Het MT-07 Tracer topic - deel I

MrbaSbkSH6FFWXzB_3dJtRhHdlgELlermkCYjgvi9IJKcxAHIFp15JvKSBdrVwfX8456VK6M8_gNddmZNAw0quY19U-mA0X79oTg6s6537M2fudRTiK8Aen8x2gj2k0uQE1KFqftPVwHWjNyDy09B6JQGIOtBE-uj3I5HigRJJu2jGeKpl8UbDi06lLZEFTlBZnwvmczV50FskbF2cNSUE57ayHNILYREyJQIQIT4bmlhOVUsSdXFpCqUieTHqFIy_uGpezom8B-_ydNV0_nAqeIdGRti86XDBQOpQQ9gHoJ3XLqc9UDu6FpqEcH2j8fs0AvFVqxQBtrTUaKLuYteWGpmygeIuf_H9I0bvHAJ67Nn1hwdpbzP94jA-zD6aNy5OeXa-2KtlvKOR1yb_CDp4wq0RlTfSsgbw_wyNJyXciv6ZVAO5Cz0y4e2yS2yvvz4ddO1uWLGVXmRx21-gN7kWqnCNw5_OuiEc3MVlo6IZ4zvG6MjMyDA90vBaK_lfLxlIGsb5cHVTXdizVQ1df48RJrF7ikK2Ax-fCWes7mvhj6_KVUXgu617U0B-vS7uSuU9aA_KhRd06VC12seqo28mvyM78c3revur5vh5vKkCTIfpsR9QDk1W4cw9w-3tJWmq22LpIDeXYEkiBr0sz18I-ZLek1uJDaF5S_8YfyjdUZkwJFWLy2_TE=w1227-h920-no
 
Goedemorgen,

In dit topic lees ik dat een aantal mensen een Givi Bar hebben aangeschaft die achter het windscherm gemonteerd is. Nu ben ik al even opzoek naar een oplossing voor de telefoon (als GPS). Omdat ik niet de langste ben (Net onder de 1.80) is de bar bij het stuur geen doen omdat ik dan te veel met me hoofd naar beneden moet draaien waardoor ik de weg niet meer in de gaten kan houden. Andere oplossingen paste net niet of werd koppel op koppel stukje wat A een godsvermogen zou kosten en B er niet uit ziet. Ik heb de bar denk gevonden: FB2130 maar ik zoek ook nog naar de een houder en hoesje die op de bar gemonteerd kunnen worden (universeel i.v.m. meerdere telefoons). Iemand Tips? Ook ben ik benieuwd of de bar achter de originele windscherm geplaatst kan worden of dat je een andere moet monteren. Alvast bedankt voor de reactie/tips.
 
Iemand Tips? Ook ben ik benieuwd of de bar achter de originele windscherm geplaatst kan worden of dat je een andere moet monteren. Alvast bedankt voor de reactie/tips.

De FB2130 is inderdaad de bar. Met alles wat daar bij zit, kun je hem achter het standaard en aftermarket windschermen monteren. Er zit een langere bout bij, die gaat door het windscherm, de montage voor de bar, en in de bevestiging op de motor.

Volgens mij wordt het wel snel vrij prijzig om een koppelstuk en een hoesje die er op passen te kopen. Ook denk ik niet dat er veel echte universele houders zijn. De meeste gaan toch uit van een inch maat.

Als je op zoek bent naar een oplossing puur voor navigatie, kan ik ook de laatste TomTom Rider generatie zeker aanraden. Is natuurlijk wel een compleet andere prijsklasse dan een telefoonhoesje, maar ik ben er dik tevreden mee.

Zie mijn post hier voor een foto!
 
Altijd wel een beetje dubbel, heb je net een nieuwe brommert aangeschaft, komt er een nieuw model en dat "veroudert" jouw fiets direct.
 
Als ik heel eerlijk ben: ik ben helemaal nog niet overtuigd van het nieuwe design. Misschien vind ik die neus straks in het echt mooier, maar vooralsnog vind ik het oude model beter.

Als je de ruit niet mooi vindt: ermax heeft wel een aardige ( donkere) ruit voor de tracer.
 
Zo,n ruit hebben wij er nu ook op, maar zonder opzet ruitje.
Dat bedoelde ik overigens niet met deflector, de deflector van puig zit op de kuip, werkt prima maar de ruit was voor ons te hoog.
 

Bijlagen

  • puig deflector.jpg
    puig deflector.jpg
    146,2 KB · Weergaven: 30
  • puig  ruit.jpg
    puig ruit.jpg
    53,3 KB · Weergaven: 33
  • puig  deflector.jpg
    puig deflector.jpg
    125,8 KB · Weergaven: 27
Is er een slip on optie voor de tracer 700? Vriend van me heeft een 700 en wil een nieuwe uitlaat om toch iets meer geluid te hebben.
 
De originele uitlaatdemper is 1 geheel met de bochten, dus daar kan geen slip-on op, op you tube staan een paar filmpjes van mensen die gaten in de demper boren.
Dit geeft geen mooi geluid vind ik, ik heb er een Akra onder met db killer (kan er niet uit bij de nieuwe) en die geeft een mooi geluid. Ik heb de katalysator er niet in.
 
Die gaten heb ik ook geprobeerd (Akra pas bij 1000 km beurt laten monteren i.v.m. levertijd). Mijn betere helft vond het als een brommer klinken (te hard klinkende motoren vindt ze ook niks).
Geluid met gaten wel harder maar blijft "schril".
Akra geeft m.i. een mooi donker geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan