Het MT-07 Tracer topic - deel I

De MT07 was me ook te krap, vandaar de Tracer 700. Het blok is rap zat (ik mis de derde cilinder niet). Mocht veel met 2 personen gereden worden dan is de 900 misschien wel de betere optie.
De mijne gaat deze maand voor de eerste jaarbeurt (ca 7500 km) naar de dealer vanwege behoud van garantie. Daarna gaat (nagenoeg) alles in eigen beheer. De haynes manual is dan wel aan te bevelen.
 
De MT07 was me ook te krap, vandaar de Tracer 700. Het blok is rap zat (ik mis de derde cilinder niet). Mocht veel met 2 personen gereden worden dan is de 900 misschien wel de betere optie.
De mijne gaat deze maand voor de eerste jaarbeurt naar de dealer (vanwege garantie). Daarna gaat (nagenoeg) alles in eigen beheer. De haynes manual is dan wel aan te bevelen.

ach ik rij 99,9 % alleen,, en zo'n r850r is perfect voor 2 personen en bagage door een erg hoog laad gewicht , en doe het nooit.
alleen een rugtas met wat dingen voor het werk.

heb niet zo'n haast , maar ik wil wel snel weg kunnen als de verkeer situatie erom vraagt
 
De (lopende) knipperlichten zijn voorzien van DRL functie. Deze functie nu ook aangesloten.

DRL_Knipper (Klein).JPG
 
Ik tank altijd 95. De dealer vertelde me dat ik zeker geen E10 moest tanken vanwege het aluminium in het blok.
 
Hier ook 95 (zit ook al tot 5% ethanol in).
De relatie E10 en aluminium is een vreemde. Nagenoeg alle voertuigen die E10 "compatibel" zijn hebben een aluminium blok.
Het hoger ethanol gehalte is wel wat agressiever voor bepaalde rubbers en/of kunststoffen.
Van Yamaha mag er gewoon E10 in de tracer.
Zelf zie ik het voordeel niet van E10 (buiten het milieu?), E10 heeft een lagere calorische waarde waardoor het verbruik 5 á 8% hoger uitvalt.
 
Ik tank altijd 95. De dealer vertelde me dat ik zeker geen E10 moest tanken vanwege het aluminium in het blok.

vind ik bijzonder,,, veel onderdelen zijn van dat materiaal gemaakt, mits een goede kwaliteit zou dat niet uit mogen maken .

heeft een tracer 700 pingel sensoren ?
 
Ondertussen heb ik al meer adviezen van de dealer genegeerd, blijkbaar is dit er ook een die ik daar aan kan toevoegen!
 
Volgens oom (motor) agent zijn de 2 extra DRL's voorkant geen probleem mits niet verblindend.
De LED "DRL's" onder in de koplampen van de Tracer vallen eigenlijk weg door het dimlicht en hebben eigenlijk weinig functie (behalve als stadslicht/parkeerlicht) en zijn niet te gebruiken als parkeerlicht.
Mijn achter knippertjes zullen bij aansluiten op het remlicht bij iedere rem-actie snel knipperen. Aangezien er auto's zijn die dit doen bij een noodstop vond hij dit mogelijk verwarrend met kans op te heftig reactie van achterliggend verkeer. Heb ik dus NIET aangesloten. Verboden achtte hij dit niet maar wel hinderlijk (en dat mag eigenlijk ook niet).
Als de achterknippers bij remmen een stabiel rood licht zouden stralen lijkt het me ook geen probleem. Een auto heeft tegenwoordig immers ook 3 remlichten.
Aangezien steeds meer auto's met DRL's op de weg rijden wordt het verschil met motoren kleiner, vroeger waren het eigenlijk alleen motoren die overdag licht voerden.
Gezien WORDEN is m.i. nog steeds essentieel op de motor.

De investering voor dit alles is natuurlijk wel enorm :+:
Klikkerdeklik (de knippers)
Het LED Relais (niet echt nodig, het originele relais doorverbinden werkt prima). Voor ander LED knippers wel nodig.
Adaptertjes
Verder wat handigheid, soldeervaardigheden, krimpkous en tape en/of oliekous.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend een flink stuk getourd. Het blijft toch vreemd als die benzinemeter nog 1 blokje aangeeft en er maar 11 liter getankt kan worden. 🤔
 
Afgelopen weekend een flink stuk getourd. Het blijft toch vreemd als die benzinemeter nog 1 blokje aangeeft en er maar 11 liter getankt kan worden. 🤔

je heb een reserve van ongeveer 4 L dan zit je met 11 +4 = 15 aardig in de buurt van de 16 L ....
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg een ARROW X-KONE uitlaat, hoge uitvoering te kopen voor mijn 2018 MT-07 Tracer.
Heb echter geen idee hoe dit klinkt en of het een beetje een "leuk" geluid geeft.

Is er iemand die zo'n zelfde uitlaat heeft gemonteerd en waar ik eens langs mag komen om het geluid te beluisteren ???

Ik woon in Castricum maar rij hiervoor overal naartoe.
Bel me anders op 06 - 2909 5104.
Bedankt alvast !

Arrow X-Kone.jpg
Arrow X-Kone.jpg
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg een ARROW X-KONE uitlaat, hoge uitvoering te kopen voor mijn 2018 MT-07 Tracer.
Heb echter geen idee hoe dit klinkt en of het een beetje een "leuk" geluid geeft.

Is er iemand die zo'n zelfde uitlaat heeft gemonteerd en waar ik eens langs mag komen om het geluid te beluisteren ???

Ik woon in Castricum maar rij hiervoor overal naartoe.
Bel me anders op 06 - 2909 5104.
Bedankt alvast !

Bekijk bijlage 1428390Bekijk bijlage 1428390
zal wel lekker klinken met die deeptone expansie ;-)
 
Iemand ervaring met aftermarket uitlaten en het ‘remappen’/ECU flashen? Is het laatste echt een vereiste? Zo ja, heb je veel gemerkt aan het verbruik? Zou namelijk misschien een Arrow systeem erop willen hebben.
ik heb een aftermarket exhaust erop, omdat de katalystor hier niet op aanwezig is, heb ik een rapidbike easy geinstalleerd, veel beter gasrespons en voelt ook sterker aan. Volgens de testbank van dat bedrijf getest op een MT-07, stijgt vermogen van 75pk naar 82pk. Heb moto nog niet op testbank gezet. Misschien deze winter. Wat wel het geval is, de uitlaat weegt maar 2.5kg, dat voel je ook. Het geluid is gewoon mega en verslavend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan