Het MT-07 Tracer topic - deel I

Sinds vorig jaar heb ik ook een Tracer. Hiervoor had ik een Suzuki GSX650F. Ik was een beetje klaar met het hoge gewicht, en dan is de Tracer een verademing. Wat een leuke speelmotor!
Voor mij is de keuze wat beperkt omdat ik vrij klein ben. Ik heb hoge laarzen, de Tracer is 4 cm verlaagd en ik laat het zadel ook nog wat verlagen (en opleuken).
Ik denk nog over led-verlichting.
Heel raar, dit voorjaar zag ik dat het glas van mijn dashboard vol haarscheurtjes zit. Een gevolg van extreme hitte vorig jaar?
Is dit te vervangen of moet dan de hele unit te vervangen?
 
IK heb deze Lampen voor de Tracer en er zijn meerdere mogelijkheden voor bevestiging. Standaard zitten er beugeltjes bij waarmee je ze op veel plekken kan monteren, ook aan de voorvork volgens mij (vind ik alleen zelf niet mooi), ook heb ik er eens eentje gezien met een speciale beugel voor onder de gewone verlichting, daar heb ik nu even geen link voor.
Bedankt voor de tip! Ik ga even rondkijken op de website :t
 
Strangely enough werkt geen enkele link hiervan bij mij, terwijl ik notabene de advertentie wel kan zien hier op het forum... Laten we het maar houden op een plaatselijk probleempje... Ik ga er eens naar kijken, thx!
 
IMG_20211020_102226.jpg


Morgen haal ik hem op bij Motoport Wormerveer. Juni 2021 model, 2K op de teller. Ik lurk al een tijdje mee in dit topic en wil graag van de gelegenheid gebruik maken om iedereen te bedanken voor jullie informatie.
 
Vandaag nieuwe bobbins, spiegelsteelverlengers en een aansluitkabel voor de Optimate 4 gemonteerd. Een set LED koplampen plaatsen ging niet door. Een van de lampionnen die Ome Ali stuurde was compleet gebroken gedurende de reis over de Zijderoute...
 

Bijlagen

  • LED-headlight_DS.jpg
    LED-headlight_DS.jpg
    324,1 KB · Weergaven: 11
Een van de lampionnen die Ome Ali stuurde was compleet gebroken gedurende de reis over de Zijderoute...
De lampen op de foto zijn m.i. niet geschikt als hoofdverlichting (ik zie ze op ALI als "automotive led fog lamp").
Met 1200 luimen ga je niet veel zien en door het grote oppervlak van de led's zal er waarschijnlijk veel strooilicht ontstaan.
Je kunt het niet gebroken exemplaar natuurlijk in een van de units plaatsen om te kijken wat het resultaat is.
 
Henk dank voor je signaal. Ik heb inmiddels andere pitten besteld en voor nu "klassieke" H7-pitten er in gezet die meer opbrengst beloven. In de garage effies uitgeprobeerd en het lijkt idd op meeropbrengst. Ach, ik rij bijna altijd overdag, dus topprioriteit heeft het allemaal niet.
 
Vandaag van Ome Ali via de Zijderoute en zonder inklaringskosten nieuwe stuureinden + ingebouwde gashendel "cruise control" ontvangen. Vanavond even monteren en uitproberen...
UPDATE: ik kom er achter dat de busjes in de stuureinden van mijn Tracer700 schroefdraad voor een M8 bout hebben. De boutjes voor de ontvangen stuureinden zijn M6. Dus dat wordt "nabewerken" of te wel opboren en de stuureinden met M8 RVS bouten bevestigen.
Wordt vervolgd...

stuureinden Ome Ali_DS.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd, laat even weten hoe dit gaat, klinkt best interessant, vooral het 'cruise control' is iets wat me wel aanspreekt.
 
Weet iemand hier misschien of er ergens een nieuw model tracer 7 in rood in een showroom staat? Wil hem wel 's in het echt zien in rood.
 
Ben benieuwd, laat even weten hoe dit gaat, klinkt best interessant, vooral het 'cruise control' is iets wat me wel aanspreekt.
Nou, de eerste poging is mislukt. Eerst zelf met een verticaal ingespannen boormachine geprobeerd het gat voor het verzinken van de kop inbusbout op te ruimen naar 13mm. Ging niet, het RVS-materiaal is kogelhard. Nog een poging gewaagd bij een kennis met een kolomboormachine. Nix, nada, terwijl de 13mm staatboor best wel scherp is.
Volgende stap is een andere kennis (metaalbewerker) te benaderen om dit klusje m.b.v. een draaibank te klaren. Dus nog effies geduld...
 
Nou, de eerste poging is mislukt. Eerst zelf met een verticaal ingespannen boormachine geprobeerd het gat voor het verzinken van de kop inbusbout op te ruimen naar 13mm. Ging niet, het RVS-materiaal is kogelhard. Nog een poging gewaagd bij een kennis met een kolomboormachine. Nix, nada, terwijl de 13mm staatboor best wel scherp is.
Volgende stap is een andere kennis (metaalbewerker) te benaderen om dit klusje m.b.v. een draaibank te klaren. Dus nog effies geduld...
hmmmm dat klinkt niet als iets wat ik dan zelf ga doen... aangezien ik geen kennissen heb die metaal bewerker zijn... Maar er zal ook vast wel iets te vinden zijn wat wel direct past. Ach ja, ideeën / verbeteringen genoeg die nog aangebracht kunnen worden. Ik twijfel bv ook nog steeds over een andere ruit... maar hoe moet je nu weten of een andere ruit positief uit gaat pakken...
 
Weet iemand hier misschien of er ergens een nieuw model tracer 7 in rood in een showroom staat? Wil hem wel 's in het echt zien in rood.
Ik geloof dat motoport goes er een heeft staan. Gelukkig kom je niet uit Groningen:+


ik zou wel even bellen van te voren
 
Van de website:
Ook heeft MDI de exclusieve service dat er proefgereden kan worden met opzetruitjes, maar ook met veel motorspecifieke vervangingsruiten. Hoe dit werkt kunt u lezen onder het kopje "Ruiten Testen" in de navigatiebalk. Neem contact op met ons om te informeren naar de beschikbaarheid van proefruiten voor uw motor.

+zelf ervaring mee in het verleden
 
Van de website:
Ook heeft MDI de exclusieve service dat er proefgereden kan worden met opzetruitjes, maar ook met veel motorspecifieke vervangingsruiten. Hoe dit werkt kunt u lezen onder het kopje "Ruiten Testen" in de navigatiebalk. Neem contact op met ons om te informeren naar de beschikbaarheid van proefruiten voor uw motor.

+zelf ervaring mee in het verleden
Tja suf als ik ben... of je kijkt op de website, ik had er niet aan gedacht |(

Proefrijden met verhoogde ruiten is mogelijk op:

Donderdag 09:00 t/m 12:30 – 13:00 t/m 16:00
Vrijdag 09:00 t/m 12:30 – 13:00 t/m 16:00
Zaterdag 09:00 t/m 12:30 – 13:00 t/m 15:00

Goede tip in elk geval :-) misschien dat ik het eens ga inplannen op een zaterdag dan... dan maar wel eerst eens zorgen dat ik een navi ofzo op de motor krijg want in rechte lijn over de snelweg ernaar toe begin ik niet aan, maar een mooie route ervan maken die dag is natuurlijk wel een leuke optie....
 
Volgende week komt mijn verhoogde ruit binnen van GIVI. Ik hoop wel dat het effect zal hebben :+

Een toekomstig project zal het vervangen van het uitlaatsysteem. Het geluid wat er nu uitkomt is niet zo spannend }) Hebben jullie er een andere uitlaat onder gedaan en zo ja, welke?
 
Volgende week komt mijn verhoogde ruit binnen van GIVI. Ik hoop wel dat het effect zal hebben :+

Een toekomstig project zal het vervangen van het uitlaatsysteem. Het geluid wat er nu uitkomt is niet zo spannend }) Hebben jullie er een andere uitlaat onder gedaan en zo ja, welke?
Laat eens weten wat je van die ruit vind.. wat je ervaring ermee is.... liefst ook even met je eigen lengte erbij ;-) Ik ben 1.9mtr, maar ik schijn een nogal lange romp te hebben..

Tja geluid is zeker niet spannend, maar ik stap zelf van een VTR SP1 met 2Brother titanium open uitlaten af... dus wat ik ook rijd daarna, geluid valt me bijna altijd wel tegen... :+ de rust bevalt me juist ook wel denk ik.

Ik weet dat er hier een aantal zijn die wel een ander systeem hebben... persoonlijk vind ik de systemen erg prijzig, voor slechts een lichtelijk ander geluid en wellicht een pk-tje meer.... de VTR liep gewoon onrustig met de stock uitlaten in de lage toeren, die werd daadwerkelijk veel prettiger om te rijden met de open uitlaten en daar konden makkelijk slip-on's op... volgens mij wordt hier nagenoeg altijd het hele systeem vervangen om het echt te merken?
 
Ik zal zeker m’n ervaringen hier delen in dit topic :Y Wat ik nu ervaar met het originele ruitje (hoogste stand) is dat er best wel veel kracht op m’n helm en schouders komt te staan. Als het dan ook nog hard waait, tegenwind en 130km dan heb ik het idee dat m’n helm eraf vliegt8)7 Ik ben trouwens 1,77 meter met normale verhoudingen romp/benen :)

De uitlaatsystemen vind ik ook erg prijzig. En volgens mij moet ook het gehele systeem vervangen worden en kan je niet alleen een slip-on uitlaat erop doen? Het kalme geluid heeft wel weer voordelen voor de buren ‘s ochtends vroeg ;) Elk nadeel heeft dus weer een voordeel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan