Julius Alexander
MF'er
- 26 nov 2020
- 191
- 80
een logische opvolger is de tracer 900 maar daarna misschien de FJR
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben 1,78 en ik vond de afstand zadel voetsteunen al klein. Mijn zadel is een paar cm verhoogd, en kan nog steeds met beide voeten prima aan de grond.Goeie berichten. De 'verlaging' is er nog niet af, door privé drukte en wisseling van baan heb ik de motor de laatste weken helemaal links laten liggen. Ik moet nog uitzoeken hoe ze zogenaamd verlaagd is en of het veel uitmaakt als daar wat aan verandert wordt.
Maar het gevoel dat de Tracer klein is, wordt dus wel gedeeld... ik ben overigens 1.90mtr... de VTR voelde ook altijd klein, maar doordat die motor je zo bij les laat zijn, is dat nooit een issue geweest. Ik geef ook wel toe dat ik naarmate ik ouder wordt, ook wat strammer wordt en dus ook eerder bepaalde ongemakken voel op de motor.
Zo'n FJR lijkt me ideaal voor lange afstanden idd, maar dat is me nu echt te groot / lomp...
Dat zal toch niet met al dat kunststof? Goed (en duur) spul dat ACF...Acf50 behandeling gedaan vandaag aangezien op sommige plekken lichte oxidatie optrad.
Jee.. nu al oxidatie? Welke plekken vooral? Overigens heb ik nog nooit van ACF50 gehoord....Acf50 behandeling gedaan vandaag aangezien op sommige plekken lichte oxidatie optrad.
Bekijk bijlage 1719520
O.a. de koppen van de (inbus)bouten, eindstukken van remslangen, groenachtig verzinkte koppelstukken en leidingen van het remsysteem/voetrempomp. Na het wassen van d emotor blaas ik met een simpele compressor naden, kieren, busjes remschijven en kopjes van de inbusboutjes droog. Na het droog aflappen en zonodig in de was zetten en uitwrijven, spuit ik WD40 in een klein blikje en smeer ik met een penseeltje de genoemde verzinkte metalen delen in met WD40. Als je gaat spuiten, dan neem je ongewild teveel van omliggende delen mee. Tot slot spuit ik voorzichting WD40 op een doekje, stukje poetsrol en wrijf ik de binnenpoten voorvork (ook tussen de kroonplaten in de kuip) in en spuit ik een beetje WD40 om de keringen. Vervolgens veer ik de voorvork een paar keer in.@julius, kun je aangeven waar de oxidatie optreedt?knip... Waar kunnen we meer op letten?
Precies waar Ulympos aangeeft. Ook de ring die op het tandwiel achter zit. Beetje witte roest heb ik voornamelijk last van. Dat is hopelijk nu ingedamd door die acf50 behandeling.@julius, kun je aangeven waar de oxidatie optreedt?
Blue wordt zeer regelmatig voorzien van siliconenspray of anti corrosie spray. Ondanks de lage leeftijd is bv de valbeugelset al onder garantie vervangen vanwege redelijk grove roestvorming en nu dus weer nieuw. Momenteel heb ik alle oxidatie weg weten te houden behalve op de wielmoer van het achterwiel en ik vermoed dat de steeltjes van de spiegels onder de afdekking roestvorming heeft.
Waar kunnen we meer op letten?
Ja, die ring bij het kettingwiel achter is bij mij ook aangetast. Ik vermoed door reinigen met hogedrukreiniger in een wasbox. Functioneel niet erg, maar voor mij wat ontsierend. Als het wat warmer wordt, zal ik proberen die ring wat op te knappen.Precies waar Ulympos aangeeft. Ook de ring die op het tandwiel achter zit. Beetje witte roest heb ik voornamelijk last van. Dat is hopelijk nu ingedamd door die acf50 behandeling.
Voorkomen dat je ketting klem komt tussen je wiel en achterbrug als hij eraf loopt.Wat is de functie?