Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

hookeniggy

MF veteraan
23 jun 2008
5.064
3.253
Castricum - Hua Hin Thailand
Thailand is een geweldig land om te motorrijden, te reizen en ook om te wonen, s'winters is Thailand zo'n beetje het centrum van de motor wereld als vele nationaliteiten naar Thailand trekken om er oa de beruchte Mae Hong Son loop met de vele duizenden bochten te gaan rijden.
Maar Thailand trekt ook vele expats die hier hun thuis maken, met een goede infrastructuur, zorg van wereldklasse, en niet te vergeten biedt Thailand een plek voor velen, of het nou is om te backpacken van Hostel naar Hostel of met een 4wd de bergen in te gaan, te gaan snorkelen in de Andaman zee in het weekend of een dagje een trackday te rijden op een circuit, Thailand motorland heeft een zeer vibrante motorscene, vele oud coureurs vestigen zich hier na hun loopbaan en oa ook het Nederlandse yss is hier meer dan een begrip en AP Honda Thailand is een ontwikkelings afdeling van Honda Japan.

Vlak voor de corona kocht ik hier mijn Honda 250 Rally om te reizen, en met de lockdown konden ik, en vele honderduizenden andere buitenlanders niet meer weg, velen hebben daarna van Thailand hun thuis gemaakt, en het was een goede tijd.

Omdat het Honda CRF 250 Rally topic inmiddels een beetje is uitgegroeid tot een soort Thailand, Azie reis woon en motor topic en er de behoefte was om over een breder scale dingen te delen maken we hier in overleg de doorstart in een nieuwe vorm, zodat meerderen hun ding hier kwijt kunnen en waar er gezellig doorgevlogd kan worden, stel hier je vraag, drop je vakantie plaatje, deel je ervaring.
Country of the smiles, big Bhuda day en de Burriram Moto GP en geen flitspalen, maar...!!
Nederlandse gezelligheid,waarden, normen, discussie, en het oude normaal, worden gewaardeerd,
Welkom hier op het Thailand Topic

20230301_163520.jpg
20210306_133534(0).jpg
20230301_141116.jpg
20230225_094110.jpg

1677116216661.jpg
20230125_141700.jpg
1677116257540.jpg
[Bekijk bijlage 1856795
FB_IMG_1670846359028.jpg
20230120_174810.jpg
 
Laatst bewerkt:
Fantastisch land, met een fantastische keuken. Ook niet geheel onbelangrijk.
Ik ben er twee keer geweest een jaar of 30 geleden en ga er nog zeker een keer terugkomen.
 
En zie ..wat overleggen over een Thailand gerelateerd topic leidt tot dit en ...Volgersss en meeposters en sters wslijk.

En duszzz is driver er ook bij uiteraard.
Wrom dan ?..Nou ehhh..driver is nu een keer of 6/7 in Thailand geweest .
In 2010 de eerste keer naar een oude vriend en zijn Thaise vrouw en ik had toen via via al wat contact met een Thaise dame en tsja..Die dame daar ontmoet en beetje vakantie gevierd daar ,Weer terug naar Nederland en poosje later weer naar Thailand.
En lang verhaal nu kort ...Nu woont nu al 11 jaar ongeveer in Nederland met mij.

Maarrrr..ik heb echt heellllllll veel fotoos daar gemaakt van onze of mijn uitstapjes met een huurmotor of auto , met de bus duszzz..plaatjes genoeg denk ik om hier wat mee te doen.

Die dingen staan alleen wel op mijn computer opgeslagen dus veel zoekwerk en nadenken waar was dit ook alweer ect .
laatste motortrip is alweer 6 jaar geleden vlgs mij .

Deze foto is van een Kawasaki 250 D-Tracker die ik huurde in Chiang Rai bij : Big Bike Rental
Soms zie ik na een post wat foutjes die corrigeer ik dan later weer .
 

Bijlagen

  • DSC_0773 (1).JPG
    DSC_0773 (1).JPG
    337,2 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Thailand staat staat ook nog op het lijstje om is heen te gaan. Afgelopen zomer ook een Oostenrijker in Italië gesproken die het gros van het jaar in Thailand verbleef. Verblijf en motorhuur schijnt goed betaalbaar te zijn. :)
 
En zie ..wat overleggen over een Thailand gerelateerd topic leidt tot dit en ...Volgersss en meeposters en sters wslijk.

En duszzz is driver er ook bij uiteraard.
Wrom dan ?..Nou ehhh..driver is nu een keer of 6/7 in Thailand geweest .
In 2010 de eerste keer naar een oude vriend en zijn Thaise vrouw en ik had toen via via al wat contact met een Thaise dame en tsja..Die dame daar ontmoet en beetje vakantie gevierd daar ,Weer terug naar Nederland en poosje later weer naar Thailand.
En lang verhaal nu kort ...Nu woont nu al 11 jaar ongeveer in Nederland met mij.

Maarrrr..ik heb echt heellllllll veel fotoos daar gemaakt van onze of mijn uitstapjes met een huurmotor of auto , met de bus duszzz..plaatjes genoeg denk ik om hier wat mee te doen.

Die dingen staan alleen wel op mijn computer opgeslagen dus veel zoekwerk en nadenken waar was dit ook alweer ect .
laatste motortrip is alweer 6 jaar geleden vlgs mij .

Deze foto is van een Kawasaki 250 D-Tracker die ik huurde in Chiang Rai bij : Big Bike Rental
Soms zie ik na een post wat foutjes die corrigeer ik dan later weer .

Prachtig, lijkt een beetje mijn verhaal, kom met die foto's en mooie verhalen cq anekdotes.
👍👍👍
 
Thailand staat staat ook nog op het lijstje om is heen te gaan. Afgelopen zomer ook een Oostenrijker in Italië gesproken die het gros van het jaar in Thailand verbleef. Verblijf en motorhuur schijnt goed betaalbaar te zijn. :)

Ja absoluut, normaal drie sterren hotel vanaf ongeveer 400 tot 600 thb, zeg maar 12 tot 15 euro per nacht.
Motorhuur nieuwe motor CB 500 X of een 250 Rally 1200 baht, 30 euro, per dag, een Africa Twin iets van 2500 baht, maar geloof dat lange termijn huur goedkoper is.
 
Welkom allemaal hier, ik hoop dat er vele leuke verhalen en foto's gaan komen, Thailand is nog heerlijk goedkoop, voorbeeld afgelopen week m'n hotelkamers, tijdens ritje Mae Hong Son loop, vanaf Chiang Mai naar Pai en Mae Hong Son, let niet op de rommel, haha
Maar respectievelijk
Tussen de 450 - 800 thb, zeg maar 12 tot 26 eur

20230224_151218.jpg
20230224_172533.jpg
20230224_173513.jpg
20230226_114707.jpg

20230225_095053.jpg
 
Welkom allemaal hier, ik hoop dat er vele leuke verhalen en foto's gaan komen, Thailand is nog heerlijk goedkoop, voorbeeld afgelopen week m'n hotelkamers, tijdens ritje Mae Hong Son loop, vanaf Chiang Mai naar Pai en Mae Hong Son, let niet op de rommel, haha
Maar respectievelijk
Tussen de 450 - 800 thb, zeg maar 12 tot 26 eur

Bekijk bijlage 1856961Bekijk bijlage 1856962Bekijk bijlage 1856963Bekijk bijlage 1856964
Bekijk bijlage 1856966
Dit is al aardig luxe hoor. Ik heb wel eens in mindere kamers geslapen voor ehhh 200 thb ofzoiets ergens in de bergen zonder toeristen in de buurt Just my frend and me.
 
En moet je hotelletjes ook een half jaar op voorhand reserveren, zoals in het ouwe overbevolkte Europa?
 
En moet je hotelletjes ook een half jaar op voorhand reserveren, zoals in het ouwe overbevolkte Europa?

Nee dat kennen ze hier niet, Thai verbasen zich er nogal over dat westerlingen vooruit resereveren, er is nogal een overvloed aan hotels, hostels of resorts, ik vindt het altijd wel lekker om een knappe slaapplek te hebben, dus ik boek in de ochtend voordat ik wegrijd, Martin m'n motor maat boekt nooit, die stopt gewoom ergens, mijn vrouw boekt ook nooit wat, die boeit het niet waar of hoelaat we ergens stoppen.
Ik gebruik meestal Booking of Agoda.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Dit is al aardig luxe hoor. Ik heb wel eens in mindere kamers geslapen voor ehhh 200 thb ofzoiets ergens in de bergen zonder toeristen in de buurt Just my frend and me.

Ja, klopt, vrienden van mij doen dat ook, of in een hostel voor 200 bht, das 5 euro geloof ik, zijn er inderdaad veel van, ik vindt een lekker Hotelkamertje wel fijn, maar m'n maatje Harry uit Berlijn die slaapt elke nacht tussen de backpackers voor 100 of 200 bht, kan heel gezellig zijn, maar ik plan graag s'avonds globaal een route voorruit, off offr oad of zo, op de sattelietbeelden, dan is een lekker kamertje wel fijn .
 
En moet je hotelletjes ook een half jaar op voorhand reserveren, zoals in het ouwe overbevolkte Europa?
Nee, plek zat overal is mijn ervaring. Ik reedt gewoon de hele dag en rond 15.00 rustig aan wat zoeken. Met mijn vriend erbij was dat makkelijk die spreekt wel wat Thais inmiddels. Dus geen booking. com oid meestal maar aan locals vragen of ze een slaapplaats wisten. En in wat grotere plaatsen meestal wat kleine zijstraatjes in om iets te vinden.

Booking keek ik soms wel op als een Hotel 🏩 me iets te veel vroeg naar mijn zin. Even prijs vergelijken dat liet ik dan zien en meestal lachten ze dan wat dus prijs ter plekke aangepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Muug
Nee dat kennen ze hier niet, Thai verbasen zich er nogal over dat westerlingen vooruit resereveren, er is nogal een overvloed aan hotels, hostels of resorts, ik vindt het altijd wel lekker om een knappe slaapplek te hebben, dus ik boek in de ochtend voordat ik wegrijd, Martin m'n motor maat boekt nooit, die stopt gewoom ergens, mijn vrouw boekt ook nooit wat, die boeit het niet waar of hoelaat we ergens stoppen.
Ik gebruik meestal Booking of Agoda.
In bijv BKK reserveerde ik wel. Na de vlucht met Eva Air meestal en soms China Airlines vondt ik daar een vooraf geboekt Hotel wel fijn.
Maar eenmaal dat Hotel 🏩 gevonden in een leuke echte Thaise buurt dus net naast de Sky Train drie straten door langs de winkels en kroegen en de dames en ladyboys van plezier vondt ik het daar best zat. De vlgde keren sliepen we daar dus ook.

Eerst de Sky Train vanaf Swampie ( das het grote vliegveld). Dan een keer overstappen en paar haltes verder eruit en naar beneden. En dan lopend er naar toe hé geen taxi oid. Lekker tussen de locals door en daar eten en drinken ook.
Mijn vrouw erbij is natuurlijk makkelijker die kan alles vragen ect.
Het Hotel 🏩 is best oud maar wel mooi en niks te beleven maar buiten op straat des temeer indien je dat wilt.

Buiten BKK meestal op de bonnefooi onderweg.
 
Laatst bewerkt:
In bijv BKK reserveerde ik wel. Na de vlucht met Eva Air meestal en soms China Airlines vondt ik daar een vooraf geboekt Hotel wel fijn.
Maar eenmaal dat Hotel 🏩 gevonden in een leuke echte Thaise buurt dus net naast de Sky Train drie straten door langs de winkels en kroegen en de dames en ladyboys van plezier vondt ik het daar best zat. De vlgde keren sliepen we daar dus ook.

Eerst de Sky Train vanaf Swampie ( das het grote vliegveld). Dan een keer overstappen en paar haltes verder eruit en naar beneden. En dan lopendernaar toe hé geen taxi oid. Lekker tussen de locals door en daar eten en drinken ook.
Mijn vrouw erbij is natuurlijk makkelijker die kan alles vragen ect.
Het Hotel 🏩 is oud en niks te beleven maar buiten op straat des temeer indien je dat wilt.

Buiten BKK meestal op de bonnefooi onderweg.

Swampie 🤣🤣🤣
Ja die oude hotelletjes hebben veel charme.
De oude buurtjes vindt ik ook gezellig👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan