Het MT-07 Tracer topic - deel I

Heeft jou Tracer nu ook merkbaar meer vermogen met die DNA Airbox en powercommander? Want qua sturen ben ik wel tevreden over de Tracer voor nu (natuurlijk kan dat nog veranderen zodra ik er wat langer op rij), maar vermogen zal ik wel wat sneller missen na mijn switch.... dus ik ben wel benieuwd of het nog veel uitmaakt.

Tevens ben ik wel benieuwd naar die R6 gashendel 'vervanging' dat las ik hier al, maar wat houd het nou eigenlijk precies in? M.a.w. hoe krijg je dat voor elkaar (heb 2 rechterhanden, maar ben geen monteur).

Kort antwoord: Zeer zeker!

Heb hem af laten stellen bij Mobu motors, en kwam op 77,3pk en 74,1Nm op het achterwiel. Dat merk je wel serieus!

De R6-throttle mod heb ik nog niet gedaan, weet ook niet zo goed wat ik ervan moet verwachten..
 
Hey wat een activiteit! Welkom hier en wat een fraaie fietsen erbij. Veel plezier en veilige kilometers ermee.

Voor wat betreft de GT versie, die bestond in 2018 nog niet. Toen heb ik Blue samengesteld met een (drie-) kofferset, tourruit, comfortzadel en valbeugels. De dealer noemde toen al dat dit vanuit Yamaha een leuke versie zou moeten zijn.. de GT versie! En zo stond de 700 vanaf 2019 in de brochure..

IMG_7802.JPEG
 
De R6-throttle mod heb ik nog niet gedaan, weet ook niet zo goed wat ik ervan moet verwachten..
De Tracer 700 heeft een (erg) lange slag in de gashandel.
door de R6 gashendel te plaatsen, krijg je een veel kortere slag.
Hierdoor kun je sneller reageren cq gasgeven en dat is met name fijn als je sportief rijd.
denk aan uit accelereren uit een bocht of inhaal acties bijvoorbeeld.

in het begin is het even wennen (als je al een poos standaard rijdt/hebt gereden), maar het went snel.

ikzelf vind het fijn om, als ik plat in een bocht lig, het gas te gebruiken om met de motor te "sturen" (corrigeren).
Dat is met de originele setup niet te doen, met de R6 gashendel wel.
 
Laatst bewerkt:
De Tracer 700 heeft een (erg) lange slag in de gashandel.
door de R6 gashendel te plaatsen, krijg je een veel kortere slag.
Hierdoor kun je sneller reageren cq gasgeven en dat is met name fijn als je sportief rijd.
denk aan uit accelereren uit een bocht of inhaal acties bijvoorbeeld.

in het begin is het even wennen (als je al een poos standaard rijdt/hebt gereden), maar het went snel.

ikzelf vind het fijn om, als ik plat in een bocht lig, het gas te gebruiken om met de motor te "sturen" (corrigeren).
Dat is met de originele setup niet te doen, met de R6 gashendel wel.
Reageert hij dan niet erg nerveus in z'n 1 en 2?
Daar heeft hij met het originele handel zelfs al last van vind ik!
 
@Surferboy: Heb je de T7 ook wel 's geprobeerd? Die heb ik gereden en vond ik een erg fijne fiets (Tracer nog niet). Beetje hoog voor mij, de Tracer lijkt dan weer heel klein als je overstapt. Ik zou verwachten dat de Tracer nog weer wat makkelijker stuurt omdat hij compacter is. Misschien wel weer wat klein met zn 2en.
 
Nee Tenere nog niet gereden, maar lijkt me (iig voor op straat) hetzelfde (voor mij) euvel te hebben als de 790 Adventure. Te groot voorwiel, daardoor gewoon minder flitsend in te sturen en uiteindelijk ook minder band om mee te spelen.

Neemt niet weg dat ik hem erg graag ernaast zou hebben voor het onverhard! (Moet ik alleen wel nog even oefenen.. 😜) En denk dat de standaard vering wel duidelijk op een hoger plan staat dan de Tracer, en daarmee 2up ook fijner rijden is. (Dat doe ik echter heel zelden, dus voor mij niet zo'n punt)
 
Nee Tenere nog niet gereden, maar lijkt me (iig voor op straat) hetzelfde (voor mij) euvel te hebben als de 790 Adventure. Te groot voorwiel, daardoor gewoon minder flitsend in te sturen en uiteindelijk ook minder band om mee te spelen.

Neemt niet weg dat ik hem erg graag ernaast zou hebben voor het onverhard! (Moet ik alleen wel nog even oefenen.. 😜) En denk dat de standaard vering wel duidelijk op een hoger plan staat dan de Tracer, en daarmee 2up ook fijner rijden is. (Dat doe ik echter heel zelden, dus voor mij niet zo'n punt)
Ik vond de T7 prima sturen, moest wel ff wennen tov mijn 950smr. Stuurt wel echt anders, vind ik. Binnenkort maar 's dagje tracer huren. Altijd leuk!
 
Ja dr is zeker prima mee te sturen met 21" voorwiel, de 790 ADV was van mijn broertje. Die ging er nogal hard op, dus lag vooral aan mijn kunnen en vertrouwen! 😜
 
Hey wat een activiteit! Welkom hier en wat een fraaie fietsen erbij. Veel plezier en veilige kilometers ermee.

Voor wat betreft de GT versie, die bestond in 2018 nog niet. Toen heb ik Blue samengesteld met een (drie-) kofferset, tourruit, comfortzadel en valbeugels. De dealer noemde toen al dat dit vanuit Yamaha een leuke versie zou moeten zijn.. de GT versie! En zo stond de 700 vanaf 2019 in de brochure..

Bekijk bijlage 1654245
Mijn motor is uit 2019, dus op dat gebied zou het wel een GT kunnen zijn... maar geen idee waar je het nou exact aan kan zien... aangezien volgens mij de verschillen in het begin vooral waren dat de GT de volgende opties heeft:
- comfort zadel
- zijkoffers
- Verwarm zadel? (klopt dat?)

Verder??
 
Mijn motor is uit 2019, dus op dat gebied zou het wel een GT kunnen zijn... maar geen idee waar je het nou exact aan kan zien... aangezien volgens mij de verschillen in het begin vooral waren dat de GT de volgende opties heeft:
- comfort zadel
- zijkoffers
- Verwarm zadel? (klopt dat?)

Verder??
Moet 'gt' er dan niet op staan, bij de sticker op het voorkuipje? En misschien kun je nog kijken naar kleurstellingen? Sommige modellen/jaren hebben geen zwarte velgen maar blauwe bijvoorbeeld.
 
Moet 'gt' er dan niet op staan, bij de sticker op het voorkuipje? En misschien kun je nog kijken naar kleurstellingen? Sommige modellen/jaren hebben geen zwarte velgen maar blauwe bijvoorbeeld.
Bestickering is niet helemaal duidelijk nog... maar er zit bv ook geen hoog tourscherm op (goed opgemerkt door Surferboy), dus ik denk toch dat het een 'normale' Tracer is met wat opties waardoor hij lijkt op een GT, maar het stiekem niet is ;-)
 
Gisteren een heerlijk tourritje gemaakt. Doel was Ten Kate motoren in Nieuwleusen omdat ze daar volgens de website een Scottoiler op voorraad hadden. Tomtom op kronkelroute gezet en meerdere uren prachtige gebieden doorkruist. Mooie winkel en inderdaad, het kettingonderhoudsysteem lag in het schap en naderhand in mijn koffer. Ook de terugweg via andere voorgestelde kronkels gevolgd en zodoende een prachtige motordag achter de rug.

Vandaag maar eens puzzelen hoe de Scottoiler het beste bevestigd kan worden.
 
Scottoiler gemonteerd
 

Bijlagen

  • F7DF451E-79BB-41FC-ABF4-7C3355D0EBA0.jpeg
    F7DF451E-79BB-41FC-ABF4-7C3355D0EBA0.jpeg
    248,9 KB · Weergaven: 62
  • 0C2D7948-E893-42CD-8A0B-80F810E730CB.jpeg
    0C2D7948-E893-42CD-8A0B-80F810E730CB.jpeg
    124,7 KB · Weergaven: 58
  • 47793B71-F5A4-473E-9817-95D6BD9DBFD8.jpeg
    47793B71-F5A4-473E-9817-95D6BD9DBFD8.jpeg
    159,1 KB · Weergaven: 59
Gisteren een heerlijk tourritje gemaakt. Doel was Ten Kate motoren in Nieuwleusen omdat ze daar volgens de website een Scottoiler op voorraad hadden. Tomtom op kronkelroute gezet en meerdere uren prachtige gebieden doorkruist. Mooie winkel en inderdaad, het kettingonderhoudsysteem lag in het schap en naderhand in mijn koffer. Ook de terugweg via andere voorgestelde kronkels gevolgd en zodoende een prachtige motordag achter de rug.

Vandaag maar eens puzzelen hoe de Scottoiler het beste bevestigd kan worden.
En mijn Tracer nog zien staan of niet? Het zit er mooi op zo te zien.

Zelf altijd handmatig ff smeren (altijd busje bij me op langere afstanden), is het goed te doen met zo'n scottoiler (al heb je nu met deze fiets nog geen ervaring natuurlijk, misschien een eerdere ervaring)? zelf denk ik altijd dat de ketting dan TE vettig wordt?
 
Een oliesysteem is vooral gemakt (voor mij dan). Ik heb zelf een OSCO - handmatig ipv automatisch à la scottolier, maar vooral handig dat je je ketting ff snel kan smeren aan het begin/einde van de dag zonder iets te hoeven pakken en/of je handen vies te maken (afhankelijk van hoe je gewoonlijk je ketting smeert natuurlijk).
 
En mijn Tracer nog zien staan of niet? Het zit er mooi op zo te zien.

Zelf altijd handmatig ff smeren (altijd busje bij me op langere afstanden), is het goed te doen met zo'n scottoiler (al heb je nu met deze fiets nog geen ervaring natuurlijk, misschien een eerdere ervaring)? zelf denk ik altijd dat de ketting dan TE vettig wordt?
Ehh nee, geen Tracer gezien? Staat deze binnen te koop of was je ook op bezoek?

Mijn vorige motor “Grey” had een scottoiler (handmatig) en dat beviel mij zeer goed. De olie is dun en verspreidt zich makkelijk. Omdat ik veel woon-werk reed, ook in regen, was de gewoonte om bij het tanken elke tweede keer bij het inrollen van het station even aan het hendeltje te trekken. Dat zorgde precies voor een goed gesmeerde ketting zonder dat alles vettig werd. De achtervelg bleef bv redelijk schoon.

Met “Blue”, de Tracer heb ik het een tijdje geprobeerd met een kettingspray en een klein rollenbankje onder het achterwiel omdat de Tracer geen middenbok heeft. Wat een gedoe, en de spray zorgt toch voor een klonterige ketting.

“Leve de uitvinder van Osco!”

Oftewel, ik ben een gelukkig mens dat nu ook Blue voorzien is van het kettingonderhoudsysteem.
 
Ehh nee, geen Tracer gezien? Staat deze binnen te koop of was je ook op bezoek?

Mijn vorige motor “Grey” had een scottoiler (handmatig) en dat beviel mij zeer goed. De olie is dun en verspreidt zich makkelijk. Omdat ik veel woon-werk reed, ook in regen, was de gewoonte om bij het tanken elke tweede keer bij het inrollen van het station even aan het hendeltje te trekken. Dat zorgde precies voor een goed gesmeerde ketting zonder dat alles vettig werd. De achtervelg bleef bv redelijk schoon.

Met “Blue”, de Tracer heb ik het een tijdje geprobeerd met een kettingspray en een klein rollenbankje onder het achterwiel omdat de Tracer geen middenbok heeft. Wat een gedoe, en de spray zorgt toch voor een klonterige ketting.

“Leve de uitvinder van Osco!”

Oftewel, ik ben een gelukkig mens dat nu ook Blue voorzien is van het kettingonderhoudsysteem.
Dat klinkt goed :-) Ik heb deze daar gekocht, maar moet haar nog ophalen (rijd nu nog een VTR-SP1). Tja geen middenbok idd.... bij de SP heb ik altijd een paddockstand gebruikt... maar ideaal is dat ook niet...
1408401.jpg

misschien toch maar eens nadenken over zo'n systeem... maar voorlopig is de portomonnee leeg na deze aankoop.
 
Vandaag een paar spullen binnen gekregen voor de Tracer, dus vanavond direct even de garage ingedoken.
Paddockstandbobbins
Sw motech tankring
Achterspatbord verlenging
En een R6 gashendel.

Ben vooral erg benieuwd naar het effect van die R6 hendel. Slag tot volgas is nu aanzienlijk korter, graad of 70 ipv 90.
Morgen een hele dag rijden, dus dan kan ik er direct aan wennen.
IMG_20210720_195746.jpg


En door de montage van die sw motech tankring heb ik nu dus een Hepco & Becker ring over die door de vorige eigenaar gemonteerd was.
Kan ik daar iemand blij mee maken?
Gaat om deze unit:

1626809082520.png
 
je maakt me wel bewust met je aanbieding... ik bedenk me namelijk net dat mijn tanktas nu wel in de verkoop kan die heb ik eigenlijk niet meer nodig met al die koffers (krijg ook een topkoffer, ook al staat die niet op de foto)...

Waar ik me niet erg bewust van ben, maar jullie me vast kunnen beantwoorden: heeft de tracer eigenlijk wel een metalen tank, m.a.w. past mijn tanktas met magneten hier überhaupt wel op?
 
Waar ik me niet erg bewust van ben, maar jullie me vast kunnen beantwoorden: heeft de tracer eigenlijk wel een metalen tank, m.a.w. past mijn tanktas met magneten hier überhaupt wel op?
De "tank" van de Tracer is van kunststof, magneten gaan niet werken.
Hoewel de brandstof in een metalen tank zit is deze omgeven door de zichtbare kunststof delen.
 
Haha, dat was bij mij wel een beetje een deceptie, in een Youtube filmpje zag ik een demontage van de "neptank"... daaronder zit een simpele brandstoftank. De zichtbare is echt allen maar cosmetisch. Niet minder mooi, maar wel even slikken als je uit het tijdperk komt van mooie in vorm geklopte metalen tanken.
 
Ik heb 2 setjes Brembo 07YA23SA voor de Tracer 700 liggen, zodat je een fiets met veel meer gevoel bij het remmen hebt.
In de webshop niet opgelet en 4 setjes besteld.....mogen weg voor 60€
 
Terug
Bovenaan Onderaan