Het MT-07 Tracer topic - deel I

Dus jij hebt alle originele achtervering ook nog, of heb je die niet vervangen?
De schokbreker heb ik vandaag geplaatst, dus het origineel is er nu onderuit ja. Stuur maar PM als je daar interesse in hebt.
Aangezien ik dus een hyperpro set blijk te hebben (verlaging)... die ik er persoonlijk liever af wil hebben... maar mijn budget is wel enigzins op momenteel voor de motor, dus rijd ik hier nog mee door nu...

Bevalt de R6 gashendel? Dat is een mod die ik eventueel nog graag wil, vind de slag nu veel te lang voor gasgeven.
Yes dat bevalt heel goed, want de slag van het origineel ………
En wat haalt je ECU flash uit? Meer vermogen, loopt hij beter over het geheel? Tell us.
circa 8-10% koppelwinst in de onderste 7000 toeren, dus heel bruikbaar. pk winst is nihil en ook niet interessant.
Mijn mods zijn vooral van praktische aard omdat het meer een daily driver is, waar ik af en toe een plezier rit op maak. Die van mij is al bij mij afgeleverd met: yamaha handvatverwarming, comfort zadel, crashbeugel + valdoppen, zijkoffers. Optisch zit dit er nog op (al toen ik hem kocht):


Zelf heb ik alleen toegevoegd nog:

Topkoffer givi (kleinere model), led verstralers + beugels (die had ik er al bij), stroomvoorziening voor) en sinds gister een iets groter standaard voetje (zie hieronder) + ruit verhoging (zie paar berichten terug) en verder heb ik dus de middenbok verwijdert.
Nice toch! die was ik idd nog vergeten, heb er ook een radiateurbeschermer op zitten.
 
Ik kreeg die r6 hendel er wel op maar gas sloot niet automatisch meer bij volledige draai dus vanwege veiligheidsredenen heb ik hem er weer afgehaald. Tracer 2021 model... Gasstelschroef bij motor was volledig benut.
 
Ik kreeg die r6 hendel er wel op maar gas sloot niet automatisch meer bij volledige draai dus vanwege veiligheidsredenen heb ik hem er weer afgehaald. Tracer 2021 model... Gasstelschroef bij motor was volledig benut.
Bij mijn 2016 ging het net. Misschien omdat de 2021 een breder stuur heeft, dat je net een beetje kabel tekort komt🤷🏻‍♂️
 
Ik zit eraan te denken om het middenstuk van de tank te (laten) wrappen omdat ik het niet mooi vind/vlekkerig is. Heeft iemand dit al ooit gedaan?
1656052603251.png
 
Dat grijs/zwarte bedoel je? valt me wel op dat het gevoelig is... maar is wrappen niet lastig denk je? Ik blijf er in elk geval van af, alleen op de vtr en cd CBR en vfr had ik altijd een soort tankprotector pad zitten daar die je ook zo weer kan vervangen, maar dit is allemaal een soort plastic natuurlijk...
 
middenstuk van de tank te (laten) wrappen omdat ik het niet mooi vind/vlekkerig is.
Denk dat je met wrappen hetzelfde weer krijgt, zal weer dof vlekkerig worden. Waarschijnlijk schuurt op die plek je kleding ertegen aan? Ik zou er niks aan doen, hooguit een passende tank protector.
 
Het gaat vooral om het stuk bovenop de tank, niet bij mijn zadel dus een "standaard" protector lukt niet, maar vrees inderdaad ook dat wrappen niet lukt en ik maar aan het patina moet wennen :)

Het stof is er vandaag wel afgespoeld -O-, de LandCruiser voor mij kreeg een golf over zijn dak omdat de weg blank stond.....
Het voordeel van boerenprotesten was wel dat ik verplicht de snelweg moest mijden *O*
 
Na 10k maar eens het tandwiel voor schoongemaakt. Jeetje wat een opgehoopte drek zat daar verstopt zeg. Voortaan maar even om de 5k doen.
 

Bijlagen

  • IMG_20220629_162717.jpg
    IMG_20220629_162717.jpg
    254,9 KB · Weergaven: 44
Kwam er gisteren achter dat de dealer bij de 10k beurt de banden op 36 PSI voor en 40 PSI achter heeft opgepompt. In handleiding staat 33 en 36. Weet iemand waarom?
 
Gisteren na 19:00 uur lekker een avondrit gemaakt van zo'n 133km. Het was heerlijk rustig op de weggetjes. Veel hazen in de kort geschoren weilanden gezien. En in de Wieringermeer ook weer eens een patrijs in de berm. Zie je niet zo veel meer. Het werd op den duur toch wat fris met m'n zomerhandschoentjes en motorjeans. Ik was om 21:45 uur weer thuis.
Vandaag heb ik toch maar weer het verstelbare kuipruitspoilertje verwijderd. Voor de herrie maakt het geen verschil. Omhoog, steiler gezet, minder steil gezet, de kuipruit met spoiler zelf omhoog en omlaag. Pffff... Ik wil nog proberen de hogere Puig kuipruit steiler te zetten middels rubberen vulbusjes tussen de (langere) bovenste kuipruitboutjes. Maar die busjes moet ik eerst nog zien te versieren en evenzo de twee langere boutjes.
 
Vandaag een dagje vrij, dus doorwaaipak aan en een rondje Zeeuws Vlaanderen gedaan. Dikke 300km, zolang je blijft rijden gaat het prima, maar kom je stil te staan wordt het snel onaangenaam warm.
20220718_124109.jpg
 
Wat voor tanktas heb jij erop zitten Nampus?

Iedereen is lekker aan het genieten van hun tracer zo te zien :] Die van mij krijgt een kleine onderhoudsbeurt en nieuwe banden volgende week, en dat laatste is hard nodig 🙈
 
Vandaag een dagje vrij, dus doorwaaipak aan en een rondje Zeeuws Vlaanderen gedaan. Dikke 300km, zolang je blijft rijden gaat het prima, maar kom je stil te staan wordt het snel onaangenaam warm.
Nampus, als ik jouw bijbehorende foto bekijk, denk ik of een navigatietoestel of smartphone achter je kuipruitje te zien. Als dat zo is, hoe heb je e.e.a. bevestigd? Wil je een detailfoto van de montage/bevestiging plaatsen?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan