Het MT-07 Tracer topic - deel I

Dat is toch een fatsoenlijke wasbeurt? :)

Ik heb wat modder onderin de radiator zitten. Spuit je dat eruit bij zo'n wasstraat?
Dit was even infoamen en vervolgens afspuiten, dus niet echt een fatsoenlijke wasbeurt wat mij betreft.
Radiateur blijf ik altijd wel een beetje uit de buurt van als ik met de hogedruk bezig ben. Die lamellen duw je makkelijk dicht, en vermoed dat dat met de hogedrukreiniger ook wel lukt.
Maar met een beetje geduld en een gewone tuinslang krijg je de bagger daar ook wel uit lijkt me.
 
Dat is toch een fatsoenlijke wasbeurt? :)

Ik heb wat modder onderin de radiator zitten. Spuit je dat eruit bij zo'n wasstraat?
Blijf met een hogedrukspuit bij je radiator vandaan. Voor je het weet spuit je de lamelletjes plat. Beter eerst met een tuinslang de boel inweken en daarna vanaf de achterkant voor zover je er bij kunt de rotzooi zonder harde straal eruit spoelen.
 
knip ... En die vastzittende abs sensoren en verweerde boutjes kan ook 101 andere oorzaken hebben. Misschien heeft dat ding een tijd buiten gestaan, is er veel in de regen mee gereden, kan van alles zijn, misschien heeft hij nog nooit in een wasbox gestaan 🤷🏻‍♂️
Waarom zouden boutjes verweren en ABS sensoren vast gaan zitten van afspuiten in een wasbox, maar niet van een wasbeurt thuis?
Voor zover ik weet gebruiken wasboxen geen zout water 😅
Nou mijn Tracer zag er niet uit alsof hij buiten heeft gestaan. Wel een beetje weinig aandacht voor details. Ik ben een pietlut op dat vlak. Boutkopjes heb ik nu allemaal gepolijst en beschermd teruggezet.
Maar wat de vastzittende ABS-sensoren betreft, je zult niet de eerste zijn die er achter komt dat ze door corrosie vastzitten. Heb jij ze al eens los gehaald? Echt doen en even "verzorgen"... Scheelt een hoop ellende. Zowel de FJR1300A, TDM900A en nu de Tracer een puntje van aandacht. Kost weinig tijd. Zo is verdient ook de verstelling van de uitgaande demping op de voorvork van de FJR een beetje aandacht. Af en toe verdraaien en inspuiten met een smeermiddel.
 
Effies wat anders. Momenteel zit er Dunlop RS3 rubber om de velgen. Daar doe ik voorlopig wel een jaartje of twee mee. Maar ik vind die Dunlop Mutant band ook wel interessant. Ik lees daar goede rijeigenschappen over. En de looks zijn ook prima. Zouden vlgs. mij ook prima onder een Tracer passen. Zijn er hier mensen met ervaring met de Mutant?
 
Nampus, ben benieuwd of je mazzel hebt... Ik ga morgen effies tuffen en kijken of ik ook wat fraaie plaatjes kan maken.
Ik had mazzel, iemand heeft ze in het verleden netjes ingevet 👌🏻
IMG_20211120_100848.jpg
IMG_20211120_100915.jpg

Even schoongemaakt, opnieuw ingevet en weer teruggeplaatst 👍🏻
 
Heeft iemand hier de r6 gasbuis op z'n tracer gemonteerd? Ik loop tegen een probleem aan dat de "trottle slack" niet voldoende kan aanpassen. Ik zit nu op de max. Bij het stuur volledig naar rechts komt gasbuis niet automatisch terug. Stuur in middenstand en links wel komt de gasbuis wel terug.

Bekijk bijlage 1692855Bekijk bijlage 1692857
Je dient hem ook op het gasklephuis te stellen en niet op het stuur. Die op het stuur is enkel om de fijnafstelling te doen.
 
Zoals gevraagd; Foto van mijn verlaagde voetsteunen. Komen vanaf Ebay, maar ome Ali heeft ze ook.
Ze zijn overigens verstelbaar qua hoeken.
Tip; zoek op de MT07. Dan vind je veel meer en het is toch hetzelfde.

Edit:
De leverancier weer gevonden: Product Result
ik heb de -40mm versie
 

Bijlagen

  • 20211122_105332.jpg
    20211122_105332.jpg
    262,2 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
zie beide foto's ;)

Ik ben bezig met onderzoek naar sliders/crashbars voor tracer 7. Kom er alleen niet echt uit.

Ik mis alleen een aanbieder die een totaaloplossing aanbied. Bij een schuiver met framesliders is onderkant van motor een contactpunt met de weg. En er zijn weinig crashbars die zowel onderkant motor als zijkappen tegelijk beschermen?
 
zie beide foto's ;)

Ik ben bezig met onderzoek naar sliders/crashbars voor tracer 7. Kom er alleen niet echt uit.

Ik mis alleen een aanbieder die een totaaloplossing aanbied. Bij een schuiver met framesliders is onderkant van motor een contactpunt met de weg. En er zijn weinig crashbars die zowel onderkant motor als zijkappen tegelijk beschermen?
Crashbars icm blok beschermers?
Ik heb dit setje nog liggen:
Screenshot_20211122_220455_com.google.android.apps.photos.jpg

De rechter heeft een paar krasjes ivm omvallen in Frankrijk afgelopen zomer,
Maar blok was onbeschadigd 😅
Mogen weg voor een zacht prijsje.
Zijn deze units:
Mocht je interesse hebben, laat maar weten, dan maak ik even fatsoenlijke foto's.
 
Als dat zou kunnen ;) Hoe goed je je best ook doet, je kan het niet 100% voorkomen.

Ja ik ben dus eigenlijk op zoek naar een totaaloplossing. Maar ik denk dat ik er niet onderuit kom om de contactpunten apart van elkaar te beschermen.
 
zie beide foto's ;)

Ik ben bezig met onderzoek naar sliders/crashbars voor tracer 7. Kom er alleen niet echt uit.

Ik mis alleen een aanbieder die een totaaloplossing aanbied. Bij een schuiver met framesliders is onderkant van motor een contactpunt met de weg. En er zijn weinig crashbars die zowel onderkant motor als zijkappen tegelijk beschermen?
Dat zie ik, maar je zou hem gewoon voldoende slack moeten kunnen geven.
 
Black Friday sale bij Hel performance, dus een setje remleidingen besteld met 40% korting.
Zat hier al langer over te twijfelen, maar vond het nogal prijzig, komt vooral doordat het 7 leidingen zijn ofzo 😒
Nu hopen dat de douane ook niet al te veel rekent voor importeren 🤔
 
Voor hen die nog een middenbok zoeken... Ik heb een paar maanden terug deze besteld. Goede passing en goede kwaliteit. Ik vind het een aanrader. Toen al voor een scherpe prijs (€ 120). Nu nog voordeliger voor € 90. Past dus op een Tracer 700 en MT-07:
 
Laatst bewerkt:
Heb ik soms nieuws van Yamaha op de EICMA gemist? Nieuwe Tracer 7/7GT met nieuwe uitrusting? Ik ben bang dat in dit segment onze Tracer stevige concurrentie krijgt van o.a. Aprilia, Triumph en nu ook Benelli. De foto's laten een in mijn ogen aantrekkelijke Benelli TRK800 zien, met leuke specs. Vlgs. de planning 2e helft 2022 op de markt. Ik ben benieuwd voor welk bedrag je de motor in je schuur krijgt. En uiteraard de eerste echte rijderstest.
Benelli TRK800
 
Heb ik soms nieuws van Yamaha op de EICMA gemist? Nieuwe Tracer 7/7GT met nieuwe uitrusting? Ik ben bang dat in dit segment onze Tracer stevige concurrentie krijgt van o.a. Aprilia, Triumph en nu ook Benelli. De foto's laten een in mijn ogen aantrekkelijke Benelli TRK800 zien, met leuke specs. Vlgs. de planning 2e helft 2022 op de markt. Ik ben benieuwd voor welk bedrag je de motor in je schuur krijgt. En uiteraard de eerste echte rijderstest.
Benelli TRK800
Ik vermoed dat van de Aprilia, Benelli en Triumph in Nederland alleen de Triumph een serieuze concurrent gaat zijn.
Aprilia Tuareg zie ik meer als concurrent van de Tenere dan de Tracer. En Benelli verkoopt volgens mij in Nederland niet bijster veel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan