Het Nederlandse Thailand motor, reis en woon topic.

Suzuki DR 250.
20230326_175635.jpg
 
Ik vondt deze toch wel heel erg listig, gewoon gratis batterijen omwisselen voor een verse geladen battery pack, in minder dan 40 seconden omgewisseld, de Honda x2 swap stations staan door heel Bangkok als een soort febo kast, de deur gaat open met je app en je kan weer 78 km gratis rijden, alleen voor de Honda x2 eigenaar.
 
Ik vraag me af of zoiets in Europa, NL zou kunnen, een elektrische scooter of voertuig kopen, en dan dat de fabrikant de stroom gratis levert, ik vindt het een prima idee, gezien stroom, fossiel branstoffen en dan ook mobiliteit eigenlijk algemeen bezit zou moeten zijn, en langs deze weg iedereen een mobiliteits garantie geeft die misschien een positief affect op leef milieu hebben,ik zeg misschien, want alleen als iedereen betrokken is dan pas kan je de resultaten meten, affijn, hier in Thailand doen ze alvast een test ronde.
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic om te volgen dit. Dat reisje naar Thailand moet er maar eens van gaan komen. Alleen nooit geweten dat het ook prima motorrijden is daarzo. Ik zat echt bij Thailand met backpacken in mn hoofd.
 
Leuk topic om te volgen dit. Dat reisje naar Thailand moet er maar eens van gaan komen. Alleen nooit geweten dat het ook prima motorrijden is daarzo. Ik zat echt bij Thailand met backpacken in mn hoofd.

Ja voor mij gold herzelfde, heb het ook nooit geweten, tot voor 4 jaar terug dan, al die gave wegen en plekken, en gewoon nog lekker betaalbaar alles, ik vindt het wel heel gaaf.
 
Alleen is het momenteel een beetje dry season, dus overal spontane brandjes, opvallend is dat ze hier best wel heel snel ter plekke zijn en heel effectief en vlot branden blussen.
 
Goedenmorgen vanuit Thailand, alle brandjes geblust hier, dus vanavond naar Hat Wannakorn National park, waar ze een camper parking aan het strand met elektra aansluiting en douches hebben, ik camper graag, en ik ben erg benieuwd of er al wat staan met de nieuwste Beta 4x4 camper op basis van Toyota of Ford pick up.
20230401_125717.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan