Het MT-07 Tracer topic - deel I

Heeft iemand hier de r6 gasbuis op z'n tracer gemonteerd? Ik loop tegen een probleem aan dat de "trottle slack" niet voldoende kan aanpassen. Ik zit nu op de max. Bij het stuur volledig naar rechts komt gasbuis niet automatisch terug. Stuur in middenstand en links wel komt de gasbuis wel terug.

IMG_20211106_191743.jpg
IMG_20211106_191755.jpg
 
ik kwam precies uit met de speling.
Heb onder en boven nog een paar omwentelingen kunnen maken en bij stuur volledig rechts komt hij nu wel terug. Wel wat langzamer dan stuur in het midden en links maar ik ga morgen even rijden om te kijken of het ermee door kan.

Hebben jullie die grip nog vastgelijmd?
 
Verleden weekeinde maakte ik een mooie toertocht. Ergens in een klein dorpje had Blue dorst en gelukkig was er een -onbemand- tankstationnetje. Helaas was de keuze beperkt tussen Diesel en E10. Vanaf daar naar huis gereden en dus had Blue dit sap nog in de tank.

Vrijdagmiddag plots wat tijd over, de temperatuur dreigt omlaag te gaan en de enthousiaste zoutstrooiers staan alweer te trappelen om het roestmonster te voeden. Omdat ik de komende week weinig plannen heb om te rijden besloot ik om een nieuw tochtje te gaan rijden om de E10 te kunnen vervangen door E5. Deze is beter bestand tegen het wat langer wegzetten van den motorfiets.

Maar....jongejonge wat is die Tracer zuinig!

Ik vertrok met een zonnetje, maar het begon wat te miezeren. Geen probleem want ik heb een goed pak. Alleen de zomerhandschoenen werden iets te fris. Rondom de Loosdrechterplassen, linksom de Vinkeveense plassen, andersom de Loosdrechter ennnnn..... slechts één blokje van de benzinevoorraad weggereden...

Ik gaf het op.. huiswaarts en de handen opgewarmd aan een kop soep.
 
Laat eens weten wat je van die ruit vind.. wat je ervaring ermee is.... liefst ook even met je eigen lengte erbij ;-) Ik ben 1.9mtr, maar ik schijn een nogal lange romp te hebben.

Vandaag is m’n nieuwe GIVI ruit binnen gekomen! De montage was zeer eenvoudig gelukkig. Daarna heb ik het meteen uitgetest natuurlijk en de eerste indruk is al goed. De grote druk op mijn schouders en hoofd lijkt nu weg te zijn maar ik moet het nog op de snelweg uittesten om het goed uit te proberen :Y

A932BF6A-F4D8-4E6D-B93E-3B5B2E564668.jpeg
 
Vandaag is m’n nieuwe GIVI ruit binnen gekomen! De montage was zeer eenvoudig gelukkig. Daarna heb ik het meteen uitgetest natuurlijk en de eerste indruk is al goed. De grote druk op mijn schouders en hoofd lijkt nu weg te zijn maar ik moet het nog op de snelweg uittesten om het goed uit te proberen :Y

Bekijk bijlage 1693836
Welke ruit is dit precies? Heb je een URL voor me? Ik denk dat ik sowieso eerst eens naar andere kappen ga kijken...
 
Goedemiddag allen, iemand behoefte zich zelf (of een ander) een sint of kerstkado te gunnen? Heb een origineel Yamaha touring windscherm in de aanbieding. Model 2020. Nieuwprijs +/- 167 euro. Prijs komen we wel uit. Interesse? Stuur gerust een pb.
 
Oh vergeet nog te zeggen, zelfde geldt voor de SW motech Blaze zadeltassen. 2x gebruikt. Aanschaf was 337,- maar ook hier komen we wel uit de prijs. Deze kunnen bij mijn weten ook op het 1e model Tracer 700.
 
Ik heb vanwege mijn fantastisch lange benen (not...🤣) mijn zadel laten verlagen.
En als je dan toch bezig bent, laat je gem natuulijk meteen pimpen.
Gisteren opgehaald. En heel blij mee!
 

Bijlagen

  • 20211112_134950.jpg
    20211112_134950.jpg
    476,4 KB · Weergaven: 24
  • 20211112_135508.jpg
    20211112_135508.jpg
    405,5 KB · Weergaven: 23
Ik heb vanwege mijn fantastisch lange benen (not...🤣) mijn zadel laten verlagen.
En als je dan toch bezig bent, laat je gem natuulijk meteen pimpen.
Gisteren opgehaald. En heel blij mee!
Mooi geworden , Lady_Di....👍

Hoeveel scheelt het en hoe is het met je comfort?
 
Vandaag het voorspatbord met verlenger teruggeplaatst. Meteen ook de kunststof beugel t.b.v. remleiding en ABS-kabeltje bovenop het spatbord vastgezet met een vulringetje en parker zodat het zwarte beugeltje weer strak op het spatbord zit. Ik kwam er wel achter dat de spatbordverlenger in de basis wit kunststof is dat zwart is gespoten. Kleine beschadigingen (waar het witte basismateriaal doorheen kwam) met een zwarte viltstift bijgewerkt.
Bijgaand ook een fotootje van de metalen pijpjes koelsysteem aan de rechterkant. De afwerklaag is erg kwetsbaar. Ik ga met kachelpoets proberen de pijpjes weer netjes zwart te krijgen.
 

Bijlagen

  • pijpjes koelsysteem_DS.jpg
    pijpjes koelsysteem_DS.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 22
  • fenda extenda_DS.jpg
    fenda extenda_DS.jpg
    117,3 KB · Weergaven: 21
Ik heb vanwege mijn fantastisch lange benen (not...🤣) mijn zadel laten verlagen.
En als je dan toch bezig bent, laat je gem natuulijk meteen pimpen.
Gisteren opgehaald. En heel blij mee!
Mooi zadel :} in theorie zou het dus ook hoger kunnen ipv lager... :+

Ik blijf niet zo tevreden zijn in het dagelijkse rijden merk ik... lastig op en afstappen, maar als ik zit blijf ik de motor klein vinden... begin zo langzaam aan het gevoel te krijgen, dat ik toch op een te kleine motor ben gestapt...

Misschien komt het ook wel door de topkoffer ... maar juist die heb ik er extra op laten zetten omdat ik een plekje voor mijn helm wilde hebben.... veel om over na te denken... zie nu regelmatig op mijn werk (die ene keer per week dat ik er mag komen) ook een rood grijze tracer 900 staan en dan heb ik het gevoel dat die toch iets groter is als ik er bij sta... en soms denk ik weer stiekem aan de Honda NC750x waar ik eigenlijk naar ging kijken, maar die afviel omdat mijn vrouw niet achterop kon zitten... tot op heden heeft ze echter ook nog niet op de Tracer achterop gezeten (behalve in de showroom) |( twijfels...

Ik vind de Tracer een heel mooie fiets en het rijd ook fijn, vooral de uitvoering zoals ik hem nu heb, maar ik merk dat de dagelijkse irritaties er zijn, die ik absoluut niet wil hebben.... zoals het op -en afstappen en het gevoel dat de fiets net te klein is, het wind geruis wat extreem lijkt...

Ik moet er maar eens goed over nadenken en begin volgend jaar maar eens een knoop doorhakken of dit mijn fiets blijft en ik de irritatiepunten aanpak... of dat ik toch naar iets anders moet kijken (misschien nog maar eens proefrijden en dan specifiek op de irritaties letten).
 
Wat vervelend dat je zoveel twijfelt en veel irritatiepunten ervaart, niet iets wat je wil met een nieuwe motor :/
Hoewel er altijd wel punten zijn die je anders wilt zien met een nieuwe motor en die je kan wijzigen, maar het gevoel dat de motor te klein is kan je niet zo makkelijk weg halen.

Kan je de tracer nog verhogen of staat het al in de hoogste stand? Of anders je koffers eraf halen en kijken hoe dit bevalt?
En anders is het toch aan te raden om wat proefritten te maken op de 900, de Honda NC750 en misschien nog een andere motor om te kijken wat je nu echt goed past. Wie weet stap je na die proefritten toch met een positief gevoel weer op jouw Tracer, als dat niet zo is dan moet je toch rond gaan kijken voor een andere…
 
Terug
Bovenaan Onderaan