Het MT-07 Tracer topic - deel I

Ik hoor eigenlijk geen positieve dingen over het comfortzadel. Heeft er iemand al eentje gevonden die wel comfortabeler is? Na een klein uurtje rijden heb ik al last van een slapend achterwerk. Of dat door de hardheid of door de trillingen komt, dat weet ik niet.
 
Tja, eigenlijk heb ik zelf over het standaard zadel geen klagen. Het is dat mijn wederhelft na een uurtje rijden last van het achterwerk meldt. Ben bang dat hierdoor het comfortzadel alsnog besteld gaat worden.
 
oh, net te laat. Het comfortzadel van Yamaha via Goedhart Bodegraven zojuist besteld.

Deze week is er bij Goedhart 10% korting op Yamaha onderdelen.. maar even gebruik van gemaakt.
 
Mag binnenkort de club joinen hier, over twee dagen als het goed is :) Moet even kijken hoe ik de Tomtom ga monteren, zag al wat voorbij komen hier direct op de crossbar, maar ben ik ben niet zo handig met het slijpen van die ram mount etc om hem plat er tegen aan te krijgen. Heeft iemand alternatieven? Heb trouwens ook dat afdekkapje besteld via Marktplaats.
 
Ik heb de Givi FB2130 icm de STTR40, waarmee je de TomTom dock op een soort staaf kan monteren die je achter je windscherm plaatst. Super tevreden over!

FB2130 en STTR40

1380493
 
Bedankt allebei, ben voor de optie van Iv00w gegaan. Wel een partijtje prijzig voor een staafje en een verlengstuk :$
 
Weet iemand of er op het contact aansluiting spanning staat als je het contactslot op P van parkeren zet. Bij de Tracer 700. En welke kleur heeft deze ader dan?
 
Veren van hyperpro erin aan de voorkant maar nogsteeds vond ik hem wat slapjes, 15w vorkolie erin geeft een veel stijvere voorkant, had ik eerder moeten doen
 
Fret blijkbaar niet, of veel te weinig want het is echt een merkbaar verschil

Over die tomtom plaatsing hoe is de zichtbelemmering?
 
Fret blijkbaar niet, of veel te weinig want het is echt een merkbaar verschil

Over die tomtom plaatsing hoe is de zichtbelemmering?
Voor mij helemaal geen belemmering, ik kijk royaal over het scherm heen, ook op de hoogste stand. De TomTom komt waar het scherm aan de rails bevestigd zit, dus ook bij het hogere scherm zou dat onder je zichtveld moeten zijn.
 
als je 1.92m bent en het originele scherm hebt, kun je die het beste in de laagste stand zetten: dan komt de wind niet half op je helm en is het veel stiller.
(ben zelf 1.95m en heb ook de originele ruit)
Ik heb dit geprobeerd, en het windgeluid is inderdaad een stuk beter. Ook veel minder turbulentie (of toch niet meer ter hoogte van mijn hoofd) maar na een uur autostrade in volle wind had ik wel ongelofelijk last van mijn nek achteraf. Ik heb ook het Givi scherm, en in de hoogste stand zit ik wel uit de wind, maar ik heb de indruk dat de fiets dan iets minder stabiel wordt bij hogere snelheden. Ik ga deze nu terug monteren en hierbij een beetje met de schermhoogte spelen.
 
handvat verwarmingselement: graag zou ik willen weten of van het originele Yamaha handvat verwarmings systeem het verwarmingselement rondom het handvat zit en niet alleen bij je handpalm. wie o wie heet dat.
 
Heb een weekje de Tracer 700 GT gereden. Tov "de gewone" heeft die standaard een groter (verstelbaar) windscherm, comfortzadel en zijkoffers. Het windscherm vond ik geslaagd, al is de Tracer zo nog altijd geen motor die je droog houdt in zware buien. Het comfortzadel is vrij zacht, maar geen last gehad van een slapend gat. Vond het wel wat te glad, want je schuift altijd terug naar hetzelfde plekje.
M'n volledige review kan je hier lezen: Test: Yamaha Tracer 700 GT
 
Iemand ervaring met aftermarket uitlaten en het ‘remappen’/ECU flashen? Is het laatste echt een vereiste? Zo ja, heb je veel gemerkt aan het verbruik? Zou namelijk misschien een Arrow systeem erop willen hebben.
 
nou, ik heb dit weekend ook (eindelijk) de eerste km's van het jaar gereden! Eerste ritje vind ik meestal niet zo leuk, op de een of andere manier heb ik altijd gedoe, of vind ik het een hoop gedoe ;) Maar het viel me alles mee, toch een lekker motortje... dus nog steeds blij mee gelukkig, maar moet toch nog wel wennen aan het 2cilinder gedrag.

En ook weer een beetje twijfel gekregen of ik 'm toch niet een paar cm zal laten verlagen. Ik kom wel net bij de grond, maar erg stabiel voelt het niet. Ben iedere keer blij als ik bij mij door een straatje, tuin en de schuur in heb weten te manoeuvreren. |(
Maar goed, kop is eraf, heb lekker gereden.... hierna wordt het alleen maar beter!:]
 
In Spanje een Tracer 700 gehuurd en 5 dagen mooie routes gereden. Heerlijke wegen op een fijne motor ;) !
IMG_0114.JPG
IMG_0115.JPG
 
Te koop:

Yamaha Tracer 700 (2018) Standaard zadel, prijs € 50,-
(excl verzendkosten)
1392699


Yamaha Tracer 700 (2018) Standaard ruit, prijs € 40,-
(excl verzendkosten)


tracer-700-standaard-ruit-jpg.1392700
 

Bijlagen

  • Tracer 700 standaard ruit.JPG
    Tracer 700 standaard ruit.JPG
    19,3 KB · Weergaven: 167
Terug
Bovenaan Onderaan