Het MT-07 Tracer topic - deel I

Ja! Blue is binnen en alle onderdelen worden erop geschroefd. Nu nog een kenteken en een verzekering en dan kan er aan einde van de week gereden worden..

Even van het bezoekrecht gebruik gemaakt en een eerste plaatje geschoten. Ik denk wel dat we vriendjes zullen worden:

[afbeelding]


Met groet,
Michel

Mooie motor! Veel plezier ermee!
 
Idd very nice! Misschien had ik toch beter ff kunnen wachten vorig jaar ;)

Ff ander vraagje. Wat moet een service beurt ongeveer kosten? Normaal doe ik het zelf, maar omdat ie nog bijna nieuw is wil ik het liever netjes bijhouden in de hoop dat dat met de eventuele verkoop nog voordeel oplevert...
 
Laatst bewerkt:
Yes, penningen betaald, kenteken en verzekering geregeld...Rijden maar!!!

full

full

full



Wat een fijne machine!
 
Afspraak maken voor de eerste 1000 km beurt (olie en filter)

De afgelopen dagen alleen maar met een brede smile in de helm gereden, ondanks de nattigheid. Wat een leuk motorblok!

Minpuntjes?
Neu eigenlijk niet, of dan toch het hele kleine schakelaartje van de richtingaanwijzers of de zeer voorzichtige benzinemeter. Deze geeft snel aan dat de tank leeg is, terwijl dit nog lang niet zo is.

Als dat het enige is.... prachtige en fijne fiets!
 
O ja, ben nog wel op zoek naar een betere manier om het navigatie systeem op de crossbar te monteren. De RAM mount met de twee kogels is niet fijn. Het systeem staat dan erg hoog en dichtbij en wiebelt te veel. Ook is het lastig als je op bestemming bent aangekomen en als diefstalpreventie veel onderdelen moet demonteren en mee moet nemen.

Ik zoek een methode om het “docking-station” van TomTom vast te monteren op de crossbar maar zie nog geen goede oplossingen.

Ervaringen?
 
Echt wauw gewoon, wat een gave kleur!!
Als ze die nou eens in de 900 zouden leveren...

Ik weet niet of het beschikbaar is voor de Tracer 700/900 maar je zou eens kunnen googlen naar een ram-mount die je monteert achter het scherm.
Zodat de navi bóven de tellers perfect in het zicht zit, dit is althans voor mij de ideale opstelling.
De voeding kan je dan mooi wegwerken achter het dashboard en laten schakelen via de verlichting.
 
De 900 is vanaf 2018 ook in deze kleur leverbaar!

Dank voor de tip. Een geschakeld voeding heb ik al. Ook nu een tweede “baseplate” van een RAM set. Hiervan ga ik de kogel afzagen. Twee gaten erin boren en kijken of ik die met een rubber ertussen direct op de crossbar kan schroeven. Vanaf de onderkant het TomTom deel bevestigen.

Hiermee komt het “dockingstation” van TomTom direct op de crossbar. Wel laag in het blikveld maar hiermee blijft er vrij zicht op het dashboard, met name de toerenteller.
 
Vraagje..

Het valt mij op dat het schakelen af en toe misgaat. De eerste dagen geen enkel probleem gehad, nu lukt het lang niet altijd om van de 2de naar de 3de versnelling te schakelen, ook tussen de 3de en 4de "doet het pookje het soms niet".

Van 1>2, en van 4>5 gaat probleemloos, als zijnde een warm mes door de boter.

Vaak schakelt van 2>3 en 3>4 ook net zo goed, maar soms moet het schakelpookje meerdere malen omhoog gehaald worden voordat er werkelijk opgeschakeld wordt.

Heb getracht te ontdekken of het aan het toerental ligt (langzame rijsnelheid binnen bebouwde kom, of bij optrekken invoegstrook) maar kan er geen grip op krijgen.

Iemand een idee? Afwachten of het na de eerste 1000km beurt beter is (nieuwe olie)?
 
Laatst bewerkt:
Vandaag wat aan het bricoleren geweest.
Als je groot licht (links) aanschakelde, ging het rechterlicht uit.
Nu zodanig gefixt, dat beide lichten blijven branden bij groot licht.
In combinatie met de HiPower Leds, zal je jezelf niet populair maken bij kruisend verkeer, maar je ziet tenminste elke pothole of booby trap liggen op de weg voor je.

De fix is eigenlijk heel eenvoudig. Schakelaar open prutsen, afdekkapje intern verwijderen, vervolgens de groene op de blauwe draad solderen.

dBkgB4hWEFyumCA83
 
~
Vandaag wat aan het bricoleren geweest.
Als je groot licht (links) aanschakelde, ging het rechterlicht uit.
Nu zodanig gefixt, dat beide lichten blijven branden bij groot licht.
In combinatie met de HiPower Leds, zal je jezelf niet populair maken bij kruisend verkeer, maar je ziet tenminste elke pothole of booby trap liggen op de weg voor je.

De fix is eigenlijk heel eenvoudig. Schakelaar open prutsen, afdekkapje intern verwijderen, vervolgens de groene op de blauwe draad solderen.

https://photos.app.goo.gl/dBkgB4hWEFyumCA83
 
Met beide lampen zul je een hoop licht hebben!

Over het schakelen, het gaat niet stroef, maar met het schakelen van twee naar drie haal je het pookje naar boven, maar zonder dat hij opschakelt.

De versnellingsindicator blijft ook 2 aangeven.

Met de koppeling nog steeds ingeknepen nog een of twee keer het pookje naar boven halen en dan schakelt hij wel.

Hetzelfde met schakelen van drie naar vier.

Van een naar twee nooit een probleem, ook niet bij vier naar vijf, of bij vijf naar zes.
Terugschakelen gaat allemaal goed

En vaak gaat het ook gewoon allemaal goed.
 
\
Vandaag wat aan het bricoleren geweest.
Als je groot licht (links) aanschakelde, ging het rechterlicht uit.
Nu zodanig gefixt, dat beide lichten blijven branden bij groot licht.
In combinatie met de HiPower Leds, zal je jezelf niet populair maken bij kruisend verkeer, maar je ziet tenminste elke pothole of booby trap liggen op de weg voor je.

De fix is eigenlijk heel eenvoudig. Schakelaar open prutsen, afdekkapje intern verwijderen, vervolgens de groene op de blauwe draad solderen.

https://photos.app.goo.gl/dBkgB4hWEFyumCA83
Nice, thanks nog voor je pm :)
 
Laatst bewerkt:
Michels, pre-shift jij? Hou je niet per ongeluk je voet tegen het pookje soms, dan kan je schakelen wat je wil. Veel motorrijders die ik tegen kom schakelen nog steeds niet heel goed.
Ik heb dit bij geen enkele 07 of tracer gehad tot nu toe.
Koplampen samen aan geeft meer licht, is dat het voordeel?
 
Nee AkaPuch, meerdere zaken geprobeerd, zelf heeel bewust:

Rijden in tweede versnelling en dan
- koppeling inknijpen
- toerental iets minderen
- voet dan pas onder het pookje
- omhoog halen


..... meestal gaat het dan goed, te vaak niet. Pookje omhoog halen haalt niets uit, motor blijft in de tweede versnelling.

Ik dacht namelijk ook dat het kwam bij ff snel van 1,2,3 etc opschakelen en dan het pookje niet voldoende “losgelaten” te hebben om de laagste stand te kunnen bereiken.

Maar nee, nog een idee?
 
Tussen de buien door het dockingstation van de TomTom vast op de crossbar gemonteerd.

full


Blijft dus vast aan de motor zitten als de navi niet gebruikt wordt. Nog even een afdekkapje besteld.

Het navigatiesysteem zit nu mooi op het stuur, kijk er net overheen naar het display van de motor zelf waarbij de toerenteller nog goed zichtbaar is

full
 
Laatst bewerkt:
Voor wie het lezen wil.... maar een keer “misgeschakeld” vandaag. Misschien lost het zichzelf op.
 
Vraagje: ik heb wat accessoires over van mijn Tracer 700 die door een kerende taxibus helaas total-loss is...
Is het toegestaan in dit specifieke topic het hier over te hebben? Of moet ik hiermee naar een apart topic om dingen te koop te zetten?
 
Vraagje.

bij de tracer 700 zou ik ook de linker koplamp aan willen hebben tijdens het rijden. kan iemand mij aangeven hoe ik die ook aan krijg.

met het knopje links op het stuur kan ik alleen naar grootlicht schakelen.

Met vriendelijke groet, RuudN
 
Niet, want deze koplamp bevat alleen een grootlicht lens. (en kan dus niet als 2 dimlichten samenwerken).

als je je zichtbaarheid wilt verbeteren, kun je de Yamaha LED knipperlichten monteren en een LED lamp in je koplamp zetten.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje.

bij de tracer 700 zou ik ook de linker koplamp aan willen hebben tijdens het rijden. kan iemand mij aangeven hoe ik die ook aan krijg.

met het knopje links op het stuur kan ik alleen naar grootlicht schakelen.

Met vriendelijke groet, RuudN

schakelaar links voorzichtig open doen, de groene draad los solderen en op de blauwe vastmaken. zo heb je onder de lichtknop met groot licht beide lamp units in gebruik. Dit is zeer handig om oa door files te tuffen. Als ze dan nog zeggen...ik had je niet gezien, is die chauffeur een dikke leugenaar :-)
 
Vraagje: ik heb wat accessoires over van mijn Tracer 700 die door een kerende taxibus helaas total-loss is...
Is het toegestaan in dit specifieke topic het hier over te hebben? Of moet ik hiermee naar een apart topic om dingen te koop te zetten?

wat heb je nog in aanbieding?
 
Nog iemand problemen gehad met de start/stop knop?
Stond vorige week plots in panne 's morgens vroeg, door een platte batterij. Het veertje van mijn on/off start knopje is al een tijdje NDK. De switch was in een tussenstand blijven hangen en de batterij wellicht gedraind.

Volgens info zou er vanuit Yamaha een fix voorzien zijn met een nieuw order nummer.
Meeste dealers trachten je de oude schakelaar terug aan te smeren onder garantie, waardoor je binne het jaar en na afloop van de garantie terug geconfronteerd wordt met dit probleem, maar je wel snel 129€ voor de schakelaar en 2h werk wordt aangesmeerd.

Eis gewoon dat dit vervangen wordt met het nieuwe onderdeel. Dit is een serieuze constructie fout van Yamaha en eigenlijk zou hier een terugroep actie voor moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan