Het MT-07 Tracer topic - deel I

Na 55.000km nog geen problemen gehad, ook niet met roest, terwijl er toch echt een dikke laag zout op zit.
fiets is vooral goed qua lage km prijs.

spatbord verlengertje is wel handig (minder rotzooi op je blok) en als je lang bent, het zadel verhogen en/of verlaagde voetsteunen,
voor de rest vind ik dat er niet echt iets mis mee is.
 
Vandaag de 12V aansluiting geinstalleerd, ook om de Tomtom makkelijk op te kunnen laden. Gewoon het draadje van de Tomtom bij het stekkertje geprikt (instructie:
)

Daarnaast een mooi afdekplaatje aangeschaft om de connectoren te beschermen:
F6BE91CF-30F1-436D-AE03-3C06BE30E268.jpeg

Ik ben er weer klaar voor!
 
Firma Waypoint laat ze maken, is wel onderdeel van een setje met ontspiegelfolie, touwtje en afdekkapje. Wel prijzig, iets van €15,-
 
Eigenlijk helemaal niets met de Tracer te maken, of toch een beetje?
Jas gekocht die kleurt bij Blue!
Rukka-Energater.jpg



En oh ja, ik ben Rukka fan, wat een geweldige jas!
 
Vandaag mn nieuwe MIVV Oval Carbon uitlaat opgehaald *O*

Nu nog even wat tijd vinden om hem te installeren. Ben geen monteur, maar dit moet toch wel lukken denk ik... Iemand nog tips? Moet ik sowieso de pakkingen vernieuwen?
 
Als de pakkingen nog in goede staat zijn kun je ze proberen te hergebruiken maar nieuw lijkt me toch beter.
Denk er ook aan schroefdraad in te smeren met hitte bestendig vet (koper pasta, never seize o.i.d.). Dit scheelt een hoop ellende als ze er ooit weer aan gesleuteld moet worden.
 
Als je heel goedkoop bent kan je een alu blikje verknippen en als pakking gebruiken, maar dat ben je niet want je hebt een uitlaat gekocht, plaats een filmpje of linkje naar een filmpje met het geluid, ben best benieuwt.

ps als er intresse is voor een tracer meet wil ik die wel regelen
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand al ervaring met stuurverhogers voor deze motor? Zo te zien zijn ze te krijgen in 25, 30, 40 en 50 mm, maar ik weet niet hoeveel de standaard kabels aankunnen. Voor mijn zithouding denk ik dat ik al snel richting de 50mm moet gaan, namelijk.
 
Inmiddels heb ik de nieuwe uitlaat er weer afgehad en weer opnieuw erop gezet. Zit nu prima!

Ik was wel even bang voor een foutje vanwege rookontwikkeling bij de test (stationair), maar na een paar rondjes goed opwarmen lijkt dat probleem verdwenen.

Geeft wel een heel ander geluid aan die kleine Tracer 😎
 
Beste mensen a.s. Zaterdag geef ik een bijzondere verrichtingen dag en er zijn een aantal uitvallers dus nog plekken vrij, pb mij voor interesse
beter je motor leren kennen en vooral op lage snelheid manoeuvreren, echt super gaaf altijd
 
Inmiddels heb ik de nieuwe uitlaat er weer afgehad en weer opnieuw erop gezet. Zit nu prima!

Ik was wel even bang voor een foutje vanwege rookontwikkeling bij de test (stationair), maar na een paar rondjes goed opwarmen lijkt dat probleem verdwenen.

Geeft wel een heel ander geluid aan die kleine Tracer 😎

Wow, een MIVV! Ziet er stoer uit en klink ook mooi! 👍 een andere uitlaat staat nog wel op mijn wensenlijstje, maar vind het nog even wat veel geld.
 
Zijn er mensen met ervaring met aftermarket ruitjes? Givi/Puig/Yamaha touring/Powerbronze/anderen? Ben net geen 1.80 en zit in eigenlijk beide standen van de standaard ruit flink in de turbulentie en een hoop windgeruis.
 
Beste mensen a.s. Zaterdag geef ik een bijzondere verrichtingen dag en er zijn een aantal uitvallers dus nog plekken vrij, pb mij voor interesse
beter je motor leren kennen en vooral op lage snelheid manoeuvreren, echt super gaaf altijd
Zou ik best een keer leuk vinden, maar nu een beetje te kort dag.
Zijn er mensen met ervaring met aftermarket ruitjes? Givi/Puig/Yamaha touring/Powerbronze/anderen? Ben net geen 1.80 en zit in eigenlijk beide standen van de standaard ruit flink in de turbulentie en een hoop windgeruis.
Yep. Heb een Givi ruit erop. Ben er best tevreden mee. Ben ook niet zo lang en zit prima uit de wind.
Er is onlangs in dit topic al wat geschreven over de grotere ruiten.
 
Toerruit

Blue heeft de Yamaha tourruit. Qua windbescherming en comfort een hele verbetering t.o.v. het originele ruitje. Wel bemerk ik bij lagere temperaturen een koude onderrug. Of dat door deze ruit komt weet ik niet, want met het oude scherm heb ik niet bij lagere temperaturen gereden.
 
Top! Dank voor de reacties, ga denk ik eerst maar eens kijken bij de dealer hoe de Yamaha tourruit werkt, en anders de Givi! (Heb je de hoge of de lage Givi-ruit SndrD?)
 
Ik heb eerst puig turing gekocht maar later ging ik over naar givi 2130ST, en nu is veel beter 😁
 
Comfortzadel, ja of nee?

Voornamelijk voor de duo, is het dikkere zadel werkelijk prettiger aan den bips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan