Het MT-07 Tracer topic - deel I

De 100 km regel en Nederland heeft ook een boel verpest van de motor fun.
Dat gevoel heb ik totaal niet, ik zou op een vanvan ook lol hebben.

En met een beetje geluk wordt je nooit gesnapt voor de echt foute momentjes, zolang het geen vaste gewoonte is.

Verkopen kost denk ik sowieso meer;)


Maar nog meer leuke of leukere hobby's is altijd:t.
 
Hier ook geen last van die (onzinnige) 100km/h limiet.
De snelweg is sowieso niet het leukste stuk asfalt om te rijden. Naar het werk altijd "binnendoor" en ik heb de mazzel dat Heuvelland, Eifel en Ardennen naast de deur liggen :] .
 
Hallo tracer 700 rijders. Sinds de facelift ben ik nog meer gecharmeerd van deze motor. En heel bijzonder hoeveel positieve recensies deze fiets krijgt !

Heb al veel motoren gehad, heb nu een BMW Urban GS voor fun en een Tmax voor woonwerk. Eigenlijk is het nooit gelukt om de ideale fiets te vinden (bestaat die wel?). Of ze waren prima op de snelweg Versys 1000, KTM 1190, 1200 GS, S1000R maar vond ik ze te zwaar, te groot of ongeschikt in de bergen. Óf ze waren fantastisch op dijkjes en in de bergen, Ducati Scrambler, Ducati Hyperstrada, Urban GS maar op de snelweg er naar toe was dan weer een marteling.
Bovendien ben ik begin dit jaar op Tenerife geweest (precies daar waar de introductie van de Tracer 700 2020 was, echt een aanrader!) en heb daar weer mogen ervaren dat je niet veel vermogen nodig hebt om gi-gan-tisch veel lol te hebben :] We reden daar op een Versys 650 en GS700.

Je voelt het misschien al aankomen, ik zoek eigenlijk een fiets die op de dijkjes hier in mijn buurt en in de bergen fantastisch rijd en waar ik fatsoenlijk mee op de snelweg kan rijden zonder doodmoe aan te komen en lekker vlot mee kan komen in het verkeer. Plus de fiets moet wel een beetje 'smoelen" , niet al te hysterisch veel hoeven schakelen in de bergen (genoeg koppel hebben), zuinig zijn (niet elke 200 km weer moeten tanken), eenvoudig bagage mee kunnen nemen en een lekker geluid hebben (is immers de helft vd beleving) zonder dat men je al op 2km afstand hoort aankomen. Zou deze fiets voor mij dan een goede optie zijn?

Ik ken alle concurrenten goed en die zijn om verschillende redenen afgevallen. En natuurlijk zit het nog in de planning dat ik een (uitgebreide) proefrit ga maken maar niets is waardevoller dan info van ervaringsdeskundigen.
 
Hallo tracer 700 rijders. Sinds de facelift ben ik nog meer gecharmeerd van deze motor. En heel bijzonder hoeveel positieve recensies deze fiets krijgt !

Heb al veel motoren gehad, heb nu een BMW Urban GS voor fun en een Tmax voor woonwerk. Eigenlijk is het nooit gelukt om de ideale fiets te vinden (bestaat die wel?). Of ze waren prima op de snelweg Versys 1000, KTM 1190, 1200 GS, S1000R maar vond ik ze te zwaar, te groot of ongeschikt in de bergen. Óf ze waren fantastisch op dijkjes en in de bergen, Ducati Scrambler, Ducati Hyperstrada, Urban GS maar op de snelweg er naar toe was dan weer een marteling.
Bovendien ben ik begin dit jaar op Tenerife geweest (precies daar waar de introductie van de Tracer 700 2020 was, echt een aanrader!) en heb daar weer mogen ervaren dat je niet veel vermogen nodig hebt om gi-gan-tisch veel lol te hebben :] We reden daar op een Versys 650 en GS700.

Je voelt het misschien al aankomen, ik zoek eigenlijk een fiets die op de dijkjes hier in mijn buurt en in de bergen fantastisch rijd en waar ik fatsoenlijk mee op de snelweg kan rijden zonder doodmoe aan te komen en lekker vlot mee kan komen in het verkeer. Plus de fiets moet wel een beetje 'smoelen" , niet al te hysterisch veel hoeven schakelen in de bergen (genoeg koppel hebben), zuinig zijn (niet elke 200 km weer moeten tanken), eenvoudig bagage mee kunnen nemen en een lekker geluid hebben (is immers de helft vd beleving) zonder dat men je al op 2km afstand hoort aankomen. Zou deze fiets voor mij dan een goede optie zijn?

Ik ken alle concurrenten goed en die zijn om verschillende redenen afgevallen. En natuurlijk zit het nog in de planning dat ik een (uitgebreide) proefrit ga maken maar niets is waardevoller dan info van ervaringsdeskundigen.
Standaard geluid vind ik erg tam, qua beleving van geluid en stationaire vibraties is de v strom iets leuker, vind ik persoonlijk.( ik heb een aantal jaar met het v strom motorblok gereden op een gladius en sv650). De tracer heeft wel een wat lager gewicht, wat ik dan weer heel prettig vind.

Tankinhoud met 17 liter is natuurlijk top, koppel en bagagemogelijkheden is ook heel fijn.Ik rij wel het oude type, met het lage ruitje en dat voldoet voor mij geweldig.

Enige echt relevante nadeel zit wat mij betreft in de standaarduitlaat (en ik vind de tankdop echt idioot ontworpen, omdat ie naar je toe openklapt).
 
Hallo tracer 700 rijders. Sinds de facelift ben ik nog meer gecharmeerd van deze motor. En heel bijzonder hoeveel positieve recensies deze fiets krijgt !

Heb al veel motoren gehad, heb nu een BMW Urban GS voor fun en een Tmax voor woonwerk. Eigenlijk is het nooit gelukt om de ideale fiets te vinden (bestaat die wel?). Of ze waren prima op de snelweg Versys 1000, KTM 1190, 1200 GS, S1000R maar vond ik ze te zwaar, te groot of ongeschikt in de bergen. Óf ze waren fantastisch op dijkjes en in de bergen, Ducati Scrambler, Ducati Hyperstrada, Urban GS maar op de snelweg er naar toe was dan weer een marteling.
Bovendien ben ik begin dit jaar op Tenerife geweest (precies daar waar de introductie van de Tracer 700 2020 was, echt een aanrader!) en heb daar weer mogen ervaren dat je niet veel vermogen nodig hebt om gi-gan-tisch veel lol te hebben :] We reden daar op een Versys 650 en GS700.

Je voelt het misschien al aankomen, ik zoek eigenlijk een fiets die op de dijkjes hier in mijn buurt en in de bergen fantastisch rijd en waar ik fatsoenlijk mee op de snelweg kan rijden zonder doodmoe aan te komen en lekker vlot mee kan komen in het verkeer. Plus de fiets moet wel een beetje 'smoelen" , niet al te hysterisch veel hoeven schakelen in de bergen (genoeg koppel hebben), zuinig zijn (niet elke 200 km weer moeten tanken), eenvoudig bagage mee kunnen nemen en een lekker geluid hebben (is immers de helft vd beleving) zonder dat men je al op 2km afstand hoort aankomen. Zou deze fiets voor mij dan een goede optie zijn?

Ik ken alle concurrenten goed en die zijn om verschillende redenen afgevallen. En natuurlijk zit het nog in de planning dat ik een (uitgebreide) proefrit ga maken maar niets is waardevoller dan info van ervaringsdeskundigen.

Ik heb geen Tracer 700 maar denk er wel s over na en heb vergelijkbare eisen als jij qua motor rijden, behalve dat je geen duo gebruik noemt, wat bij mij wel een aandachtspunt is en dus wat meer eisen stelt qua porrie. Tot nu toe vind ik mijn KTM 950 SMR nog steeds het beste compromis voor mij voor sportfief en praktisch muv tankrange dan. De SM(T) was een betere keuze voor mij geweest maar die vind ik minder (niet) mooi.

Heb niet op de Tracer 700 gereden, maar wel op de T7 met hetzelfde blok. Die voldoet (ook) redelijk aan je eisen, denk ik. Een nadeel daar (weet niet hoe dat op de Tracer is) vond ik de korte 2, waardoor je vrij vaak meteen door schakelt naar 3. Verder wel erg flexibel blok en fijne fiets. Ik vond zelf de Tracer 700 in de winkel erg klein voelen, terwjl ik niet heel groot ben (1.80) - de T7 past grotere mensen wat beter, denk ik.

Je zou ook eens naar de Tracer 900 kunnen kijken - die is wat sportiever qua blok. Van die laatste hoop ik ergens dat die volgend jaar dezelfde facelift krijgt.

Geluid is altijd achteraf te fixen en af-fabriek zelden wat je wilt....
 
Dank alvast voor jullie reacties, hopelijk nog anderen iets toe te voegen?
Ik rijd altijd solo op de motor dus dat is voor mij niet iets waar ik rekening mee hoef te houden. De T7 is voor mij te hoog en té offroad. Mijn motor komt hooguit de modder tegen die een trekker op de weg heeft achter gelaten ;)
De 900 is een 3 cilinder en dat is niet mijn ding. Succes met jouw zoektocht Kire.
 
Zijn er niet veel tracer 700 rijders of zitten die niet op het forum of houden ze meer van rijden dan van delen op het forum? :)
Als de rug het toelaat ga ik morgen in ieder geval een korte proefrit maken :]Als dat positief is probeer ik hem daarna een dag uit.

Zal nog wel achterlaten hier wat het geworden is.
 
Als je het topic door leest vind je in principe alle antwoorden denk ik.
Probleemloze motor, goedkoop om te rijden.
Ietewat aan de kleine kant, wat met verlaagde voetsteunen en/of een verhoogd zadel op te lossen is.
 
Dank je motorfret. Heb al een heleboel gelezen t.a.v. deze fiets inderdaad. Zowel op dit forum als buitenlandse fora. En ook al wat duurtesten. Vaak wel over het pre facelift model. Er rijdt hier niemand op het nieuwe model op dit forum geloof ik?

Proefrijden ging niet door ivm rug. Hopelijk komende woensdag nieuwe poging.
Hoop echt dat het "gebrek aan" pks geen roet in het eten gooit en dat het blok beter presteert dan de cijfers doen vermoeden. Volgens het journaille is dat laatste het geval maar wil toch eerst zelf ervaren.
 
Er is in een van de bladen een vergelijking tussen de 2 modellen geweest (Motoplus of Moto73, meen ik). Daar kwamen niet zo veel verschillen uit, als ik het me goed herrinner. Vooral looks.
 
Er is in een van de bladen een vergelijking tussen de 2 modellen geweest (Motoplus of Moto73, meen ik). Daar kwamen niet zo veel verschillen uit, als ik het me goed herrinner. Vooral looks.

instelbare ophanging voor en achter, en betere milieuprestaties. Paar comfort aanpassingen aan zadel en windscherm
 
@Kire
Dank voor de tip van het artikel. Heb het gelezen. Er zijn inderdaad niet enorm veel wijzigingen maar precies net wel op de punten die ik belangrijk vind. Dus als het de Tracer 700 wordt, dan sowieso het nieuwe model.
 
Ik ben net terug van 3400km in 7 dagen door de Oostenrijkse/Zwitserse/Italiaanse Alpen en een stukje Dolomieten op de Tracer 700. Heb wel last van mijn kont, maar dat had ik op een 1190 Adventure ook met minder km's.

Tis een superleuk fietsje, zeker als je een beetje aanpassingen pleegt. Die van mij heeft hyperpro vering, een power commander en een DNA-Airbox. Zelfs met de standaard uitlaat maakt ie nu voor de berijder een leuk geluid, en niemand in rustige dorpjes heeft er last van!

Standaard reed ik bijna 400km op een tank, met de andere mapping kom ik tot ca 380km in de bergen en 350km op de autobahn.
 
Verslagje:
Wat een héérlijk blok zeg. Altijd voldoende trekkracht, echt in elke versnelling. Afknijpen geen probleem. Rotonde in zijn 4, prima. Kunt heerlijk vol op het gas bochten uit komen. Trekt meer dan voldoende snel op. Enorm verschil met het 650 blok van de Versys bijvoorbeeld.
Sturen doet ie fantastisch, precies ook zoals ik het lekker vind
Super licht, ook aan de hand manoeuvreren gaat heel makkelijk, lekker compact
Schakelen gaat heel licht, remmen is nog wel even wennen. Grijpt wat later aan dan ik gewend ben.
Looks van de 2020 bevallen mij heel erg.
Voldoende mogelijkheden om de fiets aan te kleden zoals je wilt.
Windscherm, in hoogste stand te onrustig om helm, in laagste stand beviel het beste.

Eigenlijk maar 1 echt nadeel. Zadel is niet zozeer te zacht of te hard, als wel ik kan niet genoeg verzitten (terwijl ik toch maar 1.79 ben). Ik zit al heel snel met mijn rug tegen de rand voor de bijrijder aan. Ik zou ietsje meer (naar achteren) willen verzitten. Ik zit anders constant op dezelfde manier/in dezelfde houding waardoor ik teveel last van stuitje en onderrug krijg. Heb hierdoor al 3 fietsen weggedaan destijds. Comfortzadel biedt waarschijnlijk geen oplossing? Iemand een ander idee? Er zullen hier immers vast mensen zijn die langer zijn dan ik en hoe hebben jullie dit opgelost?

Ga nog wel de fiets een dag huren om een toer maken om te zien of het gewenning is of (helaas) een onoverkomelijk probleem.
 
@Surferboy
leuk om te lezen dat jij ook van een grotere fiets (letterlijk + pk's) af komt en de Tracer 700 toch goed bevalt. Mooie trip heb je ook achter de rug!
Welk model heb je?

De 1190 was jammergenoeg van mijn vader, die had ik enkel voor de Alpen trip toen mee.

Maar qua sturen is de Tracer veel agieler, zeker krappe passen als de Mortirolo of Croce Domini blinkt ie uit in hoe simpel de meest krappe haarspelden gaan.

Ik ben ook 1.79 en snap wel enigzins wat je bedoelt, ik zit nu vooral helemaal vooraan tegen de tank. Medereiziger heeft een Tracer900 met een custom-made zadel. Die heeft nog nooit geklaagd!

Ik heb het oude model, zoals gezegd met wat tweaks. Zeker de hyperpro set heeft hem in lange bochten en op slecht asfalt (Gavia) heel veel goeds gedaan!
 
Heeft iemand hier toevallig de givi tn 2130 valbeugel op het oude type ?

Zo ja, is het misschien mogelijk een foto van de montagepunten aan de linkerzijde van de motor te plaatsen?

Dit is de rechterkant, maar het gaat mij dus om de andere zijde van de motor:

Screenshot_20200917-082520.jpg
 
Heeft iemand hier toevallig de givi tn 2130 valbeugel op het oude type ?

Zo ja, is het misschien mogelijk een foto van de montagepunten aan de linkerzijde van de motor te plaatsen?

Dit is de rechterkant, maar het gaat mij dus om de andere zijde van de motor:

Ja die heb ik, geen plaatje bij de hand, maar het zit aan beide zijde hetzelfde gemonteerd
Aan het motorblok is het dezelfde bevestiging als je ziet op jouw foto
en achter zitten er twee beugeltjes bij de bout van de schokbreker
 
Ja die heb ik, geen plaatje bij de hand, maar het zit aan beide zijde hetzelfde gemonteerd
Aan het motorblok is het dezelfde bevestiging als je ziet op jouw foto
en achter zitten er twee beugeltjes bij de bout van de schokbreker
top, dank je wel, de tekening is nog beter. ik wil hem mogelijk combineren met een onderdeel van een andere leverancier, daar had ik de tekening voor nodig .👍
 
Dank voor de tip vh zadel aanpassen. Heb gelijk een gespecialiseerd bedrijfje gemaild. Hij is bekend met het Tracer 700 zadel en hij heeft er al een aantal aangepast. Dus dat zou geen showstopper meer hoeven zijn.
 
Het standaard zadel zit bij mij na 1/2 uurtje sturenal belabbert. Het knelt mijn benen en zitvlak af. Na 1,5 uur rijden moet ik echt afstappen. Ik ben +/-1.80m.
Welke leveranciers zijn er? Ik heb het liefst een nieuw zadel, zodat ik het originele achter de hand houd.

En hoe zitten die aangepaste zadels dan? Zijn er mensen die vergelijken kunnen?
Iemand ervaring met een Bagster zadel?
 
Nieuw zadel is vaak lastig. Meesten hebben je huidige zadel nodig. Bagster heeft een voorbeeld van de Tracer 700 op hun site. Zij kunnen ook tegen meerprijs een zadel maken zonder dat je je oude inlevert. Bent je zadel bij Bagster wel wekenlang kwijt.

Motorzadels.nl en rayz.nl zijn wat mij betreft betere opties. Die laatste is zelf motorrijder en heeft héél veel voorbeeldfotos staan op de site. Lijkt het ook nog veel meer op maat te kunnen maken dan Bagster doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan