Het MT-07 Tracer topic - deel I

Is er hier nog iemand die interesse heeft in een originele tourruit voor de 2016-2019 tracer?
Eventueel ruilen met een originele ruit of een korter ruitje dan origineel (bijv van Barracuda of Fabbri)
IMG_20210716_183139.jpg
IMG_20210716_183144.jpg
IMG_20210716_183149.jpg

Ruit is netjes, maar wel gebruikt uiteraard.
Rond de bevestigsgaten zit wat donkere aanslag (van de rubber ringetjes)maar eenmaal gemonteerd zie je dat niet meer.
Incl die zwarte spoiler en bevestigingsmateriaal uiteraard.
 
Tip; haal het potje van je schokbreker daar weg.
Als je achterwiel een keer goed inveert, zit je pot klem en is er grote kans dat hij door je ketting beschadigd wordt en mogelijk zelfs eraf getrokken wordt 😳😬🤕
😮
Ervaring mee?
Ik zal er naar kijken, vond het al apart dat hij bij alle foto's van hyperpro die ik ben tegengekomen rechts voor aan een frame buis vast zat, en bij deze aan de voetsteun..
 
Afgelopen zaterdag afscheid genomen van mijn vriendin van de afgelopen 16 jaar:
IMG_20210723_143057.jpg

En mijn nieuwe vriendin meegenomen:
IMG_20210723_154426.jpg

Hopelijk gaat ze me minstens zoveel plezier opleveren, het was wel een beetje emotioneel moment.....
 
Na de tip van @motorfret afgelopen weekend even naar het reservoir van de schokbreker gekeken.
Was niks te vroeg want er zat al een beschadiging op het reservoir omdat er te weinig ruimte was bij inveren.
IMG_20210724_120011.jpg

De schokbreker zat gemonteerd met de reservoirslang naar links ipv naar rechts. Dus schokbreker moest eruit en omgedraaid worden.
Tracer in de skylift gehangen schokbreker eruit, even schoongemaakt en er in de juiste richting weer terug.
Blijven toch altijd kunstwerkjes 😎
IMG_20210724_112306.jpg

IMG_20210724_114351.jpg

Toen ontdekte ik helaas dat door de foutieve montage door de vorige eigenaar ik nu niet de juiste onderdelen had om het reservoir netjes te monteren.
Een mailtje naar Hyperpro gestuurd en gelukkig waren de delen los leverbaar.
Vandaag kwam het spul binnen
IMG_20210728_162140.jpg

Op de vraag wat het moest kosten, kreeg ik als antwoord: cadeautje van ons! :}
Toppers bij Hyperpro!
Direct het reservoir fatsoenlijk vastgezet
IMG_20210728_170328.jpg

Reservoir en slang liggen nu netjes en schuren nergens tegen aan 👌🏻
 
Binnenkort staat mijn 700 uit 2017 bij Motoport in Goes. Misschien niet het jaar dat je zoekt, maar is een fantastische fiets. 1e eigenaar, schadevrij, goed onderhouden, weinig km’s, lekkere uitlaat. Doe er je voordeel mee 😄
was het de matte-zwarte met mivv-systeem eronder? die heb ik 3 weken terug als trotse nieuwe eigenaar mogen ophalen :)
 
Gister maar weer eens een rondje gereden, 409km *D
Stuurt lekker, maar moet toch eens wat meer tijd in route plannen steken, en mijn headset met muziek hield het geen dag lang vol
rondje 11-8-2021.JPG
20210811_154704.jpg
 
Hier ook 400km gereden vandaag 😁
Screenshot_20210812-201041.jpg

Was niet happy met het standaard zadel, dus heb het naar @hawk gt gestuurd met het verzoek iets hoger en iets steviger.
Zadel was gisteren weer thuis, dus vandaag getest 👌🏻
Zit een stuk beter dan voorheen 👍🏻
IMG_20210812_104917~2.jpg


Heb ondertussen ruim 1100km met de Tracer gereden en ben niet bepaald onder de indruk van de achterband trouwens.
Misschien dat de leeftijd hierin een rol speelt, is nog de originele road 4 uit 2016 met dus ondertussen ruim 13k km's.
Vind dat hij erg gemakkelijk aan het glijden gaat bij vlot een bocht uit accelereren. Er zit nog zat profiel op, dus ik blijf er dit seizoen nog mee rijden, maar komende winter gaat er wel iets anders onder.
Wat dat betreft wel jammer dat er net een verse road 4 voorband op zit. (die was hagelnieuw toen ik de motor kocht)
 
Zo, ik heb er nu ook een... Kom van een dikke FJR af. Geweldige motor met veel comfort. Maar met aan de hand manoeuvreren te zwaar. En als je die laat vallen dan heb je een hoop kosten.
Nu dan een nieuw avontuur, nieuwe rijervaringen opdoen. Ga nog wel een en ander aanpassen. Ik denk aan Cosmo navigatiebevestiging, SW-Motech middenbok, Kaoko cruise control, Tutoro kettingsmeersysteem en mogelijk het zadel aan laten passen.
Maar eerst een nieuwe voorband. Achter zit een nieuwe Dunlop RoadSmart 3, dus die komt er voor ook om.
 

Bijlagen

  • Tracer 700 01.jpg
    Tracer 700 01.jpg
    348,9 KB · Weergaven: 35
Zo, ik heb er nu ook een... Kom van een dikke FJR af. Geweldige motor met veel comfort. Maar met aan de hand manoeuvreren te zwaar. En als je die laat vallen dan heb je een hoop kosten.
Nu dan een nieuw avontuur, nieuwe rijervaringen opdoen. Ga nog wel een en ander aanpassen. Ik denk aan Cosmo navigatiebevestiging, SW-Motech middenbok, Kaoko cruise control, Tutoro kettingsmeersysteem en mogelijk het zadel aan laten passen.
Maar eerst een nieuwe voorband. Achter zit een nieuwe Dunlop RoadSmart 3, dus die komt er voor ook om.
Van harte gefeliciteerd met de Tracer, ik ben benieuwd hoe hij je bevalt na de FJR.

De FJR staat vanaf de dag dat hij op de markt is steevast bovenaan mijn wensenlijstje, maar wat je in de eerste regel opsomt is precies wat mij tegenhoudt (los van de aanschafprijs). Twee jaar geleden heb ik een keer de stoute laarzen aangetrokken en mij aangemeld voor een proefrit op de FJR. Een leuke rit naar Bodegraven op Blue (Tracer700) en daarna onder begeleiding ruim 40 minuten rondgetoerd op de FJR. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit wat ik daarvan vond. De FJR is een prachtige motor, groot en imposant en nodigt uit om in één ruk door naar zuid Frankrijk te rijden. Comfortabel, zacht zoemend, schakelen zonder koppeling, tocht in de nek? met een knop de ruit een stukje hoger... het is allemaal prachtig.

Maar toch... was het nu leuk? Lijkt het niet teveel op autorijden? Zoals getiept, een beetje in de war.

Terug op Blue was een beetje raar, een klein motorfietsje met een motorblok van een grasmaaier tussen je knieën. Maar wel heel erg leuk!! Je bent veel meer bezig met motorrijden. Met veel plezier via een heule lange omweg naar huis gereden.

Nu de FJR uit het programma gaat kriebelt het toch weer, is het nu niet nog nét de laatste kans om je spaarrekening te plunderen en een exemplaar aan te schaffen? Phantom Blue dan wel te verstaan. Maar ja, het zwaar manoeuvreren in de achtertuin, als je hem even uit je handen laat vallen...


keuzes, keuzes, keuzes....
 
Michel, ik heb er vier gehad met tussendoor 2x een TDM900. Op de laatste FJR (model RP13) had ik de beste stuurverhogers (van Travel Comfort) gemonteerd. Daardoor zat ik heerlijk rechtop. Met de standaard kuipruit bijna altijd in de laagste stand had ik de minste herrie en kon ik uren rondtoeren. Het machtige koppel al bij weinig toeren beschikbaar, is heerlijk smeuiig en met 30 door een dorpje boemelen makkelijk.
Maar ja, door dat gewicht en het hoge zwaartepunt moest je goed opletten bij het aan de hand meevoeren.
Trouwens ook op de TDM900 zat ik erg goed (met stuurverhoger). Een heel fijne fiets. Maar nu toch voor een lichtere motor met moderne techniek gekozen. Uiteraard een Yamaha!
 
Vraagje aan de mensen die ondertussen al een stukje meer Tracer ervaring hebben dan ik... Hebben jullie ook een middenbok eronder en gaat dit goed in de bochten?

Op die van mij zit namelijk een middenbok gemonteerd vanaf de dag dat ik hem/haar kocht en bij een leuk toerritje met ex-collega's heb ik nu al 4 keer die bok aan het asfalt gehad... en nee zo plat had ik de motor niet, het waren licht gekante bochten, maar zeker niet extreem... er zitten van die enorme slijtsteunen onder (wel 4 keer zo groot als ik gewend ben (zie ook de foto omcirkeld)), maar die raakten de grond niet...die kunnen er dus misschien net zo goed af, staat het ook niet zo lelijk) de bok dus wel (zie rondje er om heen waar de grond geraakt werd telkens)
1629875033531.png

Een middenbok is juist wel handig, had ik op de vtr niet... dus ik dacht joepie... dit scheelt met kettingsmeren en schoonmaken... maar als het grond raken normaal is tijdens het rijden... dan denk ik dat ik deze er beter af kan halen, maar hoe lift ik dan de motor weer op....
 
Bij de mijne zat er ook een onder toen ik hem kocht, ook icm die lange slijtbouten. Bij de proefrit had ik op de eerste rotonde die bouten aan de grond, dus heb hem er thuis vrijwel direct vanonder gehaald en verkocht.

Kettingsmeren en dergelijke doe ik met een paddockstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan