Het MT-07 Tracer topic - deel I

Omdat ik de steppies voor de bijrijder er af heb gehaald hangt nu het remvloeistof reservoirtje nu wat lullig onbeschermd aan het sub frame. Nu wil ik hiervoor een mooi afschermplaatje maken wat ik op de plaats van de bijrijdersteppies kan zetten. Ik heb al een plaatje alu klaar liggen om hem uit te maken.
Tja, en dan zal er vanzelf wel weer iets anders op m’n pad komen om aan te passen. Blijft toch je hobby hé ;)

Grtzz Look.
 
Ik kwam dit bericht tegen op Facebook. Wellicht zijn er mensen van hier die daar heen gaan. Het is bij van Meel Motoren in Made. Voor de mensen uit het noorden, da’s redelijk dicht bij Breda.

1F3D081F-181D-4B01-AC51-DAD80A2891E3.png

Grtzz Look.
 
Hier van hetzelfde. Het weer is hierin bepalend. Hopelijk wordt het eindelijk voorjaar.

Grtzz Look.
 
Zo, het eerste prototype beschermkapje begint aardig vorm te krijgen. Hij is nog niet helemaal naar m’n zin maar het begint er op te lijken. Als die klaar is kan die zwart gecoat worden.

A2D67EE0-F5D1-4C08-B925-FA8AB484EAB7.jpeg

Grtzz Look.
 
De standaard schokbreker omgewisseld voor m'n verjaardagskadootje. Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de draaipunten van de schokbrekerbevestiging te reinigen en te smeren, dat was nix te vroeg. Daarna de ketting grondig gereinigd en gesmeerd.
 

Bijlagen

  • YSS-schokbreker_DS.jpg
    YSS-schokbreker_DS.jpg
    247,4 KB · Weergaven: 28
Ik kwam dit bericht tegen op Facebook. Wellicht zijn er mensen van hier die daar heen gaan. Het is bij van Meel Motoren in Made. Voor de mensen uit het noorden, da’s redelijk dicht bij Breda.

Grtzz Look.
Vanmiddag even langs geweest, tussen de buien door. Er stonden maar liefst twee MT's voor de deur. _O- Het weer zal een flinke rol hebben gespeeld in de opkomst -O-
 
Ha ha, ja dat weet ik zeker. Spoelde je niet weg dan waaide je wel weg. Jammer hoor. Maar goed, alles hangt en staat met het weer. Maar hopen dat het snel beter wordt, en dan zelf maar eens een meeting organiseren.

Grtzz Look.
 
Vandaag het 1e ritje van 2023 gedaan, zo'n 93km. Ik was benieuwd hoe m'n nieuwe YSS schokbreker zou aanvoelen. De schock heb ik zo'n beetje met standaardinstelling eronder gezet. M'n observatie: belangwekkend meer comfort en geweldig wegligging. De standaard schokbreker (van fabriek af) gaf best wel de klappen van een rot wegdek door en dat werkt de YSS aardig weg. Om dat te ervaren heb ik speciaal een stukkie klinkerweg in een van m'n vaste routes opgezocht. Ook kreeg ik het gevoel dat aanpassing van de voorvorkvering minder nodig is. Van de voorvork zal ik wel de olie verversen...
 
Laatst bewerkt:
Nampus, ik heb bij het plaatsen van de YSS-schokbreker van de gelegenheid gebruik gemaakt om de draaipunten van het linksysteem te reinigen en te smeren. Helaas kreeg ik het middelste draaipunt van de lichtmetalen 'boemérang' niet los en dus dit onderdeel niet los. Wel de lange bout er uit gehaald, het gat gereinigd en gesmeerd. Ik heb in de service manual gekeken en dan lijkt mij dat alle drie de draaipunten dezelfde constructie hebben, nl. een metalen bus dat in een rollagertje draait. Heb jij wel eens het middelste draaipunt (achterbrug) losgehaald? Zo ja, hoe dan?
 
Gisteren was ik ook nieuwsgierig naar de geluidprestaties van de in mijn Nolan N100-5 systeemhelm gemonteerde nieuwe headset T20S (een sjinees). Echt heel goed geluid. Ik heb voor de T20S gekozen vanwege de grote bedieningstoetsen en vond de kleine display wel handig wanneer je e.e.a. instelt.
Wat de headset biedt, is voor mij voldoende. Navigatie-aanwijzigen, gebeld kunnen worden, bellen via voice-dialing (als je telefoon die mogelijkheid heeft), incl. jezelf met vijf mederijders intercom (geen mesh, wel 1 op 1) en het luisteren naar FM-radio. Het koppelen (pairen) met mijn TomTomRider 550 en sjinese smartphone ging vlekkeloos en snel.
Deze headset heb ik ook in de jethelm van een motormaatje gebouwd. Hij was helemaal heppie-de-peppie en kon nu ook via z'n smartphone naar zijn favoriete speellijsten in Spotify luisteren. Hij doet dat uiteraard wel als de rijomstandigheden dat toelaten... Het is even frunniken om dat netjes ingebouwd te krijgen.
Ik heb even overwogen om beide setjes bij Ome Ali te bestellen, maar heb dat bij een NL-se aanbieder gedaan. Snelle levering (uit voorraad) en prettige communicatie bij vragen van mijn kant. Voor beide headsets was ik totaal zo'n €140 kwijt.
Interesse? Kijk op w w w . motorflo . nl Floris is vriendelijk en bereidwillig je vragen te beantwoorden en info te vertrekken.
 
Nampus, ik heb bij het plaatsen van de YSS-schokbreker van de gelegenheid gebruik gemaakt om de draaipunten van het linksysteem te reinigen en te smeren. Helaas kreeg ik het middelste draaipunt van de lichtmetalen 'boemérang' niet los en dus dit onderdeel niet los. Wel de lange bout er uit gehaald, het gat gereinigd en gesmeerd. Ik heb in de service manual gekeken en dan lijkt mij dat alle drie de draaipunten dezelfde constructie hebben, nl. een metalen bus dat in een rollagertje draait. Heb jij wel eens het middelste draaipunt (achterbrug) losgehaald? Zo ja, hoe dan?
Bedoel je deze:
zNHdDzA.jpeg

In dat geval, de bout eruit en toen kon die link gewoon uit de achterbrug volgens mij.
 
Inderdaad de middelste. Bout kreeg ik er uit, wel wat frunniken met de ketting en kettinggeleiding op de achterbrug vanwege de lengte van de bout. De link draaide wel heel soepel en er zat speling in. Ik ga het nog wel proberen eerdaags... Zo heel veel werk is dat ook niet.

UPDATE:
Het hing toch aan m'n lip (dat is een uitdrukking)! Gistermiddag de hugger weer losgehaald en de linkbouten verwijderd. De link kreeg ik niet met de hand los uit de sleuf van de achterbrug. Stoute schoenen (dat is ook een uitdrukking :Y) aangetrokken en met een houten balkje als hevel de link uit de bevestigingssleuf van de achterbrug gewrikt. Gelukkig zat de link niet erg vast. Het hardstalen busje waar de bout doorheen gaat en waar het middelste rollager van de link omheen draait zit nogal strak in de sleuf van de achterbrug. De lichtkleurig smurrie om de link is kettingvet dat ik in de sleuf had gespoten bij de vorige smeeractie.
Nu zit alles schoongemaakt en gesmeerd weer gemonteerd (he, dat rijmt _O-). Actie geslaagd dankzij de info van Nampus.
 

Bijlagen

  • 02 - linkbevestiging achterbrug_DS.jpg
    02 - linkbevestiging achterbrug_DS.jpg
    233,8 KB · Weergaven: 17
  • 01 - link_DS.jpg
    01 - link_DS.jpg
    244,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Omdat het afgelopen zondag nogal fris was, heb ik voor m'n 1e ritje m'n dikke winterhandschoenen aangetrokken. Dit paar handschoenen gebruik ik niet veel, zijn bijna nog als nieuw en stug. Tijdens het rijden merkte ik dat ik moeite had om de gashendel opengedraaid te houden. Zover ik het kan bekijken, komtadat door het gladde rubber van het handvat, de lederen binnenzijde van de handschoen i.c.m. de stug- en stijfheid van de handschoen. Al met al was het best knijpen om het gas er op te houden.
Hoe op te lossen? Snel twee rolletjes grip tap voor een tennisracket bij bol . com besteld. Vanmiddag bezorgd en het gashendel omwikkeld. Ik ben benieuwd...
 
Mogelijk wel maar de originele grip puppies zitten er nu ruim 3 jaar op. Geen slijtage en nog altijd niet "stug". Water nemen ze ook niet op.
Laat weten, als je ze besteld, wat de kwaliteit is.
Zeker Henk. Nu even (?) afwachten hoe lang 'Whu Lang' (= een sjinees) over de Zijderoute doet... Persoonlijk verwacht ik dat jouw puppies ook in het land van Whu Lang zijn gemaakt.
 
Geen geld zeg, daar ben ik ook wel benieuwd naar @Ulympos :t
Heb in het verleden de echte gehad, kwalitatief echt goed maar wel aan de prijs voor wat het is. Misschien dat ik de Oosterse versie eens ga bestellen in het kader van de wetenschap, dan zal ik ook m'n bevindingen delen hier :)
 
Inderdaad de middelste. Bout kreeg ik er uit, wel wat frunniken met de ketting en kettinggeleiding op de achterbrug vanwege de lengte van de bout. De link draaide wel heel soepel en er zat speling in. Ik ga het nog wel proberen eerdaags... Zo heel veel werk is dat ook niet.

UPDATE:
Het hing toch aan m'n lip (dat is een uitdrukking)! Gistermiddag de hugger weer losgehaald en de linkbouten verwijderd. De link kreeg ik niet met de hand los uit de sleuf van de achterbrug. Stoute schoenen (dat is ook een uitdrukking :Y) aangetrokken en met een houten balkje als hevel de link uit de bevestigingssleuf van de achterbrug gewrikt. Gelukkig zat de link niet erg vast. Het hardstalen busje waar de bout doorheen gaat en waar het middelste rollager van de link omheen draait zit nogal strak in de sleuf van de achterbrug. De lichtkleurig smurrie om de link is kettingvet dat ik in de sleuf had gespoten bij de vorige smeeractie.
Nu zit alles schoongemaakt en gesmeerd weer gemonteerd (he, dat rijmt _O-). Actie geslaagd dankzij de info van Nampus.
Kijk, weer wat geleerd. Goed bezig :t

Grtzz Look.
 
Net nog even wat eigen onderzoek gedaan naar Grip puppies en de alternatieven.
- De echte zijn ongeveer €20 (excl. eventuele verzendkosten)
- Foamgrips bij Louis kosten €10 (excl. eventuele verzendkosten)
- Een setje foamgrips van Ali kost €6-7 incl. "standard shipping" (gratis of ultragoedkope verzending gebruik ik niet meer ivm matige ervaringen)

Ik kom regelmatig in Tilburg en daar zit een grote Louis vestiging, dus ik denk dat ik daar een keer langs rij om een setje op te pikken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan