het nieuwe rijden.......en de nieuwe tik

gizmo88

MF veteraan
10 jun 2003
4.633
0
hoorn
Ja ik rij op een supersport.. wil graag hard rijden, maar ik tracht wel op te letten. Dus als ik bij een viaduct waar de boas kunnen stqaan, dan minder ik vaart. '
Ik zie een auto snel op mij inlopen als ik b.v. 150 rij, minder ik vaart, want ik ben bang dat...

Bij benzinestations..minder ik vaart.

Als ik een auto inhaal dan probeer ik eerst in de auto te kijken of er geen blik op de weg figuren inzitten.

Zo rij ik ongeveer door Nederland. Ik probeer wel steeds de kleine weggetjes te rijden, maar dat lukt niet altijd. Eigenlijk kan je beter aan de snelheid houden, maar waar heb je dan een motor voor. Even lekker optrekken, ook opletten of er achter je geen blikopdewegleasebak zit. De lol gaat er wel vanaf, alhoewel.

Oh ja, voordat ik weg ga, eerst op op www.flitsservice kijken, is ook een vast ritueel, ben ik nou de enige met deze tik, of hebben andere dat ook???????????//
 
ja, als je je aan de regels houdt van Koos Spee, dan kun je toch net zo goed een Panda kopen. Wat is daar nou aan?
 
Elke keer als ik naar me vriendin ga, of andere langere afstanden rijd ook steevast eerst ff op flitsservice kijken, in de auto, ja de auto, radio eerst de meldingen kijken en tijdens rijden regelmatig terug, en de radar alert doet de rest, en vooral zenuwachtig elk donker ding in de berm wantrouwen.

Ja de lol gaat er wel vanaf, en op de motor kun je het niet zo snel controleren, alleen door ze zelf te zien, wat vaak te laat is :(
 
Dit is inderdaad het nieuwe rijden. '( Ik let ook altijd goed op auto's die stil staan langs de weg en op van die parkeer haventjes langs provinciale wegen. Ik kan niet zeggen dat ik als een maniak rond scheur, maar als je eventjes het gas open trek zit je ver boven de max en is het :W rijbewijs.
Achja, hoort bij SS rijden denk ik...
 
Meeste herken ik wel ja ,vooral dat spiegelen,viaduct ,benzine station..ook nog eens rekening houden met dijkbewoners en medeweggebruikers etc.

wel vermoeiend want liefst rij ik met 180 op de snelweg en vlot over provinciale wegen en hou dan echt wel rekening met gevaarlijke situaties.
 
ja kliko langs de kant van de weg. Bagagewagentjes.. autos die ergens geparkeerd staan. Steeds maar opletten, De lijst kan ik nog veel langer maken, maar ja alles beter dan een gele prent of je nog erger je rose papiertje inleveren. dat is echt oeps...............
 
't rijdt waanzinnig kut met die gore adem van Koos in je nek B|

Een motor moet sowieso 20 km sneller kunnen rijden dan het autoverkeer.
Veel veiliger.

Maar hoe ga ik dat die eikel nou aan z'n verstand peuteren -O-
 
ja, als je je aan de regels houdt van Koos Spee, dan kun je toch net zo goed een Panda kopen. Wat is daar nou aan?


ik hou me ook niet aan de regels wat snelheid betreft, de rest probeer ik wel.
doorgetrokken strepen, rood licht etc probeer ik te vermijden maar ik mag graag wat doorrijden.

wordt ik gepakt dan betaal ik mijn boete maar ik rij gewoon mijn rit en ik ga niet overdreven om me heen kijken of ik mischien in de gaten wordt gehouden.
dan is de lol er ook vanaf voor mij als ik telkens moet kijken of er toevallig politie in de buurt is.
 
Herkenbaar. :Y

Ik verdenk alles en iedereen en het heeft me dan ook wel prenten gescheeld.
Maar toch...

De lol is er echt minder om, omdat je er constant mee bezig bent.
Bij iets sneller rijden zit ik meer achter me te kijken dan voor me.
Gelukkig is het allemaal voor de veiligheid. :X
 
Met mijn (25kw) motor niet zo veel problemen mee. Zelfs als ik even doortrek rij ik niet zoveel te hard, en dan laat ik hem weer terugzakken naar de snelheid die je mag. Beleef de meeste fun toch met bochtjes of die leuke chicanes die ze overal maar neerleggen :9
 
Tsja, zullen ze dat met lessen bedoelen met spiegels links rechts, en vooral goed kijken ? :?

Ik heb een voorstel voor spee:
Alleen dan beboeten als er door de snleheid ongelukekn zijn gebeurd.

als je s'nachts het hendel op zijn zak geeft met niets op de weg, vraag ik me sowiezo af waarom niet harder ?!

Het blijven opletten voor flitsapparaten is volgens mij ook niet verkeersveilig, iedereen ineens op de rem enz.

8-)
 
Ik wantrouw in principe ook alle andere weggebruikers. Gelukkig valt voor en tijdens het inhalen vrij goed in te schatten wat voor vlees je in de kuip hebt; als dat vlees dan toch ineens achter je aankomt ga ik er van uit dat het politie is, net zoals bij achteropkomend verkeer dat vervolgens niet inhaalt. (Resultaat: Geen bekeuringen in drie jaar van voorbeeldig weggedrag gecombineerd met chronische snelheidsovertredingen ;) )

Zo blijft er toch genoeg tijd over om te rijden, althans, op de provinciale wegen in Drenthe.
 
de ts zit 2 paranoid op ze motor als hij gaat rijden, maar heeft het ook effect ofterwijl minder bekeuringen? ;)
 
als je s'nachts het hendel op zijn zak geeft met niets op de weg, vraag ik me sowiezo af waarom niet harder ?!

Tsjah ik wil niet Kooserig klinken maar je moet niet de realiteit over het hoofd zien. De realiteit is dat je in donker minder goed kunt reageren als je 2x de maximale snelheid rijdt.

En bovendien, als iedereen te snel gaat rijden en je komt elkaar tegen (je mag er mijns inziens niet van uit gaan dat je daadwerkelijk de enige bent als je niemand anders ziet) dan ben je nog niet jarig, ookal ben je het wel...

Bovenbovendien, er zijn ook mensen die zich comfortabeler voelen bij een maximaal toegestane snelheid, en niet daarboven. Als al die oudjes mensen hard voorbij zien rijden zullen ze ook schrikken en de consequenties kun je (hoop ik) zelf bedenken.
 
...

Bovenbovendien, er zijn ook mensen die zich comfortabeler voelen bij een maximaal toegestane snelheid, en niet daarboven. Als al die oudjes mensen hard voorbij zien rijden zullen ze ook schrikken en de consequenties kun je (hoop ik) zelf bedenken.

als al die "oudjes mensen" :? zich gewoon aan de snelheid zouden houden (te langzaam rijden moet ook eens strafbaar worden..) dan zou er iig 1 probleem zijn opgelost...
 
Ik lees hier wel vaak 'Ik rij graag te hard, daar heb je toch een motor voor'. Ik klink waarschijnlijk weer moraalridderig, maar ik snap dit niet...
Waar ik persoonlijk een motor voor heb is om dat heerlijke gevoel van vrijheid te beleven.
Ik kan maar niet geloven dat ik de enige ben
 
Ik lees hier wel vaak 'Ik rij graag te hard, daar heb je toch een motor voor'. Ik klink waarschijnlijk weer moraalridderig, maar ik snap dit niet...
Waar ik persoonlijk een motor voor heb is om dat heerlijke gevoel van vrijheid te beleven.
Ik kan maar niet geloven dat ik de enige ben

Dat hangt ook van het type motor af natuurlijk ... Op jouw Vulcan lijkt 120 een stuk sneller dan op een sportieve motor.

Maar met mijn CX heb ik bij 140 ook het gevoel eraf geblazen te worden, en rijdt ie onder de 110 gewoon het lekkerste.
 
Dat hangt ook van het type motor af natuurlijk ... Op jouw Vulcan lijkt 120 een stuk sneller dan op een sportieve motor.

Maar met mijn CX heb ik bij 140 ook het gevoel eraf geblazen te worden, en rijdt ie onder de 110 gewoon het lekkerste.

I see. Ik rij heus ook wel eens 140 vol met m'n lichaam in de wind, maar ik lees hier soms over snelheden van 250+. Daar kan ik met m'n verstand niet bij... dat is toch knetter... sportmachine of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan