Het MT-07 Tracer topic - deel I

Toch even nagekeken in het manual, de max belading is 180 kg
1A4617A1-727F-48FC-B187-3B8B1CEAB1D3.jpeg
 
Netjes man! Ga je van genieten!

Ga je met zout op de wegen rijden?
Nee, ik denk dat ik hem thuis laat afleveren. Maar dat duurt nog even. Hij staat nu nog bij de importeur. Dan moet die eerst naar de dealer, klaargemaakt worden en dan kan die hier heen komen. Ik schat dat we dan in de derde week februari zitten. Mocht het dan slecht weer zijn komen ze hem thuis brengen.

Grtzz Look.
 
Ja netjes.

Zou hem voor het winterseizoen zeker een anti roest coating geven. Bepaalde onderdelen oxideren vrij snel. Bij mij helaas gebeurt. Gelukkig zijn het kleine onderdelen en valt het mee.
 
Jep, over beschermen gesproken. Ik ben nog op zoek naar een radiator guard. Zijn hier nog mensen met tips? Ik ben deze tegen gekomen

9BC6791A-19EF-4E48-9C13-3F2F2DB32135.jpeg
Vind ik wel een mooi ding.

Grtzz Look.
 
Ik heb er geen een dus kan je daarbij niet helpen... Heb wel verlengde spatborden voor en achter. Dat is wel aan te raden. Pyramid plastics in UK.
 
Ik heb er geen een dus kan je daarbij niet helpen... Heb wel verlengde spatborden voor en achter. Dat is wel aan te raden. Pyramid plastics in UK.
Ja, ik zag ze voorbij komen. Vooral achter lijkt me niet verkeerd. Dat is origineel maar een kort stukje. Zal d’r eens op googelen. 8-)

Grtzz Look.
 
Je zou dit spatbord kunnen monteren...

image.jpg

Alle gekkigheid op een stokje, maar ik heb achter de standaard hugger verlengd. Het scheelt wel wat vervuiling van het spatwater, maar om te zeggen dat het reuze helpt... De boel achter rondom het wiel wordt evengoed smerig door - ik vermoed - onderdruk van de rijwind. Niettemin, alle beetjes helpen.
De spatbordverlenger voorwiel scheelt wel en beschermt het motorblok aardig tegen spatwater.
 
Je zou dit spatbord kunnen monteren...

image.jpg

Alle gekkigheid op een stokje, maar ik heb achter de standaard hugger verlengd. Het scheelt wel wat vervuiling van het spatwater, maar om te zeggen dat het reuze helpt... De boel achter rondom het wiel wordt evengoed smerig door - ik vermoed - onderdruk van de rijwind. Niettemin, alle beetjes helpen.
De spatbordverlenger voorwiel scheelt wel en beschermt het motorblok aardig tegen spatwater.
Ha ha. Ja, als je niet wil dat hij vies wordt moet je er niet op rijden. Gewoon gebruiken en regelmatig schoonmaken zorgt er voor dat je er lang plezier van blijft houden. Zo kan je veel km-ters maken en gelijk je fiets in goede conditie houden.

b.t.w. Heb jij wel een een radiator beschermer geplaatst.

Grtzz Look.
 
20k km beurt is aanstaande. Offerte opgevraagd bij garage in Amsterdam. Er wordt €420 aangegeven. Dit lijkt mij nogal veel?
Julius, ik ben vergeten 'waar je huis woont'... Als dat redelijk in de omgeving van Alkmaar is, zou je Edwin Ott Motoren in Uitgeest of Motor Service Alkmaar in... kunnen bellen. Edwin Ott en zoon Alex ken ik. Zij hebben veel kennis en ervaring (zijn ook in de racewereld bekend). MSA in Alkmaar krijgt hééél goede reviews. Ik ben bezig om een YSS achterschokbreker bij dit bedrijf te bestellen.
 
Gisteravond onderstaande doppen voor de vorkpoten besteld. Hiermee kun je enigszins de voorspaning van de vorkveren variëren. Voordat ik de doppen monteer, ga ik de voorvorkolie verversen. Wil nog uitzoeken of met een ander merk olie (i.p.v. Yamaha 10W) nog iets te verbeteren valt. Ik zit te denken aan iets dunnere olie zodat de voorvork soepeler veert en voor het geval een straffere vering gewenst is, dan zou ik de voorspanning met de nieuwe doppen kunnen opschroeven. Is dat een goede gedachtegang?
Maar wat eerst gaat gebeuren is de vervanging van de schokbreker achter. Wordt zeer waarschijnlijk een YSS
 

Bijlagen

  • adjustable fork caps.jpg
    adjustable fork caps.jpg
    47,5 KB · Weergaven: 8
Dunnere olie betekend minder demping (met mogelijk instabiel gedrag bij hogere snelheid?).
In mijn Tracer zitten Hyperpro's (progressief) met bijbehorende dikkere olie (15W). Een behoorlijke verbetering t.o.v. origineel.
Verstelbare doppen zitten er ook op maar voorspanning staat qua compressie gelijk aan standaard (ik weeg 70kg).
Geregeld (2 maal per jaar) de veerpoten onder de stofkappen voorzien van een beetje vet (werd bij de Hyperpro set geleverd) voorkomt "plakken" waardoor de aanspreek gevoeligheid in orde blijft (zou ook de seals in goede conditie houden).
 
Gisteravond onderstaande doppen voor de vorkpoten besteld. Hiermee kun je enigszins de voorspaning van de vorkveren variëren. Voordat ik de doppen monteer, ga ik de voorvorkolie verversen. Wil nog uitzoeken of met een ander merk olie (i.p.v. Yamaha 10W) nog iets te verbeteren valt. Ik zit te denken aan iets dunnere olie zodat de voorvork soepeler veert en voor het geval een straffere vering gewenst is, dan zou ik de voorspanning met de nieuwe doppen kunnen opschroeven. Is dat een goede gedachtegang?
Maar wat eerst gaat gebeuren is de vervanging van de schokbreker achter. Wordt zeer waarschijnlijk een YSS
Van meer voorspanning wordt je veer niet harder (bij een lineaire veer zols in onze tracers in ieder geval). veervoorspanning verstel je om de goede balans in het uit- en inveren te krijgen.
eenmaal goed ingesteld kom je er bij de voorkant niet meer aan.
 
Van meer voorspanning wordt je veer niet harder (bij een lineaire veer zols in onze tracers in ieder geval). veervoorspanning verstel je om de goede balans in het uit- en inveren te krijgen. eenmaal goed ingesteld kom je er bij de voorkant niet meer aan.
Dan overweeg ik bij het olieverversen (met een kwaliteitsolie) meteen de standaard vorkveren te vervangen door een setje progressieve veren. Dat lijkt me financieel niet de kop te kosten.
 
Dan overweeg ik bij het olieverversen (met een kwaliteitsolie) meteen de standaard vorkveren te vervangen door een setje progressieve veren. Dat lijkt me financieel niet de kop te kosten.
Inderdaad. Met veren van hyper pro krijg je een hele verbetering. Dit is iets wat bij mij zeer waarschijnlijk ook gaat gebeuren. Eerst gewoon ff rijden om te kijken hoe het allemaal fungeert en dan de persoonlijke aanpassingen ;-)

Grtzz Look.
 
De 2020+ versie heeft de vering dik in orde. T hangt er ook een beetje vanaf hoe zwaar je zelf bent maar voor mijn 80kg is het echt prima. Geen behoefte aan een upgrade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan