Het MT-07 Tracer topic - deel I

Radiato.JPG

Spreekt voor zich.
 
Ik heb een puig ruit erop en handvatten voor de winter, bevalt een stuk meer in het koude seizoen, inmiddels 48000km gereden de 40000 beurt moet nog gedaan worden, mijn werkgever wilde die even uitstellen, ben benieuwt, de boutjes van mijn achterspatbord laten los, zet die vast met loctite is mijn advies aan jullie zijn erg moeilijk bij te komen btw. Koppeling maakt soms wat vreemde geluiden bij wegrijden na koude start sochtens, iemand anders ook last van? 19 okt geef ik weer een VRO-Risico cursus voor belangstellende. ikwilrijles.nl. Echt de moeite waard
IMG_1101.JPG
 
Laatst bewerkt:
BB9D934A-28D0-429E-948D-E1B98EDE1098.jpeg


Lang getwijfeld, rij nu een paar maanden met Blue in het rond en nog steeds met een brede grijns achter het zonnevizier. Het enige waar ik niet zo tevreden over was is het standaard ruitje. Kon maar geen goede hoogte vinden om bij alle ritten profijt te hebben. Stond hij op goede hoogte voor stads- en secondair verkeer, bij snelwegritten was er geen druk op de borst maar kwam alle wind vol op de helm en moest je alleen met het hoofd raar tegen de wind in duwen. Ruitje hoger gaf bij hogere snelheden veel turbulentie. Bij lagere snelheden en regen (?) werd het vizier niet schoongeblazen. De turbulentie deed mij vermoeden dat de op-maat-gemaakte oordoppen vernieuwd moesten worden.

Mede naar aanleiding van de voor 2019 gelanceerde GT versie met daarbij een toerversie ruit, was een grote motorzaak vandaag doel van een bezoek....

Bij deze Yamaha dealer stonden meerdere Tracers 700 met de twee variaties in windschermen. De tourruit is veel hoger en breder. Of ik hem mooi vind is een tweede maar misschien is het ff wennen.

Navraag leverde op dat er eentje op voorraad was, met de nadruk op was, want ik heb ‘m gekocht.

Thuisgekomen de ruit omgewisseld en een extra zwart kapje achter het informatiedisplay gemonteerd. Waarvoor deze dient weet ik nog niet, maar het staat wel fraai.

De grote vraag, “hoe rijdt dat nu?”

Motorjeans aan, lederen jas en zomerhandschoentjes weer tevoorschijn gehaald en op weg. Secondair beviel gelijk goed. Blue richting snelweg gedirigeerd en op naar een snelheid van 130 km/h (en een klein beetje hoger)

Is de ruit stil?
- nee, er is nog wat turbulentie aanwezig. Hinderlijk? Nee!

Is het een verbetering?
- Volmondig ja!

Waar ik de laatste weken eigenlijk de linkerbaan een beetje ging mijden, verpooste ik vanmiddag lang op de snellere strook. Aangenaam relaxed kun je met dit scherm langere afstanden overbruggen. Ik vind het een hele verbetering t.o.v. het originele schermpje. En als je er zo een tijdje achter zit wennen de vreemde vormen ook wel. Past ook wel bij de andere vormen van de kuip en handkappen.

Al met al wordt Blue hiermee een meer volwaardige toerder. De zit is erg goed en comfortabel, het motorblok is echt geweldig en nu de ruit in combinatie met de kofferset maakt langere ritten, ook over de snelweg, gewoon goed mogelijk.

Wat mij betreft... aanrader!
 
Bekijk bijlage 1333655

Lang getwijfeld, rij nu een paar maanden met Blue in het rond en nog steeds met een brede grijns achter het zonnevizier. Het enige waar ik niet zo tevreden over was is het standaard ruitje. Kon maar geen goede hoogte vinden om bij alle ritten profijt te hebben. Stond hij op goede hoogte voor stads- en secondair verkeer, bij snelwegritten was er geen druk op de borst maar kwam alle wind vol op de helm en moest je alleen met het hoofd raar tegen de wind in duwen. Ruitje hoger gaf bij hogere snelheden veel turbulentie. Bij lagere snelheden en regen (?) werd het vizier niet schoongeblazen. De turbulentie deed mij vermoeden dat de op-maat-gemaakte oordoppen vernieuwd moesten worden.

Mede naar aanleiding van de voor 2019 gelanceerde GT versie met daarbij een toerversie ruit, was een grote motorzaak vandaag doel van een bezoek....

Bij deze Yamaha dealer stonden meerdere Tracers 700 met de twee variaties in windschermen. De tourruit is veel hoger en breder. Of ik hem mooi vind is een tweede maar misschien is het ff wennen.

Navraag leverde op dat er eentje op voorraad was, met de nadruk op was, want ik heb ‘m gekocht.

Thuisgekomen de ruit omgewisseld en een extra zwart kapje achter het informatiedisplay gemonteerd. Waarvoor deze dient weet ik nog niet, maar het staat wel fraai.

De grote vraag, “hoe rijdt dat nu?”

Motorjeans aan, lederen jas en zomerhandschoentjes weer tevoorschijn gehaald en op weg. Secondair beviel gelijk goed. Blue richting snelweg gedirigeerd en op naar een snelheid van 130 km/h (en een klein beetje hoger)

Is de ruit stil?
- nee, er is nog wat turbulentie aanwezig. Hinderlijk? Nee!

Is het een verbetering?
- Volmondig ja!

Waar ik de laatste weken eigenlijk de linkerbaan een beetje ging mijden, verpooste ik vanmiddag lang op de snellere strook. Aangenaam relaxed kun je met dit scherm langere afstanden overbruggen. Ik vind het een hele verbetering t.o.v. het originele schermpje. En als je er zo een tijdje achter zit wennen de vreemde vormen ook wel. Past ook wel bij de andere vormen van de kuip en handkappen.

Al met al wordt Blue hiermee een meer volwaardige toerder. De zit is erg goed en comfortabel, het motorblok is echt geweldig en nu de ruit in combinatie met de kofferset maakt langere ritten, ook over de snelweg, gewoon goed mogelijk.

Wat mij betreft... aanrader!

hallo Michel. over welk zwart kapje heb je het? en hoe heb je de tomtom gemonteerd boven het info display?

RuudN
 
Dag Ruud,

Het kapje wordt meegeleverd met de toerruit van Yamaha en staat rechtop tussen de ruit en het informatiedisplay.

HIGH-SCREEN.jpg


En voor de montage van de Tomtom op de steun op het stuur, zie een paar pagina's terug (9?) voor een beschrijving:

2A733906-0837-49CB-9C3D-56C32506E8BE.jpeg
 

De GT-versie met koffers en de hoge toerruit, met het zwarte kapje tussen de ruit en de tellerpartij.
 
Hallo allemaal,

Zonet aangemeld op deze site. Heb sinds juni m'n rijbewijs behaald en dan ook meteen voor de Tracer 700 gekozen als 1e motorfiets. Momenteel aan 7500km aaneen gereden (rij al sinds eind september vorig jaar op "proef").
Niets te klagen over, behalve het ruitje en de wat extra harde vering voor mijn lichtgewicht, al helpt dat laatste wat door de preload op 1 te zetten (anders last van stuiterende achterband in de bocht).

Aan de ruit wil ik weinig doen, gezien de meeste opties een stuk afdoen van het sportieve en strakke uiterlijk. Echte vind ik het geluid wat zwakjes.
Mooi, vol.. maar stil.

Is de Akrapovic full system met vaste dB killer zijn 1000 EUR waard?
Lijkt me veel geld, mocht het weinig verschil opbrengen. Helaas nog geen Tracer met akra in het echt kunnen horen.
 
Die Akra zit er hier wel onder, geluid is niet heel veel harder maar veel donkerder en "volwassener".
Bij aankoop kreeg ik voor €800 aan accessoires erbij. Dus die Akra is het geworden.
De eerste 1000 km heb ik met de originele gereden (incl. 2 extra geboorde gaten O-)). Geluid bleef m.i. aan de magere en hoge kant (en als mijn vrouw het hier mee eens is dan is dat zeker zo |( ).
Bij de eerste beurt is de Akra eronder gekomen. Met het geluid is m.i. nu perfect, lekker grommend van onder op :] . Ik draai diensten dus het moet netjes blijven en dat doet het.
Is het het geld waard? Is ieder voor zich. Aanvankelijk vond ik die 1000 Euri echt te veel. Door de actie kostte het me netto 200 Euri dus heb ik het gedaan.
Achteraf vind ik het zelfs die 1000 Euri waard maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeker naar een Tracer 700 (of MT07 of XSR700) MET Akra gaan luisteren voor je dat geld er aan uit geeft, ik kan m best voorstellen dat er rijders zijn die hem nog te zacht vinden klinken (terwijl de sound uitstekend is).
 
Laatst bewerkt:
ik heb ook de Akra er onder.
waar kom je vandaan? Dan kunnen we eens kijken of je ergens kan luisteren.
En wat is je gewicht dan? want de vering van de tracer is eigenlijk behoorlijk slap IMHO.
 
Die Akra zit er hier wel onder, geluid is niet heel veel harder maar veel donkerder en "volwassener".
Bij aankoop kreeg ik voor €800 aan accessoires erbij. Dus die Akra is het geworden.
De eerste 1000 km heb ik met de originele gereden (incl. 2 extra geboorde gaten O-)). Geluid bleef m.i. aan de magere en hoge kant (en als mijn vrouw het hier mee eens is dan is dat zeker zo |( ).
Bij de eerste beurt is de Akra eronder gekomen. Met het geluid is m.i. nu perfect, lekker grommend van onder op :] . Ik draai diensten dus het moet netjes blijven en dat doet het.
Is het het geld waard? Is ieder voor zich. Aanvankelijk vond ik die 1000 Euri echt te veel. Door de actie kostte het me netto 200 Euri dus heb ik het gedaan.
Achteraf vind ik het zelfs die 1000 Euri waard maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeker naar een Tracer 700 (of MT07 of XSR700) MET Akra gaan luisteren voor je dat geld er aan uit geeft, ik kan m best voorstellen dat er rijders zijn die hem nog te zacht vinden klinken (terwijl de sound uitstekend is).

Bedankt voor de info. Zoek inderdaad ook niet meteen iets erg luid, maar iets voller dan de standaard mag zeker wel. Wil niet direct problemen met de buren als ik 's morgens vroeg de motor laat draaien terwijl de helft nog in bed ligt.

ik heb ook de Akra er onder.
waar kom je vandaan? Dan kunnen we eens kijken of je ergens kan luisteren.
En wat is je gewicht dan? want de vering van de tracer is eigenlijk behoorlijk slap IMHO.

Ben van Bredene/België :P
Ben van nature erg lichtgewicht (52 KG), maar dat is een ander verhaal. Preload op laagste stand heeft wel een goed stuk geholpen en asfalt is uiteraard geen enkel probleem, maar rijden op van die betonplaten met van die zwarte pekstrepen om de 10m is een HEL. Helaas ligt half vlaanderen nog in van die betonplaten.

Vooral ook dan weer omdat 70 KPH zo'n lastige snelheid is om vast te houden.

Behalve een nieuwe uitlaat, is een schokdemper op gewicht waarschijnlijk 1 van m'n volgende upgrades.

Jammergenoeg wel al een probleempje gehad met de richtingaanwijzer. Die bleef steeds vastzitten. Motor binnengedaan voor controle, hebben ze geolied maar bleek niet voldoende te zijn, dus hebben ze maar een volledig nieuwe module onder garantie geplaatst.

Helaas hebben ze bij het afhalen van de neuskap (rode stuk plastiek boven de linker koplamp) een bevestigingspinnetje afgebroken, waardoor die neusklep vooraan/onderaan (de tip vlakbij de koplamp) los zit.
Als ik nu op-/afschakel of bij hogere snelheden zit de wind eronder en zorgt dit voor een ratelend geluid. :(

De zaterdag binnengedaan voor onderhoud, daarna mee naar huis gereden en sindsdien dat ratelend geluid, pas donderdag hun fout ontdekt. Heb dit bij de garagist aangehaald, maar voorlopig nog geen feedback ontvangen. Hopende dat ze dit dus vervangen.
IMG_20181101_095800_resized_20181102_083823766[155559].jpg
20413902_1586239211434883_831970913746422557_o.jpg
 
En wat is je gewicht dan? want de vering van de tracer is eigenlijk behoorlijk slap IMHO.
Zelf weeg ik 68 kg en heb de vering ook een tandje lichter gezet vanwege stuiteren. Is nu idd beter. Deinen op snelle flauwe bochten nog niet mee gemaakt dus als ik er zin in krijg gaat ie nog een tandje lichter.
 
De standaard veer en demper achter is ronduit goedkoop. Ik heb voor 350 euro een andere er onder laten zetten en een wereld van verschil, progressieve veren voorin helpt ook al heel wat zeker bij slecht wegdek. zelf 76kg
 
ben wel content van vering op moment, belgisch wegennet is ronduit miserabel en zachter is beter dan beenhard
zal nog eerder motorfiets vervangen dan geld in vering pompen op moment
 
Handkapjes werken prima, ondanks de kleine afmeting is de werking goed merkbaar. Rij nog steeds met midseason handschoenen en dat is prima te doen. Ok, nu 7 graden maar eerder ging het ook bij 2 graden nog prima.
 
Beste tracer kameraden, voor mijn oude website bmwk organiseer ik af en toe een bijzondere verrichtingen dag, ook wel de motor stoeidag genaamd. Daar gaan we wat oefeningen doen zoals ze tegenwoordig bij het cbr geleerd worden, en natuurlijk gaan wij ze dan steeds moeilijker maken. Ook doen we bizarre oefeningen om behendigheid te krijgen, denk aan moto gymkana. Het is vooral heel leuk en leerzaam. Dit is even een interesse peiling.
Meestal regen ik het allemaal in Utrecht maar als er iemand is die een terrein weet waar wij kunnen spelen met zn allen dan is alle feedback welkom. Het liefst een terrein die afgesloten kan worden maar het mag ook gewoon een groot leeg terrein zijn.

laat mij even weten via pb of het je wat lijkt, natuurlijk zijn ook al je motor vrienden welkom ongeacht de motor waar ze op rijden.
geschikt voor elk niveau deze dagen.

mvg

pUch
 
Fijn kerstfeest!

Gisteren bemerkte ik dat de startknop van Blue niet meer terugveerde....handmatig in ‘t midden zetten werkt, maar binnenkort toch even naar de brommobielhersteller.
 
Groter scherm zit er hier nu ook op, nu maar wachten tot het weer het toelaat om te testen :].
LED koplamppeertje is hier ook te zien, jammer van de kleur rood maar deze past zonder aanpassing van de deksel en is normaliter niet zichtbaar. Deze zitten er al vanaf het begin in en een verademing qua lichtopbrengst.
Knipperlichten zijn ook vervangen door LED exemplaren die "lopen". Het knipperlicht relais is ook vervangen door een exemplaar wat niet afhankelijk is van de belasting.


PHOTO-2019-01-19-21-21-23.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan