Het nieuwe Donner rijbewijs

Nieuwe voorstel rijbewijs aan nemen of niet??

  • Ja

    Stemmen: 6 8,3%
  • Nee

    Stemmen: 58 80,6%
  • Wil er wel meer over weten voor dat ik beslis

    Stemmen: 8 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    72
ik vindt al die regeltjes echt iets voor Nederland.. regeltjes regeltjes regeltjes.. Nederland het Regeltjesland.

Maarja, stel dat je een kind dood rijdt. Vanuit dat standpunt vind ik de regeltjes op dit moment streng genoeg. Het moet geen fossielen verkeer worden. Als je toch geen doden in het verkeer wilt --> auto's veiliger maken, alles op 2 wielen afschaffen ( gevaarlijk en niet stabiel), kinderen zo veel mogelijk uit het verkeer houden etc etc.. maarja.. 100% veilig ben je nergens en met die regeltjes denk ik dat menig mens ze vaker gaat overtreden, gewoon omdat ze te hoog zijn. ik vind dat als je op de snelweg rijd met 125 of 130 ( motor) en je krijgt dan een boete dat je hem ritueel moet verbranden. auto? 125 max. bus of vrachtauto? 80 / 85.. max. maarja.. ik zal me bek wel houden want ik ben geen politicus of Koos Spee.. :r

nederland regeltjes land.. B| :X
 
ik denk dat het grootste misverstand is "je rijdt bewust te hard"...
keej, der zullen best mensen en momenten zijn dat je dat doet en dan ik het vaak een weloverwogen beslissing voor die specifieke locatie.
echter, wanneer ik naar mensen in mijn omgeving, dan hebben zij allemaal stuk voor stuk door vergissing of een moment van niet weten of door gewoon 'met het verkeer mee te rijden' een boete gevangen.

laatst mijn wederhelft nog (met mijn auto). mijn auto heeft 2x zoveel koppel als die van haar zelf en 2x zoveel vermogen. ze reed toen met de beschamende snelheid van 84km/h voorbij een flitspaal waar ze elke dag voorbij kwam. o.a. door de 'snellere' auto waardoor je minder het gevoel hebt 'snel' te rijden en doordat ze 4 uur over had gewerkt, en omdat mijn teller een iets andere indeling heeft dan die van haar (dashboard vrijwel hetzelfde) werd ze dus geflitst. Niet omdat ze 'bewust' besloten had van "gna gna, ik lekker puh 4km/h te HARD (ipv snel) rijden.

Mijn vader laatst ook nog, iemand van dik in de 70 met een auto die alleen met wind mee van 0-100 in 20sec gaat, rijdt maar liefst 80 waar je 70 mocht. De gemeente heeft besloten DIE DAG, er bordjes van 70 neer te pleuren, terwijl der al jaaaaren 80 gereden mocht worden (buitendebbk).

Stuk voor stuk allemaal dikke verkeerscriminelen dus die willens en wetens kinderen dood willen rijden (op een verlaten autosnelweg om 4 uur 's nachts wanneer dat tuig in bed hoort te liggen) :r

(en dan heb ik het nog niet eens gehad over onzinnige en veel te lage maximum snelheden en dat is zeker moeilijk te behappen wanneer je zoals ik op steen-gooi afstand van een autobahn woont.
 
ik denk dat het grootste misverstand is "je rijdt bewust te hard"...
keej, der zullen best mensen en momenten zijn dat je dat doet en dan ik het vaak een weloverwogen beslissing voor die specifieke locatie.
echter, wanneer ik naar mensen in mijn omgeving, dan hebben zij allemaal stuk voor stuk door vergissing of een moment van niet weten of door gewoon 'met het verkeer mee te rijden' een boete gevangen.

Ow dus mag nog steeds 140 a 160 blijven rijden zodra ik weer een motor heb want das standaard snelheid en onbewust (meestal word ik door mijn bijrijdster op de vingers getikt dat we weer te hrad rijden :P )
 
Ow dus mag nog steeds 140 a 160 blijven rijden zodra ik weer een motor heb want das standaard snelheid en onbewust (meestal word ik door mijn bijrijdster op de vingers getikt dat we weer te hrad rijden :P )


JIJ mag dat..... (van mij : }) ..
 
Ik citeer even een eerder gepost bericht in dit topic;

'Ik kan het begrijpen als we vrij hoge ongeluks cijfers hadden, maar in de huidige situatie gaat het bijna nergens meer om...'


Even voor alle duidelijkheid; in 2003 waren er 1088 verkeersdoden, ik heb het dus niet over de gewonden en mensen die blijvend invalide worden door een verkeersongeval.

Dit betekent dat er dus iedere dag bij drie gezinnen wordt aangebeld met de boodschap "uw man, vrouw, kind vader, moeder, ....... is vandaag omgekomen bij een verkeersongeluk "

Mijn mening is dat er dus nog meer gedaan moet worden om het verkeer veiliger te maken; zwaarder straffen en ook direct straffen.

Zoals eerder opgemerkt; wil je racen; doe dit op een circuit en niet op de openbare weg.
 
Nou joepie.. 3 gezinnen... laat ik je effe wakker schudden en je vertellen dat er alleen al 18.000 dooien vallen door een hartinfarct, 15.000 door een beroerte en er meer dan 9000 door longkanker de pijp uit gaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de mensen die van hun keukentrapje af pleuren.

Zo lang zich bevinden in het gemotoriseerd verkeer VEILIGER is dan in de keuken rondlopen lul je gewoon uit je nek.

voor de duidelijkheid, er zijn vorige jaar 142.000 mensen doodgegaan in Nederland. waarvan 1082 in het verkeer. Da's MINDER dan 1%.... lul dus niet over dat verkeer gevaarlijk is.
 
Laatst bewerkt:
die politieke haagsche maffia blijft maar 8erlijke verkeersregels in te planne.... tuurlijk ... hij heeft er geen last van... hij heb een chaufeur, en als die ze rijbewijs afgepakt word, neemt die toch gewoon een nieuwe chauffeur.... eikel... die hele donner...
 
Allemaal puistjes aan een economische ballon die op knallen staat.

Ze zitten de boel af te roomen omdat het steeds slechter gaat..We weten allemaal dat veel beslissingen niet echt meer logisch zijn..geld geld hebben ze nodig met bakken. Als ratten op een zinkend schip. Af en toe verdoezeld door een kapitein met een peptalkie..we zinken niet we zinken niet wacht ik blaas nog een ballonne tje op.Het feit dat een hoofdagent in het verleden weigerde mee te werken aan Zalm zijn eitjes beaamt dit ook weer.

Allemaal randverschijnselen..van een grotere golf die niet meer te stuiten is..

Er is constant gezeik over geld...

-Aow leeftijd verhogen..
-Vliegtuigverkeer neemt gigantisch toe..en de vervuiling en dan zitten ze te zeiken over die auto's ..weet je wel wat een vliegtuig uitstoot en om de hoek bij de oosterburen en Engelang staan nog van die heerlijke vervuilende fabrieken...Moet je eens ff gaan crossen op de maasvlakte bij een verkeerde wind...tering wat een stank van dat pernis..

En zo kunnen we wel een tijdje doorgaan..
- Openbaar vervoer privatiseren...en willen ze het weer terug
- Bedrijven die vluchten en samensmelten
- Kostenbesparingen door samensmeltingen en reorganisaties waarbij ze het kaf van het koren willen scheidden
- Totale moraalvervaging bij commerciele bedrijven
- Globalisering
- Het westerse uurloon staat in geen verhouding tot het uurloon van de andere economische blokken..Of je investeert in andere economische blokken of je gaat kruideniertje spelen met als gevolg dat europa transformeert naar de nieuwe derde wereld..

En de voornaamste reden dat die hele pleuriszooi in stand wordt gehouden is omdat er niet samengewerkt wordt en de persoonlijke belangen vaak groter zijn...waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Echter de makkelijke weg zou wel eens de moeilijkste weg kunnen zijn. Jammer jammer. Uiteindelijk zulen de kinderen van onze kinderen ook weer verder moeten..wat voor wereld laten we dan achter?

Als de beweegredenen goed zijn en de beslissingen logisch wil ik wel met 10 km per uur over de snelweg kruipen maar tot nu toe is het een puzzel waar de stukjes ontbreken. Maar goed ik zal me conformeren..ik zal wel moeten..en kan niet anders mijn brains laten het niet toe..

Maar af en toe...denk ik F@ck it all. En dat moet ook wel want anders trek je het niet meer..

De enige die helemaal dubbel liggen zijn B@sh en G@tes. En G@tes verdedigt zichzelf met dat die veel geld schenkt aan goede doelen..Ja ja zeker niet aftrekbaar..En waarom zou al die centen door 1 vent verdeeld moeten worden... de arrogantie. Bush..hmm daar zeg ik niks over anders komt die straks met een B2 of twee.

Maar goed ik dwaal ietsje pietsje af..Ben blij dat ik zo luchthartig ben ;) Kijk en daarom rij ik motor..

En als dit geschuffeld overkomt ...tja ik neem deel aan het verkeer...zal wel beinvloed zijn. Wonderlijke bij effecten zon kratje pils.

Ach, ja verslaafden vaker ADHD....MUHAHAHAHA dommere kop voor een artikel bestaat niet..HAHAHAHA dat was nog de mooiste van deze week...
 
Ik citeer
'Nou joepie.. 3 gezinnen... laat ik je effe wakker schudden en je vertellen dat er alleen al 18.000 dooien vallen door een hartinfarct, 15.000 door een beroerte en er meer dan 9000 door longkanker de pijp uit gaan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de mensen die van hun keukentrapje af pleuren.
Zo lang zich bevinden in het gemotoriseerd verkeer VEILIGER is dan in de keuken rondlopen lul je gewoon uit je nek.
voor de duidelijkheid, er zijn vorige jaar 142.000 mensen doodgegaan in Nederland. waarvan 1082 in het verkeer. Da's MINDER dan 1%.... lul dus niet over dat verkeer gevaarlijk is'

Waar het mij om gaat dat ik niet wens dat mijn leven en dat van anderen in gevaar wordt gebracht door mongolen die menen dat de openbare weg een racebaan is of op een andere wijze dwaas gedrag vertonen in het verkeer .Wanneer ik van de keukentrap donder of een hartaanval krijg heeft niemand daar iets mee van doen en kan ik niemand in directe zin iets verwijten of de schuld
geven.
In het verkeer dus wel......
 
Ik citeer
.Wanneer ik van de keukentrap donder of een hartaanval krijg heeft niemand daar iets mee van doen en kan ik niemand in directe zin iets verwijten of de schuld
geven.
In het verkeer dus wel......

- hartaanval: gif op je groentes, vervuiling, verkeerd geplaatste pacemaker, slechte filmproducent etc.
- keukentrap vallen: constructeurs keukentrappen, je opticien, slecht geplaatste kunstheupen etc. !

Oeps dat is indirect, zal wel komen dat ik geen verband zie tussen hard rijden en een gevaar op de weg! (praat ik over mezelf he)

Vlaardingen + docent en MOTORLOOS ....... je zit nu niet voor je klasje maar op een forum ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan