt zal niet meer met de rode sleutel rijden... Wist niet dat dit was volr het registreren van nieuwe sleutels..
 
Laatst bewerkt:
Ligt het nou aan mij of is de ketting smeren een gepriegel bij de Tracer? Weet niet of de modellen voor of na de facelift verschillen maar ik kom er erg moeilijk bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan