Het mysterie van de verdwenen remlichtschakelaar

sanger

Die hard MF'er
16 mrt 2010
577
31
Heemskerk
Hey MF' ers!

Zoals een echte motorrijder betaamt schroom ik niet om de (vooral) simpelere klussen aan de motor zelf te doen. Zo ook het vervangen van het remlichtschakelaartje voor de handrem. Vaker gedaan en meestal nog geen 5 minuten werk.....

Nu dacht ik dat ook even snel te doen op mijn GSX750F, tussendoor terwijl het eten opstond....

In mijn klunsigheid liet ik de nieuwe schakelaar vallen voordat ik hem vast kon draaien. Geen probleem zou je denken. Oprapen en alsnog monteren toch? Maar nee, helaas was de schakelaar niet meer terug te vinden... Een hele zoektocht met zaklamp en al langs alle kuipdelen, de bellypan er af gehaald, zijkuipen losgehaald, tussen alle bedrading gekeken.... Maar raar maar waar nergens te vinden.....

Hij is dus vanaf de handrem naar beneden gevallen. Ik heb hem horen vallen dus hij heeft wel iets geraakt. Maar hij is dus niet terug gevonden. Nu zit er direct onder eigenlijk alleen het spatbord, maar dan had hij in de tuin moeten liggen. Via een draad de kuip in gestuitert lijkt ook niet gebeurt te zijn want dan had ik hem moeten vinden toen ik de kuipen er af haalde. Heel veel ruimte om richting blok te stuiteren (onder de tank als het ware) is er echter ook niet....

Rararara waar is de schakelaar nu? En wat kan er beschadigen mocht ik gewoon gaan rijden zo?
 
Hey MF' ers!

Zoals een echte motorrijder betaamt schroom ik niet om de (vooral) simpelere klussen aan de motor zelf te doen. Zo ook het vervangen van het remlichtschakelaartje voor de handrem. Vaker gedaan en meestal nog geen 5 minuten werk.....

Nu dacht ik dat ook even snel te doen op mijn GSX750F, tussendoor terwijl het eten opstond....

In mijn klunsigheid liet ik de nieuwe schakelaar vallen voordat ik hem vast kon draaien. Geen probleem zou je denken. Oprapen en alsnog monteren toch? Maar nee, helaas was de schakelaar niet meer terug te vinden... Een hele zoektocht met zaklamp en al langs alle kuipdelen, de bellypan er af gehaald, zijkuipen losgehaald, tussen alle bedrading gekeken.... Maar raar maar waar nergens te vinden.....

Hij is dus vanaf de handrem naar beneden gevallen. Ik heb hem horen vallen dus hij heeft wel iets geraakt. Maar hij is dus niet terug gevonden. Nu zit er direct onder eigenlijk alleen het spatbord, maar dan had hij in de tuin moeten liggen. Via een draad de kuip in gestuitert lijkt ook niet gebeurt te zijn want dan had ik hem moeten vinden toen ik de kuipen er af haalde. Heel veel ruimte om richting blok te stuiteren (onder de tank als het ware) is er echter ook niet....

Rararara waar is de schakelaar nu? En wat kan er beschadigen mocht ik gewoon gaan rijden zo?

Niks ` gewoon een nieuwe halen ..of een week om de motor heen dansen ..

Het zou mij niet verbazen als je hem start of gaat rijden dat het ding op de grond of de weg ligt
 
Ik zou zeggen: beter zoeken :)
We kunnen vanaf hier niet ruiken waar hij ligt.
Jij mogelijk wel als je de motor warm genoeg laat draaien ;)

Er kan meestal niks beschadigen tenzij je iets IN het motorblok hebt laten vallen, maar je wil niet dat het ergens tussen klemt en iets zou blokkeren.

Succes met de zoektocht!
 
Laatst bewerkt:
misschien even wat 4K HD foto's van de hele omgeving maken dan gaan we dr even een paar uur naar staren, wie weet.

:t


owja, de draden die er heen gaan zijn met plastic kapjes afgescherm, zouden ze toch blijvend contact maken dan heb je kans dat het draadje in je dubbele lamp doorbrand omdat je remlicht continue brand.
dus je kan er wel op rijden en een andere halen als dat de vraag is ;)
 
Laatst bewerkt:
Het mysterie van de verdwenen remlichtschakelaar

heb je al een goede manager ?

want zoals ik je voorlopige script lees wordt dit een mega-hit.
-bioscoopfilm
-15 delige TV-serie en als je het goed aanpakt krijg je daar warschijnlijk nog een paar extra seizoenen uit gemolken (denk maar aan "het myserie van de verdwenen linker achter richtingaanwijzer", "het mysterie van de verdwenen toerentellernaald" en als afsluiter "het mysterie van het verdwenen mysterie" als in de allerlaatste aflevering van seizoen 5 die remlichtschakelaar terug gevonden wordt in Timbouktou ! stel je voor ...
-uitgebreide merchandising : sleutelhangers met een remlichtschakelaar, remlichtschakelaars om aan je achteruitkijkspeigel te hangen in de auto, remlichtschakelaars in de vorm van een spinner, ....
 
Laatst bewerkt:
~
heb je een goeie Compressor ?

want zoals ik je voorlopige script lees wordt dit een mega-hit.
-bioscoopfilm
-15 delige TV-serie en als je het goed aanpakt krijg je daar warschijnlijk nog een paar extra seizoenen uit gemolken (denk maar aan "het myserie van de verdwenen linker achter richtingaanwijzer", "het mysterie van de verdwenen toerentellernaald" en als afsluiter "het mysterie van het verdwenen mysterie" als in de allerlaatste aflevering van seizoen 5 die remlichtschakelaar terug gevonden wordt in Timbouktou ! stel je voor ...
-uitgebreide merchandising : sleutelhangers met een remlichtschakelaar, remlichtschakelaars om aan je achteruitkijkspeigel te hangen in de auto, remlichtschakelaars in de vorm van een spinner, ....
Eens goed met het pistool om de motorfiets wapperen , misschien heb je geluk ..
~

:+
 
Laatst bewerkt:
Jep` zo gaat het altijd . _O-
Ik vond pas mijn overschrijvingspapieren die ik bijna drie jaar geleden nodig had.
Gewoon netjes in de ordner waar ze horen, alleen een paar bladzijden verder. _O-

Zelfde grapje een keer met de auto, lagen ze in De Gouden Gids. (kennen we die nog?)
Die had ik een keer geraadpleegd toen ik een onderdeel zocht. :')
 
heb je al een goede manager ?

want zoals ik je voorlopige script lees wordt dit een mega-hit.
-bioscoopfilm
-15 delige TV-serie en als je het goed aanpakt krijg je daar warschijnlijk nog een paar extra seizoenen uit gemolken (denk maar aan "het myserie van de verdwenen linker achter richtingaanwijzer", "het mysterie van de verdwenen toerentellernaald" en als afsluiter "het mysterie van het verdwenen mysterie" als in de allerlaatste aflevering van seizoen 5 die remlichtschakelaar terug gevonden wordt in Timbouktou ! stel je voor ...
-uitgebreide merchandising : sleutelhangers met een remlichtschakelaar, remlichtschakelaars om aan je achteruitkijkspeigel te hangen in de auto, remlichtschakelaars in de vorm van een spinner, ....


_O- _O- _O- _O- té grappig
 
Tip: volgende keer eerst de bedrading aankoppelen. Dan blijft hij daar aan hangen als je hem laat vallen.

Ik wil het aantal keren dat ik een onderdeel kwijt ben geraakt door het te laten vallen niet eens tellen, laat staan hier noemen.

De mooiste was de trekveer van een middenbok die ik bij mij in de tuin er op wilde monteren. Geen verentrekker voorhanden, dus een waterpomptang gebruikt.
Met een mooi zingend geluid schoot deze dus los over de schutting naar de tuin van de buren. Die is helemaal betegeld, dus zo'n veer van bijna 10cm zou je toch terug moeten kunnen vinden denk je?
Nou, na 2 uur zoeken dacht ik daar anders over.
Dus een nieuwe gekocht en gemonteerd.
Een week later kwam de buurvrouw de veer langsbrengen. Die hing dus in de waslijn..... |(
 
Je rijbewijs, als je die niet kunt vinden, ligt op de glasplaat van je printer omdat je er een scan van moest hebben.

Maarre, sleutel jij in 3-delig pak? Dan zit hij in de zoom van je broek.
 
OCh zo herkenbaar...

Koppeling vervangen, en een beugeltje waar de kabel in gaat weer monteren...
waar is dat beugeltje...alles afgezocht, nog een keer, en voor de zekerheid nog een keer...
Toen maar een nieuwe gehaald...
Even opletten dat ik hen miet kwijtraak, dus moet hem op een goede plek neerleggen...
dus bovenste lade van de kist...

kon die mooi naast de oude liggen, die al op dat speciale plekje lag
 
OCh zo herkenbaar...

Koppeling vervangen, en een beugeltje waar de kabel in gaat weer monteren...
waar is dat beugeltje...alles afgezocht, nog een keer, en voor de zekerheid nog een keer...
Toen maar een nieuwe gehaald...
Even opletten dat ik hen miet kwijtraak, dus moet hem op een goede plek neerleggen...
dus bovenste lade van de kist...

kon die mooi naast de oude liggen, die al op dat speciale plekje lag

_O- _O- _O- _O- _O-

Onbetaalbaar, en zo herkenbaar :t
 
_O- _O- _O- _O- _O-

Onbetaalbaar, en zo herkenbaar :t

Korsakov :+ :+

Het syndroom van Korsakov is een aandoening waarbij een gedeelte van de hersenen is beschadigd. Hierdoor ontstaan geheugenverlies en ernstige problemen met het plannen van activiteiten. Aan Korsakov gaat in de helft van de gevallen een acute ziekte vooraf, de ziekte van Wernicke. Korsakov en Wernicke ontstaan door een gebrek aan Vitamine B1.
Bij mensen met het syndroom van Korsakov zijn de hersenen aangetast. Mensen met Korsakov hebben:
ernstige geheugenstoornissen;
ernstige problemen met het plannen en organiseren van hun dagelijkse activiteiten
_O-
 
Meestal moet je dan even iets anders gaan zoeken wat je al een tijdje kwijt bent, waarschijnlijk vind je dan dingen die je al een tijdje zocht. Wellicht ook je remlichtschakelaar :P



ps de gevonden voorwerpen wel dan ergens neerleggen, zodat je ze niet weer "vergeet" waar ze nou liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan